مهاجرت کاری لهستان

مشاغل مورد نیاز لهستان

مشاغل مورد نیاز لهستان

آگاهی از مشاغل مورد نیاز لهستان در سال 2023 موضوعی می باشد که اشخاص متقاضی در خصوص اخذ اقامت از طریق کار باید مدنظر قرار دهند. لهستان کشوری در شرق اروپا است که از اقتصاد پر رونقی برخوردار می­ باشد. نرخ بیکاری در این کشور بین 3.3% می ­باشد. ما در این مقاله مشاغل مورد نیاز لهستان را بررسی خواهیم نمود. سالانه افراد زیادی جهت دریافت ویزای کاری لهستان اقدام به مهاجرت کاری به این کشور می ­نمایند. بازارهای کاری لهستان با کمبود شدید نیروی متخصص و حرفه ای مواجه است و همین موضوع باعث شده است که متخصصین بتوانند درآمدهای بالایی را دریافت نمایند.

هر ساله دولت لهستان با انتشار لیست مشاغل مورد نیاز لهستان اقدام به جذب نیروی های متخصص و حرفه ای از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می­ نماید. هزینه های زندگی در لهستان بسیار مناسب است و می ­توان گفت لهستان یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی به شمار می ­رود. کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی در معرفی گزینه های مناسب مهاجرتی دارند.

بررسی شرایط کار در لهستان

زبان رسمی لهستان، لهستانی است. از آنجایی که متقاضیان انجام کار در لهستان باید با جامعه­ این کشور نیز ارتباط برقرار نمایند، ملزم به برخورداری از مهارت زبان لهستانی هستند. شرایط کار در لهستان به شرح زیر است:

  • میزان ساعات کاری در لهستان 40 ساعت در هفته است.
  • کارکنان اجازه 15 دقیقه استراحت پس از هر 6 ساعت کاری را دارند.
  • میزان حقوق افراد بسته به سوابق تحصیلی و کاری افراد و نوع مهارت و حرفه هایشان با یکدیگر متفاوت است.
  • تحصیلات دانشگاهی نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای کار لهستان به شمار می­ رود.

با توجه به نرخ پایین بیکاری در لهستان دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های لهستان را انتخاب نموده اند، امکان انجام کار حین تحصیل در این کشور را خواهند داشت. بدین ترتیب دانشجویان می­ توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در لهستان را تأمین نمایند. علاوه بر این دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور به مدت 1 سال اجازه دارند، به جست و جوی شغل مورد نظر خود پرداخته و در صورت یافتن شغل امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری لهستان را خواهند داشت. از همین برخی از دانشجویان با انجام کار بعد از تحصیل پس از 3 سال کار مداوم در این کشور نسبت به اخذ اقامت دائم لهستان اقدام می ­نمایند. متقاضیان کار در این کشور می توانند با بررسی نرخ بیکاری به وضعیت بازار کار آن پی ببرند. نرخ بیکاری لهستان به شرخ زیر است:

نرخ بیکاری در لهستان

مزایا کار در لهستان

وقتی فردی تصمیم می گیرد برای کار به کشور دیگری نقل مکان کند، بدون شک مزایایی را که به عنوان کارگر دریافت می کند، در نظر می گیرد. اگر به دنبال شغلی در خارج از کشور در لهستان هستید، باید از آنها آگاه باشید. وقتی فردی تصمیم می گیرد برای کار به کشور دیگری نقل مکان کند، بدون شک مزایایی را که به عنوان کارگر دریافت می کند، در نظر می گیرد. اگر به دنبال شغلی در خارج از کشور در لهستان هستید، باید از آنها آگاه باشید. ساعات کار و مرخصی با حقوق در لهستان ساعات کاری 40 ساعت در هفته و 8 ساعت در روز است. اضافه کاری نمی تواند بیش از 48 ساعت در هفته یا 150 ساعت در سال باشد. در لهستان، مراقبت های بهداشتی از طریق Narodowy Fundusz Zdrowia، یک سیستم مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی به ذینفعان داده می شود.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در این کشور بسیار رایج است و اکثر کارفرمایان بیمه درمانی خصوصی را برای کارمندان خارجی و خانواده های آنها ارائه می کنند. زنان حق دارند 20 هفته مرخصی زایمان داشته باشند و می توانند تا 6 هفته قبل از زایمان طول بکشند. زنان بدون توجه به مدت زمانی که برای کارفرمای فعلی خود کار کرده اند از مرخصی زایمان استفاده می کنند. مرخصی پدر و مادر حداکثر برای 2 هفته در دسترس است. هر یک از والدین حق دارند 32 هفته مرخصی والدین دریافت کنند که می تواند توسط هر یک از والدین استفاده شود. کار در لهستان مزیت های دیگری نیز دارد، از جمله موقعیت جغرافیایی آن که باعث می شود بدون اتلاف وقت و هزینه زیاد، به راحتی به سایر کشورهای اروپایی پرواز کنید.

مدارک لازم اخذ ویزا برای مشاغل مورد نیاز در لهستان

هر ساله دولت لهستان با انتشار لیست مشاغل مورد نیاز لهستان سعی در جبران کمبود نیروی متخصص در بازارهای کاری خود را دارد. افرادیکه دارای مهارت های مورد نیاز این کشور هستند با اخذ ویزای کار لهستان می ­توانند به این کشور مهاجرت نمایند. لازم بذکر است علاوه بر اخذ ویزای کاری لهستان اخذ مجوز کاری نیز از ملزومات انجام کار در این کشور است. اعتبار مجوز کاری لهستان برابر با مدت زمان قراردادکاری فرد مورد نظر با کارفرمایان در لهستان می­ باشد. کار در لهستان پس از مدت 3 سال موجب اخذ اقامت دائم و پس از گذشت 5 سال منجر به اخذ تابعیت لهستان می ­گردد.

با توجه به کمبود نیروی متخصص و مشاغل مورد نیاز لهستان، این کشور سالانه با صدور ویزای کاری از متخصصین خارجی استقبال می ­نماید. متقاضیان انجام کار در لهستان با ارائه مدارک زیر به سفارت لهستان می­توانند ویزای کاری لهستان را اخذ نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • گواهی تمکن مالی برای ماه های نخست زندگی در لهستان
  • ارائه دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در لهستان
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت عمومی متقاضی

اخذ مجوز کاری برای مشاغل مورد نیاز در لهستان

لازم بذکر است متقاضیان با توجه به هدف کاری خود در این کشور ملزم به اخذ یکی از 6 نوع مجوز کاری در این کشور هستند. مجوز های کاری لهستان به قرار زیر است:

نوع مجوزشرح
مجوز نوع Aاین مجوز برای افرادی که طبق حقوق مدنی این کشور و با عقد قرارداد استخدام می­ گردند.
مجوز نوع Bاین مجوز دارای 6 ماه اعتبار بوده و بعنوان نماینده شرکت قصد انجام کار در لهستان را دارد.
مجوز نوع Cاین نوع مجوز برای افرادی صادر می­ گردد که برای کارفرمایانی غیر لهستانی و در شرکتی واقع در کشور لهستان کار انجام می­ دهند. این نوع مجوز بیش از 30 روز دارای اعتبار است.
مجوز نوع Dاین مجوز برای افرادی صادر می گردد که کارفرمایان آنها اولاً خارجی بوده و شعبه در کشور لهستان ندارند و تنها برای انجام کارهای خدماتی و یا صادرات به صورت کوتاه مدت قصد انجام کار در این کشور را دارند.
مجوز نوع Eاین مجوز یکی از مجوزهای کاری خاص کشور لهستان است و در صورتیکه افراد در یکی از گروه های فوق قرار نگیرند، این مجوز برای وی صادر خواهد شد.

بررسی مشاغل مورد نیاز لهستان

بررسی مشاغل مورد نیاز لهستان

لهستان یکی از کشورهای توسعه یافته و پر جمعیت در اروپا است که در برخی از مشاغل با کمبود نیرو مواجه است. از مهمترین مشاغل مورد نیاز لهستان عبارتند از:

  • کارگران حرفه ای
  • رانندگی
  • مهندسی
  • مهندسی ماشین آلات
  • کارگزان غیر حرفه ای
  • مهندسین آی تی
  • پزشکان
  • مدیران فروش و سایر

متخصصن خارج از اتحادیه اروپا جهت انجام کار نیازمند دریافت پیشنهادی کاری از سوی کارفرمایان در لهستان هستند. کارفرمایان لهستانی نیز باید ابتدا آگهی استخدام خود را در لهستان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بمدت 6 ماه منتشر نماید و در صورت عدم یافتن نیروی موردنظر آن گاه اجازه استخدام متخصصین خارجی را خواهند داشت. همان طور که قبلاً ذکر نمودیم میزان حقوق دریافتی افراد بسته به نوع تخصص آنها با یکدیگر متفاوت است، اما کمترین میزان حقوقی که به افراد در این کشور پرداخت می ­گردد 700€ (یورو) در ماه می ­باشد. به طور متوسط حقوق افراد 800€ الی 1000€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است.

مشاغل مورد نیاز لهستان برای مهاجرین

لهستان به دلایل زیادی یک مقصد ایده آل برای جویندگان کار است.  روند پیشرفت اقتصاد لهستان در سال های منتهی به 2023 صعودی بود. این کشور در حال جذب سرمایه گذاری از شرکت ها بوده است. این به کارگران ماهر خارجی این فرصت را می دهد که کار پیدا کنند و حرفه خود را توسعه دهند و حرفه خود را به ارتفاعات جدیدی برسانند.

  • لهستان در مرکز اتحادیه اروپا واقع شده است. همچنین زیرساخت های کشور در سطح بالایی قرار دارد.
  • در مقایسه با اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، لهستان هزینه زندگی پایین تری دارد.
  • لهستان نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. حتی نزدیک به پایان سال 2022، نرخ بیکاری فقط نزدیک به 5% بود.
  • لهستانی ها به زبان انگلیسی نیز تسلط بسیار خوبی دارند. بنابراین، مهاجران بین المللی در برقراری ارتباط با بومیان با مشکل مواجه نخواهند شد.
  • مردم لهستان مردمی بسیار خوش برخورد و اجتماعی هستند. بنابراین، ادغام با جمعیت محلی مشکلی نخواهد بود.

اشتغال شرکتی در لهستان نسبت به سال قبل %1.8 افزایش یافته است. در جولای 2021 به 6.5 میلیون نفر رسید. در ماه قبل، %2.8 افزایش در نرخ اشتغال داشتیم. بخش ‌های عمده ‌ای که مهاجران می ‌توانستند جای خود را در مشاغل مورد تقاضا پیدا کنند عبارتند از:

مشاغل در لهستان برای مهاجریندر سال ‌های آینده، لهستان فرصت ‌های شغلی را بیشتر برای متخصصان فراهم خواهد کرد. بنابراین، اگر در زمینه های مورد تقاضا حرفه ای هستید، شانس خوبی برای کار در لهستان دارید.

مشاغل پردرآمد در لهستان

مدیران عامل بالاترین رتبه در یک شرکت هستند. آنها تصمیمات شرکتی عمده می گیرند، منابع و عملیات کلی شرکت را مدیریت می کنند و با هیئت مدیره، تیم مدیریت و عملیات شرکت ارتباط برقرار می کنند. مدیران کشوری شرکت خود را در یک کشور خارجی نمایندگی می کنند. مدیران کشوری در صنایع رو به رشدی که توسعه جهانی را تجربه می کنند، کار می کنند. آنها تمام عملیات در یک منطقه خاص از جمله استخدام، بودجه، برنامه ریزی و ارسال گزارش را مدیریت می کنند. مدیران کشور همچنین ممکن است به مجموعه مهارت های تخصصی و دانش مرتبط با صنعت نیاز داشته باشند. مدیران فناوری اطلاعات عملیات فنی یک سازمان را مدیریت و نظارت می کنند که شامل نظارت بر کارکنان بخش فناوری اطلاعات و اطمینان از پشتیبانی همه سیستم ها و برنامه های فناوری از اهداف و اهداف سازمان است.

مدیران تسهیل کننده املاک اجاره ای موجود، مستاجران ایمن و تلاش های مستقیم تعمیر و نگهداری را فهرست می کنند. عناوینی مانند عامل لیزینگ، مجری لیزینگ، مشاور لیزینگ و صاحبخانه معمولاً به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. مدیران عامل بر عملیات تجاری شرکت نظارت می کنند، با سهامداران ارتباط برقرار می کنند، رشد استراتژیک شرکت را هدایت می کنند و مسئول عملکرد کلی کسب و کار هستند. مدیر فروش مسئول مدیریت کلیه عملیات فروش برای یک سازمان یا کسب و کار است. وظایف آنها شامل تهیه پیش نویس گزارش های فروش، دستیابی به اهداف فروش و تخمین سود فروش محصولات است. این کارشناسان که به عنوان مدیران فروش نیز شناخته می شوند، در مذاکره و بازاریابی استعداد دارند.

وضعیت کاری در لهستان

افراد برای اخذ ویزای کار لهستان ملزم به ارائه قراردادکاری و پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در لهستان هستند. آفیسر سفارت این کشور در صورتی که میزان حقوق توافقی در قرارداد کاری متقاضی تأمین کننده مخارج زندگی فرد در این کشور باشد، با درخواست اخذ ویزای کاری فرد موافقت می ­نماید. کشور لهستان دارای اقتصادی پایدار است و از شرایط انجام کار و سرمایه گذاری مناسبی برخوردار می ­باشد. از همین رو سرمایه گذاری در لهستان مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان یکی از ساده ترین راههای مهاجرتی و اخذ اقامت و تابعیت این کشور محسوب می­ شود. جهت آگاهی بیشتر در این زمینه می ­توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

سوالات متداول در باب مشاغل مورد نیاز لهستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مشاغل مورد نیاز لهستان می باشیم:

  • چه مشاغل مهمی در لهستان مورد نیاز هستند؟ کارگران حرفه ای و مهندسان و پزشکان و مدیران از مهم ترین مشاغل مورد نیاز لهستان هستند؟
  • شرایط کار در لهستان برای افراد خارجی چگونه است؟ با توجه به نرخ بیکاری پایین در لهستان می توان گفت شرایط برای یک فرد خارجی جویای کار مناسب است.
  • مزایا کار در لهستان چیست؟ می توان تسلط به زبان انگلیسی و درآمد و ارزش پول این کشور اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مشاغل مورد نیاز لهستان

  1. شاه محمدی گفت:

    سلام در مورد مشاغل مورد نیاز لهستان به قدر کافی دونستم و متوجه شدم که حرفه من برای این کشور مورد نیاز نیست. برای مهاجرت کاری به مجارستان و روسیه شما کدوم کشور رو پیشنهاد می کنید البته با این تصمیم که قصد دارم بعد از چند سال برم و برگردم کدوم کشور شرایط بهتری داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مهاجرت کاری روسیه و اخذ ویزای کاری مجارستان باید گفت که هر دو کشور نیاز به پیشنهاد کاری از شوی کارفرما دارند. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *