مهاجرت به کشور ایسلند

پناهندگی در ایسلند

پناهندگی در ایسلند

راه های زیادی برای مهاجرت به ایسلند وجود دارد اما بسیاری از متقاضیان به ناچار به روش پناهندگی در ایسلند روی می آورند که روشی پرریسک می باشد. به صورت مفصل و تخصصی در مورد پناهندگی در ایسلند مطالبی را برای شما خوانندگان گرامی شرح خواهیم داد. امیدواریم با ارائه این مقاله بتوانید اطلاعات خود را در مورد مهاجرت به ایسلند کامل نمایید. در مقایسه روش های مهاجرت به ایسلند که از طرق مختلف انجام می شود. روش پناهندگی به هیچ عنوان از سوی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد نمی شود.

شرایط پناهندگی در ایسلند

همه افراد در جهان به دلیل برخورداری از حقوق بین‌ الملل و با توجه به منشور حقوق بشر سازمان ملل حق درخواست پناهندگی دارند. در تمام جهان برای رفاه حال پناهجویان حقوقی را تصویب نمودند که تمام کشور ها ملزم به رعایت این حقوق هستند. ما در ادامه این مقاله در ابتدا شما را با قوانین و مقررات بین المللی مرتبط با پناهندگی آشنا می داریم سپس به طور تخصصی در مورد قوانین مرتبط با پناهندگی در کشور ایسلند مطالبی را بیان می داریم. در نهایت تمامی موضوعات در خصوص پناهندگی را در عمل و در واقعیت جامعه بررسی می کنیم.

پروسه درخواست پناهندگی در ایسلند

براساس مفاد قانون در مورد اتباع خارجی، که منعکس کننده کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل است، افرادی که در کشور خود تحت تعقیب و آزار قرار دارند یا در معرض خطر مجازات اعدام، شکنجه یا رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار دارند، به عنوان پناهنده حق پناهندگی دارند. در این کشور پناهجوی که پناهنده تلقی نمی شود، ممکن است به دلایل بشردوستانه اجازه اقامت دریافت کند، مشروط بر اینکه دلایل قوی این امر را توصیه کند، مانند بیماری جدی یا شرایط دشوار در کشور خود.

مراحل درخواست پناهندگی در جدول زیر آمده است:

مراحلتوضیحات
درخواست پناهندگیپس از درخواست پناهندگی، اداره مهاجرت شما را به یک مصاحبه خدمات کوتاه دعوت می کند، که در آن از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی عمومی را ارائه دهید. این فرصتی است تا در صورت داشتن نیازهای خاصی از نظر سلامت، اطلاع دهید.
مصاحبه پناهندگیپس از مدتی، بسته به نوع پرونده، اداره مهاجرت به شما و وکیلتان از مصاحبه پناهندگی شما اطلاع می دهد. نماینده حقوقی صلیب سرخ شما در این مصاحبه با شما حضور خواهد داشت و شما این فرصت را خواهید داشت که قبل از مصاحبه با وکیل خود ملاقات کنید. این مصاحبه ای است که از شما می پرسند چرا درخواست پناهندگی می کنید. دوره انتظار برای این مصاحبه بسته به نوع درخواست شما متفاوت است

اگر به درمان پزشکی یا روانشناختی نیاز دارید، در اولین مصاحبه آن را به اداره مهاجرت اعلام کنید. پس از این مصاحبه خدماتی، اداره مهاجرت صلیب سرخ این کشور را از درخواست شما مطلع می کند و یک نماینده قانونی صلیب سرخ برای پرونده شما تعیین می شود.

قوانین پناهندگی در کشور ایسلند

مطابق با قوانین پناهندگی و توافق نامه های بین المللی پناهندگان و کنوانسیون حقوق بشر 1951 در مورد پناهندگان در سازمان ملل متحد، اشخاصی که در کشور خود مورد تهدید و خطر جانی، شکنجه و مرگ به دلیل عقیده شخصی، مذهبی ویا سیاسی قرار گرفته باشند می توانند درخواستی مبنی بر پناهنده شدن به دیگر کشورها داشته باشد. بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی مجبور به انتخاب روش پناهندگی می شوند. این دلایل عبارتند از:

  • مشکلات اقتصادی
  • فقر
  • خطرات جانی
  • شرایط سخت زندگی
  • امنیت

قوانین پناهندگی در کشور ایسلند

 آمار پناهندگی در ایسلند

طبق آمار رسمی موسسه گالوپ، کشور ایسلند در بین کشورهای اروپا رتبه نخست و به عبارتی بیشترین میزان پذیرش پناهجو را در سال های اخیر داشته است. به طور کلی ایسلند ، آلمان و فرانسه این 3 کشور مهاجرپذیر می باشند. همواره آمار جذب پناهنده در اروپا در این 3 کشور بیشتر بوده است. دروازه ورود به اروپا از راه پناهندگی محسوب می شوند. همین موضوع باعث شده در اتحادیه اروپا طرح سهمیه بندی پناهجویان مطرح شود تا پناهندگانی که وارد حوزه اتحادیه اروپا می شوند به تعداد مساوی در کشورهای مختلف تقسیم شوند البته این طرح در نهایت پذیرفته نشد. آمار پناهندگی در این کشور هر سال با افزایش تعدادی از مهاجرین همراه خواهد بود. در این میان تنها تعداد معدودی موفق به اخذ پروسه قانونی خواهند شد. جهت مهاجرت به آلمان می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

بررسی درخواست مهاجرت در ایسلند

شاید این موضوع به دلیل حجم بالای درخواست های پناهندگی از سمت کشورهای جنگ زده خاورمیانه است. طبق آمارهای کمیسریای عالی پناهندگان در سازمان ملل، تعداد نفرات پناهنده در طی دهه گذشته، به بیشترین حد خود از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز رسیده است. در بین این پناهندگان که از سراسر جهان هستند بیشترین آمار پناهنده‌ از کشور سوریه، افغانستان، عراق و یمن بوده که به دلیل درگیری‌ های داخلی، جنگ و نا امنی‌ ها به سوی کشورهای دیگر روانه شده‌ اند.

به هر جهت پناهجو بعد از رساندن خودش به خاک ایسلند و نوشتن فرم درخواست پناهندگی، در محلی موقت تحت نظر نگهداری می شود. فرم درخواست پناهندگی متقاضی در نوبت بررسی توسط قاضی قرار می گیرد. متاسفانه ممکن است مدت رسیدگی به پرونده پناهنده حتی گاهی تا چند ماه به طول بیانجامد.

البته طی این مدت یکسری از مراحل کار توسط بازپرس پرونده صورت می گیرد. انگشت نگاری ها و استعلام اطلاعات متقاضی از مجموع کارهای مهمی است که تا قبل از جلسه اصلی بررسی انجام می گیرد. معمولا باید برای قاضی پرونده مسجل شود که شما در کشور خود امنیت جانی ندارید. از طرفی شرایط عمومی ذهنی و روانی شما در وضعیت کامل سلامتی بوده است. همچنین جهت اطلاع از شرایط کار در ایسلند می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

پروسه مهاجرت غیر قانونی در کشور ایسلند

همچنین شخص پناهجو باید مدارکی را جهت اثبات و حقانیت بیانات خود ارائه دهد. در صورت عدم ارائه مدرک معتبر قاضی رای قطعی را به جلسه بعد موکول کند. معمولا در این مرحله پرونده شخص که شامل اطلاعات فردی و چند قطعه عکس از فرد پناهجو می باشد. برای پلیس اینترپول و سایر کشورهای حوزه شنگن ارسال خواهد شد. جهت مهاجرت به ایسلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

درصورت تناقض در اطلاعات متقاضی قاضی پرونده دستور عدم پذیرش پناهجو را صادر می کند. اگر بتوانید نظر مثبت قاضی و اداره مهاجرت را جلب کنید به شما ویزای پناهندگی و اقامت 4 ساله اعطاء می شود. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحل مهاجرت قانونی به ایسلند در کنار شما خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *