مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه لیورپول انگلستان

دانشگاه لیورپول انگلستان

دانشگاه لیورپول انگلستان یکی دیگر از دانشگاه های معتبر است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی در سال های متوالی قرار گرفته است. این دانشگاه واقع در شهر لیورپول است و از افتخارات این دانشگاه می­ توان به 7 جایزه نوبل در طول فعالیت هایش اشاره نمود. این دانشگاه نیز همانند برخی از دانشگاه های انگلستان در دسته دانشگاه های تحقیقاتی انگلیس قرار دارد و آزمایشگاه های این دانشگاه مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات می­ باشد. دانشجویان با تحصیل در انگلستان در دانشگاه لیورپول امکان تحقیق، تحصیل و مطالعه در دانشگاه های چین را به طور همزمان در یک دوره­ تحصیلی در چین را نیز خواهند داشت. این دانشگاه با دانشگاه های زیادی در شیلی، مکزیک و اسپانیا همکاری داشته و پروژه های تحقیقاتی زیادی را با همکاری آنان انجام داده اند.

دانشگاه لیورپول نخستین دانشگاهی است که رشته های اقیانوس شناسی، طراحی مدرن معماری و بیوشیمی را به دانشجویان ارائه نمود. این دانشگاه متشکل از 2 دانشکده بهداشت و علوم زندگی است و هر یک از این دانشکده ها دارای کالج های متعددی هستند. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر تحقیقاتی در انگلیس است که در حال حاضر پذیرای 22000 دانشجو می­ باشد. می ­توان گفت بیش از 85% دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این دانشگاه به راحتی در مشاغل مختلف استخدام می­ گردند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از معتبرترین موسسات حقوقی در زمینه مهاجرت، همواره در حال راهنمائی و یاری رساندن به متقاضیان است.

نقشه دانشگاه لیورپول انگلستان:

در این بخش شاهد نقشه دانشگاه لیورپول انگلستان می باشیم:

تحصیل در دانشگاه لیورپول انگلستان

همانگونه که در مقدمه اشاره شد، این دانشگاه یکی از با کیفیت ترین و معتبرترین دانشگاه های انگلیس است. این دانشگاه شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای تمامی دانشجویان بومی و بین المللی فراهم نموده است و یکی از دانشگاه هایی است که نقش زیادی در جذب دانشجویان بین المللی در انگلیس دارد. آمار برنامه های ارائه شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه 30 برنامه و در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 150 برنامه تحصیلی به دانشجویان ارائه می نماید.

از مهمترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از:

  • رشته بیوشیمی
  • معماری
  • حسابداری
  • مهندسی عمران
  • زیست شناسی
  • مدیریت
  • دندانپزشکی
  • جرم شناسی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • زبان شناسی و اقتصاد

رنکینگ دانشگاه لیورپول انگلستان

لیورپول از جمله دانشگاه هایی است که رتبه های بالایی را در میان دانشگاه های جهان و انگلیس به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای رتبه 31 طبق رتبه بندی times و رتبه 19 براساس رتبه بندی UNI Rank در انگلیس می­ باشد. رتبه های جهانی این دانشگاه عبارتند از:

آیتمرتبه
CWTS109
QS151
Uni Rank254

شهریه دانشگاه لیورپول انگلستان

شهریه تحصیلی دانشجویان در این دانشگاه بستگی به رشته و مقطع تحصیلی دارد. ما در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از رشته ها را نمایش داده ایم:

رشته تحصیلیمقطعشهریه به پوند
معماریکارشناسی£15200
شیمیکارشناسی£16800
مهندسی کامپیوترکارشناسی£16800
پزشکی و ندانپزشکیکارشناسی£29950
مهندسی برقکارشناسی£16800
حقوقکارشناسی£13400
مدیریتکارشناسی£13400
معماریکارشناسی ارشد£12600
روابط بین المللکارشناسی ارشد£12600
حقوقکارشناسی ارشد£13400
MBAکارشناسی ارشد£18350
مدیریت مالیکارشناسی ارشد£17550

لازم به ذکر است این دانشگاه بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان ارائه می ­نماید که امکان تحصیل رایگان در رشته های مختلف را برای دانشجویان بوجود می­ آورد. اکثر بورسیه ها به دانشجویان ممتاز و افرادی که از سطح علمی بالاتری هستند تعلق می­ گیرد و دانشجویانی که زودتر نسبت به اخذ بورسیه های اقدام نمایند، شانس بیشتری برای دریافت آن ها خواهند داشت.

امکانات University of Liverpool بریتانیا

لیورپول مجهز به امکانات بسیار مناسبی است. آزمایشگاه های این دانشگاه یکی از برترین و مجهزترین آزمایشگاه ها در اروپا می­باشد. علاوه بر این هر یک از ساختمان های این دانشگاه دارای کتابخانه هایی می­ باشد که در طول هفته به صورت شبانه روزی در اختیار دانشجویان قرار دارد. این دانشگاه دارای خوابگاه های زیادی است که امکان اقامت دانشجویان بین المللی را فراهم نموده است. برنامه ­غذایی این خوابگاه ها به گونه ای است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود می­ باید غذای خود را تهیه نمایند. لازم به ذکر است دانشجویان می ­باید در تاریخ های مشخصی 31 جولای نسبت به اخذ خوابگاه اقدام نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه لیورپول انگلستان

اخذ پذیرش از دانشگاه لیورپول انگلستان

شرایط پذیرش در لیورپول انگلیس همانند سایر دانشگاه های انگلستان است. بدین طریق که دانشجویان ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را به صورت آنلاین به این مرکز ارسال نمایند. علاوه بر فرم درخواست پذیرش ارائه مدارک زیر نیز الزامی است. این دانشگاه پس از بررسی مدارک متقاضیان نتیجه را اعلام می ­نماید:

  • مدارک تحصیلی پیشین
  • پاسپورت
  • تکمیل فرم در خواست پذیرش
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید دوره­ی تحصیلی قبلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل

ویزای تحصیلی انگلستان

دانشجویانی که موفق به اخذ دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه های انگلیس شده اند، تنها با دریافت ویزای تحصیلی انگلستان امکان مراجعت به انگلیس را خواهند داشت. بدین منظور دانشجویان می­ باید با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه قبلی
  • گواهی سلامت
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس بیان می ­نماید.

انجام کارهای دانشجویی در کنار تحصیل یکی از راه هایی است که دانشجویان می ­توانند برخی از مخارج در انگلستان را تأمین نمایند. با توجه به اینکه آمار استخدام دانشجویانی که از دانشگاه های انگلیس فارغ التحصیل شده اند، زیاد است، دانشجویان امکان تبدیل ویزای تحصیلی انگلستان را به ویزای کاری خواهند داشت. زندگی در انگلستان از طریق رجوع به مقاله مذکور اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اطلاعات تکمیلی دانشگاه لیورپول انگلستان

تعداد زیادی خوابگاه دانشجویی برای این دانشگاه در نظر گرفته شده است، که کلیه این خوابگاه ها طی شرایطی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دارند. از جمله شرایط خوابگاه ها این است که دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند، برای اقامت در خوابگاه باید مخارج خورد و خوراک و غذای خود را بپردازند و خوابگاه دارای وعده غذایی نمی باشد. بنابراین تهیه غذا بر عهده خود دانشجو است. از دیگر شرایط حاکم بر خوابگاه ها این است که دانشجویان باید درخواست خود را برای رزرو خوابگاه حداکثر تا مورخ 31 جولای (July) ارائه نموده و اقدامات لازم را به عمل آورند. چراکه دانشگاه، تقاضاهای قبل از این تاریخ را مورد تایید قرار داده و رزرو خوابگاه را تضمین می کند. پس از این تاریخ تضمینی برای ارائه خوابگاه وجود نخواهد داشت. بنابراین به اطلاعات تکمیلی دانشگاه لیورپول در زمینه خوابگاه توجه داشته باشید.

علاوه بر این دانشجویان با انجام کار در انگلستان می ­توانند اقامت دائم انگلیس را دریافت نمایند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجاربی که در طی سال های متعدد کسب نموده اند، مشاوره های مفیدی را به متقاضیان ارائه می ­نمایند. همچنین می توانید مقاله تفاوت زندگی در هلند و انگلستان را از طریق لینک مذکور مورد بررسی قرار دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *