مهاجرت کاری بلاروس

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

مدارک لازم ویزای کار بلاروس

برای سفر و یافتن کار در بلاروس به ویزای کاری نیاز خواهید داشت که در این مقاله به معرفی مدارک لازم ویزای کار بلاروس می پردازیم. گسترش تولید و همچنین پیشرفت تجارت در جمهوری بلاروس سبب شده است تا جمعیت مهاجران کاری در این کشور به صورت فزاینده ای افزایش یابد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص این مبحث راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شهروندان کشورهای جدا شده از اتحادیه جماهیر شوروی بیشترین درصد مهاجران کاری به این کشور را در اختیار دارند. براساس قوانین کشور بلاروس، همه افراد خارجی که قصد دارند در این کشور کار کنند، باید اجازه کار دریافت کنند. البته در این امر استثناهای ویژه ای نیز وجود دارد. برای مثال مردم روسیه و قزاقزستان نیازی به دریافت اجازه کار در بلاروس ندارند. در شرایط خاص شهروندان سایر کشورها نیز نیاز به دریافت اجازه کار نخواهند داشت.

الزام ارائه ویزا جهت کار در بلاروس

همانطور که گفته شد نیروی کار خارجی در کشور بلاروس باید اجازه کار در این کشور را داشته باشد. در این بخش چند نمونه از استثنائات را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. فرد موفق به کسب پناهندگی کشور بلاروس شده باشد.
  2. فرد اقامت دائم کشور بلاروس را در اختیار داشته باشد.
  3. فرد یکی از کارمندان سفارت یا کنسولگری سایر کشورها در خاک بلاروس باشد.
  4. فرد نماینده یکی از شرکت های بین المللی موجود در خاک بلاروس باشد.
  5. روحانیونی که به دلایل فعالیت های مذهبی به این کشور سفر می کنند.
  6. فرد خبرنگار یک رسانه معتبر و مورد پذیرش کشور بلاروس باشد.
  7. دانشجویان که در موسسات برای کارهای تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول کار هستند.
  8. فرد یکی از سرمایه گذاران و بنیان گذاران یک شرکت تجاری قانونی در کشور بلاروس باشد.

انواع ویزای کار بلاروس

کشورهای اروپای شرقی فرصت های زیادی را برای مهاجران و شرکت های بین المللی ارائه می دهند. این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کشور با طیف وسیعی از صنایع و اقتصاد رو به رشد، مقصدی عالی برای تجارت در بازار جهانی است. اگر شرکت شما در حال برنامه ریزی برای توسعه این کشور است، باید یک تیم با استعداد از کارمندان را گرد هم آورید. جهت مهاجرت به بلاروس ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اتباع خارجی که مایل به ورود به این کشور هستند می توانند پس از اخذ ویزای مربوطه این کار را انجام دهند. انواع ویزا در این کشور عبارتند از:

  • ویزای نوع B برای ترانزیت
  • ویزای نوع C برای بازدیدهای کوتاه مدت تا 90 روز
  • ویزای نوع D برای اقامت طولانی مدت

برخی از کارمندان شما ممکن است در طول توسعه شرکت شما در بلاروس به ویزای نوع C برای تجارت نیاز داشته باشند. این ویزاها اقامت کوتاه مدت برای جلسات کاری، کنفرانس ها، آموزش و موارد دیگر در این کشور را پوشش می دهد. کارمندانی که قصد دارند برای اشتغال طولانی مدت در این کشور بمانند، باید ویزای نوع D دریافت کنند. کارمندان بین المللی نیز قبل از شروع به کار در این کشور به مجوز کار نیاز دارند. این مجوز به طور رسمی به عنوان “مجوز کار ویژه در جمهوری بلاروس” شناخته می شود.

پروسه دریافت اجازه کار بلاروس

تفاوتی میان شهروندان بلاروس و کسانی که اقامت دائم بلاروس در اختیار دارند وجود ندارد. اولویت کار در این کشور نیز با همین افراد است. نرخ بیکاری در کشور بلاروس تنها 0.3% است. این به آن معناست که جمعیت بسیار کمی در این کشور بیکار هستند. بنابراین این کشور برای تامین نیروی کار خود نیاز به پذیرش نیروی کار خارجی دارد. برای آنکه نیروی کار خارجی بتواند در کشور بلاروس مشغول کار شود، باید از طریق یک کارفرما در این کشور استخدام شود. کارفرما باید مدارک مربوط به پذیرش فرد خارجی را در اختیار وزارت کشور بلاروس قرار دهد. این مدارک عبارتند از:

  • فرم تکمیل شده درخواست
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار
  • تایید هزینه های پرداخت شده برای انجام امور قانونی.

مدارک درخواست کننده در مدت 15 روز کاری بررسی خواهند شد. در صورتی که مدارک به تایید وزارت کشور بلاروس برسد، شما می توانید به مدت یک سال در این کشور کار کنید. این امکان وجود دارد که این اجازه کار تمدید شود. البته باید توجه داشته باشید که پیش از پایان اعتبار اجازه کار باید آن را تمدید کرده باشید. در صورتی که یک فرد متخصص قصد دارد برای چند نفر یا چند شرکت متفاوت کار کند، باید به صورت مجزا برای هر یک از آنها اجازه کار دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار بلاروس

برای دریافت ویزای کار بلاروس شما نیازمند ارائه مدارک زیر هستید:

  • اصل دعوت نامه معتبر از طرف شخص حقیقی و یا حقوقی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 90 روز پس از تاریخ ورود شما به بلاروس
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی
  • یک قطعه عکس رنگی 3.5*4.5 با پیش زمینه سفید که مربوط به 6 ماه گذشته باشد.
  • کپی صفحه اول گذرنامه
  • (بیمه مسافرتی با اعتبار حداقل €10000 (یورو
  • محل اسکان موقت در بلاروس
  • ترجمه مدارک تحصیلی مرتبط با شغل
  • گواهی تایید اداره کار

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار بلاروس

بررسی میزان درآمد در کشور بلاروس

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مشاغل مختلف در کشور بلاروس، بالاترین سطح درآمد در حدود $950 (دلار) در یک ماه است. از سوی دیگر کمترین میزان درآمد نیز در حدود 310$ (دلار) ارزیابی شده است. این درآمد نسبت به سایر کشورهای اروپایی در سطح کم ارزیابی می شود. اما از طرف دیگر هزینه های زندگی در کشور بلاروس نسبت به سایر کشورها نیز بسیار کمتر است. هزینه زندگی در بلاروس گاهی کمتر از هزینه های زندگی در ایران است.

شرایط پذیرش مدارک لازم ویزای کار بلاروس

کشور بلاروس یک کشور در حال توسعه است. جمعیت بیکار این کشور بسیار انگشت شمار است. از همین رو به منظور پر کردن فرصت های شغلی به نیروی کار خارجی نیازمند است. اگرچه مردم قزاقزستان و روسیه اجازه دارند به صورت آزادانه در این کشور کار کنند. اما همچنان جمعیت مهاجران کاری به این کشور بسیار زیاد است. به طوری که در حدود 21% مهاجران این کشور را شهروندان اوکراینی تشکیل می دهند. کشور بلاروس با آغوش باز متخصصین سایر کشورها را می پذیرد. با این وجود نیاز به یادگیری زبان روسی، به عنوان یکی از سخت ترین زبان های زنده دنیا، می تواند کار شما را کمی دشوار کند.

در این مقاله در رابطه با مدارک لازم ویزای کار بلاروس توضیحاتی ارائه کرده ایم. با این وجود پیش از اینکه در رابطه با کار در یک کشور اروپایی تصمیم گیری کنید، حتما شرایط همه کشورها را بررسی کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا به همراه وکلای توانمند، مراحل اخذ پذیرش کاری شما را پیگیری کرده و شما را در راه رسیدن به اهداف مهاجرتی یاری نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *