مهاجرت تحصیلی ترکیه

بورسیه پزشکی ترکیه

بورسیه پزشکی ترکیه

کشورترکیه در خصوص رشته پزشکی و پیراپزشکی برای متقاضیان بیم المللی بورسیه پزشکی ترکیه جهت تامین هزینه تحصیل و زندگی در نظر گرفته است. زیرا هزینه تحصیل در رشته های پزشکی بسیار بالا بوده و برآورد این هزینه به علاوه هزینه زندگی برای دانشجویان خارجی دشوار می باشد و این موضوع کمک کننده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پی مقالات و نوشته های معتبر و قابل استناد خود با کوشش افراد متخصص دست به تهیه و نگارش این مقاله زده است. معمولا اخذ بورسیه دارای پارامترهایی و استانداردهایی و شاخصه هایی می باشد. مانند موارد زیر:

  • داشتن شرایط سنی خوب و یا اصطلاحا شرایط سنی مناسب
  • داشتن معدل بالا و خوب
  • فارغ التحصیل از مراکز اموزشی معتبر
  • داشتن مدرک زبان قوی
  • ارائه توصیه نامه معتبر

تحصیل پزشکی در ترکیه در سال 2023

برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل در رشته پزشکی یک رویا باقی مانده است. برای بسیاری از دانشجویان، تحصیل پزشکی در کشور خود به دلیل شرایط بسیار بالا یا شهریه غیرممکن است. تحصیل پزشکی در این کشور اغلب یک مقصد انتخابی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند رویای خود را برای پزشک شدن محقق کنند.

همه می دانند که دولت این کشور با ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف به دانشجویان محروم و در عین حال مستحق از سراسر جهان، نقش فوق العاده ای در زمینه آموزش ایفا می کند. انگیزه آن ها ارائه آموزش رایگان به نامزدهای واجد شرایطی است که به دلیل بحران مالی توانایی پرداخت تحصیلات عالی خود را ندارند. اما همه به لطف برنامه های بورسیه تحصیلی این کشور، دانشجویان می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های معروف این کشور تحصیل کنند.

این برنامه های بورسیه تحصیلی این کشور در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند. به همین ترتیب، کلیه داوطلبان علاقه مند با علاقه به خدمت به بشریت می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی و بهداشتی اقدام کنند.

ده ها برنامه تحت مراقبت های بهداشتی و پزشکی هستند که عبارتند از:

  • دندانپزشکی
  • MBBS
  • پرستاری
  • داروسازی
  • پرستاری
  • تغذیه و رژیم غذایی
  • بیوژنتیک

شروط لازم برای بورسیه پزشکی ترکیه

درخواست بورسیه تحصیلی جهت برنامه های کاربردی به طور انحصاری برای تمام نامزدها از همه کشورها که مایل به تحصیل در سطح کارشناسی هستند وجود دارد. آیا موسسات و افراد مجازی هستند که بتوانند شرایط لازم برای اخذ بورسیه پزشکی ترکیه را مهیا کنند؟ جواب سوال منفی می باشد. هیچ موسسه و فرد مجازی برای ارسال درخواست به بورس تحصیلی به کشور ترکیه از طرف نامزدها وجود ندارد. همگی داوطلبان باید به طور شخصی و مجزا ​​درخواست کنند. نامزدها و کاندیداها به شدت توصیه می شود. قوانین و هشدارهای داده شده به وسیله فرآیند برنامه را به دقت مطالعه کنند. همچنین متقاضیان کارشناسی باید قبل از سال 1996 متولد شده باشند.

شروط لازم برای بورسیه پزشکی ترکیه

چگونگی پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور ترکیه

آیا برای ورود به دانشگاه های کشور ترکیه ارسال مدارک مهم لازم است؟ متقاضیان مورد نیاز برای رسیدن به شرایط باید در آزمون ورودي پزشكي کشور تركيه YOS و یا در آزمون ورودی پزشکی کشور ترکیه SAT که توسط دانشگاه ها، موسسات و ادارات برگذار می شوند شرکت کنند. در این روش می توانند از طریق سیستم برنامه انتخاب شوند. متقاضیانی که اسناد لازم را به همراه ندارند. برای کمک هزینه تحصیلی مورد قبول واقع نمی شوند .

در نمودار زیر به بررسی هزینه زندگی در این کشور می پردازیم. زیرا در کنار هزینه تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

آیا اتباع ترکیه ای که در خارج از کشور ترکیه زندگی می کنند می توانند برای کمک هزینه تحصیلی پزشکی در ترکیه درخواست دهند؟ اتباع ترکیه، اشخاصی که کارت آبی در اختیار دارند. کسانی که به هر دلیل تابعیت ترکیه را از دست داده اند نمی توانند برای بورس تحصیلی ترکیه اقدام کنند. برای انتخاب وکیل و مشاور در این زمینه به شدت تحقیق کرده و کار را بهترین بسپارید. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل در ترکیه

حداقل احتیاج به نتیجه و دستاورد بورسیه و تحصیل برای متقاضیان تحصیل در ترکیه چیست؟ متقاضیان حتما باید صاحب حداقل دستاورد 90% برای برنامه های ویژه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور ترکیه و همچنین رشته داروسازی باشند. 70% دیگر برنامه های با کیفیت و درجه بالا را در اختیار داشته باشند. آیا متقاضی باید در هنگام استفاده از برنامه فارغ التحصیل شد؟ جهت کسب اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

متقاضیانی که برای اخذ بورس تحصیلی درکشور ترکیه درخواست خواهند داد باید از دوران دبیرستان فارغ التحصیل شوند یا مشغول به تحصیل باشند. در پایان سال تحصیلی بتوانند فارغ التحصیل شوند. متقاضیان ادامه تحصیل که در دانشگاه های معتبر کشور مشغول به تحصیل هستند، با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اسرع وقت و با مشاوره با وکلاء و کارشناسان مجرب و زبده موسسه ما برای کسب آگهی بیشتر در تماس باشند. درخصوص تحصیل در باب رشته های دیگر در کور ترکیه مقاله تحصیل داروسازی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *