شرایط ترکیه

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه یکی از موارد مهم در خصوص مهاجرت به ترکیه است که متقاضیان بایستی از میزان این هزینه ها مطلع باشند. زیرا اطلاع از هزینه‌ های اساسی زندگی و تحصیل در مقاطع مختلف در انتخاب این کشور بخصوص برای متقاضیان بین المللی بسیار اهمیت دارد.

سوالاتی که در مورد کشور ترکیه وجود دارد عبارتند از:

  • ترکیه چگونه کشوری است؟
  • مردم ترکیه چگونه هستند؟
  • امروزه شرایط اقتصادی ترکیه به چه صورت می باشد؟
  • امروزه شرایط کار در ترکیه چگونه می باشد؟
  • شغل ها مورد نیاز در ترکیه چه شغل هایی می باشد؟
  • موقعیت کاری در کدام منطقه بهتر است؟
  • شهرهای مناسب ترکیه برای زندگی کدام اند؟
  • هزینه های زندگی در ترکیه به چه صورت می باشد؟
  • مشکلات و معایب زندگی در ترکیه کدام اند؟
  • زبان ترکی برای زندگی، کار و تحصیل مورد نیاز می باشد؟

این مقاله متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد و مطابق با آخرین قوانین سال نگارش شده است.

درباره کشور ترکیه

کشور اوراسیایی در خاورمیانه می باشد که قسمتی از آن در اروپا می باشد. ترکیه کشوری توسعه یافته می باشد. در سال 1923 به رهبری آتاتورک حکومت ترکیه آغاز شد. شهر آنکارا پایتخت این کشور می باشد و بزرگترین شهر این کشور استانبول می باشد. ترکیه کشوری توریستی می باشد. هر ساله تعداد زیادی توریست به این کشور سفر می کنند.

کشور ترکیه کشوری با چند آب و هوا متفاوت می باشد. به دلیل نزدیکی با سواحل دریای اژه و مدیترانه این منطقه دارای آب و هوا سرد می باشد. از سمت دیگر به دلیل آب و هوای اقیانوسی در فصل زمستان بسیار خنک و مرطوب و در فصل تابستان گرم می باشد. در ماه می در ترکیه بسیار گرم می باشد. در ماه جولای و آگوست خشک ترین ماه ترکیه می باشد. کشور ترکیه نسبتا کشوری پر باران و آب و هوای مناسب دارد. بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به این کشور می باشند.

جمعیت و فرهنگ ترکیه

جمعیت این کشور 80 میلیون نفر می باشد. طبق پیش بینی که انجام شده در سال 2040 جمعیت این کشور به 100 میلیون نفر خواهد رسید. جمعیت در مناطقی که کشاورزی و تجارت دارد پیشرفت بیشتری دارد. کم جمعیت ترین شهر ترکیه تونجالی می باشد که 82000 نفر در این شهر ساکن هستند.

میانگین تعداد متقاضیانی که طی سال های اخیر به این کشور مهاجرت نموده اند از طریق نمودار زیر شرح داده است:

درصد رشد مهاجرت در ترکیه

مردمان این کشور خون گرم، مهربان و مهمان نواز می باشند. با مردمان ایران شباهت دارند. ترکیه فرهنگی متنوع دارد. آداب و رسوم این کشور ترکیبی از فرهنگ آسیا و اروپا می باشد. در کشور ترکیه خانم بعد از ازدواج نام خانوادگی همسر را دریافت می کنند. در این کشور رشته های هنر و موسیقی پیشرفت زیادی داشته و موسیقی سنتی، ترکی ایرانی و سایر مورد استقبال بسیاری از مردمان این کشور قرار گرفته است. شرایط مهاجرت به این کشور از طریق مقاله مهاجرت به ترکیه شرح داده شده است.

مذهب و زبان مردم ترکیه

مردمان این کشور به ادیان های مختلفی اعتقاد دارند. نزدیک به 18 میلیون نفر این کشور به دین علوی، 1 میلیون نفر شیعه و 750 هزار نفر به دین های مختلف و یا حتی بدون دین می باشند. مسلمانان این کشور اهل سنت هستند. در بین این ها حنفی ها بزرگترین گروه حساب می شوند. مساجد و کلیساهای معماری و زیبا در این کشور زیاد می باشد.

ترکیه دارای زبان خاص خود می باشد. زبان رسمی این کشور ترکی، قدیمی ترین زبان های دنیا می باشد. زبان ترکی به زبان آذری بدون شباهت نیست. در شرق و جنوب شرقی این کشور به زبان کردی و زبان ترکی صحبت می کنند. رایج ترین زبان ترکی در ترکیه، ترکیه استانبولی می باشد که با پیشرفت در صنعت گردشگری در ترکیه زبان انگلیسی هم پیشرفت زیادی داشته است. در باب اطلاع از شرایط اقامت این کشور مقاله اقامت در ترکیه را بررسی بفرمائید.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

منبع اصلی اقتصادی ترکیه صنعت گردشگری می باشد که سود و گردش مالی در این کشور زیاد می باشد. در این کشور در سال تقریبا 40 میلیون نفر گردشگر دارد. به صورت کلی اقتصاد این کشور سنتی می باشد. 35% از نیرو های کار در کشور ترکیه به کار مشغول هستند. واحد پول کشور ترکیه لیر TL می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در ترکیه را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در ترکیه

دانشجویانی که برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام می کنند، می توانند در دوره های مختلف تحصیلی از جمله دوره های زبان و دوره های دانشگاهی اقدام کنند. هم در دانشگاه های دولتی و هم در خصوصی اقدام به امر پذیرش نمایند که هزینه ها به شرح زیر می باشد:

نوع دوره هزینه ها به دلار
دانشگاه های خصوصی$17000 الی 30000$
دانشگاه های نیمه خصوصی$4000 الی 8000$
دانشگاه های دولتی$1000 الی 3000$
دوره های زبان انگلیسی$4000
دوره های زبان آلمانی$4200
دوره های زبان ترکی$1200
دوره های آمادگی آزمون YOS$4200
دوره های آمادگی آزمون SAT$4200

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

هزینه های زندگی به شخص، محل، منطقه زندگی، خوراک و پوشاک و سایر بستگی دارد. متوسط هزینه های یک ماه زندگی در این کشور تقریبا بین 2500TL الی TL3000 (لیر ترکیه) می باشد که تقریبا 500$ الی 600$ (دلار) می شود. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به صورت مجانی یعنی بدون هیچ هزینه ای می باشد. اما دانشگاه های خصوصی و نیمه خصوصی دارای هزینه می باشد. هزینه های تحصیل به نوع رشته، دوره تحصیلی و نوع دانشگاه بستگی دارد.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه بیشتر از هر چیزی بسته به سبک زندگی هر فرد است. اما با این وجود می توان با شناخت کلیاتی از هزینه زندگی در ترکیه خود با توجه به سبک شخصی میزان هزینه های خود را حدس بزنید.

اقلام غذاییهزینه به لیر ترکیه
هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت60TL
یک فنجان کاپوچینو28TL
کوکاکولا و پپسی11.8TL
1 لیتر شیر15.17TL
1 کیلو برنج سفید23.8TL
12 عدد تخم مرغ26.5TL
1 کیلو گرم پنیر محلی94.54TL
1 کیلو گرم گوشت گاو154TL
حمل و نقلهزینه به لیر ترکیه
بلیط یک طرفه برای مترو7TL
بلیط یک ماهه400TL
تاکسی هر یک کیلومتر8TL
تاکسی هر یک ساعت60TL
1 لیتر بنزین23.4TL

هزینه محل اقامت بدین شرح است:

  • یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 5239TL (لیر)
  • یک آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر: 3078TL (لیر)
  • یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: TL9032 (لیر)
  • یک آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر: 5700TL (لیر)

و هزینه های دیگری هم وجود دارد ما به مهم ترین هزینه های زندگی در ترکیه اشاره کردیم. بهترین جا برای زندگی در ترکیه شهر استانبول می باشد به دلیل اینکه هم از نظر آب و هوا و هم از نظر فرهنگ بسیار مناسب می باشند.

معایب تحصیل و زندگی در ترکیه

یکی از معایب این کشور این است که کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند به زبان انگلیسی مسلط هستند. بیشتر مردمان این کشور به زبان ترکیه مسلط هستند. یکی دیگر از معایب این کشور این است که هزینه های مواد غذایی و هزینه های درمانی و هزینه های تحصیل در این کشور زیاد می باشد به دلیل این که این هزینه ها خصوصی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است که در زمینه مهاجرت سابقه درخشانی دارد. مشاوران موسسه ما با تجربه بالا و حرفه ای بودن با توجه به شرایط شما عزیزان بهترین راه مهاجرت را به شما پیشنهاد می دهند. شما در زمینه هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه این امکان را دارید با موسسه ما تماس بگیرید. به صورت تلفنی و حضوری با مشاوران ما مشاوره شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *