مهاجرت تحصیلی ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور میباشد. به دلیل کیفیت آموزش بالا مورد توجه قرار گرفته است. تحصیل در این دانشگاه می تواند آینده دانشجویان و متقاضیان را تضمین کند. اگر به فکر ورود و تحصیل در این دانشگاه هستید، قبل از شروع پروسه مهاجرتی خود باید درباره شرایط و هزینه های تحصیل در این دانشگاه اطلاعات کامل کسب کنید. در متن این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن ذکر شده است. با مطالعه این مقاله با موضوعیت این دانشگاه به پاسخ سوالات زیر دست خواهید یافت:

  • شهریه دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا چقدر می باشد؟
  • دوره های تحصیلی در دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا چیست؟
  • ‌مدارک لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف در این دانشگاه چه می باشد؟

درباره دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا

دانشگاه پیشرفته پلی تکنیک میلان در شهر میلان در این کشور قرار گرفته است و بیش از 2.5 قرن قدمت دارد. این دانشگاه در سال 1863 ساخته شده است. از لحاظ طراحی، معماری و مهندسی یکی از بهترین و زیباترین دانشگاه های این کشور و همچنین دنیا به شمار می رود. در شهر آفتابی میلان رستوران های بین المللی، کلیسا جامع، محیط فرهنگی و همچنین جاذبه های مختلف گردشگری قابل مشاهده می باشند. شهر میلان دارای شبکه حمل و نقل سریع، 3 فرودگان بین المللی و همچنین پارک های مختلف می باشد. این شهر در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، سرگرمی و همچنین آموزشی از بهترین شهرهای دنیا به شمار می رود. موزه ها، ورزشگاه ها، کلیساها، عمارت ها و خانه هایی با طراحی های بی نظیر در این شهر وجود دارند.

دانشگاه مجهز پلی تکنیک میلان دارای 7 پردیس اصلی می باشد که در بخش شمالی این کشور قرار گرفته اند. 2 پردیس اصلی دانشگاه پلی تکنیک در شهر میلان و 5 پردیس اصلی آن در شهرهای لومباردی و امیلیا رومانا قرار گرفته اند. تحصیل در این دانشگاه به زبان های انگلیسی و همچنین ایتالیایی امکان پذیر می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک در شهر میلان را دارند بایستی مدرک زبان معتبر (آیلتس) ارائه دهند. دانشگاه Politecnico Milano بهترین و معتبرترین مرکز جهت آموزش و تربیت معماران، مهندسین و همچنین طراحان صنعتی می باشد.

رتبه دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا

براساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، این دانشگاه در رتبه 142 در جهان قرار دارد که اولین دانشگاه این کشور در این رتبه بندی است. جدول زیر رتبه این دانشگاه را براساس برخی از رشته ها نشان می دهد:

نام رشتهرتبه
طراحی5
معماری11
مهندسی و فناوری16

به طور مشخص تر، این دانشگاه از نظر مباحث مهندسی عمران و سازه نیز به عنوان هفتمین دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شد. نمودار زیر رتبه جهانی این دانشگاه را بین سال های  2018 تا 2022 نشان می دهد:

رتبه جهانی دانشگاه پلی تکنیک میلان

این دانشگاه یکی از اعضای مفتخر لیگ IDEA است، اتحادی استراتژیک در میان 5 دانشگاه فنی پیشرو اروپایی که هدف آن آموزش نسل جدیدی از مهندسان با فعالیت های فوق برنامه برای دانشجویان منتخب و با استعداد است. پژوهش با هدف ارائه بهترین استانداردها در آموزش، نقش محوری را در مأموریت دانشگاه ایفا می کند. این توسط پیوندهای قوی با تحقیقات شرکتی، بودجه قابل توجه اروپایی و مجموعه ای از آزمایشگاه های مجهز تقویت می شود. این دانشگاه برنامه های نوآورانه ای را در تمام سطوح دانشگاهی ارائه می دهد. تقریبا کل پیشنهاد تحصیلی تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود. بنابراین، تعداد فزآینده ای از دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور جذب می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا

در دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان واقع در این کشور بیش از 33000 دانشجو در دوره های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل می باشند. بیش از 5000 نفر از دانشجویان این کشور از کشورهای خارجی جهت تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان به کشور این کشور مهاجرت کرده اند. تعداد کارکنان و کارمندان این دانشگاه به 1400 نفر می رسد. بیش از 800 نفر عضو انجمن تحقیقاتی این دانشگاه می باشند. رتبه جهانی دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان 55 می باشد. تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان در زمینه های طراحی، معماری و مهندسی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا امکان پذیر می باشد. کمپ های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان عبارتند از:

  • COMO
  • CREMONA
  • LECCO
  • MANTOVA
  • MILANO BOVISA
  • MILANO LEONARDO
  • PIACENZA

دانشگاه پلی تکنیک شهر میلان دارای 4 مدرسه اصلی نیز می باشد:

  • School of Architecture Urban Planning Construction Engineering
  • School of Design
  • School of Civil, Environmental and Land Management Engineering
  • School of Industrial and Information Engineering

شرح دانشگه پلی تکنیک میلان

شهریه Polytechnic University of Milan

پس از پذیرش، برای تأیید پذیرش از شما خواسته می شود هزینه اداری 172€ (یورو)، با کارت اعتباری یا بانکی پرداخت کنید. هزینه اداری از قسط دوم کسر می شود و در صورت انصراف عودت داده نمی شود. شهریه هر سال تحصیلی در دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا به 2 قسط تقسیم می شود. قسط اول باید هنگام ثبت نام پرداخت شود، قسمت دوم در مهلت مقرر پرداخت می شود. مبلغ قابل پرداخت باید به طور کامل پرداخت شود و قابل تقسیم به اقساط بعدی نیست. هزینه تحصیل برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و غیر عضو این اتحادیه متفاوت است. هزینه شهریه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا EEA به طور خودکار با سهم کامل €3898 (یورو) است. هزینه ها به صورت زیر هستند:

قسطشرح
قسط اولشامل €895 (یورو)
قسط دومشامل €3003 (یورو) است. مبلغ ممکن است با توجه به تعداد اعتبارات (CFU/ECTS) موجود در طرح مطالعه تعدیل شود.

دانشجویانی که در ترم 1 پذیرفته می شوند، معمولاً برنامه تحصیلی سالانه استانداردی بین 46 تا 74 CFU دارند که هزینه تحصیل معادل €3003 (یورو) است. دانشجویانی که در ترم دوم پذیرفته می شوند، معمولاً برنامه مطالعه سالانه استانداردی در حدود 30 تا 32 CFU دارند که معادل 50٪ شهریه مقرر شامل €1501 (یورو) است. هزینه تحصیل برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر عضو اما مقیم ایتالیا حدود €895 الی €3898 (یورو) در سال متغیر است. با بورسیه تحصیلی ایتالیا میتوانید با بودجه بسیار کمی در این کشور تحصیل کنید.

دوره های زبان دانشگاه Polytechnic University of Milan

این دانشگاه دوره های ایتالیایی را برای دانشجویان خارجی که در این دانشگاه ثبت نام می کنند، شامل دانشجویان انتقالی، ارائه می کند.

  • دوره ها در هر 2 ترم ارائه می شود.
  • مدت زمان آن 40 ساعت است.
  • آزمون سطح اولیه باید انجام شود.
  • روزهای حضور و جدول زمانی بسته به پردیس (لئوناردو، بوویزا، لکو، مانتووا و پیاچنزا) تغییر می کند.

به عنوان بخشی از فعالیت های فوق برنامه، دانشگاه دوره های انگلیسی را برای دانشجویان خود برای آموزش و تقویت دانش ارائه می کند. دوره ها در هر 2 ترم ارائه می شود و هزینه آن €100 (یورو) است. علاوه بر دوره های نام برده شده دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا دوره های زبان دیگری را برای دانشجویان، معلمان و کارکنان ترتیب می دهد. این دوره های زبان شامل چینی، ژاپنی، آلمانی، روسی، فرانسوی، پرتغالی و اسپانیایی است. شرایط آن مانند دوره زبان انگلیسی است.

تاریخچه Polytechnic University of Milan

تاریخچه Polytechnic University of Milan

در 29 نوامبر 1863، فرانچسکو بریوسکی، سیاستمدار، ریاضیدان برجسته و مهندس هیدرولیک، رئیس دانشگاه پاویا و دبیرکل وزارت آموزش و پرورش عمومی، در نقش دوگانه خود به عنوان رئیس هیئت مدیره آکادمی علمی-ادبی، هسته اصلی دانشگاه پلی تکنیک و بنیانگذار و مدیر Instituto Tecnico Superiore، اولین دانشگاه پلی تکنیک در ایتالیا، 2 دانشگاه را افتتاح کرد و بر هدف مشترک و ویژه آنها و مکاتبه با نیازهای فکری و مادی کشور تأکید کرد. در همان مناسبت، فرانچسکو بریوسکی 2 عنصری را که موسسه ها را به عنوان هماهنگ کننده بین آموزه های بنیادی علمی و آموزه های فنی و ویژگی 2 مورد اخیر معرفی می کند، مشخص کرد. اصلی که تقسیم برنامه مطالعاتی را به تخصص ها نشان می دهد.

این دانشگاه بر اساس مدل موسسات پلی تکنیک آلمان و سوئیس ساخته شد و فرهنگ فنی و علمی متمرکز بر تخصص و توانایی مشارکت در توسعه کشور را ارتقا داد. در ابتدا محدود به 3 سال تحصیل و 2 رشته تحصیلی در مهندسی عمران و صنایع بود. در سال 1865، به ابتکار کامیلو بویتو و از طریق تعامل با آکادمی هنرهای زیبا بررا، این موسسه دارای دانشکده معماری شد. برای تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش و شرایط آن می توانید مستقیما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مکاتبه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

12 دیدگاه برای “دانشگاه پلی تکنیک میلان در ایتالیا

  1. hesam گفت:

    من 24 ساله و دارای کارشناسی ارشد مدیریت دولتی … آیا میتونم برای ادامه ی تحصیل در دانشکاه پلی تکنیک میلان تحصیل کنم ؟

  2. تبسم گفت:

    سلام من ۲۴ ساله هستم رشته . برق چگونه میتونم در ایتالیا کار کنم؟

  3. ali ram گفت:

    بابت مطالب خوبتون تشکر میکنم من نمیدونستم شرایط دانشگاه پلی تکنیک میلان اینقدر خوب هست اگه امکانش هست در مورد دیگر دانشگاه های اینکشور هم مطلب بذارید

  4. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری این کشور توضیح دهید.
    ممنون از مطالب به روزتون

  5. همایون بهزادی گفت:

    سلام ممنون از مقاله خوبتون
    این دانشگاه خیلی خوبه حیف
    که فرصت کاری بعد از تحصیل در
    این کشور کمه

  6. تبسم گفت:

    سلام دانشگاه پزشکی چطور هست؟

  7. عادل رستمی گفت:

    با سلام. میخواستم بدونم درصئ اعتبار دانشگاه پلی تکنیک میلان توی ایران چقدر هست؟؟؟

  8. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون در این مقاله

  9. جواهر گفت:

    مقاله‌ی بسیاااار خوبی بود سپاس گزارم

  10. جعفری گفت:

    از همون اول امکان بورس وجود دارد؟ باید حتما مقاله خارجی ارائه بدم؟

  11. Arezoo گفت:

    سلام. باتشکر از مقاله بی نظیرتون.
    اگر موفق به اخذ هیچ کدام از این بورسیه ها نشدیم برای ترم بعد دوباره می توان برای اخذ این بورسیه ها اقدام نمود؟؟
    با تشکر.

  12. v!da گفت:

    با سلام و احترام برای اخذ بورسیه DSU باید چه شرایطی داشت؟ممنونم

کامنت ها بسته هستند