مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

جهت رفع ابهامات و سوالات مکرر افراد در مورد تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی این نوشتار را برای راهنمایی شما عزیزان فراهم کرده ایم. برخی افراد تصور می کنند با بالا رفتن سن دیگر امکان مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر را ندارند. در حالی که آن ها می توانند از فرصت تحصیل بدون محدودیت سنی در اتریش و برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد و هلند نیز استفاده کنند.

  • امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش تا چه سنی برای مقطع کارشناسی ممکن است؟
  • با توجه به شرایط و سختگیریهای کنونی امکان ویزا برای شهروندان ایرانی همچنان وجود دارد؟

شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور از سال 2022 به بعد نسبت به چند سال پیش تغییرات زیادی داشته و بهتر است افرادی که فاصله تحصیلی بین مقاطع تحصیلی زیاد شده دیگر همانند سال های قبل نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اتریش خوش بین نباشند. شما می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. از تحصیل در این کشور بدون محدودیت سنی اطلاع یابید.

هزینه تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

هزینه تحصیل در اتریش به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. یکی از این فاکتورها ملیت شما است. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا از پرداخت شهریه کاملا معاف هستند. با این حال اگر نتوانند در دوره مشخص شده برای آن ها تحصیل خود را به پایان برسانند باید هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کنند. دانشجویان خارجی به طور جداگانه ای مشمول قانون می شوند. باید هزینه تحصیل در این کشور را پرداخت کنند.

این هزینه ها 1000€ الی 1600€ (یورو) در سال است. هزینه هر دانشگاه متفاوت است. با این وجود بورسیه های تحصیلی در کشور اتریش به گونه ای است که شما می توانید به کمک این بورسیه های تحصیلی علاوه بر شهریه دانشگاه، بخشی از هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت کنید.

تحصیل در مقاطع مختلف اتریش

اکثر دانشگاه های این کشور در حال حاضر سیستم 3 سطحی  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را پذیرفته اند. اما متوجه خواهید شد که برخی از موسسات هنوز مدرک دیپلم یا مدرک کارشناسی ارشد به ویژه در زمینه های پزشکی و مهندسی را ارائه می دهند. ساختار سنتی 2 لایه ترکیبی از تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. به این معنی که دوره طولانی تری از تحصیل معمولا بین 4 تا 6 سال مورد نیاز است. با این حال، به نفع دوره هایی است که با فرآیند بولونیا مطابقت دارند. توافقی بین کشورهای اروپایی برای ارائه قابلیت مقایسه در استانداردهای آموزش و کیفیت مدارک در سراسر اروپا، حذف می شود.

این بازنگری به این معنی است که مدارک تحصیلی این کشور مستقیما با مدارک تحصیلی در بریتانیا قابل مقایسه است. برای پذیرش در دوره کارشناسی در این کشور، به طور کلی به مدرک پایان دبیرستان یا معادل آن، و همچنین مدرکی دال بر تسلط خود به زبان آلمانی نیاز دارید. این زبان رسمی کشور است، و خواهید دید که اکثر دوره های کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می کنند. ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون زبان آلمانی شرکت کنید و در آزمون ورودی شرکت کنید.

هزینه زندگی در اتریش

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی است ولی بدون هزینه نیست. هزینه زندگی برای دانشجویان در کشور اتریش، در حدود 900€ الی 1000€ (یورو) در ماه است. البته راه های دیگری نیز وجود دارد که می توان به کمک آن هزینه های زندگی را کاهش داد. یکی از این راه ها زندگی در خوابگاه های دانشجویی است. این امر می تواند هزینه زندگی شما را تا 300€ (یورو) در ماه کاهش دهد. زندگی در شهر های کوچک تر و نقاط روستایی نیز می تواند هزینه های سکونت شما را کاهش دهد.

هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

شما همچنین می توانید از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده کنید. یکی از مهم ترین هزینه های زندگی در کشور اتریش، هزینه مربوط به بیمه درمانی است. شما باید حق بیمه خود را به صورت ماهیانه به شرکت های بیمه پرداخت کنید. هزینه بیمه شما در طول یک سال کمتر از 600€ (یورو) خواهد بود. اگرچه تحصیل بدون محدودیت سنی در اتریش امکان پذیر است اما برخی از بورسیه های تحصیلی در کشور اتریش دارای محدودیت سنی هستند. از سوی دیگر تخفیفاتی ویژه برای دانشجویان کمتر از 27 سال در حمل و نقل عمومی منظور شده است.

کار دانشجویی در اتریش

در صورتی که شما در این کشور درس می خوانید می توانید در این کشور کار کنید. برای اینکه در این کشور کار کنید باید حتما اجازه کار در این کشور را داشته باشید. این اجازه کار وابستگی زیادی به عملکرد تحصیلی شما دارد. در صورتی که در مقطع کارشناسی درس می خوانید، در سال اول 10 ساعت، در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و در مقطع دکترا می توانید 30 ساعت در هفته کار کنید. از سال دوم می توانید 10 ساعت بیشتر از سال اول کار کنید.

توجه داشته باشید که کسانی که در اتریش در حین تحصیل به کار پاره وقت اشتغال داشته باشند نمی توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در صورتی که اشتغال خود را از موسسه پنهان کنید، موسسه می تواند مبلغی را که به شما پرداخت کرده است را باز پس بگیرد. میزان دستمزد شما در این کار ها به صورت ساعتی پرداخت می شود. دستمزد کار ساعتی در کشور اتریش 7€ (یورو) برای هر ساعت است. از این رو می توانید مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2022 را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

بورسیه های تحصیلی در اتریش

بورسیه های تحصیل در اتریش شامل شرایط خاصی است که در ذیل وجود دارد:

  • موسسات مختلف در کشور اتریش، بورسیه تحصیلی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد.
  • این بورسیه ها می توانند تا 500€ (یورو) در ماه را به شما پرداخت کنند.
  • شما باید ماهیانه به این شرکت بورسیه دهنده مراجعه کنید. گزارشی از وضعیت تحصیلی به آن ها ارائه دهید تا بتوانید بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنید.
  • در صورتی که به تعهدات ذیل بورسیه عمل نکنید. شرکت بورسیه دهنده می تواند بورسیه شما را قطع کند.
  • هرگونه تخلف و سرپیچی از قوانین این کشور می تواند باعث قطع شدن بورسیه تحصیلی شما شود.
  • از سوی دیگر در صورتی که موسسه از جانب دانشگاه، نامه ای مبنی بر افت تحصیلی و یا ضعیف بودن سطح زبان شما دریافت
  • کند، می تواند بورسیه تحصیلی شما را قطع کند.

ویزای تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

ویزای تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

شما بایستی مدارک و شرایط ویزای تحصیلی اتریش را به سفارتخانه اتریش در تهران ارائه کنید:

  • ریز نمرات مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان آلمانی برای متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی
  • ریز نمرات مدرک کارشناسی به زبان آلمانی برای متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد
  • ترجمه ی شناسنامه و کارت ملی به زبان آلمانی
  • نامه قبولی کنکور و یا تحصیل در دانشگاه برای متقاضیان رشته پزشکی
  • 12 قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی صفحات اولیه پاسپورت به علاوه فایل اسکن شده آن

متقاضیان مرد باید ترجمه کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت خود را نیز ارائه دهند. بیشتر دانشگاه های این کشور، زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی می شناسند. اما تعداد کمی از دانشگاه های این کشور، زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان رسمی تدریس می شناسند. برتری دانشگاه های اتریش در این زمینه نسبت به سایر کشورها آن است که کشور اتریش این اجازه را به دانشجویان بین المللی می دهد که به مدت 2 سال در خاک این کشور زبان آلمانی خود را تقویت کنند. پس از آن دوره تحصیل خود را آغاز کنند.

برترین دانشگاه های اتریش

تحصیل در این کشور بدون محدودیت سنی فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه ها را فراهم می آورد. هر ساله لیست دانشگاه های معتبر جهان بر اساس فاکتورهای علمی مختلف، ارائه می شود. دانشگاه های اتریش نیز در رنکینگ های بین المللی رتبه های مناسبی را در اختیار دارند.

در این بخش بهترین دانشگاه های اتریش در قالب جدول ارائه شده است:

ردیفنام دانشگاهرنکینگ دانشگاه
1دانشگاه وین189-143-151
2دانشگاه اینسبروخ294-351-201
3دانشگاه تکنولوژی گاراتس363-401-801
4دانشگاه کلاگنفورت701
5دانشگاه سالزبورگ751-901
6دانشگاه پزشکی کاراتس201-501
7دانشگاه پزشکی اینسبروخ401

تحصیل در این کشور بدون محدودیت سنی موقعیت بسیار مناسبی است که همه افراد علاقمند به مهاجرت به کشورهای اروپایی می توانند از آن استفاده کنند. دانشجویان خارجی پس از پایان دوره تحصیلی خود، می توانند به مدت یک سال در کشور اتریش زندگی کنند. از این فرصت برای یافتن شغل مناسب استفاده کنند. در صورتی که فرد موفق شود که کار مناسب خود را بیابد می تواند ویزای اقامت خود را دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (15 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

  1. لیلا گفت:

    سلام. 45 ساله ام و میخواستم برای مهاجرت اقدام کنم. لطفاً راهنمایی کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص شرایط مهاجرت با موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. محمدامین گفت:

    سلام و عرض ادب من ۱۳سالم است چطور می‌توانم به اتریش برم مشکل هزینه در سال تا ۲۰۰ میلیون ندارم می‌توانم آیا برای رفتن مشکل ندارم

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت. برای تحصیل در این مقطع در کشور اتریش باید روزمه تحصیلی شما بررسی شود. لطفا با مجموعه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. sohrab گفت:

    در مورد اتریش چرا پس برخی موسسات آسون جلوه می دن همه چیز رو ؟ !!! ممنون از شما که صادقانه ممطالب می نویسید

  4. مهشید رحمانی گفت:

    برای دوره زبان هم محدودیت سنی وجود دارد؟

  5. عادل گفت:

    ممنون عالی بود.

  6. صبا صابری گفت:

    سلام

    ایا حتما برای تحصیل در کشور اتریش نیاز به مدرک زبان آلمانی می باشد؟
    ممنون از اطلاعات به روزتون

  7. تبسم گفت:

    چقدر شرایط اتریش فوق العاده هست مرسی از اطلاعات عالیتون من خوندم که ویزای جستجوگر کار اتریش هم خوب هست

  8. ali ram گفت:

    بابت سایت پربازتون خیلی تشکر میکنم میشه در مور کشو سویس هم مطلب بذارید

  9. هیاهو گفت:

    شنیدم در حال حاضر سفارت اتریش به ایرانیها سخت وقت میده.

  10. mani گفت:

    salam besiar az site khooobetoon mamnoonam، 27 sal daram va foqe memari khooondam zabane almanim ro motevajeh misham b nazaretooon shansi baraye peida kardane kar da in keshvar daram?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *