مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه گلد اسمیت لندن

دانشگاه گلد اسمیت لندن

در ابتدا دانشگاه گلد اسمیت لندن در سال 1940 توسط شرکت گلد اسمیت به عنوان مرکز آموزش های فنی برای مردم نیوکراس تأسیس گردید. با توجه به آموزش های بی نظیر این موسسه آموزشی این مرکز از سال 1989 به دانشگاهی مستقل در لندن تبدیل گردید. از همان زمان به بعد به عنوان یکی از اعضاء فدراسیون های علمی بزرگ علمی در جهان ایفای نقش نمود. این دانشگاه از روش ها و متدهای خلاقانه و ابتکاری در امر آموزش بهره می­ برد و رشته های متعددی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در موضوعات هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی و کامپیوتر به دانشجویان ارائه می­ نماید. این دانشگاه تمرکز زیادی بر روی کشف ایده های جدید، به چالش کشیدن مرزها و تفکر عقلانی داشته و دانشجویان را در این زمینه تشویق می ­نماید.

  • شرایط تحصیل در انگلستان برای دانشجویان خارجی چیست
  • آیا می تواند به اخذ ویزای تحصیلی بریتانیا برای ایرانیان امیدوار بود؟

این دانشگاه از 20 دانشکده تشکیل شده است که هر یک از این دانشکده ها رتبه های بالایی را در گرایش های مختلف کسب نموده اند. این دانشگاه فضایی را فراهم نموده است که دانشجویان علاوه بر استقلال فکری از استقلال عملی نیز برخوردار شوند. ایده های جدید و روش های خلاقانه ای را می ­توان در این دانشگاه در زمینه های مختلف مشاهده نمود. علاوه بر این امکانات آموزشی بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بهترین دانشگاه های جهان دانشجویان را در مسیر تحصیلی راهنمایی می­ نمایند.

تحصیل در دانشگاه گلد اسمیت لندن

این دانشگاه یکی دیگر ار دانشگاه های معتبر در بریتانیا است که دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت. تدریس به زبان انگلیسی در تمامی دوره ها ارائه داده می­ شود. با توجه به اینکه یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های انگلستان ارائه مدرک زبان انگلیسی است. دانشگاه های این کشور شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در انگلستان را بوجود آورده اند. بدین طریق که دانشجویان قبل از ورود به رشته تحصیلی مورد نظر خود در این کشور دوره های زبان انگلیسی را در کالج های این کشور می­ گذرانند.

این دانشگاه رشته های متعددی را ارائه می ­نماید که ما در جدول زیر برخی از این رشته ها را در مقاط مختلف نشان داده ایم:

مقطع تحصیلیرشته تحصیلی
کارشناسیانسان شناسی/ هنر/ مددکاری/ کامپیوتر/ مشاوره و درمان/ مطالعات فرهنگی/ طراحی/ تاریخ/ زبان انگلیسی/ سیاست/ هنرهای موسیقی/ مسیرهای بین المللی/ جامعه شناسی/ روانشناسی
کارشناسی ارشدانسان شناسی/ هنر/ هنرهای اجرایی/ مددکاری اجتماعی/مشاوره و درمان/ خلاقیت و کارآفرینی فرهنگی/ رسانه دیجیتال/ روزنامه نگاری/ سیاست/ تئاتر و هنرهای نمایشی/ فرهنگ های بصری

رنکینگ و رتبه دانشگاه گلد اسمیت لندن

این دانشگاه رتبه های بالایی را در گرایش های مختلف تحصیلی در میان دانشگاه های انگلیس و جهان را از آن خود نموده است. این دانشگاه در رشته های علوم اجتماعی و مدیریت بسیار موفق عمل نموده و رتبه های بالایی در این رشته کسب نموده است. طبق رتبه بندی QS این دانشگاه دارای رتبه های 301 الی 350 جهانی می ­­باشد. البته رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه ه های انگلیس برابر با 68 است. لازم به ذکر است این دانشگاه امکانات بسیار مناسب رفاهی و آموزشی را برای دانشجویان فراهم نموده است. دانشجویان امکان اقامت در خوابگاه های مجهز این دانشگاه را دارند. سالن های اجتماعی دانشجویی، سالن های تئاتر و هنر، باشگاه های آموزشی، فضای سبز و کتابخانه های مجهز از دیگر امکانات این دانشگاه به شمار می­ رود.

رنکینگ این دانشگاه در سال های اخیر در نمودار زیر بیان گردیده است:

رتبه دانشگاه گلد اسمیت در سال های اخیر

پذیرش در دانشگاه گلد اسمیت لندن

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند، با ارائه مدارک زیر بایستی درخواست پذیرش را به این دانشگاه اعلام نمایند:

  • آخرین مدرک تحصیلی بهمراه ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه
  • پاسپورت معتبر

در صورتیکه مدارک تحصیلی دانشجویان مورد تأیید این دانشگاه قرار گرفت، متقاضیان می ­توانند با مراجعه به سفارت انگلستان نسبت به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نمایند. ناگفته نماند دانشجویان امکان مهاجرت به همراه اعضای خانواده خود به این کشور را خواهند داشت. بدین ترتیب اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده الزامی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه گلد اسمیت لندن

تحصیل در انگلستان رایگان نیست و هزینه های تحصیلی دانشگاه های این کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار گران است. زیرا اکثر دانشگاه های این کشور از معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. هزینه های تحصیلی دانشجویان بسته به نوع دانشگاه، نوع برنامه تحصیلی، رشته و مقطع تحصیلی آنان متفاوت است. به طور میانگین هزینه های تحصیل در این کشور 11000£ الی 17000£ (پوند) در سال تخمین زده شده است. متقاضیان تحصیل در این کشور می­ باید هزینه هایی را بابت مخارج زندگی و دیگر هزینه های تحصیلی خود در نظر داشته باشند. شرایط و هزینه زندگی در انگلستان در شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است، که در مقاله مذکور اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

جدول زیر هزینه های تحصیلی در برخی از رشته ها را در این کشور نمایش داده است:

رشتهشهریه تحصیلی به پوند
علوم شناسی/ باستان شناسی/ اقتصاد/ زبان انگلیسی/ تاریخ/ هنر و فلسفه£19000
علوم پایه: ریاضیات/ فیزیک/ شیمی£20000
معماری£22000
جغرافیا£26000
مهندسی کامپیوتر/ علوم طبیعی/ روانشناسی£30000
رشته های پزشکی£52000

هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور 1000£ (پوند) ماهانه برآورد شده است که ممکن است بسته به سطح زندگی افراد با یکدیگر متغیر باشد. از آنجائیکه هزینه اجاره خوابگاه و آپارتمان در این کشور بالاست، تقریباً 50% هزینه های زندگی در این کشور صرف اجاره بها آپارتمان و خوابگاه های دانشجویی در این کشور می­ گردد.

هزینه تحصیل در دانشگاه گلد اسمیت لندن

مزایای تحصیل در انگلستان

ممکن است بسیاری از افراد با چنین سوالی مواجه شوند که چرا دانشجویان با وجود هزینه های بالای تحصیل در بریتانیا، دانشگاه های این کشور را برمی­ گزینند؟ در پاسخ به چنین سوالی بر آن شدیم تا مزایای تحصیل در این کشور را بررسی نمائیم:

  • اعتبار جهانی دانشگاه های انگلستان
  • امکان اشغال صد در صدی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات
  • کوتاه بودن مدت زمان تحصیل در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در انگلستان
  • تحصیل در دانشگاه های انگلستان نیازی به ارائه مدارک GMAT و یا GRE همانند دانشگاه های کانادا و آمریکا ندارد.
  • امکان سفر و بازدید از مناطق دیدنی و توریستی انگلستان در طول دوره­ تحصیل
  • امکان انجام کار و اخذ اقامت پس از تحصیل در انگلستان

دانشجویان عزیز جهت آگاهی از دیگر فرصت های تحصیلی در کشورهای مختلف می­ توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت نمائید.

سوالات متداول در باب دانشگاه گلد اسمیت لندن

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب دانشگاه گلد اسمیت لندن می باشیم:

  • دانشگاه گلد اسمیت لندن در چه جایگاهی قرار دارد؟ این دانشگاه رتبه های بالایی را در گرایش های مختلف تحصیلی در میان دانشگاه های انگلیس و جهان را از آن خود نموده است و رتبه 511 برتر جهان را دارد.
  • شهریه دانشگاه گلد اسمیت لندن انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه گلد اسمیت لندن حدود 12000£ الی 20000£ (پوند) در سال است.
  • رشته های محبوب ارائه شده در دانشگاه گلد اسمیت لندن کدامند؟ علوم شناسی، باستان شناسی، اقتصاد، زبان انگلیسی، تاریخ، هنر و فلسفه، علوم پایه، معماری، جغرافیا، مهندسی کامپیوتر، علوم طبیعی، روانشناسی و رشته های پزشکی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *