مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه های برتر انگلستان

دانشگاه های برتر انگلستان

متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های برتر انگلستان تحصیل کنند باید دانشگاه های این کشور را بشناسند و بهترین دانشگاه را انتخاب کنند. در سال 2023 نام 98 دانشگاه و موسسه آموزش عالی انگلستان در لیست برترین دانشگاه های دنیا قرار داشت، که از این تعداد 20 دانشگاه در شهر لندن قرار دارند. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به معرفی دانشگاه های برتر کشور انگلیس بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعاتی در رابطه با دانشگاه های برتر انگلستان به دست آورید تا پایان ما را همراهی کنید.

شرایط تحصیل در انگلستان

پیش از آنکه به بررسی دانشگاه های برتر در بریتانیا بپردازیم سعی داریم اطلاعاتی در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور در اختیار شما متقاضیان محترم قرار دهیم. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد، رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند. جهت تحصیل لازم است متقاضیان ابتدا پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورند، بدین منظور لازم است فرد شخصا یا با کمک متخصصین مهاجرتی مدارکی مانند: مدارک تحصیلی پیشین، ریز نمرات، مدرک معتبر زبان و انگیزه نامه را به دانشگاه ارسال نماید.

لازم به ذکر است که ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی نمی باشد و اگر فرد به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد می تواند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی شرکت نماید. یکی از مزایا تحصیل در دانشگاه های کشور انگلیس این است که لازم نیست دانشجو در آزمون ورودی شرکت نماید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر لازم است اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله ویزای تحصیلی انگلستان را مطالعه کنید. در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های برتر انگلیس بپردازیم.

در جدول زیر به بررسی دانشگاه های برتر این کشور مطابق با رتبه 2023 پرداخته شده است:

اسامی دانشگاه هارنکینگرنک جهانی
دانشگاه کمبریچ12
دانشگاه اکسفورد24
امپریال کالج لندن36
دانشگاه کالج لندن48
 دانشگاه ادینبورگ515

آکسفورد یکی از دانشگاه های برتر انگلستان

Oxford University در جنوب شرقی کشور انگلستان و در شهر آکسفورد قرار گرفته است. تاریخ دقیقی از سال تاسیس این کشور در دسترس نیست اما طبق مدارک موجود در سال 1096 میلادی در این دانشگاه کلاس های آموزشی برگزار می شده است. در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان از 138 کشور در دنیا در این دانشگاه تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای 38 دانشکده می باشد، همچنین دانشگاه آکسفورد دارای مجموعه کاملی از دپارتمان ها می باشد که این دپارتمان ها در 4 بخش دسته بندی می شوند. بعضی از دپارتمان های مهم عبارتند از:

  • دپارتمان شیمی
  • دپارتمان جانورشناسی
  • دپارتمان علوم کامپیوتر
  • دپارتمان علوم مهندسی
  • دپارتمان طب اطفال
  • دپارتمان علوم بهداشت و غیره

رتبه دانشگاه های برتر در این کشور به شرح زیر است:

رتبه دانشگاه های برتر در انگلستان در سال 2022

کمبریج یکی از دانشگاه های برتر انگلستان

از دانشگاه های برتر کشور انگلیس می توان به دانشگاه کمبریج اشاره کرد، University of Cambridge از سال 2001 تا سال 2008 به عنوان دانشگاه برتر در بریتانیا شناخته می شد. تعداد دانشجویان مقطع دکتری که در این دانشگاه تحصیل می کنند بیشتر از تعداد دانشجویان دکتری در دانشگاه های دیگر کشور انگلستان می باشد. این دانشگاه در سال 1209 تاسیس شده است و در حال حاضر حدودا 19000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به انگلستان می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

ناتینگهام یکی از دانشگاه های برتر انگلستان

University of Nottingham نقش موثر و به سزایی در معرفی شهر ناتینگهام در دنیا داشته است. در فهرست رده بندی QS این دانشگاه جزء دانشگاه های برتر در دنیا می باشد. یکی از انتخاب های مناسب دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در کشور انگلستان را دارند دانشگاه ناتینگهام می باشد. این دانشگاه دارای 4 پردیس مجهز می باشد و این پردیس های دانشگاهی در شهر ناتینگهام، کشور مالزی و کشور چین قرار گرفته اند.

باکینگهام یکی از دانشگاه های برتر انگلستان

باکینگهام یکی از دانشگاه های برتر انگلستان

University of Buckingham یکی از دانشگاه های خصوصی برتر در کشور انگلستان محسوب می شود، دانشجویانی که شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور را دارند دانشگاه باکینگهام می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای این افراد باشد. در حال حاضر حدودا 1000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که بیشتر از نیمی از این جمعیت را دانشجویان بین المللی و خارجی تشکیل می دهند.

دانشگاه باکینگهام دارای 6 دانشکده می باشد، که این دانشکده ها عبارتند از:

  • دانشکده حقوق
  • دانشکده زبان
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده هنر
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم پایه و پزشکی

این دانشگاه در شمال غربی شهر لندن قرار گرفته است به طوری که فاصله این دو شهر حدودا 1 ساعت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دانشگاه مقاله دانشگاه باکینگهام را مطالعه کنید.

دانشگاه منچستر بریتانیا

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر و مطرح در کشور انگلستان University of Manchester می باشد. این دانشگاه دارای بیشترین آمار در گوناگونی جمعیت می باشد، و در حال حاضر حدودا 8000 دانشجو بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی و بین المللی امکانات و تسهیلات به خصوصی در نظر گرفته است، به همین دلیل بیشتر متقاضیان این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. برنامه هایی برای جذب دانشجویان در نظر گرفته است به طوری که در کشورهایی مانند هنگ کنگ، برونئی و تایلند جلساتی به عنوان ارائه اطلاعات در نظر گرفته است.

دانشگاه ادینبورگ بریتانیا

این دانشگاه جزو قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و در سال 1582 در اسکاتلند کنونی تاسیس گردیده است.جالب است بدانید که داروین، جی کی رولینگ و الکساندر گراهام بل در این دانشگاه تحصیل کرده اند.هزینه های تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی از 20000£ تا £23000 (پوند) و هزینه تحصیل در رشته £30000 الی £49000 (پوند) در سال می باشد.

برای اخذ پزیرش از دانشگاه ادینبورگ بایستی موارد زیر را برای دانشگاه ارسال کنید:

  • سطح 5 آزمون SQA National
  • نمرات قبولی آزمون های GCSE و IGCSE
  • نمره قبولی آزمون ACT
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • تعهد نامه و انگیزه نامه
  • ریز نمرات دوران تحصیلی

معرفی کالج لندن

از محبوب ترین دانشگاه های کشور انگلیس که مورد توجه دانشجویان خارجی و بین المللی می باشد University College of London می باشد. نام این دانشگاه هر ساله در لیست رده بندی QS دیده می شود و جزء 10 دانشگاه برتر در دنیا به شمار می آید. از مزایا این دانشگاه می توان به کم جمعیت بودن کلاس های درس اشاره کرد به این صورت که برای هر 9 دانشجو 1 مدرس در نظر گرفته شده است. طبق بررسی ها 30% از دانشجویان این کالج دانشجویان خارجی می باشند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص دانشگاه های برتر در انگلستان و تحصیل در انگلستان به دست آوردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دانشگاه های معرفی شده می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در دانشگاه های برتر انگلستان

در این بخش مهم ترین سوالات و پرتکرارترین سوالات متقاضیان مهاجرت به انگلستان برای تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان را پاسخ می دهیم:

  • بهترین دانشگاه های انگلستان کدام دانشگاه هستند؟ کمبریج-آکسفورد-امپریال کالج لندن-دانشگاه کالج لندن-دانشگاه ادینبورگ.
  • آیا در انگلستان برای تحصیل در دانشگاه ها باید آزمون ورودی بدهیم؟ خیر اکثر دانشگاه ها آزمون ورودی ندارند.
  • برای تحصیل در دانشگاه های انگلیس چه مدارکی لازم است؟ ریز نمرات تحصیلی-آخرین مدرک تحصیلی- نمرات قابل قبول- عکس-پاسپورت-ویزای تحصیلی-نامه پذیرش-
  • بهترین دانشگاه های قدیمی در انگلستان کدامند؟ آکسفورد و ادینبورگ
  • بهترین دانشگاه خصوصی انگلستان چه دانشگاهی است؟ باکینگهام
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *