ویزای مسافرتی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس

بیشتر مهاجران خارجی برای سفر به کشور بلاروس نیاز به دریافت ویزا دارند. ویزای توریستی بلاروس یکی از ویزاهای توریستی پر مخاطب در جهان است. اماکن دیدنی کشور بلاروس کم نظیر است که در این مقاله در رابطه با آنها نیز صحبت خواهیم کرد. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب ویزای توریستی بلاروس نگارش شده است.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی بلاروس

برای دریافت ویزای توریستی بلاروس، باید مدارک مورد نیاز سفارت این کشور را تکمیل کنید. این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی
  • یک قطعه عکس 3.5*4.5 که مروبوط به 6 ماه گذشته باشد.
  • ارائه پاسپورت معتبر که حداقل 90 روز بعد از شروع سفر شما اعتبار داشته باشد. این پاسپورت حتما باید توسط صاحب آن امضاء شده باشد و دست کم 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • بیمه نامه سفر
  • ارائه برگه تمکن مالی بسته به نوع ویزا شامل:
  • ویزای ترانزیت یا نوع B
  • ویزای کوتاه مدت یا نوع C
  • ویزای بلند مدت با امکان ورود متعدد یا نوع D
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

انواع ویزای توریستی بلاروس

انواع ویزای توریستی بلاروس عبارتند از:

ویزای ترانزیت یا نوع B بلاروس

این نوع ویزا تنها به منظور ترانزیت در مرزهای کشور بلاروس صادر می شود. اعتبار این ویزا نهایتا یک سال خواهد بود. از سوی دیگر فرد در هر بار عبور از کشور بلاروس تنها اجازه اقامت برای 2 روز راه خواهد داشت. این ویزا هیچ گونه محدودیت در رابطه با تعداد ورود به خاک این کشور نخواهد داشت. در خصوص کسب اطلاع از سایر ویزاهای این کشور، به عنوان مثال مقاله تحصیل در بلاروس زا بررسی بفرمائید.

ویزای کوتاه مدت یا نوع C بلاروس

این ویزا بنا بر دلایل مختلفی صادر می شود. از جمله این دلایل می توان به توریستم، تحصیل، کار، دیدار خویشان، دلایل مذهبی، شرکت در مراسم خاکسپاری و یا روزنامه نگاری اشاره کرد. هر یک از بخش هایی که به آن اشاره شد، شرایط خاصی را می طلبد که از بحث ویزای توریستی خارج است. در ادامه تنها به شرایط ویزای کوتاه مدت توریستی اشاره خواهیم کرد.

ویزای بلند مدت یا نوع D نمونه دیگری از ویزاهای صادره توسط کشور بلاروس است. این ویزا یک سال اعتبار دارد. اما صاحب آن تنها 90 روز اجازه سکونت در بلاروس را خواهد داشت. این ویزا نیز برای موارد مختلفی صادر می شود. از جمله این موارد می توان به ویزای سرمایه گذاری، شرکت در یک تورنومنت ورزشی، ثبت قرارداد کاری، شرکت در یک رویداد فرهنگی، دلایل مذهبی، کار داوطلبانه و روزنامه نگاری اشاره کرد.

بازدید از بلاروس بدون ویزای توریستی

اکثر مسافران خارجی برای آمدن به این کشور نیاز به ویزا دارند. همان طور که در این مقاله اشاره شد، این کشور بسته به هدف سفر و مدت اقامت ویزای ترانزیت، کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین ویزای یکبار ورود، دوبار و چند بار ورود صادر می کند. اتباع تعدادی از کشورها می توانند بدون ویزا به این کشور بیایند، در صورتی که در معاهدات بین المللی تصریح شده باشد. علاوه بر آن، این کشور چندین برنامه سفر بدون ویزا با مدت زمان و شرایط اقامت متفاوت ارائه می دهد. بنابراین، مسافرانی که معمولا برای آمدن به این کشور نیاز به ویزا دارند، می‌ توانند با روشی ساده از این کشور دیدن کنند.

مسافران ممکن است یکی از آ نها را انتخاب کنند:

مدت اقامتشرایط
30 روزبه شرط اینکه مسافران از طریق فرودگاه ملی مینسک، فرودگاه برست، فرودگاه گومل، فرودگاه گرودنو، فرودگاه موگیلف، فرودگاه ویتبسک از مرز این کشور عبور کنند، نیازی به ویزا نیست. دستور داده شده برای حرکت بدون روادید از طریق فرودگاه ها شامل افرادی نمی شود که با هواپیما از فدراسیون روسیه به این کشور می آیند.
15 روزبرای بازدید از منطقه توریستی بدون ویزا (از جمله شهرهای بزرگ گرودنو و برست) نیازی به ویزا نیست، مشروط بر اینکه مسافران دارای مدرک خاصی باشند که توسط آژانس مسافرتی معتبر در کشور خود صادر شده است.

بررسی ویزای توریستی بلاروس

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، ویزای توریستی یکی از انواع ویزای کوتاه مدت است. به کمک این ویزا فرد درخواست کننده اجازه دارد تا 30 روز در بلاروس بماند. ویزای توریستی کوتاه مدت از 3 طریق قابل دریافت است. یکی از رایج ترین این راه ها، به منظور دیدار از کشور بلاروس است. در این صورت فرد باید با یکی از شرکت های معتبر توریستی کشور بلاروس مراجعه کند. این شرکت موظف است کلیه قوانین و شرایط زندگی کوتاه مدت در کشور بلاروس را برای توریست تشریح کند. در هنگام دریافت ویزا، نام شرکت، شماره تلفن و تعهد نامه شرکت را باید به سفارت تحویل دهید.

یکی دیگر از راه های دریافت این ویزا، سفر با دلایل درمانی است. برای دریافت ویزای کوتاه مدت با اهداف درمانی باید نام کامل موسسه درمانی، موقعیت مکانی، شماره تلفن، مشکل سلامتی و زمان اقامت در بلاروس را ارائه دهید. راه دیگر دریافت این ویزا دیدار از نقاط روستایی کشور بلاروس است. این ویزا تقریبا به صورت مشابه با مورد اول ارائه می شود. برای اینکه بتوانید ویزای توریستی دریافت کنید باید حتما محل اقامت خود را مشخص کنید. برای این کار می توانید از کشور خود نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. در صورتی که بیش از 10 روز قصد ماندن در بلاروس را دارید، رزرو هتل برای مدت 10 روز نیز کفایت خواهد کرد.

بررسی ویزای توریستی بلاروس

هزینه دریافت ویزای توریستی در بلاروس

هزینه صدور ویزای بلاروس تنها به صورت نقدی و به یورو قابل پرداخت است. این هزینه ها عبارتند از:

  • ویزای انفرادی : €60 (یورو) (در صورتی که قصد دارید پروسه زمانی را به نصف کاهش دهید، هزینه ویزای انفرادی €120 (یورو) خواهد بود.).
  • ویزای گروهی: برای هر نفر €10 (یورو)(در صورتی که قصد دارید پروسه زمانی را به نصف کاهش دهید، هزینه ویزای گروهی برای هر نفر €20 (یورو) خواهد بود)).
  • هزینه صدور ویزا برای افراد کمتر از 14 سال رایگان است.

معرفی نقاط دیدنی بلاروس

در این بخش به معرفی برخی از نقاط دیدنی کشور بلاروس می پردازیم.

 چالک پیتس در بلاروس

یکی از جذاب ترین نقاط کشور بلاروس چالک پیتس است. شما می توانید یک منظره فوق العاده و تکرار نشدنی را دیدار کنید. عمق آب محدوده هنوز مشخص نشده است. رنگ آب در این منطقه شگفت انگیز است. در نزدیکی ساحل رنگ آب یک دست سفید است اما در قسمت مرکزی، یک رنگ آبی غیر متعارف دیده می شود. این منطقه زیبا به مالدیو بلاروس مشهور است و در نزدیکی شهر کراسنوسلسکی واقع شده است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در بلاروس می توانید مقاله مذکور را از طریق لینک مشخص شده بررسی بفرمائید.

قلعه نسویژ در بلاروس

این قلعه یکی از آثار ثبت شده در یونسکو است. به جرات می توان گفت که همه توریست های کشور بلاروس از این مکان دیدن می کنند. این قلعه در کنار یک رودخانه ساخته شده از همین روست که یک منظره بی نظیر را برای توریست ها ایجاد می کند. این قلعه دارای یک معماری تلفیقی از دوره های رنسانس، باروک، روکو، کلاسیک، نئو گوتیک و مدرنسیم است. بر اساس داستان های مطرح شده زنی برای 400 سال در این قلعه زندگی می کرد و از غم عشق از دست رفته اش همواره لباس مشکی به تن داشت.

پارک ملی ناروخ در بلاروس

این پارک جوان ترین پارک ملی کشور بلاروس است. البته دریاچه موجود در این پارک، بزرگترین دریاچه کشور بلاروس است. در حوالی این پارک هتل ها و مراکز تجاری بسیار زیادی برای توریست ها تاسیس شده است. این مجموعه مهم ترین قطب تنفسی و طبیعی کشور بلاروس است. پاکیزگی محیط و شفافیت آب و زیبایی منظره به گونه ایست که همواره جمعیت زیادی از توریست ها در این منطقه حضور دارند.

کشور بلاروس یکی از کشورهای زیبا در قاره اروپا است. هزینه های کم خرید و تامین نیازهای اولیه دراین کشور، بلاروس را به یک قطب گردشگری تبدیل کرده است. برای مهاجرت به بلاروس از طریق توریستی، شما باید ویزای توریستی بلاروس را در دست داشته باشید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با دریافت ویزای توریستی بلاروس می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *