مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

مقاله زیر در مورد تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا در سال 2023 می باشد. یکی از راه های پر مخاطب برای مهاجرت به این کشور به شمار می آید. دانشگاه های این کشور رشته های تحصیلی متنوعی را پوشش می دهد. این کشور عضو کشورهای اتحادیه اروپایی است که به دلیل آب و هوای گرم و مدیترانه ای، دانشجویان از این شرایط لذت می برند. به دلیل این که دانشگاه های اسپانیا از سطح بالایی در بین دانشگاه های اروپایی برخوردار می باشند، این امر باعث شده که خیلی از دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. در دانشگاه های این کشور به علاوه تحصیل در رشته و حرفه خود برای متخصص شدن کار می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد شرایط تحصییل در مقطع دکتری در سال 2023 را برای علاقه مندان بازگو کند که مطالعه آن، خالی از لطف نمی باشد.

درخواست تحصیل دکترا در اسپانیا

درخواست دکترا در این کشور باید مستقیما به دانشگاه، کالج دکترا یا مؤسسه دانشگاهی مورد نظر شما ارسال شود. داوطلبان احتمالی دکترا در این کشور معمولا باید یک پروپوزال تحقیق، رزومه، مرجع و غیره ارسال کنند. به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش، دانشجویان باید در مصاحبه نیز شرکت کنند.

برای درخواست تحصیل دکترا مدارک زیر را باید ارسال کنید:

  • کپی تایید شده پاسپورت معتبر شما
  • عکس های اخیر به اندازه پاسپورت
  • رزومه (CV)
  • فتوکپی گواهی مدرک تحصیلی
  • فتوکپی گواهی شده سوابق تحصیلی، مانند موضوعات و مدارک تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان (بسته به رسانه آموزشی)

از آنجایی که تاریخ شروع و مهلت درخواست بسته به دانشگاه متفاوت است، تمام اطلاعات مربوط به مهلت درخواست و مدارک درخواست ویژه دانشگاه را می توان در وب سایت دانشگاه مربوطه یافت. برای اخذ پذیرش در برنامه های دکترا در این کشور، دانشجویان آینده نگر باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحقیقاتی دکترا (در مجموع 300 واحد ECTS) باشند. دانشگاه ها همچنین تا زمانی که با مجموع 300 واحد ECTS مطابقت داشته باشند، دانشجویانی را با مدرک معادل می پذیرند. دانشگاه های فردی این حق را دارند که معیارهای انتخاب و پذیرش اضافی را برای برنامه های دکتری خاص در این کشور اضافه کنند.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

تحصیل در دانشگاه های دولتی در دوره دکترا بدون هزینه است. دانشجویان فقط باید هزینه های جانبی و خدماتی دانشگاه را پرداخت کنند که مبلغ کمی را در برمی گیرد. هزینه تحصیل در این دوره به طور مجانی برای دانشجویان خارجی درنظر گرفته شده است. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور و ورود به دانشگاه های این کشور برای دانشجویان این می باشد که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. این بدان معناست که دانشجویان ایرانی بدون نگرانی این امکان را دارند که در این کشور به تحصیل خود ادامه دهند. اعتبار مدرک دانشگاهی در دانشگاه های این کشور برای وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. پس بعد از پایان تحصیل خود، به راحتی می توانند با درکی که از دانشگاه های این کشور کسب کرده اند، در ایران به فعالیت یا ادامه تحصیل بپردازند.

رشته های تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

تمامی رشته ها در دانشگاه های این کشور تدریس می شوند. رشته های خاص مانند رشته های زیر، جز رشته های پرطرفدار در دانشگاه های اسپانیا می باشند:

  • حقوق
  • زبان اسپانیایی
  • علوم اجتماعی
  • علوم کامپبوتر
  • مهندسی ها
  • علوم طبیعی

شما به غیر از تحصیل در دانشگاه های اسپانیا این امکان را دارید که توانایی های خود را افزایش دهید. در دانشگاه های اسپانیا یک محیط آرام و دوستانه وجود دارد که دانشجویان زیادی خارجی در حال تحصیل کردن می باشد. سمینار و کار های علمی و کار های آزمایشگاهی در فضای آرام شرکت کنند و دانشجویان مجوز این را دارند که با استادان خود صحبت کنند و کمک بخواهند.

تعداد متقاضیانی که در این کشور در مقطع تحصیلی دکترا مشغول به تحصیل می باشند در نمودار زیر شرح داده شده است:

نمودار میانگین دانشجویان دکترا در اسپانیا

سطح علمی تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

برای تحصیل در دوره دکترا، دانشجو این امکان را دارد که در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیل مشغول شود. بعضی از دانشگاه ها بسیار قدیمی و حرفه ای می باشند که همیشه در لیست دانشگاه های بین المللی هستند. شهرهای پیشرفته و حرفه ای مثل شهرهای زیر امکان تحصیل برای دانشجویان بین المللی را فراهم کرده اند:

  • مادرید
  • بارسلونا
  • والنسیا
  • آلیکانته
  • سالامانکا
  • ماربیا

دانشگاه های این کشور اختراعات و نوآوری های زیادی در رشته علوم اعصاب داشته است. در حال حاضر دانشگاه های این کشور این خلاقیت را دارا می باشند که برای برنامه های تحقیقاتی در برنامه های گوناگونی مثل فناوری و انرژی و سایر انجام می دهد. دانشگاه های این کشور با جذب بهترین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دوره دکترا به پیشرفت زیادی دست یافته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

زبان و کار حین تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

در دانشگاه های این کشور عموما، به زبان انگلیسی تدریس می شود. یکی از مزیت های دانشگاه ها این است که بدون مدرک زبان نیز به فرد پذیرش داده می شود. این امر باعث شده که بسیاری از افراد به صورت مشتاقانه به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور باشند. حق داشتن کار همزمان با تحصیل در اسپانیا باعث شده است که دانشجویان بسیاری از هزینه های زندگی و تحصیل خود را پوشش دهند.

این کشور از لحاظ هزینه های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی دیگر کم هزینه تر می باشد. بدین ترتیب اگر دانشجو هم کار کند و هم به تحصیل خود ادامه دهد، شانس خوبی برای زندگی کردن دارد. دانشجویان در دوره دکترا در این کشور از حق کار حین تحصیل برخوردار هستند. آن ها این امکان را دارند که 20 تا 30 ساعت در یک هفته به کار مشغول شوند و این امر می توانند به هزینه های زندگی و کار کمک کند.

زبان و کار حین تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

مدارک لازم جهت پذیرش دکترا از دانشگاه های اسپانیا

یکی از مرحله های مهاجرت تحصیلی به این کشور جمع آوری و مهیا کردن مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه های این کشور می باشد. در این روش باید به مدارک قانونی خواسته شده دقت بفرمایید و این که چرا دانشگاه های مختلف قواعد مشخصی برای مدارک های پذیرش دارند. برای دریافت پذیرش قبل از تمام شدن تحصیل باید صورت بگیرد، یعنی این که کسانی که ترم آخر هستند این امکان را دارند که با ارائه مدارک گواهی اشتغال به تحصیل و ریز نمرات را صادر کنند.

  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • رزومه تحصیلی داشتن
  • انگیزه نامه داشتن
  • پروپوزال
  • توصیه نامه داشتن
  • صفحه اول پاسپورت اسکن داشته باشید.
  • سابقه کاری در صورت وجود

تبدیل ویزای تحصیلی اسپانیا به اقامت دائم

لازم به ذکر می باشد که دانشجویان باید به تحصیل خود بپردازند و در حین تحصیل به کار مشغول شوند یعنی کار به طور نیمه وقت می باشد. دانشجو این امکان را دارد که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد و در نهایت این امکان برای او وجود دارد که به اقامت پس از تحصیل اسپانیا به طور دائم دست پیدا کند. در ضمن ویزای کاری اسپانیا پروسه جداگانه ای دارد که باید طی شود. پس از تمامی پروسه ها و این که آیا متقاضی واجد شرایط برای کار کردن در این کشور هست یا خیر باید طی شود.

  • زبان کار کردن در اسپانیا زبان انگلیسی می باشد.
  • اما بهتر است که زبان اسپانیایی بلد باشیم که در زندگی نقش به سزایی دارد.
  • در ضمن بیشتر مشاغل از نیروی کار زبان اسپانیایی می خواهند.
  • به دلیل اینکه بعضی از شغل ها با افراد جامعه و مردم ارتباط دارند باید زبان اسپانیایی را یاد بگیرد.

زبان اسپانیایی دومین زبان پرطرفدار جهان است که بیشتر از 90 میلیون نفر در کل جهان به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا این امکان را دارید که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با کارشناسان ارشد ما به صورت تلفنی و حضوری مشاوره می دهند و کارشناسان ارشد ما شرایط شما را در نظر می گیرند و بهترین راه را به شما عزیزان پیشنهاد می دهند.

5/5 - (18 امتیاز)

13 دیدگاه برای “تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا

  1. مارال گفت:

    خیلی ممنون اطلاعات کاملی بود

    1. صادقی گفت:

      خواهش میکنم

  2. عادل گفت:

    سلام میشه بگین چطوری باید بیام وکالت بدم کارامو انجام بدین؟؟؟

  3. sohrab گفت:

    کلا میشه گفت بعد تحصیل باید دنبال اقامت تو یه کشور دیگه باشی نرخ بیکاری مردم خودش خیلی بالاست چه برسه به من که مهاجرم کار بدن

  4. مهسا گفت:

    مطالبتون واقعا جزئی و کامله
    متشکرم از سایت خوبتون

  5. امیر علی گفت:

    سلام

    ممنون میشم در مورد تحصیل در دوره کالج اسپانیا توضیح دهید.
    و سپاس گذارم بابت سایت خوبتون

  6. نیما گفت:

    اخذ پروسه های دکترا کفش آهنی میخواد از لحاظ تایمی مقرون به صرفه نیست زمان بره

  7. ابن سینا گفت:

    من زنگ زدم یه موسسه می گفتن گرفتن پذیرش برای مستر مجدد راحت تر از دکتراس

  8. mani گفت:

    با تشکر از زحماتتون، آیا امکان عزیمت دانشجوی متاهل به همراه همسرش وجود دارد ؟

  9. رها گفت:

    شرایط دقیق گفتین مرسییییییی

  10. rahaaaaaa گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

  11. ترنم گفت:

    مرسی از اطلاعات به روز شده و عالیتون

  12. هما گفت:

    سوپروايزر پيدا كردن واقعا سخته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *