شرایط اوکراین

تجربه زندگی در اوکراین

تجربه زندگی در اوکراین

آگاهی از موضوع تجربه زندگی در اوکراین از سایر مواردی است که متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند، باید مدنظر قرار دهند. برای این منظور روش های متعددی وجود دارد که می توان از طریق یکی از آنها اقدام به مهاجرت نمود. در مجموع شرایط ایده آل و مناسبی در شهر اوکراین وجود دارد که شامل کلیه روش های مهاجرتی اعم از تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و تجارت می گردد. محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خوبی را از شرایط زندگی در این کشور جمع آوری نموده اند که به رشته تحریر در آمده و در اختیار متقاضیان عزیز و گرامی قرار گرفته است. بررسی هزینه زندگی در اوکراین اولین موضوع پر اهمیت در خصوص مهاجرت به اوکراین است.، با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی را می توانید به دست آورید.

آشنایی با تجربه زندگی در اوکراین

کشور اوکراین از فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی قوی بهره می برد، چراکه در جای جای این کشور می توان نشانه های آن را یافت. برای مثال تقریبا 5000 موزه در اوکراین وجود دارد که هزاران آثار باستانی را در معرض نمایش قرار داده اند. از این رو معروف ترین آنها موزه تاریخی ملی، موزه ملی هنر و موزه چرنوبیل هستند. در زمینه تحصیلی و مطالعه نیز، تعداد 45000 کتابخانه ملی در اوکراین بنا شده است. انواع و اقسام کتب آموزشی، تاریخی، کسب و کار، علمی و سایر در آنها وجود داشته و عموم مردم می توانند از آنها استفاده نمایند.

اوکراین ممکن است مقصد مشخصی برای مهاجرت نباشد، اما فرهنگ غنی، مناظر عالی و فرصت های کاری آن شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر به قیمت های اروپایی عادت دارید، اولین چیزی که متوجه می شوید این است که اوکراین چقدر ارزان است. اوکراین به عنوان ارزان ترین کشور در اروپا و یکی از مقرون به صرفه ترین در جهان رتبه بندی می شود.

  • بر اساس نرخ شاخص هزینه زندگی، کیف در بین 374 شهر جهان در رتبه 307 قرار دارد و لویو در جایگاه 332 قرار دارد، تنها چند قدم بالاتر از دهلی و بمبئی.
  • یک آپارتمان دو خوابه در یک مجتمع مسکونی کاملاً جدید با سالن بدنسازی، مدرسه یا مهدکودک، کافه یا رستوران در کیف برای شما حدود $600 (دلار) در ماه هزینه خواهد داشت.
  • بلیط مترو یا اتوبوس 0.25$ (دلار) است. هزینه 20 دقیقه سواری اوبر در اوکراین حدود $3 الی $8 (دلار) است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است.

وضعیت اقتصادی و رشد جمعیت در اوکراین

در بررسی موضوع تجربه ی زندگی در اوکراین لازم است بدانید گریونا (UAH) به عنوان واحد شمارش پول اوکراین شناخته شده است. کشور اوکراین در سال های اخیر، رشد چشمگیری در حوزه تجاری و اقتصادی داشته است. پیشرفت بسیار خوبی را در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی به دست آورده است. صنعت توریسم از دیگر حوزه های پیشرفته در این کشور محسوب می شود که اخیرا رونق بیشتری داشته است. از زمانی که با فروپاشی شوروی سابق، کشور اوکراین نیز استقلال یافت. بحران و افت شدیدی در بخش اقتصادی این کشور به وجود آمد.

به طوری که اوکراین چندین سال درگیر این مشکل بود. بنابراین موضوع بحران اقتصادی تاثیر بسزایی را در رشد جمعیت این کشور گذاشت. رشد جمعیت به اندازه ای از این اتفاق تاثیر گرفت که طبق آمارهایی که از سال های گذشته در دست است. جمعیت اوکراین رشد منفی داشته است. از این مطلب می توان نتیجه گرفت وضعیت کار در کشور اوکراین در شرایط ایده آلی قرار دارد. چراکه به دلیل رشد منفی جمعیت، کشور اوکراین با کمبود نیروی انسانی و کارآمد رو به رو است. لذا از کارجویان و سرمایه گذاران بین المللی استقبال ویژه ای داشته است. شرایط ایده آلی را برای جذب آنها فراهم ساخته است.

شهرهای مهم برای زندگی در اوکراین

در کشور اوکراین شهرهای مختلف و پرجمعیتی وجود دارند که شرایط و تجربه ی زندگی در اوکراین را مناسب و دلنشین می سازد. جذابیت زیادی در شهرهای مختلف کشور اوکراین وجود دارد. از جمله شهرهای مهم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خارکف
  • کامیانتز
  • پودیلسکی
  • اودِسا
  • کیِف

جهت اطلاع از هزینه های مرتبط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اوکراین را بررسی بفرمائید.

تجربه زندگی در شهر خارکف اوکراین

مهم ترین و اصلی ترین شهر صنعتی کشور اوکراین، شهر خارکِف می باشد. در زمینه صنعتی و کشاورزی بسیار فعال است. به طوری که ماشین های صنعتی، کشاورزی و همچنین سایر ابزارها در مراکز تولیدی و کارخانجاتی تولید می شود که در این شهر قرار گرفته اند. از سویی دیگر دانشگاه های عالی رتبه و معتبری در این شهر فعالیت دارند که انواع و اقسام رشته های تحصیلی را برای دانشجویان ارائه می نمایند. به همین دلیل شهر خارکف را می توان به عنوان شهر دانشجویی نیز به شمار آورد. به دلیل این که دانشگاه پزشکی کارازین در این شهر قرار دارد. لذا تحصیل پزشکی در اوکراین دارای متقاضیان بسیاری می باشد.

شهر کامیانتِس پودولسکی اوکراین

تجربه ی زندگی در اوکراین با انتخاب شهر کامیانتِس، پودولسکی می تواند شگفتی های بسیاری را برای یک فرد خارجی به ارمغان آورد. چراکه این شهر از باستانی ترین شهرهای اوکراین محسوب می شود. به شهر گل روی سنگ شهرت دارد. از زیبایی این شهر می توان به عبور رودخانه زیبای اِسموتریچ از وسط شهر اشاره نمود. قلعه کامیانتِس، پودولسکی که قدمت آن به قرن 14 باز می گردد. همچنین از دیگر مکان های گردشگری این شهر به شمار می رود. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مطالعه مقاله اقامت در اکراین بی ثمر نخواهد بود.

تجربه زندگی در اودسا و کیف اوکراین

شهر اودِسا از مهمترین مراکز تجاری اوکراین محسوب می شود. چراکه در ابتدا تنها پنجره ای رو به اروپا بود. اما در مدت زمان کمی به یک مرکز بین المللی در سطح جهان مبدل شد که انواع فرهنگ های گوناگون اروپایی را می توان در آن یافت. این شهر لقب بهشت هنرمندان و همچنین مامان اودسا را نیز به خود گرفته است. شرایط و تجربه ی زندگی در اوکراین در شهری به نام کیف بسیار وسوسه انگیز است. زیرا این شهر که بزرگترین شهر اوکراین محسوب می شود،. به عنوان پایتخت اوکراین شناخته شده است. از آنجا که رودخانه دِنیپِر از وسط شهر کیف عبور کرده، لذا آن را به 2 بخش غربی و شرقی تقسیم نموده است.

مکان های دیدنی و جذابیت های توریستی و گردشگری در این شهر به شرح زیر می باشند:

  • دروازه طلایی کیِف (Golden Gate)
  • عمارت یانوکوویچ (Yanukovych’s Private Mansion)
  • کلیسای جامع سوفیا (St. Sophia’s Cathedral)
  • کلیسای جامع پانتِلِیمون (St. Panteleimon’s Cathedral)
  •  میدان استقلال (Maidan Nezalezhnosti)

تجربه زندگی در اودسا و کیف اوکراین

شرایط آب و هوایی در اوکراین

یکی از دلایل مناسب بودن مهاجرت به اوکراین، شرایط آب و هوایی و وضعیت جوی این کشور است. شرایط آب و هوایی این کشور به گونه ای است که وجود 4 فصل را در این کشور زیبا نموده است. وجود جنگل‌ ها، ساحل ها، کوهستان ها و جلگه ها آب و هوای این شهر را متفاوت اما در عین حال زیبا و متنوع ساخته است. توریست در هر 4 فصل راهی این کشور می شوند تا نظاره گر جذابیت های این کشور در هر فصل های مختلف باشند و لذت ببرند. مه های دسامبر، ژانویه و فوریه به عنوان سردترین و برقی ترین ماه های سال و ژوئن، جولای و آگوست به عنوان گرم ترین ماه های سال در اوکراین شناخته شده اند. به همین دلیل تجربه زندگی در اوکراین می تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

هزینه های زندگی در اوکراین

باهدف اینکه تجربه ی زندگی در اوکراین را در سطح عالی داشته باشید، می باید به مخارج و هزینه زندگی واقف باشید. این هزینه‌ها درجدول زیر آورده شده است:

اقلامهزینه ها به دلار
هر وعده خوراک در رستوران ارزان قیمت$4.16
هر وعده خوراک دو نفره در رستوران معمولی$16.67
یک وعده غذای اوکراینی در رستوران درجه 1$15 الی 25$
یک وعده غذای دانشجویی در دانشگاه$3 الی 5$
یک وعده غذای ایرانی مانند چلو خورشت$6 الی 8$
یک عدد ساندویچ مک دونالد متوسط$6 الی 8$
0.33 لیتر نوشابه$0.42
0.33 لیتر آب معدنی$0.31
هر لیتر شیر$0.55
هر قرص نان فرانسوی$0.33
یک کیلو برنج$1.01
هر شانه تخم ‌مرغ$1
هر کیلو پنیر محلی$4.16

سایر هزینه های مربوط به زندگی در اوکراین

هزینه های مسکن از سایر موضوعاتی می باشد که به میزان یک سوم هزینه ها را به خود اختصاص می دهد. در این قسمت از مقاله علاوه به هزینه های محل اقامت به هزینه های پوشاک نیز پرداخته می شود که بدین صورت می باشد:

پوشاکهزینه ها به دلار
یک شلوار جین$62.51
یک جفت کفش برند نایک$82.1
یک جفت کفش چرم مردانه$96.58

میانگین هزینه های خرید و اجاره در کشو اوکراین بدین صورت می باشد:

  • اجاره آپارتمان یکخوابه در مرکز شهر: 28579$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان یکخوابه در حومه شهر: 17275$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: 55676$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر: 3282$ (دلار)

اطلاعات دقیق تر را از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیگیری نمایید. این موسسه هرگونه مشاوره را به‌ صورت تخصصی برای متقاضیان گرامی ارائه می‌ دهد.

سوالات متداول در باب تجریه زندگی در اوکراین

در این بخش از مقاله در زمینه تجربه زندگی در اوکراین سوالات متدوال شما را پاسخ داده ایم:

  • آیا زندگی در اوکراین هزینه های بالایی دارد؟ خیر اوکراین به عنوان ارزان ترین کشور در اروپا و یکی از مقرون به صرفه ترین در جهان رتبه بندی می شود.
  • اجاره یک آپارتمان معمولی در کشور اوکراین ماهانه چقد اجاره دارد؟ یک آپارتمان دو خوابه در یک مجتمع مسکونی کاملاً جدید با سالن بدنسازی، مدرسه یا مهدکودک، کافه یا رستوران در کیف برای شما حدود $600 (دلار) در ماه هزینه خواهد داشت.
  • واحد پول کشور اوکراین چیست؟ گریونا UAH  به عنوان واحد شمارش پول اوکراین شناخته شده است.
  • بهترین شهر های کشور اوکراین کدامند؟ خارکف- کامیانتز-پودیلسکی- اودِسا-کیِف
  • کدام شهر اوکراین برای کار مناسب است؟ خارکف
  • کدام شهر برای گردشگری در کشور اوکراین مناسب است؟ شهر کامیانتِس پودولسکی اوکراین
  • کدام شهر اوکراین تجاری است؟ اودسا
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *