مهاجرت به کشور روسیه

اخذ اقامت روسیه از طریق تولد

اخذ اقامت روسیه از طریق تولد

روسیه از طریق مختلفی اجازه اقامت به شهروندان خارجی را به صورت قانونی اعطاء می کند. یکی از این راه ها، اخذ اقامت روسیه از طریق تولد است. همه کودکانی که در این کشور متولد می شوند می توانند بنا به شرایطی اقامت این کشور را بدست آورند. اما این کار نیاز به مقدماتی دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمای شما در این باب است.

  • تابعیت و اقامت از طریق تولد در این کشور چگونه می باشد؟
  • تابعیت از طریق خون یا خاک می باشد؟

تابعیت از طریق خاک یا خون در روسیه

برای اعطاء تابعیت یک کشور به کودکان تازه متولد شده، در سراسر جهان 2 قانون مختلف وجود دارد. بر اساس قانون خاک همه کودکانی که در خاک یک کشور متولد می شوند، می توانند تابعیت آن کشور را بدست آورند. بر اساس این قانون، ملیت والدین کودک هیچ تاثیری در روند اعطاء تابعیت متقاضی نخواهد داشت. این قانون بیش تر در کشورهای قاره امریکا به خصوص 2 کشور آمریکا و کانادا اجرا می شود.

بر اساس قانون خون، هر گاه کودکی در نقطه ای از جهان متولد شود، می تواند ملیت پدر یا مادر خود، بدون در نظر گرفت محل تولدش، را بدست آورد. این قانون در بیش تر نقاط جهان حکم فرما است. کشورهای اروپایی از جمله روسیه، که پیش تر از قانون خاک تبعیت می کردند. امروزه قانون خون را به عنوان حکم رسمی در رابطه با کودکان تازه متولد شده می دانند.

قوانین اخذ اقامت روسیه از طریق تولد

اقامت این کشور به طور قانونی به کسانی اعطاء خواهد شد. پس از 1 سال اقامت موقت در این کشور برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. در صورتی که فرد از لحاظ سلامت جسمانی و وضعیت اقتصادی در شرایط مناسبی قرار داشته باشد، می تواند یک اجازه اقامت دائم پنج ساله دریافت کند. شرایط روسیه برای ایرانیان در مقاله مذکور بدین شرح می باشد.

پس از گذراندن اولین دوره 5 ساله شما 2 گزینه برای ادامه زندگی خود در روسیه پیش رو خواهید داشت. این امکان برای شما وجود خواهد داشت که اجازه اقامت خود را برای یک دوره 5 ساله دیگر تمدید کنید. راه دیگری که پیش روی شما قرار دارد، دریافت تابعیت کشور روسیه است. تنها کسانی می توانند تابعیت روسیه را بدست آورند. تابعیت قبلی خود را به طور کامل لغو کنند. در صورتی که تابعیت این کشور را بپذیرید. شما در واقع روس هستید. در صورتی که صاحب فرزند شوید، می توانید تابعیت این کشور را برای متقاضی نیز دریافت کنید.

تفاوت بین تابعیت و اقامت دائم روسیه

اجازه اقامت دائم این کشور گامی در جهت اخذ تابعیت این کشور است. بسیاری از مردم خوشحال هستند که تنها با اقامت دائم در این کشور مستقر شوند. با این حال، حقوق و مزایای خاصی هم برای شهروندان این کشور و هم برای ساکنان دائمی وجود دارد. هر 2 ممکن است بدون مجوز کار در این کشور مشغول به کار شوند. علاوه بر این، هر 2 قادرند:

  • آزادانه بدون نیاز به ویزا وارد این کشور و خارج شوند.
  • دسترسی به خدمات اجتماعی این کشور
  • به طور دائم در یک آدرس روسی ثبت نام کنید.
  • به خوداشتغالی بپردازید یا یک کسب و کار راه اندازی کنید.
  • رای دادن در انتخابات محلی و همه پرسی

موارد زیر فقط برای کسانی که تابعیت کامل این کشور دارند اعمال می شود:

  • پاسپورت روسی (رتبه 43 در جهان در شاخص گذرنامه)
  • حقوق کامل انتخاباتی در تمامی انتخابات ملی
  • حق کار در ارگان های دولتی فدراسیون این کشور
  • وظیفه خدمت در ارتش این کشور
  • می تواند برای مدت نامحدودی در خارج از کشور زندگی کند.

مجوز اقامت دائم این کشور به مدت 5 سال معتبر است اما می توان آن را به تعداد نامحدود بارها تمدید کرد. با این حال، هر سال باید در GUVM ثبت شود. اگر مجوز اقامت دائم روسیه منقضی شود، نمی توان آن را تمدید کرد. همچنین در صورت خروج از کشور برای یک دوره 6 ماهه بدون وقفه، باطل می شود. اگر تابعیت کامل این کشور را از طریق تابعیت دریافت کنید، باید تابعیت کشور خود را نیز ترک کنید. همچنین باید هزینه شهروندی این کشور را بپردازید و فرآیندی را آغاز کنید که تکمیل آن ممکن است تا 1 سال طول بکشد.

بررسی اخذ اقامت روسیه از طریق تولد

قوانین مهاجرتی در کشور روسیه از سال 2002 تا کنون دچار تغییر نشده است. در بخشی از قوانین مهاجرتی این کشور در ارتباط با نحوه اعطاء تابعیت روسیه به کودکان متولد شده است. در این کشور و یا خارج از مرز های روسیه اطلاعاتی ارائه شده است. از این رو تعداد مهاجرینی که موفق به اخذ پاسپورت شده اند در نمودار زیر شرح داده شده است:

پاسپورت مهاجرین خارجی در روسیه

بر اساس این قوانین اگر کودکی در هر نقطه از جهان از والدین روس متولد شود، می تواند ملیت کشور روسیه را داشته باشد. بسیاری از افراد در جهان بنا به دلایل شخصی ملیت خود را خود لغو می کنند. در صورتی که یکی از والدین کودک از این دسته افراد باشد به شرط آنکه دیگری تابعیت روسیه را داشته باشد. فرزند آن ها می تواند تابعیت روسیه را در اختیار بگیرد. کشور روسیه شهروندان دو تابعیتی را نمی پذیرد.

این شرایط برای کودکان نیز وجود دارد. برای مثال در صورتی که کودکی پدر یا مادر روس داشته باشد. دیگری اهل یک کشور دیگر باشد، به شرط آنکه تابعیت دیگر کشور را برای او اعمال نکنند. قادر خواهد بود تا تابعیت روسیه را بدست آورد. در اینجا اهمیتی ندارد که کودک در خاک روسیه متولد شده باشد یا در خارج از کشور. نوزادان بدون سرپرست در صورتی که تا 6 ماه پس از تولد سرپرست رسمی آن ها مشخص نشود، تابعیت روسیه را بدست خواهند آورد.

شرایط اخذ اقامت روسیه از طریق تولد در سال 2023

همانطور که می دانید، این کشور بخشی از کشور شوری سابق است. از همین رو امکانات ویژه ای را برای شهروندان شوروی سابق در نظر گرفته است. براساس قوانین این کشور، همه کسانی که در خاک شوروی متولد شده باشند، اما تابعیت کشوری را به صورت رسمی نپذیرفته باشند. همچنین اجازه خواهند داشت تا برای دریافت تابعیت روسیه اقدام کنند.

همچنین این امکان در اختیار شهروندان شوروی سابق قرار گرفته است. در صورتی که پس از سال 2002 در مقطع دبیرستان و یا در دانشگاه های کشور روسیه تحصیل کرده باشند، تابعیت روسیه را بدست آورند. تمام متولدین جماهیر شوروی که از ناتوانی جسمی رنج می برند نیز می توانند تابعیت این کشور را بدست آورند. همچنین کودکانی که یک قیم روس دارند نیز قادر خواهند بود تا به یکی از شهروندان رسمی کشور روسیه تبدیل شوند.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، آخرین قوانین مهاجرتی در کشور روسیه در سال 2002 تصویب شده است. بر اساس این قانون همه شهروندان شوروی سابق که پس از سال 2002 به صورت قانونی در کشور روسیه زندگی کرده اند. همچنین قادر به دریافت تابعیت کشور روسیه هستند. همه کسانی پیش از فروپاشی شوروی در مرزهای کنونی روسیه متولد شده اند. همچنین نیز اجازه خواهند داشت تا بر اساس قوانین، تابعیت این کشور را بدست آورند.

شرایط اخذ اقامت روسیه از طریق تولد در سال 2021

تابعیت دوگانه روسیه

همان طور که در این مقاله توضیح داده شد، کشور روسیه از قانون خون تبعیت می کند. بر اساس این قانون تنها کودکان تازه متولد شده ای می توانند از تابعیت روسیه بهره ببرند که دست کم یکی از والدین او تابعیت روسیه را داشته باشند. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که تابعیت روسیه تنها در صورتی به کودکان اعطا خواهد شد که او تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد. هیچ کودکی در کشور روسیه نمی تواند نسبت به تغییر ملیت خود اقدام کند. این تغییر ملیت تنها پس از 18 سالگی فرد امکان پذیر خواهد بود.

در این مقاله در رابطه با اخذ اقامت روسیه از طریق تولد توضیحاتی ارائه شد و دانستیم که قانون خون در کشور روسیه ملاک تعیین ملیت کودک است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مهاجرت به روسیه و مراحل اخذ اقامت این کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

9 دیدگاه برای “اخذ اقامت روسیه از طریق تولد

  1. Arezoo گفت:

    سلام و سپاس. کودکی که از مادر روسی و پدری با تابعیت دیگر داشته باشد از طریق خون تابعیت روسی را اخذ می نماید اما تابعیت کشور پدرش را نیز می تواند داشته باشد؟ در صورتی که در کشور مدر متولد شده باشد. به عبارت دیگر فرزند دو تابعیتی در روسیه مورد قبول می باشد؟
    با تشکر.

  2. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورداخذ اقامت روسیه از طریق تولد در سال تشکر میکنم اگه میشه در مورد شرایط کشو انگلستان هم مطلب بذارید

  3. یلدا گفت:

    ممنون از اطلاعات شما خوبه که آدم اگر هم می خواد مهاجرت کنه برای آسنده بچه هاشم یهه همچین اطلاعات خوبی رو از قبل کسب کنه

  4. hesam گفت:

    برای سال 2019 چقدر زمان میبره از این طریق مهاجرت کنم ؟

  5. بهداد گفت:

    سلام من دنذانپزشک هستم. 28 سالم هست. 2 سال سابقه کار دارم. میخواستم ببینم شانسی برای مهاجرت دارم

  6. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید

    لطفا در مورد ویزای کاری روسیه توضیح میدید؟
    تشکر می کنم از مطالب به روزتون

  7. حبیب گفت:

    سلام
    من وهمسرم میخوایم برای مهاجرت اقدام کنیم
    ۴۲ سالمه ارشد برق دارم
    همسرم روانشناسی خوندن

  8. سما حيدرنژاد گفت:

    سپاس گزارم بابت مقاله‌ی خوبتون

  9. v!da گفت:

    ایا داشتن قیم در صورت حضور والدین در کشور روسیه الزامی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *