شرایط بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان و تجربه زندگی در بلغارستان از موضوعات پر بحث در خصوص مهاجرت به این کشور می باشد که بایستی مورد ارزیابی متقاضیان مهاجرت به بلغارستان قرار گیرد. هزینه های مهم زندگی در این کشور شامل هزینه های: خورد و خوراک، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، اجاره یا خرید منزل می باشد. متقاضیان باید اطلاعات کامل و جامعی در این خصوص به دست آورند.

  • میانگین هزینه زندگی در بلغارستان چقدر است؟
  • تجربه زندگی در بلغارستان
  • هزینه اقامت بلغارستان چه قدر می باشد؟
  • آیا کشور بلغارستان برای زندگی خوب است؟

نوشتار پیش رو توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با هزینه زندگی در بلغارستان به نگارش در آمده است، امید است با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را کسب کنید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در بلغارستان

معرفی کشور بلغارستان

بلغارستان کشوری کوچک در شبیه جزیره بالکان می باشد. نام رسمی این کشور جمهوری بالکان بوده است. دارای مساحتی بالغ بر 110912 کیلومتر مربع می باشد. کشور بلغارستان چهاردهمین کشور پهناور در قاره اروپا محسوب می شود. شهر صوفیه یکی از مهمترین شهرهای بلغارستان بوده که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. جمعیت بلغارستان 7364570 نفر می باشد. این کشور دارای بیشتری رشد منفی در بین کشورهای دنیا می باشد. مردم کشور بلغارستان به زبان بلغاری به مکالمه می پردازند. واحد رایج پول در این کشور لف با علامت اختصاری BGN است.

بررسی هزینه زندگی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان به اندازه زندگی در کشورهای غربی اروپایی نیست. لیست هزینه زندگی سالانه مرسر، صوفیه را از نظر قیمت در رتبه 180 قرار می دهد. زندگی در خارج از پایتخت حتی ارزان تر است. بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر بلغارستان صوفیه است. از آنجایی که این به معنای فرصت های شغلی بیشتر است، آن را به مکان شماره یک مهاجرت تبدیل می کند. صوفیه مملو از مناطق سبز است و ساکنان آن بسیار آرام هستند، بنابراین هرج و مرج یک شهر بزرگ را احساس نخواهید کرد.

شهر سانی بیچ یا همان ساحل آفتابی برای کسانی که به آفتاب گیری نیاز دارند تا احساس خوبی داشته باشند ایده آل است. این یک مقصد تعطیلات عالی است، اما می تواند یک مکان دائمی برای مهاجرانی باشد که می خواهند ساحل را تجربه کنند. هزینه زندگی در ساحل آفتابی مزیت دیگری از این شهر است، زیرا هزینه های ماهانه کم است. پلوودیو نیز همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپاست اما روحیه بسیار جوانی دارد. بسیاری آن برای هنرمندان و افراد خلاق به طور کلی عالی توصیف می کنند. ارزان تر از صوفیه است و انگلیسی زبان های زیادی دارد، بنابراین خارجی ها دوست دارند در آنجا بمانند. در کنار بررسی هزینه زندگی، بایستی از مشکلات زندگی در بلغارستان اطلاع یابید.

بهترین شهرهای بلغارستان برای زندگی

سوفیا یک شهر شلوغ است و یکی از بهترین مکان ها برای زندگی است اگر می خواهید درباره مردم بلغارستان، فرهنگ و تاریخ آنها بیشتر بدانید. این شهر زمانی یک شهر مهم رومی بود و دارای حمام های معدنی معروف بسیاری بود. علاوه بر رومی ‌ها، تعداد زیادی معماری تاریخی و پارک‌های خیره‌کننده نیز وجود دارد که می ‌توانید هنگام اقامت در سوفیا در اطراف آن قدم بزنید. سوفیا بیش از 9- محله دارد و شما می توانید یکی از این محله ها را برای گذراندن اوقات خوش انتخاب کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم به شهر دانشجویی بروید زیرا یکی از شلوغ ترین خیابان های سوفیا است. این شهر اقامتگاه ارزان و زندگی شبانه عالی را به شما ارائه می دهد. همچنین به محله میراثی مانند بویانا نزدیک است و انتخابی عالی برای دوستداران تاریخ است. بورگاس یک شهر ساحلی است می توانید در کنار دریاچه ها استراحت کنید و همچنین می توانید به ساحل بروید.

این شهر همچنین به شما این شانس را می دهد که در یکی از فستیوال های تابستانی جذاب خود شرکت کنید. این شهر در تابستان شلوغ می شود، زیرا یکی از بزرگترین بنادر دریای سیاه است. شما می توانید برای بخشی از زندگی در نزدیکی پارک ساحلی زندگی کنید و می توانید زمان با کیفیتی را در لبه آب سپری کنید. وارنا شهری غرق در آفتاب است و در دریای سیاه واقع شده است. این یک مکان زیبا برای بازدید است و همچنین یک انتخاب عالی برای زندگی است. این شهر ایده آلی است که قدیمی ترین گنجینه طلای جهان را در خود جای داده است. گورستان وارنا؛ دارای طلایی است که قدمت آن به 4560 سال قبل از میلاد می رسد و همچنین به ریشه های بسیار باستانی شهر اشاره دارد.

جوانب مثبت زندگی در بلغارستان

آب لوله کشی برای نوشیدن بی خطر است. اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای افزایش کیفیت آب فیلتر بخرند. هزینه زندگی مقرون به صرفه است، به خصوص اگر آن را با اروپای غربی مقایسه کنید. واحد پول محلی لو است. یورو 1 برابر است شما می توانید در چندین مکان با کارت پرداخت کنید، اگرچه، در بانسکو، پرداخت با کارت همیشه به خصوص در فصل کم پذیرفته نمی شود. بلغارستان کشوری عالی است اگر به فعالیت در فضای باز علاقه دارید. به عنوان مثال، شما به ساحل در ساحل دریای سیاه دسترسی دارید و در مکان هایی مانند بانسکو کوه دارید. یک جامعه مهاجر بزرگ وجود دارد که باعث می شود تازه واردها دوست پیدا کنند.

خلاصه هزینه زندگی در بلغارستان

خلاصه هزینه زندگی در بلغارستان

خلاصه هزینه زندگی در بلغارستان به شرح زیر است:

  • هزینه تخمینی زندگی در بلغارستان برای یک نفر به صورت ماهانه 554.69$ (دلار آمریکا) بدون اجاره بها است.
  • هزینه تخمینی زندگی در بلغارستان برای یک خانواده 4 نفره به صورت ماهانه 1960.15$ (دلار آمریکا) بدون اجاره بها است.
  • میانگین هزینه زندگی در بلغارستان به طور متوسط 13.75% بیشتر از ایران است.
  • اجاره در بلغارستان به طور متوسط 31.78% کمتر از ایران است.

هزینه ماهیانه زندگی در 2 شهر برجسته بلغارستان

هزینه زندگی در 2 شهر برجسته بلغارستان در زیر آمده است:

نام شهرپارامترهزینه به لف بلغارستان
صوفیههزینه ماهیانه برای 1 نفر بدون اجاره926BGN
هزینه ماهیانه برای 4 نفر بدون اجاره3233BGN
پلوودیوهزینه ماهیانه برای 1 نفر بدون اجاره833BGN
هزینه ماهیانه برای 4 نفر بدون اجاره2921BGN

هزینه زندگی در بلغارستان در بخش خوراک

اگر بخواهیم به بررسی هزینه زندگی در بلغارستان بپردازیم، باید بگوییم که یکی از هزینه های زندگی مهم، هزینه خورد و خوراک می باشد. در این بخش به بررسی ها آن ها می پردازیم. در این کشور رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد. جهت مهاجرت به این کشور مطالعه مقاله مهاجرت به بلغارستان از اطلاعات مهمی برخوردار می باشد.

از این رو توزیع هزینه های زندگی در این کشور در نمودار زیر بیان شده است:

ر بیشتر رستوران های این کشور تنوع غذایی دیده می شود. هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت این کشور 5.11€ (یورو)، هزینه وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران های متوسط این کشور 20.43€ (یورو)، هزینه نوشابه 0.33 لیتری 0.82€(یورو) می باشد میزان هزینه ها بدین صورت می باشد:

نوع خورد و خوراکهزینه ها به یورو
1 لیتر شیر€1.29
نان سفید 500 گرمی€0.85
1 کیلوگرم برنج سفید€1.77
12 عدد تخم مرغ€2.24
1 کیلوگرم پنیر محلی€7.82
1 کیلوگرم فیله مرغ€6.26
1 کیلوگرم گوشت گاو€9.35
1 کیلوگرم سیب€1.31
1 کیلوگرم موز€1.49
1 کیلوگرم پرتغال€1.32
1 کیلوگرم گوجه فرنگی€2.02
1 کیلوگرم سیب زمینی€0.82
1 کیلوگرم پیاز€0.76
1 سر کاهو€0.77
بطری آب 1.5 لیتری€0.55
1 بسته سیگار مارلبورو€3.07

هزینه زندگی در بلغارستان در حمل و نقل

هزینه زندگی در بلغارستان در حمل و نقل

در رابطه با هزینه های جمل و نقل در این کشور می توان گفت اتوبوس ها نقش مهمی را در سیستم حمل و نقل عمومی بلغارستان ایفا می کنند. در شهر صوفیه 3 پایانه اصلی اتوبوس به نام های ایستگاه جنوبی، ایستگاه غربی و ایستگاه مرکزی وجود دارد، همچنین در این شهر ترمینالی جداگانه برای مسیرهای بین المللی در نظر گرفته شده است. سیستم های ریلی در این کشور اغلب مستهلک است و رفت و آمد با این وسایل به کندی انجام می شود. همچنین شهروندان این کشور می توانند برای حمل و نقل از تاکسی یا مترو استفاده کنند.

هزینه های حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی در کشور بلغارستان به شرح ذیل می باشد:

حمل و نقلهزینه ها به یورو
بلیط 1 طرفه€0.82
بلیط ماهیانه€25.62
شروع تاکسی€1.02
تاکسی برای هر 1 کیلومتر€0.5141
تاکسی برای هر 1 ساعت€7.68
هر لیتر بنزین€1.51

خرید یا اجاره آپارتمان در کشور بلغارستان

از دیگر هزینه های مهم زندگی در این کشور می توان به هزینه های محل اقامت اشاره کرد. متقاضیانی که قصد زندگی در این کشور را دارند، بهتر است ابتدا خانه ای را برای اقامت اجاره کنند. پس از گذشت مدتی و بررسی تمامی جوانب اقدامات لازم را در جهت خرید ملک انجام دهند. جهت اطلاع از شرایط اقامت بلغارستان مقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

در این بخش سعی داریم به هزینه های خرید خانه یا اجاره آپارتمان (در انواع مختلف) اشاره کنیم.

نوع خانههزینه ها به یورو
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر€1.633.41
خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر€1.105.40
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر€338.03
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز€255.54
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر€590.12
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر€432.35

هزینه زندگی در بلغارستان برای دانشجویان بین المللی

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، هزینه زندگی در بلغارستان به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. اغلب دانشجویانی که تحصیل در بلغارستان را برای آینده شغلی و تحصیل خود انتخاب می کنند معتقدند که این کشور به عنوان بهشتی برای دانشجویان بین المللی است. یکی از اصلی ترین بخش های هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در این کشور است. به طور مثال، هزینه تحصیلی که در دانشگاه های بلغارستان بپردازید به نوع رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد. اما به طور متوسط دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که سالانه بین 6500BGN تا 17000BGN (لو بلغارستان) برای تحصیل در دانشگاه های این کشور پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که در بلغارستان دانشجویان بین المللی واجد دریافت بورسیه تحصیلی نیز می باشند. در نمودار زیر می توانید روند افزایش هزینه زندگی برای دانشجویان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند افزایش هزینه زندگی برای دانشجویانبه طور کلی بلغارستان یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای افرادی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند. که این امر در هزینه زندگی در بلغارستان نیز نمایان می شود. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی دیگری که دانشجویان بین المللی در بلغارستان باید در نظر داشته باشند، هزینه بیمه درمانی دانشجویان در این کشور می باشد. زیرا دارندگان بیمه درمانی در بلغارستان می توانند به خدمات درمانی مشابه شهروندان بلغارستانی دسترسی داشته باشند. بنابراین اگر اهل کشور دیگری هستید برای تحصیل در بلغارستان باید بیمه درمانی داشته باشید. بخش اصلی هزینه زندگی در بلغارستان برای دانشجویان بین المللی شامل هزینه های شهریه در این کشور می شود. در نهایت اینکه، دانشجویان بین المللی برای پوشش هزینه زندگی در بلغارستان می توانند به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند. در نمودار زیر می توانید تفکیک هزینه های زندگی دانشجویان در بلغارستان را مشاهده فرمایید:

تفکیک هزینه های زندگی دانشجویان در بلغارستانبرای مهاجرت به این کشور روش های گوناگونی وجود دارد. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود مناسب ترین راه را انتخاب کنند. اما از آسان ترین و رایج ترین راه ها برای مهاجرت به این کشور می توان به مهاجرت تحصیلی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و کاملتر در این خصوص می توانید با کارشناسان و وکلاء حرفه ای و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب هزینه زندگی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه زندگی در بلغارستان می باشیم:

  • هزینه زندگی در بلغارستان در بخش اقامت چگونه است؟ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اقامت در بلغارستان نسبتا ارزان تر است. به طوری هزینه اجاره اقامتگاه یک خوابه در مرکز شهر در سوفیا بلغارستان 1400BGN (لو بلغارستان) در ماه می باشد.
  • هزینه زندگی در بلغارستان برای یک دانشجو چقدر است؟ هزینه های ماهانه از جمله خوابگاه، حمل و نقل، خورد و خوراک و غیره به طور متوسط بین 800BGN تا 1600BGN (لو بلغارستان) برای هر دانشجو می باشد.
  • هزینه های حمل و نقل عمومی در بلغارستان چگونه است؟ سیستم حمل و نقل عمومی در بلغارستان به خوبی سازماندهی شده و بسیار مقرون به صرفه است. به طور مثال در اغلب شهرهای بلغارستان یک بلیط اتوبوس یک طرفه 2BGN (لو بلغارستان) است.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در بلغارستان

  1. پویا گفت:

    من برای مهاجرت خانوادگی به بلغارستان باید از هزینه های مهم مطلع میشدم که به لطف مقاله شما تا حدودی در مورد انواع هزینه های زندگی و اجاره خونه و باقی هزینه خوندم. میشه با وام و یا گرفتن یک هزینه ای که یه مدتی به مهاجران بدن هزینه رو متعادل کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص مهاجرت به بلغارستان می توانید لینک مذکور در سایت را مطالعه کنید. برای مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *