مهاجرت تحصیلی انگلستان

شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان

شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان

آیا درباره شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان اطلاعات کافی دارید؟ در این نگارش به بررسی این مبحث برای متقاضیان کار در حین تحصیل می پردازیم. کار ضمن تحصیل در انگلستان می تواند به دانشجوهای رشته ها و دانشگاه های مختلف کمک کند تا برخی از مخارج زندگی و سکونت دانشگاهی خود در انگلستان را پرداخت کنند. شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان برای دانشجوها متفاوت است. تایم و نوع کاری که دانشجویان در هنگام تحصیل انجام می دهند بستگی به رشته و مهارت های فردی آن ها دارد.

  • از شرایط کار دانشجویی در انگلستان چقدر آگاهی دارید؟
  • شرایط کار دانشجویی در انگلیس چگونه است؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در کشور انگلیس برای چه افرادی مناسب است؟
  • دستمزد دانشجویان در لندن چقدر است؟
  • کار سیاه در انگلستان چیست؟
  • کار سیاه در لندن کدام اند؟

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل و کار در این کشور آگاهی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کار در انگلستان

بریتانیا کشوری اروپایی می باشد که همسایه های آن در قسمت غربی ولز و در بخش شمالی این کشور اسکاتلند می باشند. کشور انگلیس یکی از اعضای اتحادیه پادشاهی می باشد که پایتخت آن لندن نام دارد. جمعیت این کشور تقریبا به 65 میلیون نفر می رسد. واحد پول انگلیس £ (پوند) می باشد.

میانگین درآمد در این کشور بدین شرح است:

میانگین درآمد در لندن به پونداگر به فکر کار پس از تحصیل در انگلستان هستید، لازم به ذکر است که شما باید گواهی سکونت در این کشور و روادید کاری مورد نظر خود را دریافت کنید. روادید شما بستگی به کاری که انجام می دهید دارد. همچنین رشته تحصیلی دانشگاهی شما و توانایی ها و مهارت شما تاثیر زیادی در پیدا کردن شغل مناسب و مورد نظر شما دارد. شما باید بر اساس علاقه و رشته دانشگاهی انتخاب کنید و پس از فارق التحصیل شدن، کار مربوط به این رشته را پیدا کنید.

مراحل پیدا کردن کار دانشجویی در انگلستان

کار پاره وقت راهی عالی برای کسب درآمد اضافی و کسب تجربه کاری مفید در حین تحصیل است. اگرچه ممکن است به مدرک شما مرتبط نباشد، یک شغل پاره وقت می تواند تجربه عملی را ارائه دهد که به رزومه شما ارزش می بخشد. کار در یک مغازه، بار، رستوران یا دفتر می تواند بسیاری از مهارت هایی را که کارفرمایان فارغ التحصیل به دنبال آن هستند مانند تصمیم گیری، مهارت های سازمانی و فناوری اطلاعات، کار تیمی، خدمات مشتری و مدیریت زمان به شما بدهد. دانشگاه منچستر توصیه می کند که دانش آموزان بیش از 15 ساعت در هفته کار نکنند، یا همانطور که در کتابچه راهنمای برنامه شما توصیه شده است.

این به این دلیل است که بتوانید به تعادل مناسب بین تحصیل، سایر تعهدات و نیاز به کسب درآمد برای حمایت از خود دست یابید. برای جستجوی مشاغل پاره وقت، با نام کاربری و رمز عبور دانشگاه خود وارد شوید. برخی از مشاغل پاره وقت ممکن است برای استخدام با تجربه تر مناسب باشند یا فارغ التحصیلان ساعات و تجربه مورد نیاز را بررسی کنند. در مورد مشاغل محلی بسیاری از فرصت های پاره وقت اطلاعات کسب کنید. بسیاری از مشاغل هرگز به طور رسمی تبلیغ نمی شوند، مشاغل ممکن است از رسانه های اجتماعی، تبلیغات شفاهی یا فقط یک پوستر در پنجره استفاده کنند. ممکن است لازم باشد در اطراف خود بپرسید یا با شرکت‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا فرصت‌ هایی وجود دارد یا خیر. مغازه‌ ها، سوپرمارکت‌ ها، بارها و رستوران‌ها: بسیاری از کسب‌ و کارهای محلی ممکن است شغل‌های خود را با Careers Service تبلیغ نکنند، اما پوستری را در ویترین یا محل خود قرار می‌ دهند. مخصوصاً اگر در مناطق شلوغی هستند که افراد زیادی از آنجا عبور می‌ کنند.

بررسی شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان

افرادی که از سراسر دنیا برای تحصیل به انگلستان سفر می کنند، به فکر کار نیز می باشند. دانشجویان بین المللی که کمتر از 16 سال سن دارند مجوز و شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان را نخواهند داشت. افرادی که در کنار تحصیل می خواهند مشغول به کار شوند باید دانشجوهای دانشگاهی باشند و افراد محصل در مدارس قادر به انجام این کار نیستند. دانشجویان بین المللی که به انگلستان سفر می کنند می توانند به صورت هفتگی 20 ساعت مشغول به کار شوند و مجوز کار به صورتی به آنها داده می شود که مشغول به تحصیل در دانشگاه های مورد تایید باشند.

لازم به ذکر است که دانشجویان انگلیسی هیچ محدودیتی برای کار ندارند. در کشور انگلستان و پایتخت این کشور لندن، موسسه هایی هستند که به دانشجویان کمک می کنند که شغل مورد نظر بر اساس رشته و توانایی خود پیدا کنند. بعضی از دانشگاه ها نیز به دانشجویان کمک می کنند تا شغل پاره وقت پیدا کنند تا بتوانند ضمن تحصیل مشغول به کار در انگلستان شوند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. دستمزد دانشجویان در لندن به صورت پاره وقت 40796£ (پوند) در سال است.

شرایط یافتن کار ضمن تحصیل در انگلستان از طریق سایت

از میان سایت هایی که امکان کاریابی دارند، می توان به این موارد اشاره کرد:

  • Careers Group London
  • StudentJob
  • Employment 4 students

دانشجویان با داشتن شغل مناسب در کنار تحصیل خود می توانند توانایی ها و استعدادهای خود را گسترش دهند و در زمینه های مختلف کاری و درسی تجربه های مفیدی کسب کنند و باعث پیشرفت خود شوند. دانشجو های رشته های مختلف می توانند دوره کار آموزی که از درس های دانشگاهی محسوب می شود را در زمان تحصیل سپری کنند. افرادی که روادید عمومی نوع 4 و روادید کودک نوع 4 دارند، می توانند با داشتن این شرایط مشغول به کار پارت تایم در انگلستان شوند :

  • سپری کردن دوره تحصیلی در دانشگاه های تایید شده و معتبر
  • سپری کردن دوره ی تحصیلی کوتاه مدت (Tier 4)
  • داشتن سن بالای 16 سال
  • دانشجویان می توانند با داشتن شرایط مورد نظر به کار تمام وقت نیز مشغول شوند.

شرایط کار تمام وقت ضمن تحصیل در انگلستان

داشتن قرارداد کاری با کارفرما یا کمپانی مورد نظر کار در شغل مورد نظر به صورت هفتگی باید جمعا 20 ساعت باشد. دانشجو هایی که تبعیت انگلستان و اروپا را دارند، پس از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه ها و مراکز معتبر، می توانند با تایید و استخدام کمپانی های مختلف برای اقامت در این کشور اقدام کنند. در حالی که دانشجویان بین المللی که تبعیت انگلیس و اروپا را ندارند باید بر اساس مقررات انگلیس برای تبدیل روادید خود به سفارت کشور مبدا بروند و مجوز و گواهی لازم را از سفارت به زبان انگلیسی دریافت کنند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به انگلیس می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان برای ایرانی ها

قوانین و شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان

به طور کلی، هدف اصلی از ویزای دانشجویی در این کشور این است که به عنوان مسیری برای شما برای تحصیل بدون مانع عمل کند. علیرغم اینکه ویزای دانشجویی شما فقط برای اجازه حضور در دانشگاه طراحی شده است، اما می تواند به شما اجازه دهد در محدوده زمانی خاصی کار کنید. با این حال، توجه داشته باشید که تا چه حد مجاز به کار هستید، بیشتر برای دستاوردهای حرفه ای یا تکمیل بودجه شما ایجاد شده است. در غیر این صورت، دولت می خواهد اطمینان حاصل کند که مسیر تحصیل خود را در حین کار از دست نمی دهید. اگر قرار دادن کار برای دوره تحصیلی شما اجباری است، یک محدودیت زمانی ثابت برای کار وجود دارد. در حال حاضر، اگر در چنین دوره‌ ای شرکت می‌کنید، مجاز به کار برای مدت زمانی هستید که کمتر از 33% درصد کل مدت دوره شما است.

شرایط زیر از این قاعده مستثنی است:

  • دوره تحصیلی شما در یک موسسه آموزش عالی معتبر ارائه می شود و در RQF6 یا SCQF9 است. شما مجاز هستید تا 50% از کل طول تحصیل خود را کار کنید.
  • شما بالاتر از 16 سال دارید. شما مجاز به کار تا 50% از کل طول تحصیل خود هستید.
  • محل کار بخشی جدایی ناپذیر از دوره تحصیلی است و یک الزام قانونی در این کشور وجود دارد که به شما امکان می دهد از این حد تجاوز کنید.

مطمئنا چنین مشاغل زیادی وجود دارد، اما اگر حداقل برخی از آن ها را از ابتدا نمی ‌دانید، ممکن است گزینه ‌های کمتری در دسترس داشته باشید.

مشاغل دانشجویی در انگلستان

چه در یک رستوران در محوطه دانشگاه کار کنید یا در یک میخانه سنتی بریتانیایی، تقریباً همیشه مشاغل خدماتی در سراسر بریتانیا فراوان است. اگر انگلیسی زبان دوم شما باشد، می ‌توانید مهارت‌ های گفتاری و شنیداری خود را در محیطی سریع تمرین کنید – که یک امتیاز بزرگ است. علاوه بر دستمزدتان، ممکن است انعام بگیرید. اما انتظار مبلغ هنگفتی را نداشته باشید. انعام دادن در بریتانیا به اندازه جاهای دیگر، مانند آمریکای شمالی، مرسوم نیست. کار به عنوان دستیار آموزشی یک شغل نیمه وقت عالی در انگلستان برای دانشجویان است. شما این فرصت را خواهید داشت که در سخنرانی ها کمک کنید، بازخورد خود را به دانش آموزان ارائه دهید و از همه بهتر، تجربه حرفه ای انگلستان در صنعت یا موضوع تحصیل خود را به دست آورید.

معمولاً موقعیت ‌های خرده‌ فروشی زیادی در سراسر بریتانیا وجود دارد به ‌ویژه در ماه‌ های نوامبر و دسامبر که مشتریان در فصل شلوغ تعطیلات به فروشگاه ‌ها می ‌روند. در یک کتابفروشی، فروشگاه حیوانات خانگی، فروشگاه لباس، فروشگاه فناوری یا هر نوع فروشگاهی که مورد علاقه شماست کار کنید و می توانید مهارت های خدمات مشتری خود را در سطح فروش تمرین کنید. همچنین ممکن است در مورد اقلامی که می فروشید در کنار تخفیف کارکنان، کمیسیون دریافت کنید. صحبت کردن به زبان دوم می تواند شما را به یک نامزد جذاب در بازار کار بریتانیا تبدیل کند و همچنین می تواند فرصت های خاص خود را به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال، مترجم بودن یکی از مشاغل پاره وقت عالی در بریتانیا برای دانشجویان بین المللی است.

در بخش زیر شاهد برخی از مشاغل دانشجویی در انگلیس می باشید:

برخی از دانشجویان دانشجویی در انگلیس

مشاغل غیر مجاز دانشجویی در انگلستان

اگر در حین تحصیل در انگلستان هستید و ویزای دانشجویی Tier 4 را دریافت کردید برای کار دانشجویی در انگلستان، مجاز به کار در برخی مشغال نخواهید بود. این مشاغل غیرمجاز شامل موارد زیر است:

  • به عنوان یک فرد خوداشتغال کار کنید. این شامل مشاغل آزاد مانند راننده های اوبر است.
  • هر کار یا تجارت به عنوان فریلنسر، پیمانکار یا مشاور به احتمال زیاد به عنوان خوداشتغالی تلقی می شود که تحت شرایط کاری ویزای دانشجویی مجاز نیست.
  • شرکت در فعالیت های تجاری
  • یک جای خالی دائمی تمام وقت یا کاری در سطح فارغ التحصیلی را بپذیرید.
  • یک دوره کارآموزی تمام وقت در طول ترم که ارزیابی شده و جدایی ناپذیر از مطالعات شما نیست.
  • به عنوان یک ورزشکار حرفه ای، از جمله یک مربی ورزشی، کار کنید یا استخدام شوید.

اگر مطمئن نیستید که از شما خواسته می شود به عنوان خوداشتغال کار کنید، لطفاً قبل از شروع کار تحقیق کنید. کار بر خلاف مجوز مهاجرت شما یک تخلف جدی است و می تواند پیامدهایی بر توانایی شما برای ماندن در انگلستان داشته باشد.

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

اگر دارای ویزای دانشجویی انگلستان هستید، در ابتدا می توانید پس از اتمام تحصیلات خود به صورت تمام وقت در انگلستان کار کنید. تاریخ تکمیل شما به عنوان تاریخ اتمام دوره شما همانطور که در بیانیه CAS شما ذکر شده است تعریف می شود. شما می توانید حداکثر 4 ماه پس از اتمام دوره خود یا تا تاریخ انقضای ویزای خود، هر کدام زودتر کار کنید. برای نوع کاری که می توانید در این دوره انجام دهید، همچنان تحت همان محدودیت های سطح 4 دانشجو خواهید بود. اگر می‌خواهید پس از این مدت در بریتانیا بمانید، برای انجام این کار باید برای مجوز ویزا اقدام کنید.

رایج ترین مسیرهای ویزا برای فارغ التحصیلان برای کار در انگلستان به شرح زیر است:

  • ویزای راه اندازی
  • ویزای Skilled Worker
  • ردیف 5 (تحرک جوانان)
  • مسیر تحصیلات تکمیلی
  • ویزای راه اندازی

UCL یک مؤسسه تأیید کننده تحت مسیر ویزای استارت آپ است. این مسیر ویزا برای فارغ التحصیلان UCL است که مایل به توسعه ایده ها یا مهارت های کارآفرینی با راه اندازی یک کسب و کار نوآورانه، قابل دوام و مقیاس پذیر در بریتانیا هستند.  متقاضیان برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود در این مرحله نیازی به سرمایه ندارند. متقاضیان بیشتر وقت خود را صرف توسعه کسب و کار خود می کنند، اما همچنین می توانند کارهای دیگری خارج از کسب و کار خود را برای حمایت از خود انجام دهند. متقاضیان موفق می توانند اعضای خانواده خود (همسر/همسر و فرزندان زیر 18 سال) را به بریتانیا بیاورند. این مسیر یک ویزای یکباره و 2 ساله ارائه می دهد. پس از 2 سال، می توانید برای تمدید اقامت خود و توسعه کسب و کار خود در بریتانیا، به دسته مبتکر تغییر دهید.

کار ضمن تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف

نکته قابل توجه در خصوص شرایط کار ضمن تحصیل در این انگلستان این است که، افراد در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور محدودیت های خاصی را باید در این زمینه رعایت کنند. برای درک بهتر این موضوع به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیلی متقاضیان کار ضمن تحصیل در انگلستانتوضیحات
زیر سطح مدرکاگر دوره تحصیلی متقاضیان کار در انگلستان زیر سطح مدرک باشد می توانند 10 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات کار کنند.
مقطع کارشناسیاگر در دوره کارشناسی در انگلستان مشغول به تحصیل هستید، مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در طول تعطیلات در انگلستان هستید.
مقطع کارشناسی ارشددانشجویان کارشناسی ارشد در انگلستان علاوه بر 20 ساعت کار در هفته می توانند در طول تعطیلات زمستانی و بهاری نیز به صورت تمام وقت کار کنند. اما دانشجویان کارشناسی ارشد تعطیلات تابستانی جهت کار در این کشور ندارند.
مقطع دکترادانشجویان دکترا در انگلستان هیچ دوره تعطیلات مشخصی ندارند مگر اینکه تایید کتبی از سرپرست خود برای گرفتن یک دوره مرخصی سالانه جهت کار داشته باشید. دانشجویان دکترا می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار دانشجویی شوند.

کار سیاه در انگلستان

برای افرادی که به طور غیر قانونی یا کار سیاه در لندن و انگلستان می کنند، جریمه هایی در نظر گرفته شده است. بیشتر افراد ممکن است به صورت فریلنسر مشغول به کار شوند اما این کار، با توجه به این که کار سیاه در انگلستان محسوب می شوند، می تواند تبعات بدی به همراه داشته باشند. از تبعات منفی کار بیش از مدت مقرر برای دانشجویان به این شرح است:

  • جریمه نقدی تا 5000£ (پوند)
  • 6 ماه حبس
  • دیپورت از انگلیس
  • اخراج از انگلستان و عدم اخذ ویزا به مدت 10سال

متقاضیان باید با روش های گرفتن اقامت انگلستان آشنا کافی باشندو بر شرایط مهاجرت به انگلستان تسلط پیدا کنند. به صورت کلی دانشجویانی که از دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل می شوند، قادر به کار در این کشور و حتی سایر کشور های جهان می باشند. با داشتن برنامه خوب می توانند در آینده به موفقیت برسند. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در امر مهاجرت یاری خواهند رساند. شما می توانید از طریق تلفنی، از مشاوره های رایگان موسسه ما بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در انگلستان

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در انگلستان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • کار حین تحصیل در انگلستان به چه صورت است؟ کار حین تحصیل در انگلستان به صورت پاره وقت است و نهایتا 20 ساعت در هفته اجازه کار برای دانشجویان وجود دارد.
  • کارورزی حین تحصیل در انگلستان به چه صورت می باشد؟ اگر کار حین تحصیل در برنامه شما تعریف شده باشد، مجاز به کار برای مدت زمانی هستید که کمتر از 33% کل مدت دوره شما است.
  • جریمه کار سیاه و غیرقانونی در انگلستان چیست؟ جریمه نقدی تا 5000£ (پوند)، 6 ماه حبس، دیپورت از انگلیس و یا اخراج از انگلستان و عدم اخذ ویزا به مدت 10 سال
4.7/5 - (58 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان

  1. پریناز گفت:

    تا جایی که مطلعم کار در انگلستان ضمن تحصیل شرایط خاص خودش رو داره اما اکثرا دانشجویان بین المللی مشاغل پاره وقت دانشجویی در انگلستان دارند که تا حد خوبی میتونه کمک باشه برای پرداخت شهریه و اجاره اتاق در انگلیس. البته که تو شهرهای بزرگ انگلیس فرصت مشاغل دانشجویی بیشتری هم وجود داره. اگر بعد از گذشت سال اول تحصیل بتونید در رشته تحصیلی خودتون یه کار یا پروژه تحقیقاتی یا کارورزی پیدا کنید خیلی بهتره. البته کار پیدا کردن در انگلستان از طریق سایت و موسسات کاریابی هم میتونه یک گزینه عالی محسوب بشه. انگلستان از کشورهایی که در اروپا نرخ بیکاری قابل توجهی داره اما اگر بتونید از زمان دانشجویی یک رزومه شغلی خوبی تهیه کنید می تونید مراحل استخدام رو راحت تر دنبال کنید.
    یک مساله دیگه ای هم که مهمه میزان درآمد و هزینه های شماست که قطعا در سال اول باهم یکسان نیستند و کم کم یاد می گیرید که چجوری باهم مدیریت کنید. پس سعی کنید اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید کمتر برای تفریحات شبانه و هفتگی خرج کنید و تفریح رو برای یک ماه در نظر بگیرید و بیشتر وقت خودتون رو با تحصیل و کار مناسب پر کنید. سال های تحصیل شما در انگلستان یکی از درخشان ترین و البته سخت ترین روزهای شما خواهد بود پس سعی کنید با یادگیری زبان انگلیسی و تقویت این زبان در حین تحصیل برای یک آینده تحصیلی و شغلی عالی آماده بشید. اگر به جز رشته ای که تحصیل می کنید علاقمند دیگه ای دارید و در رشته تحصیلی کار پیدا نکردید سراغ علایق دیگه خودتون برید.

    1. صادقی گفت:

      با سلام ممنون از این که اطلاعات خوبتون رو با ما در میان گذاشتید. انگلیس از جمله کشورهایی که درخواست تحصیل به خاطر شرایط مهاجرت تحصیلی رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *