دسته بندی نشده

درباره قبرس

درباره قبرس

علاقه مندان به کشور قبرس جهت مهاجرت با مطالعه اطلاعات درباره قبرس می توانند شناخت لازم درباره این کشور را داشته باشند. قبرس کشوری که عموما به عنوان قبرس جنوبی شناخته می شود چرا که قبرس شمالی منطقه ای اشغالی توسط ترک ها می باشد و این کشور را حمله ترکیه به قبرس به دو بخش تقسیم کرده است. قبرس به واسطه موقعیت جغرافیایی خود در کنار ترکیه یکی از کشورهای محبوب برای هموطنان ایرانی جهت مسافرت و یا مهاجرت است. برای شناخت بیشتر قبرس و کسب اطلاعات درباره قبرس مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطالب را ارائه کرده اند.

معرفی کشور قبرس

قبرس، رسما جمهوری قبرس، کشوری جزیره ای در مدیترانه شرقی است. مساحت آن 9251 کیلومتر مربع است. نیکوزیا پایتخت و بزرگترین شهر آن است. یونانی و ترکی زبان های رسمی آن هستند. واحد پول رسمی آن یورو (€) است. با هیچ کشوری مرز زمین ندارد. بومیان یا ساکنان این منطقه قبرسی نامیده می شوند. قبرس کشوری جزیره ای در دریای مدیترانه شرقی است سومین جزیره پرجمعیت مدیترانه است. برخی از قدیمی ترین چاه های آب جهان را می توان در قبرس یافت. چاه های مربوط به عصر حجر که در کیسونرگا، پافوس کشف شده است، مورد مطالعه قرار گرفته و ادعا می شود که حدود 10،500 سال وجود داشته است. آنها نمایانگر پیچیدگی مهاجران دوره نوسنگی هستند. بزرگترین بانک قبرس متعلق به کلیسای ارتدکس قبرس است. این کلیسا همچنین در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم جزیره نقش بسزایی دارد.

اسکندر بزرگ در 333 سال قبل از میلاد این جزیره را از آشوری ها، مصری ها و ایرانی ها گرفت. قبرس در سال 1960، در 16 آگوست، از انگلیس مستقل شد. با این حال، آنها هر سال روز استقلال خود را در اول اکتبر جشن می گیرند. افسانه ها می گویند که الهه عشق یونانی افرودیت در قبرس متولد شد. گفته می شود که آفرودیت از صخره ای در لاچی (که اکنون ساحل آفرودیت نامیده می شود) در Poli Crysochous بیرون آمده است. همانطور که امواج اقیانوس بر روی این سنگ خرد می شوند، ستون هایی از کف تشکیل می دهند که شبیه الهه عشق هستند.

در جدول زیر به جزئیاتی در این باب پرداخته می شود:

پارامترشرح
نام کشورجمهوری قبرس
جمعیت1.2 میلیون نفر
زبان رسمیترکی، یونانی
همسایه هایونان، ترکیه، سوریه
پایتختنیکوزیا
واحد پولیورو
منطقه زمانی+2h GMT

درباره جغرافیای قبرس

قبرس واقع در حوضه شرقی دریای مدیترانه است. این سومین جزیره بزرگ مدیترانه است که طول آن 240 کیلومتر و عرض آن 100 کیلومتر است. با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، قبرس را می توان در خاورمیانه، آسیای غربی یا اروپا قرار داد.

  • ترکیه در 75 کیلومتری شمال است.
  • سوریه در 105 کیلومتری شرق است.
  • لبنان در 108 کیلومتری شرق است.
  • جنوب با مصر 380 کیلومتر فاصله دارد.
  • سرزمین اصلی یونان 800 کیلومتر از غرب شمال غربی فاصله دارد.

توده های کوهستانی و دشت مرکزی آنها، مساوریا، بر محیط فیزیکی قبرس تسلط دارند. کوه های Troodos بیشتر قسمت های جنوبی و غربی این جزیره را پوشش می دهد و تقریبا نیمی از مساحت آن را تشکیل می دهد. رشته كرنيا باریك كه در امتداد خط ساحلی شمال امتداد دارد، وسعت كمتری را اشغال كرده و از ارتفاعات كمتری برخوردار است. مناطق پست ساحلی این جزیره را با عرض های مختلف احاطه کرده اند. مسوریا (به معنی بین کوه) دشتی گسترده است که مرکز جزیره را تشکیل می دهد. دشت Mesaoria از شرق و غرب به دریای مدیترانه، از جنوب به کوههای Troodos محدود شده است. در شمال آن کوه های کرنیا نهفته است. مساحت آن تقریبا 1000 کیلومتر مربع است. با ارتفاع متوسط ​​در حدود 100 متر، به ارتفاع 325 متر می رسد.

رودخانه ها و جوی های آب زیادی از این دشت عبور می کنند، اما هیچ یک از آنها در تمام طول سال آب ندارند. مسوریا مسکونی ترین منطقه در این جزیره است که شامل ده ها روستا و بسیاری از شهرهای مهم، از جمله پایتخت، نیکوزیا است.

درباره آب و هوای قبرس

قبرس در تمام طول سال دارای آب و هوای خشک و گرم است اما از حدود ژانویه تا مارس در کوههای Troodos نیز شاهد برف است. روزهای بارانی نیز معمولا در ماه های زمستان وجود دارد که گاهی اوقات می تواند در مدت زمان کوتاهی بارندگی بسیار سنگینی را به همراه داشته باشد. در ماه های جولای و آگوست ممکن است گرم شود، گاهی اوقات با رطوبت غیر قابل تحمل زیاد. زمستان در بعضی مواقع می تواند سرد باشد، بیشتر شب در ماه های ژانویه تا مارس خنک است. همچنین برخی از روزهای منظم باد و غبارآلود به دلیل طوفان های قبطی وجود دارد که در آن 14 رویداد اصلی سالانه وجود دارد که از نظر شدت و مدت زمان محدود هستند، اما معمولاً ظرف 48 ساعت از تاریخ پیش بینی شده می رسند و اغلب باران را با خود می آورند.

قبرس در منطقه زمانی اروپای شرقی (EET) است و به استثنای شمال اشغال شده توسط ترکیه، تابستان (DST) را رعایت می کند. این بدان معنی است که زمان قبرس همیشه 2 ساعت جلوتر از انگلستان است زیرا ساعتها برای زمستان 1 ساعت به عقب بر می گردند و برای تابستان نیز 1 ساعت جلوتر از انگلیس و اروپا و در تاریخ های مشابه می روند.

در نمودار زیر می توانید میزان افزایش مهاجرت به قبرس و افزایش توریست در قبرس را مشاهده کنید:

میزان گردشگر در قبرس در سال های اخیر

درباره تاریخ قبرس

فرهنگ قبرس از قدیمی ترین فرهنگ های مدیترانه ای است. این جزیره به طور پیاپی تحت سلطه آشوری، مصری، پارسی، یونانی و رومی قرار گرفت. به مدت 800 سال، از سال 364 میلادی، قبرس توسط بیزانس اداره می شد. در سال 1571، این جزیره توسط ترک های عثمانی فتح شد و در سال 1878 به بریتانیا اعطاء شد. این کشور به طور رسمی توسط انگلستان در سال 1914 گرفته شد، در سال 1925 به یک مستعمره تبدیل شد. حکومت انگلیس تا اوت 1960 ادامه داشت، پس از چهار سال مبارزه برای آزادی، این جزیره مستقل شد و به عنوان جمهوری اعلام شد. در سال 1974، کودتا در قبرس توسط حکومت نظامی یونان برای به دست گرفتن دولت رئیس جمهور قبرس، اسقف اعظم ماکاریوس، انجام شد و با مداخله نظامی از ترکیه پاسخ داده شد که در آن نیروهای ترکیه حدود 37٪ از جزیره را کنترل کردند.

40% از کل جمعیت یونانی قبرس مجبور به ترک خانه های خود در مناطق اشغالی شدند. از سال 1974، قبرس عملاً به جمهوری قبرس تقسیم شده است که دو سوم جزیره را در جنوب کنترل می کند و ترکی قبرسی یک سوم آن را در شمال، با یک منطقه حائل، که توسط نیروهای صلح سازمان ملل متحد نگهداری می شود، بین آنها قرار دارد. جمهوری قبرس در 16 آگوست 1960 به یک کشور مستقل تبدیل شد و یک ماه بعد به عضویت سازمان ملل درآمد و از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا است. تحت تأثیر سازمان ملل و اتحادیه اروپا، تلاش ها برای اتحاد مجدد جزیره تحت یک ساختار فدرال ادامه دارد.

درباره تاریخ قبرس

زندگی در قبرس

از 1 ژانویه 2010، سیگار کشیدن در مکان های عمومی بسته ممنوع شده است. این ممنوعیت شامل کلیه بارها، رستوران ها، کلوپ های شبانه، محل های کار حمل و نقل عمومی، موسسات بهداشتی، آزمایشگاه ها و داروخانه ها، اماکن ورزشی، رستوران ها، هتل ها و سایر می شود. می توانید با استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ از دسترسی رایگان به وب لذت ببرید. بسیاری از نقاط وایفای رایگان در هتل ها، کافه ها، کافه ها و رستوران ها وجود دارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که رمز عبور خود را بخواهید. دسترسی به اینترنت بی سیم رایگان در میادین بزرگ و حتی سواحل نیز امکان پذیر است.

تاکسی های شخصی زیادی در قبرس فعالیت می کنند. از آنجا که آنها به طور آزاد و مستقل کار می کنند، قیمت ها ممکن است متفاوت باشد. قبرس حمل و نقل اتوبوس را با سیستم جدید اتوبوس مسافربری عمومی در خدمات منظم اتوبوس ارائه می دهد. اتوبوس های شهری، روستایی و بین شهری تمام مسیرهای آزاد قبرس را انجام می دهند. هدف این سیستم کمک به توسعه یک جامعه مدرن و در حال توسعه است که زیرساخت های مدرن را به شهروندان و گردشگران ارائه می دهد.

حقایقی درباره قبرس

اطلاعات جالبی درباره قبرس در زیر ارائه شده است:

  • قبرس محبوب ترین کشور در منطقه مدیترانه از نظر گردشگری است.
  • درختی در قبرس شناخته شده است که آرزوها را برآورده می کند. این درخت در ورودی catacombs مسیحیان در پافوس با دستمال و روبان تزئین شده است.
  • در قبرس، کافه هایی وجود دارد که فقط مخصوص آقایان است.
  • قبرس تنها مکان خارجی است که در آن عروسی سلطنتی انگلیس برگزار شده است.
  • قبرس با نرخ بسیار کم جرم و جنایت، در بین امن ترین مکان های جهان نیز قرار دارد.

جهت بازدید از این کشور می توانید مقاله ویزای مسافرتی قبرس را که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است را مطالعه کنید. برا انجام امور مهاجرتی خود همچنین می توانید با ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *