مهاجرت تحصیلی روسیه

دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

دانشگاه دولتی مسکو در روسیه در سال 2023 با نام کامل دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو برترین دانشگاه کشور روسیه است. بسیاری از دانشجویان خارجی به منظور ادامه تحصیل، مدارک تحصیلی خود را برای این دانشگاه ارسال می کنند تا شانس خود را در این رابطه امتحان کنند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه موفق در خصوص اعزام دانشجو به دانشگاه های روسیه مقاله پیشرو را در اختیار شما قرار داده اند.

تاریخچه دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

دانشگاه دولتی مسکو در سال 1755، و با همت میخائیل واسیلویچ لومونوسوف در شهر مسکو بنا شد. بنای این دانشگاه مرتفع ترین موسسه آموزشی جهان است. این دانشگاه در ابتدا از 3 دپارتمان حقوق، فلسفه و پزشکی تشکیل شده بود. اما امروزه 49 مرکز آموزشی و دانشکده مختلف، بدنه اصلی این دانشگاه را تشکیل می دهند. زمانی که به لیست اندیشمندان و افراد برجسته ای که در این دانشگاه تحصیل کرده و یا تدریس کرده اند نگاه می کنیم. نام افراد بسیار برجسته ای را خواهیم دید. شما می توانید لیست کامل افراد برجسته ای که در بخشی از زندگی خود در این دانشگاه حضور داشته اند را در صفحه رسمی دانشگاه مشاهده کنید.

ابتدا به شرح جزئیاتی مختصر در خصوص این کشور می پردازیم:

جزئیات کلی در خصوص کشور روسیه

تحصیل کارشناسی در دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ملی مسکو 4 ساله است. برای پذیرش در این دانشگاه 2 آزمون ورودی در نظر گرفته شده است. دانشجویان باید در هر 2 امتحان نمره قبولی دریافت کنند. برای اخذ پذیرش باید مراحل زیر را سپری کنید. در ابتدا رشته و دانشکده مورد نظر خود را پیدا کنید. ثبت نام اولیه را انجام دهید. در گام بعد به مسکو سفر کنید. همه مدارک تحصیلی خود را همراه داشته باشید. همچنین مقاله ویزای تحصیلی روسیه توضیحاتی جامع در این خصوص در اختیار شما قرار خواهد داد.

این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • گواهی پایان دوره دبیرستان که به زبان روسی ترجمه شده باشد.
  • گواهی کپی برابر اصل ریز نمرات تحصیلی به زبان روسی
  • گواهی معادل سازی مدرک تحصیلی
  • گواهی سلامت جسمانی که به تایید سفارت روسیه رسیده باشد.
  • گواهی عدم ابتلا به ایدز
  • گذرنامه و ویزای معتبر بعلاوه کارت مهاجرت
  • 6 قطعه عکس 3*4
  • هر دانشکده ممکن است اطلاعات بیشتری از شما بخواهد.

در گام بعد باید آزمون های ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارید تا نامه ی دعوت رسمی از طرف دانشگاه دریافت کنید. هزینه های ثبت نام شما نیز به شرح زیر است:

  • هزینه شهریه مربوط به دانشکده
  • هزینه خوابگاه که ماهیانه از 4100RUB الی 13000RUB (روبل روسیه) متغیر است.
  • هزینه گواهی عدم ابتلا به ایدز 4500RUB (روبل روسیه)
  • بیمه سلامت و خدمات پزشکی حداقل 8500RUB (روبل روسیه)
  • هزینه های مربوط به ترجمه مدارک، خوراک و حمل و نقل نیز به عهده دانشجویان است.

تحصیل ارشد و دکترا در دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

تحصیل ارشد و دکترا در دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا نیز مشابه با دوره کارشناسی است. برای شرکت در همه دوره های تحصیلی این دانشگاه باید حتما در 2 آزمون ورودی نمره کافی بدست آورید. تنها تفاوت موجود آن است که طول دوره کارشناسی ارشد 2 و طول دوره دکترا 6 سال تحصیلی است.

با توجه به رشته های تحصیلی و مقاطع مختلف این کشور تعداد دانشجویان این کشور متفاوت می باشد که در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در روسیه

بنا بر گزارشات اخیر این دانشگاه در سال 2019، 38150 دانشجو در رشته های مختلف، مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند. حدود 3907 نفر از آن ها از میان دانشجویان بین المللی انتخاب شده اند. تعداد کارکنان رسمی دانشگاه نیز 10784 نفر است. 238 نفر از آن ها نیروی کار بین المللی هستند. این دانشگاه خدمات اجتماعی را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد. برای مثال این دانشگاه یک کودکستان رسمی دارد. کمپ تابستانی یونوست و مرکز تعطیلات کراسنوویدوو نیز متعلق به این دانشگاه است.

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در این کشور خیلی گران نیست. هزینه تحصیل در این کشور جهت تحصیلات عالی برای دانشجویان خارجی در این کشور توسط دولت یارانه پرداخت می شود. وزارت آموزش و علوم روسیه با افزودن ستون حمایتی دیگری برای دانشجوی خارجی، بورسیه های دولتی را به وزارتخانه های کشورهای خارجی و دانشجویان روسی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، اختصاص می دهد.

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در این کشور می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد. حداقل شهریه که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود، نمی تواند کمتر از مقدار سرمایه گذاری شده در آموزش برای هر دانش آموز توسط دولت روسیه باشد. به عنوان یک دانشجوی خارجی که در این کشور تحصیل می کند، شهریه نسبتا مقرون به صرفه ای خواهید یافت. بیشتر برنامه های تحصیلی صرف نظر از اینکه می خواهید مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در روسیه بگیرید بسیار کمتر از 5000€ (یورو) در سال و بسیاری از آن ها حتی کمتر از 2000€ (یورو) در سال هزینه دارند. دانشجویان از مناطق خاص و با سوابق تحصیلی برجسته حتی ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دولتی باشند که شهریه و در برخی موارد هزینه زندگی را نیز پوشش می‌دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه به یورو
کمترین750€
بیشترین1800€

پیرامون دانشگاه مسکو

2 هتل تفریحاتی، رستوران و مرکز تهیه غذای دانشگاه و بنیاد سلامت از دیگر خدماتی است که دانشجویان این دانشگاه می توانند از آن استفاده کنند. در این مقاله در ارتباط با دانشگاه ملی مسکو، نحوه اخذ پذیرش و شرایط تحصیل در این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرده ایم. امید است مورد توجه قرار گرفته باشد. همچنین می توانید مقاله شرایط روسیه برای ایرانیان را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

زندگی دانشجویی در مسکو روسیه

یکی دیگر از گزینه های خوب، کتابفروشی Moskva در خیابان Tverskaya است. Moskva یکی از قدیمی ترین کتابفروشی های مسکو است و تا ساعت 1 صبح باز است. کتابفروشی های بزرگ معمولا سفارش و رزرو می کنند و از طریق فروشگاه های اینترنتی خود به صورت آنلاین نیز قابل دسترسی هستند. در مسکو فروشگاه های موسیقی زیادی وجود دارد. در کنار سی ‌دی ‌ها و دی‌ وی ‌دی ‌ها، بیشتر مغازه‌ ها موسیقی و لوازم جانبی مرتبط با گروه مانند تی ‌شرت، کمربند، کیف و غیره را نیز می ‌فروشند. مغازه‌ های زیادی روی موسیقی راک تمرکز دارند، زیرا این یک سبک بسیار محبوب در روسیه است. فروشگاه های قدیمی نیز محبوب هستند. آنها LPهای وینیل و اغلب حتی بلندگوهای قدیمی یا پخش کننده های ضبط را می فروشند. فروشگاه های ورزشی در مسکو بسیار محبوب هستند و معمولاً با آخرین ترندهای دنیای ورزش مجهز هستند.

بازارهای مسکو بسیار محبوب هستند. گل، میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات بیشترین فروش را دارند. با این حال، می ‌توانید لباس‌ های باکیفیت، لوازم خانگی، اسباب‌ بازی ‌ها، لوازم باغ و غیره را نیز از بازارها پیدا کنید. معمولاً در بازارها بسیار ارزان تر از فروشگاه های معمولی هستند. اگرچه این محصولات ارزان هستند، اما معمولا کیفیت خوبی دارند. از معروف ‌ترین آن‌ ها می‌توان به کولومنسکو یامارکا اشاره کرد که یک بازار کوچک سرپوشیده در فضای باز در نزدیکی ایستگاه متروی کولومنسکوئه است. یکی دیگر از موارد قابل ذکر، Savyonok Yamarka است، یک بازار بزرگ سرپوشیده با یک کافه نزدیک به ایستگاه مترو Savyolovskaya. البته نمایشگاه های تجاری نیز وجود دارد که در فواصل منظم در مسکو برگزار می شود. «نمایشگاه عسل»، «نمایشگاه کشاورزی»، «نمایشگاه کتاب» و «نمایشگاه اسباب ‌بازی» تنها چند نمونه هستند.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را دارید، توصیه های مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهنمای مسیر شما باشد.

سوالات متداول در مورد دانشگاه دولتی در مسکو روسیه

در این بخش از مقاله سوالات متداول شما در خصوص دانشگاه دولتی مسکو روسیه را جمع آوری و به آن پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه دولتی در مسکو روسیه چیست؟ فرم درخواست-گواهی پایان دوره دبیرستان که به زبان روسی ترجمه شده باشد.-گواهی کپی برابر اصل ریز نمرات تحصیلی به زبان روسی-گواهی معادل سازی مدرک تحصیلی-گواهی سلامت جسمانی که به تایید سفارت روسیه رسیده باشد.-گواهی عدم ابتلا به ایدز-گذرنامه و ویزای معتبر بعلاوه کارت مهاجرت- 6 قطعه عکس -هر دانشکده ممکن است اطلاعات بیشتری از شما بخواهد.
  • هزینه های تحصیلی در دانشگاه دولتی شامل چه مواردی است؟ هزینه شهریه مربوط به دانشکده-هزینه خوابگاه که ماهیانه–هزینه گواهی عدم ابتلا به ایدز-بیمه سلامت و خدمات پزشکی حداقل-هزینه های مربوط به ترجمه مدارک، خوراک و حمل و نقل نیز به عهده دانشجویان است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو چقدر است؟ بیشتر برنامه های تحصیلی صرف نظر از اینکه می خواهید مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در روسیه بگیرید بسیار کمتر از5000 € (یورو) در سال و بسیاری از آن ها حتی کمتر از 2000€ (یورو) در سال هزینه دارند.
5/5 - (2 امتیاز)

10 دیدگاه برای “دانشگاه دولتی مسکو در روسیه

  1. Arezoo گفت:

    با سلام و درود . می خواستم بپرسم در این دانشگاه می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟ و اینکه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محدودیت سنی حاصی در این دانشگاه وجود دارد؟
    ممنون از شما.

  2. امیر عباس گفت:

    در مورد مطلب به روز تون در مورد دانشگاه دولتی مسکو تشکر مینم اگه اامکانش هست درمورد شرایط تحصیلی شهر لندن هم مطلب بذارید

  3. ارشاد گفت:

    من برای پذیرش بخوام اقدام کنم باید از کجا شروع کنم ؟ و اینکه الان با این وضعیت دلار بهترین رو کجا می دونید ؟

  4. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام امکان دریافت بورسیه در این دانشگاه وجود دره؟

  5. asal گفت:

    دانشگاه دولتی مسکو از نظر میزان اعتبار برای رشته ی برق در چه سطحی قرار داره ؟

  6. behrouz گفت:

    با سلام. میخواستم بدونم منچطور باید درخواست ویزای کار به ترکیه بدم وچه مبلغ پول باید از ایران با خودم ببرم برای اینکه زندگی سختی اونجا نداشته باشم؟

  7. سحر گفت:

    سلام لطفا در مورد ویزای کاری روسیه توضیح میدید؟
    ممنون بابت مطالب به روزتون

  8. تیموری گفت:

    با لیسانس روانشناسی چطور میتونم پذیرش بگیرم؟

  9. سما حیدرنژاد گفت:

    وضعیت اقامت پس از تحصیل در روسیه به چه صورت است ؟

  10. hiva گفت:

    با سلام ایا برای تحصیل در دانشگاه دولتی مسکو ،میتوان مشروط پذیرش گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *