مهاجرت کاری روسیه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه

اخذ روادید برای کار در کشور روسیه برای شهروندان خارجی الزامی است، از همین رو شناخت مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه اهمیت یافته است. روسیه به عنوان یکی از کشورهای برجسته اروپایی، امروزه به عرصه رقابت برای علاقه مندان به کاریابی در این کشور تبدیل شده است. تمام نیروهای کار خارجی برای کار نیاز به اجازه کار و ویزای کاری این کشور دارند. از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در ارتباط با مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه مطالبی را ارائه خواهیم کرد. از این رو مسیر رسیدن شما به اهداف را برای شما را هموار تر کنیم.

شرایط اخذ ویزای کار روسیه

کلیه شهروندان خارجی که قصد کار در روسیه را دارند، باید ویزای کاری دریافت کنند. شهروندان کشورهای بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان از جمله کسانی هستند که برای کار در این کشور نیاز به اجازه کار نخواهند داشت. کارکنان سیاسی کشورهای خارجی در روسیه، اساتید دعوت شده از سوی موسسات علمی، دانش آموزانی که ویزای معتبر تحصیلی داشته و قصد کار در تابستان را دارند، کسانی که برای سازمان های بین المللی کار می کنند. خبرنگاران رسمی رسانه های خبری برای کار در روسیه نیاز به اخذ ویزای کاری نخواهند داشت.

جستجوی کار و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه

اگر قصد دارید ویزای کار روسیه را بدست آورید، باید حتما پیش از هرگونه اقدام، شغل مورد نظر خود را بیابید. همچنین می باید توسط یک کارفرما استخدام شوید. این کشور محدودیت های قانونی برای استخدام نیروی کار خارجی تصویب کرده است. کارفرمایان مشغول به کار در این کشور باید رسما به دولت این کشور اعلام کنند که به نیروی کار خارجی نیاز دارند. همچنین از اداره مهاجرت این کشور مجوز قانونی دریافت کنند.

این مجوز ها به این معناست که هر کارفرما تا چه میزان از سهمیه خود را استفاده کرده است. همچنین در چه جایگاه هایی می تواند از نیروی کار خارجی استفاده کند. پس شما باید کارفرمایی را پیدا کنید که از اعتبار ویژه برخوردار باشد. در صورتی که کارفرما شما اعتبار کافی نداشته باشد. از این رو نیازمند دریافت مجوز از اداره مهاجرت خواهد بود. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به روسیه ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

جستجوی کار و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه

انواع اجازه کار در کشور روسیه

به محض آنکه در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کردید، باید برای اخذ اجازه کار اقدام کنید. اجازه کار در این کشور برای نیروی کار خارجی به 2 صورت صادر می شود که بدین شرح می باشد:

  • اجازه کار عمومی روسیه: این اجازه کار، به صورت عمومی برای همه نیروهای کار خارجی صادر می شود. مدت اعتبار این اجازه تا پایان قرارداد نیروی کار است. با این وجود ویزای کاری فرد باید هر ساله تمدید شود. همچنین فرد باید برای دریافت اجازه اقامت خود نیز اقدام کند.
  • اجازه کار به نیروی کار متخصص و حرفه ای: این ویزای کار به کسانی اختصاص داده خواهد شد که حداقل دستمزد سالیانه آنها 100000RUB(روبل روسیه) در سال خواهد بود. پروسه زمانی دریافت این نوع اجازه کار بسیار کوتاه تر است. در حدود 2 هفته کاری به طول می انجامد. این اجازه کار 3 سال اعتبار خواهد داشت.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در روسیه ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

درخواست برای مشاغل روسیه

با وجود اینکه، برخی از شرکت های چند ملیتی در این کشور از فرم های درخواست آنلاین استفاده می کنند، رزومه ها و نامه ها راهی رایج برای درخواست شغل در این کشور می باشند. نامه پوششی بخش ضروری درخواست کار است و اغلب مهم تر از CV در نظر گرفته می شود. فرمت نامه باید رسمی باشد و نشان دهد که چقدر برای شغل مناسب هستید، جاه طلبی های شما برای آینده، صلاحیت ها و تجربه کاری شما چیست. وقتی برای مصاحبه دعوت شدید، در مورد شرکت تحقیق کنید تا خود را آماده کنید. برای مصاحبه موارد زیر را رعایت کنید:

  • پوشیدن لباس رسمی
  • به همراه داشتن کپی از رزومه
  • داشتن مدارکی مانند توصیه نامه ها، جوایز یا گواهینامه ها

در طول مصاحبه با اشتیاق نشان دهید که به این موقعیت علاقه مند هستید و چند سوال روشنگر برای پرسیدن دارید. در صورت موفقیت، ظرف چند روز از طرف شرکت با شما تماس گرفته و به شما پیشنهاد کار داده خواهد شد. انتظار داشته باشید حداقل 2 مرجع استخدامی ارائه شود. شایان ذکر است که، اگر به این زبان روسی صحبت نمی کنید، می توانید در این کشور کار پیدا کنید. زیرا، مشاغل انگلیسی زبان و خارجی زبان وجود دارد. با این حال، این ها معمولا مشاغل سطح پایین تر هستند. مشاغل چند ملیتی و بین ‌المللی گاهی کارکنان ارشدی را استخدام می ‌کنند که روسی صحبت نمی ‌کنند، اما اگر دانش خوبی از زبان روسی داشته باشید، شانس استخدام خود را بسیار افزایش خواهید داد.

شناخت مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه

برای دریافت ویزای کاری این کشور، شما باید مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در روسیه در سال 2023 را به سفارت این کشور تحویل دهید. قبل از دریافت ویزای کاری، به اجازه کار نیاز دارید. برای دریافت اجازه اقامت به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  1. کپی صفحه اول پاسپورت
  2. 2 قطعه عکس 3*4 بیومتریک
  3. کپی مدرک تحصیلی
  4. گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به اعتیاد و ایدز
  5. گواهی پرداخت هزینه های مالی انجام امور اداری

پس از اینکه اجازه کار دریافت کردید شما از طرف اداره مهاجرت برای دریافت ویزای کار دعوت خواهید شد. در این صورت شما باید به سفارت روسیه در کشور خود مراجعه کنید. همچنین مدارک زیر را ارائه دهد:

  • اصل پاسپورت
  • یک قطعه عکس
  • نامه دعوت از طرف اداره مهاجرت روسیه
  • نامه دعوت از طرف کارفرما همراه با توضیحات در رابطه با نوع کار، محل کار و قرارداد
  • گواهی عدم ابتلا به بیماری های خاص

در این مقاله در رابطه با مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روسیه در سال 2023 و مهاجرت به روسیه توضیحاتی ارائه شد که امید است مورد توجه واقع شود. در صورت آشنایی بیشتر با شرایط کار در روسیه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *