مهاجرت به کشور فنلاند

دریافت ویزای فنلاند

دریافت ویزای فنلاند

دریافت ویزای فنلاند به منزله ورود به این کشور اروپایی و عضو منطقه اسکاندیناوی الزامی می باشد که با توجه به شرایط متقاضیان نیز متغیر است. شرایط اقتصادی این کشور بسیار مناسب است. مردم این کشور جزء مرفه ترین و شادترین مردم جهان قرار دارند. فنلاند در نزدیکی کشورهای سوئد، روسیه و نروژ بوده و زبان رسمی این کشور سوئدی است. این کشور دارای 5 میلیون جمعیت است و مردم این کشور از امکانات و استانداردهای مناسب زندگی برخوردار می ­باشند. فنلاند از جاذبه های گردشگری بسیار جذاب و منحصر بفردی برخوردار است. شفق های قطب شمال که به صورت پرده های نوری خارق العاده در ماه های سپتامبر و مارس اتفاق می افتد، در آسمان این کشور قابل مشاهده است. گردشگران زیادی برای مشاهده این پدیده­ خارق العاده با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می ­نمایند.

متقاضیان برای دریافت ویزای فنلاند می­ توانند با کسب اطلاعات لازم در زمینه های مختلف مهاجرت خود به فنلاند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. ویزای فنلاند انواع مختلفی دارد و هر یک از متقاضیان متناسب با هدف سفر خود به این کشور باید یکی از آنها را دریافت نمایند. معمولاً ویزای کشورهای اروپایی به بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می­ گردد. هر یک از آنها قابلیت یک بار ورود، دو بار ورود و چند با ورود را دارند. از آنجائی که فنلاند یکی از کشورهای عضو شنگن است، افراد با اخذ ویزای این کشور در سال 2023 به راحتی می ­توانند به سایر کشورهای عضو این معاهده سفر نمایند.

روادید گردشگری فنلاند

افرادی که قصد سفر و بازدید از کشور فنلاند را دارند، ملزم به اخذ ویزای توریستی فنلاند هستند. این ویزا از نوع کوتاه مدت می ­باشد که دارای اعتباری 3 ماهه است. متقاضیان باید دعوتنامه ای از سوی دوستان و یا بستگان خود در فنلاند باشند. البته افرادی که با هدف درمان و پزشکی به این کشور سفر می­ نمایند، با ارائه مدارک لازم امکان اخذ ویزای توریستی این کشور را خواهند داشت. این ویزا قابلیت تمدید ندارد، اما در برخی موارد در صورت بروز حوادث و یا نیاز به ادامه درمان متقاضیان می­ توانند نسبت به تمدید آن اقدام نمایند.

متقاضیان جهت دریافت ویزای توریستی فنلاند باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه نمایند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی فنلاند
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی متقاضیان
  • سند ملکی مربوط به زمین و یا مسکن
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • سپرده بانکی با حداقل 6000€ (یورو) موجودی
  • بیمه نامه معتبر
  • 6 قطعه عکس
  • ارائه حساب بانکی و گردش حساب 6 ماه اخیر جهت اثبات تمکن مالی متقاضی
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت فرد

لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد سفر به همراه اعضای خانواده خویش را دارند، ملزم به ارائه مدارک همراهان خود هستند. همچنین جهت انگشت نگاری حضور تمامی افراد در سفارت این کشور الزامی است.

هزینه ویزای توریستی کشور فنلاند برای اشخاص مختلف متغیر است و بدین صورت می باشد:

اشخاص متقاضیهزینه ها به یورو
افراد بالغ€60
کودکان 16 الی 11€35

دریافت ویزای اشتغال فنلاند برای شهروندان خارجی

شهروندان کشورهای شمال اروپا (سوئد، نروژ، دانمارک و ایسلند) می توانند آزادانه وارد فنلاند شده و بدون مجوز اقامت در این کشور اقامت کنند. آنها همچنین می توانند بدون مجوز اقامت برای یک فرد شاغل، شغلی با حقوق دریافت کنند. شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس حق ورود، اقامت، تحصیل، جستجوی کار در فنلاند را به مدت 3 ماه بدون مجوز اقامت دارند. اگر اقامت بیشتر از آن طول بکشد، آنها باید حق اقامت خود در فنلاند را در اداره پلیس ثبت کنند. افراد خارج از منطقه اتحادیه اروپا نیاز به اجازه کار و اجازه اقامت دارند. بسته به درجه شغلی و وضعیت، دسته بندی های مختلفی وجود دارد.

  • متخصصان بسیار ماهر با پیشنهاد شغلی در فنلاند می توانند برای مجوز تخصصی درخواست دهند.
  • برای کارآفرینان استارت ‌آپ یک فرآیند 2 مرحله ‌ای وجود دارد که با ارزیابی طرح کسب‌ و کار شروع می‌ شود که منجر به مجوز راه‌ اندازی می ‌شود که برای کار شخصی و درخواست اجازه اقامت واجد شرایط است.
  • افراد مقیم خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) همچنین ممکن است به مجوز هیئت ملی ثبت اختراعات و ثبت برای خدمت در یک موقعیت مدیریتی یا انجام سایر وظایف مسئولیت در یک تجارت نیاز داشته باشند.

دریافت ویزای فنلاند برای کار

همانطور که در مقدمه بیان شد، فنلاند از اقتصادی قدرتمند برخوردار است. می­ توان گفت فنلاند تنها کشوری است که در شرایط بحران اقتصادی تغییری در معیشت مردم این کشور به وجود نیامد. افراد زیادی علاقه مند مهاجرت کاری به فنلاند هستند. بدین منظور متقاضیان باید پیشنهاد و یا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در این کشور اخذ نمایند. پس از آن با ارائه این دعوتنامه به سفارت فنلاند امکان اخذ ویزای کاری این کشور را خواهند داشت. معمولاً افرادی که شغل و مهارت در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد و از مهارت زبان سوئدی برخوردار هستند، شانس بیشتری برای یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور خواهند داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری این کشور عبارتند از:

  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در فنلاند
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری فنلاند
  • ارائه پاسپورت با حداقل اعتبار لازم

متقاضیان انجام کار و دریافت ویزای فنلاند با مراجعه به موسسات کاریابی در فنلاند می ­توانند به جست و جوی شغل موردنظر خود بپردازند. همچنین امکان ارائه رزومه کاری به سایت های کاریابی در این کشور وجود دارد. از این طریق این موسسات فرصت های شغلی موجود در این کشور را با توجه به مهارت های متقاضیان معرفی می ­نمایند.

دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

دانشگاه های فنلاند از اعتبار بالایی برخوردار هستند و دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل در فنلاند را انتخاب می ­نمایند. سیستم آموزشی فنلاند یکی از برترین سیستم های آموزشی در جهان است و دانشگاه های این کشور از امکانات بسیار مناسب آموزشی برخوردار هستند. تدریس در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی است و دانشجویان امکان تحصیل در رشته های مختلف را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خواهند داشت. دانشجویان جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های فنلاند، ابتدا باید درخواست پذیرش را ارسال نمایند.

مدارک زیر به همراه فرم درخواست پذیرش به دانشگاه های فنلاند الزامی است:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آن ها
  • پاسپورت یا گذرنامه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • تمکن مالی دانشجو جهت پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند

دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای سرمایه گذاری در فنلاند

افرادی که قصد سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در فنلاند را دارند، ملزم به اخذ ویزای فنلاند برای سرمایه گذاری هستند. افرادی که قصد ثبت شرکت در فنلاند را دارند، با ارائه طرح تجاری خود به اداره تجارت و بازرگانی این کشور باید مجوز ثبت شرکت اخذ نمایند. پس از آن با اخذ ویزای سرمایه گذاری می ­توانند به این کشور مهاجرت نمایند. ناگفته نماند سرمایه گذاری در این کشور با حداقل سرمایه ای برابر با 100000€ (یورو) امکانپذیر است. می­ توان گفت ثبت شرکت در فنلاند یکی از آسانترین راه های اخذ اقامت دائم این کشور می­ باشد. اگرچه افراد با مهاجرت کاری و تحصیلی و سایر نیز امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور را دارند، اما افراد با ثبت شرکت در این کشور و پرداخت مالیات به دولت فنلاند در مدت زمان کمتری می ­توانند اقامت دائم فنلاند را دریافت نمایند.

دیگر طرق دریافت ویزای فنلاند

تولد و ازدواج در فنلاند نیز از دیگر راه هایی است که افراد می ­توانند بدین طریق نسبت به دریافت ویزای فنلاند اقدام نمایند. سیستم اعطای تابعیت در فنلاند بر اصل خون است و تمامی نوزدانی که یکی از والدین آن ها دارای تابعیت فنلاندی هستند، امکان دریافت تابعیت این کشور را خواهند داشت. طبق قوانین ازدواج و اقامت در فنلاند تمامی اتباع خارجی که با شهروندان فنلاندی ازدواج نموده اند، در صورت اثبات واقعی بودن ازدواج خود و توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر خویش امکان اخذ اقامت دائم و پس از چند سال زندگی دریافت تابعیت این کشور را خواهند داشت.

در زمینه اخذ اقامت فنلاند، نمی­توان بیان نمود که کدامین روش مهاجرتی بهترین گزینه خواهد بود. لازم بذکر است افراد با دریافت ویزای فنلاند (تحصیلی، سرمایه گذاری و کاری) در نهایت امکان دریافت اقامت این کشور را خواهند داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجارب مفیدی در این زمینه داشته و با ارائه تجارب خود تمامی متقاضیان عزیز را یاری و راهنمائی می­نمایند.

سوالات متدوال در خصوص دریافت ویزای فنلاند

در مورد دریافت ویزای فنلاند سوالات متداولی وجود دارد که در این بخش به ان ها پاسخ خواهیم داد:

  • آیا برای ورود به فنلاند به ویزا نیاز داریم؟ ویزای فنلاند انواع مختلفی دارد و هر یک از متقاضیان متناسب با هدف سفر خود به این کشور باید یکی از آنها را دریافت نمایند.
  • مزایا اخذ ویزای فنلاند چیست؟ از آنجائی که فنلاند یکی از کشورهای عضو شنگن است، افراد با اخذ ویزای این کشور در سال 2023 به راحتی می ­توانند به سایر کشورهای عضو این معاهده سفر نمایند.
  • برای سفر و گردشگری به فنلاند باید ویزای بگیریم؟ بله. افرادی که قصد سفر و بازدید از کشور فنلاند را دارند، ملزم به اخذ ویزای فنلاند از نوع توریستی هستند.
  • مدت اعتبار ویزای توریستی فنلاند چقدر است؟ این ویزا از نوع کوتاه مدت می ­باشد که دارای اعتباری 3 ماهه است.
  • ویزای کاری فنلاند چند نوع است؟ متخصصان ماهر- استارت اپ-افراد غیر اتحادیه اروپا
  • مدارک لازم برای ویزای کار فنلاند چیست؟ مدارک هویتی-دعوتنامه کاری از سوی کارفرما-تکمیل فرم درخواست ویزای کاری فنلاند- پاسپورت.
  • آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در فنلاند ویزا اخذ کرد؟ بله. سرمایه گذاری در این کشور با حداقل سرمایه ای برابر با 100000€ (یورو) امکانپذیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *