مهاجرت تحصیلی پرتغال

تحصیل در پرتغال 2023

تحصیل در پرتغال 2020

تحصیل در پرتغال 2023 به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی و دانشگاه های معتبر جهانی مورد توجه قرار گرفته است. نویسندگان مجرب ما در این مقاله ضمن کسب اطلاعات موثق از معتبرترین روش های مهاجرتی تحصیلی به این کشور، تلاش خود را بر این داشته اند که اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار شما متقاضیان تحصیلی این کشور قرار دهند. محققان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه با بازخورد مناسب تحصیل مقاطع مختلف پرتغال، روش های مناسبی را پیش روی شما خواهند گذاشت.

در مقاله پیش رو به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط تحصیل در این کشور چگونه می باشد؟
  • تحصیل در مقاطع مختلف کشور پرتغال به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل و اقامت در طول تحصیل در این کشور چه مقدار می باشد؟
در این مطلب میخوانید پنهان

در باب پرتغال به صورت مختصر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

پارامترشرح
پایتختلیسبون
زبانپرتغالی
جمعیت10.3 میلیون
تعداد دانشجویان بین المللی50.000
سال تحصیلیسپتامبر-ژوئیه
واحد پول€ (یورو)
کد تماس+351
منطقه زمانیUTC (مرطوب)

اینفوگرافی تحصیل در پرتغال

بررسی تحصیل در پرتغال 2023

یکی از محبوب ترین کشورها برای برنامه های تحصیلی است. دانشگاه های پرتغالی تمرکز خود را بر ارائه دانش تئوری ارزشمند و درگیر کردن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی مبنا قرار داده است و بسیاری از دانشگاه ها به چندین مرکز تحقیقاتی وابسته هستند. بعد از اتمام تحصیل اکثر دانشگاه های پرتغال این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که برای دوره های کارورزی در شرکت های پرتغالی فعالیت خود را ادامه دهند و همچنین می توانند با شرکت در کارگاه های بین المللی مرتبط با رشته تحصیلی آموزش خود را تکمیل نمایند. تحصیل در پرتغال به ویژه برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته هایی مانند بیوتکنولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و هنر شناخته شده است.

طول دوره های تحصیلی در این کشور بدین قرار است:

مقطعطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 سال

بیش از 200 دانشگاه در این کشور وجود دارد که به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. پرتغال حدود 50 دانشگاه، بیش از 80 پلی تکنیک و 6 نهاد دولتی تخصصی برای برنامه های آموزشی نظامی دارد. تفاوت اصلی بین دانشگاه ها و دانشگاه های پلی تکنیک این است که دانشگاه ها بیشتر متمرکز بر آموزش نظری هستند در حالی که دانشگاه های پلی تکنیک به مطالعات حرفه ای اختصاص دارند.

برخی از دانشگاه های برتر پرتغال شامل موارد زیر هستند:

برترین دانشگاه های پرتغال

زندگی دانشجویی در پرتغال

زندگی دانشجویی در پرتغال به دلیل روحیه آرام آن برای بسیاری چشم‌انداز جذابی است. این بدان معنا نیست که از نظر تحصیلی کار سخت زیادی در پیش نیست، اما سبک زندگی به خصوص در ماه های گرم تابستان بسیار سرد است و به شما زمان زیادی می دهد تا از برخی از امکانات عالی دانشگاه لذت ببرید، با دوستان خود بیرون بروید. یا بهترین سواحل کشور را کشف کنید. آب و هوای پرتغال بهترین آب و هوا در این قاره است به این معنی که استراحت بعدازظهر زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد و می توانید آن را با کاوش در برخی از تاریخ غنی پرتغال که به قبل از قرون وسطی بازمی گردد، ترکیب کنید. کویمبرا به طور خاص تا قرن سیزدهم پایتخت کشور بود، بنابراین اگر در مورد این منطقه تصمیم بگیرید، برای دانش‌آموزان کنجکاو چیزهای زیادی برای کشف وجود خواهد داشت.غذای اینجا در پرتغال نیز برای بسیاری از دانشجویانی که از خارج از کشور می آیند یک پیروزی بزرگ است. غذاهای به همان اندازه وسوسه ‌انگیز هستند که برای یک کشور مدیترانه ‌ای که با اسپانیا هم مرز است و هزاران مایل خط ساحلی دارد، انتظار دارید. عالی برای هر عاشق غذاهای دریایی یا هر کسی که به منوهای سبک تاپاس با پیچ و تاب پرتغالی علاقه دارد. تحصیل در پرتغال به شما امکان می دهد از فرهنگ های سراسر جهان و به ویژه آفریقا نمونه برداری کنید. با توجه به اینکه سواحل جنوبی این کشور همیشه به طیف وسیعی از کشورهای آفریقایی جذاب مانند تونس، مراکش و بسیاری دیگر نزدیک است، برخی دوره ها حتی به شما این امکان را می دهند که از طریق مطالعات خود به کشف آنها بپردازید.

شرایط زبان تحصیل در پرتغال 2023

زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های پرتغال، پرتغالی است. از همین روست که شما نمی توانید در همه رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کنید. بنابراین برای تحصیل در مقطع کارشناسی شما حتما باید تست تسلط به زبان پرتغالی را داشته باشید. دانشگاه های سطح بالاتر نیز از شما مدارک سطح B1 یا B2 را طلب می کنند. این اتفاق کمتر در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا رخ می دهد. دلیل این اتفاق آن است که بیشتر تحقیقات صورت گرفته در این کشور به زبان بین المللی است. اگر شما انگلیسی زبان نیستید، باید اثبات کنید که به این زبان تسلط کافی دارید. مدارک مورد پذیرش دانشگاه های پرتغال بسیار زیاد هستند.

با این وجود رایج ترین مدارک زبان مورد پذیرش این دانشگاه ها عبارتند از:

  • IELTS
  • TOFEL
  • CAE/CAP
  • PTE A

به طور معمول کمترین نمره های مورد پذیرش تحصیل در دانشگاه ها پرتغال در آزمون آیلتس، 5.5 تا 6.5 است. در آزمون تافل نیز نمره 80 مورد قبول است. با این وجود زبان تحصیلی در هر دانشگاه متفاوت است. شما حتما باید وب سایت هر دانشگاه را از پیش بررسی کنید تا از نوع مدرک و امتیاز آن با خبر شوید.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

مهاجرت تحصیلی به پرتغال به دلیل بالابودن سطح علمی دانشگاه ها و امکان تحصیل به زبان انگلیسی مورد استقبال دانشجویان زیادی از ایران قرار گرفته است. شایان ذکر است که هزینه مهاجرت تحصیلی به پرتغال برای دانشجویان بومی و بین المللی متفاوت است. وجود دانشگاه های مورد تائید می تواند از دیگر مزایا مهاجرت تحصیلی به پرتغال باشد.

کیفیت تحصیل در پرتغال

پرتغال دارای بیش از 125 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی از جمله دانشگاه های سنتی و مدارس پلی تکنیک است. دانشگاه ها تمایل دارند بر یادگیری کل نگر تمرکز کنند، در حالی که مدارس پلی تکنیک بیشتر آموزش های حرفه ای را ارائه می دهند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید انتظار یادگیری سنتی ‌تری را در کلاس ‌های درس با دانشگاه‌ ها داشته باشید، در حالی که برنامه‌ هایی که عملی ‌تر هستند و حول محور یادگیری تجربی هستند را می‌توانید در مدارس پلی‌ تکنیک پیدا کنید.کیفیت تحصیل در پرتغال بالاست و پرتغال دارای بسیاری از موسسات با رتبه بالا است. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کاتولیک پرتغال و دانشگاه NOVA لیسبون همگی در محدوده 400 تا 500 برتر قرار دارند و برنامه‌های متنوعی را در بسیاری از موضوعات مورد علاقه ارائه می‌دهند. برنامه تمام وقت بین المللی MBA لیسبون که با دانشکده مدیریت MIT Sloan همکاری می کند، در بین بهترین رشته های MBA در اروپا و جهان رتبه بندی شده است.
  • دانشجویانی که در پرتغال تحصیل می کنند نیز از هزینه های نسبتا پایین زندگی و شهریه این کشور بهره مند می شوند.
  • در واقع، بسیاری از دانشجویان پرتغال را به ‌عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌ کنند، به ‌طور خاص به دلیل مقرون به صرفه بودن این کشور، چشم ‌انداز زیبا و فرصت ‌های سفر بی ‌شمار.

کار پس از تحصیل در پرتغال

همانطور که گفته شد، دانشجویان بین المللی ورودی باید از هرگونه مشکل یا موانع احتمالی در روند اداری کار در پرتغال پس از فارغ التحصیلی آگاه باشند. به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور، فارغ التحصیلان محلی و اتحادیه اروپا در اولویت بازار کار هستند. دولت پرتغال سهمیه ای از فرصت های شغلی سالانه را برای اتباع غیر اتحادیه اروپا اعمال کرده است، به طوری که کارفرمایان باید فرآیند پیچیده ای را برای تبلیغ موقعیت برای اتباع کشورهای ثالث طی کنند. در صورتی که فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنند، باید برای مجوز کار و همچنین اجازه اقامت برای کار قانونی در کشور درخواست دهند.از آنجایی که پرتغال عضو اتحادیه اروپا است، دانشجویان و فارغ التحصیلان کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجاز به کار پس از تحصیل در پرتغال بدون مجوز هستند. با این حال، فارغ التحصیلان اتحادیه اروپا هنوز باید یک درخواست برای کارت اقامت در مدت 6 ماه پس از مهاجرت به پرتغال ارسال کنند.

مزایا تحصیل در پرتغال

هزینه تحصیلات عالی در پرتغال مقرون به صرفه ترین در اتحادیه اروپا است. در همان زمان، 4 دانشگاه پرتغالی بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی در بین 500 دانشگاه برتر جهان از نظر کیفیت آموزش و در 300 دانشگاه برتر از نظر قابلیت اشتغال قرار گرفتند. تمام کشورهای اروپایی دیپلم پرتغال را به رسمیت می شناسند. آموزش در پرتغال از استانداردهای سیستم بولونیای اروپا پیروی می کند. برخی از برنامه های درسی در ارتباط با دانشگاه های انگلستان با فارغ التحصیلان دریافت مدرک دوگانه توسعه یافته است. اکثر برنامه‌های کارشناسی شامل دوره‌ های کارآموزی در شرکت‌های خارجی است که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تجربیات لازم را در حرفه خود کسب کنند، که آنها را برای مصاحبه‌های شغلی آینده نیز آماده می‌کند.تحصیلات عالی در پرتغال برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است. با این حال، دارندگان مجوز اقامت اتحادیه اروپا نیز واجد شرایط ثبت نام در یک دانشگاه اروپایی هستند. فرقی نمی کند که برای یک برنامه تحصیلی کوتاه مدت یا بلندمدت در خارج از کشور برنامه ریزی کنید، باید به دانشگاه های عالی تکیه کنید که رزومه شما را تقویت می کنند. پرتغال دارای چندین مؤسسه در میان برترین دانشگاه های اروپا است.

تحصیل در پرتغال مقطع کارشناسی

همان طور که در بالا به آن اشاره شده است طول دوره تحصیلی کارشناسی در پرتغال 4 ساله است. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی را دارند بایستی بدانند که تحصیل در این مقطع هزینه بردار می باشد و امکان اخذ بورس تحصیلی مهیا نمی باشد. از سایر مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به پرتغال در مقطع کارشناسی ر گواهی فارغ التحصیلی در مقاطع تحصیلی پیشین می باشد. تاریخ شروع درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور از 15 اکتبر آغاز شده و در 31 ژوئیه به پایان می رسد.

در این بخش تعدادی از رشته های دوره کارشناسی با تعداد مقاطع دوره آموزشی شرح داده شده است:

نام رشته تحصیلیتعداد دوره کارشناسی
رشته علوم کاربردی3
رشته هنر و طراحی7
رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات6
رشته مدیریت و کسب و کار31

تحصیل در پرتغال مقطع کارشناسی ارشد

ساختار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولا 2 ساله است. اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور بیشتر در این مقطع رایج است و دلیل این امر هم طول دوره آموزشی کوتاه است. علاوه بر این موضوع از دیگر امتیازاتی که با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد همراه است، ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی است که همین موضوع توانسته ذهن دانشجویان خارجی زیادی را به سمت خود سوق دهد. تاریخ شروع درخواست برای تحصیل در این کشور همانند مقطع کارشناسی می باشد. از جمله مدارکی که افراد متقاضی بایستی در نظر بگیرند، ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی به همراه ریز نمرات است.

تحصیل در پرتغال مقطع دکترا

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقطع دکترا در این کشور را دارند بایستی در نظر داشته باشند که طول این دوره 3 الی 5 سال است. دانشجویان دکترا در این کشور را می توان در 3 طبقه دسته بندی کرد:

تعدادمقاطع مختلف دکترا
1دانشجویان با سوابق تحصیلی بالا
2دانشجویان با سوابق تحصیلی معمولی و کم تر از 2 سال از تاریخ از اخذ مدرک تحصیلی گذشته باشد.
3دانشجویان با سوابق تحصیلی معمولی و بیشتر از 2 سال از تاریخ از اخذ مدرک تحصیلی گذشته باشد.

دانشجویانی که در گروه اول قرار دارند می توانند با ارائه مدارکی در خصوص اثبات سوابق تحصیلی عالی نسبت به اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند که این موارد عبارتند از:

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در پرتغال

بررسی هزینه تحصیل در پرتغال 2023

این کشور آموزش های پلی تکنیکی و دانشگاهی را ارائه می دهد که توسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی، موسسات دانشگاهی یا موسسات پلی تکنیک ارائه می شود. دانشگاه هایی که توسط دولت اداره می شوند، دانشجویان را از طریق یک سیستم رقابتی به نام numerus clausus پذیرش می کنند. دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه ها، امتحاناتی را بدهند که آنها را در مورد موضوعات خاص آزمایش کند و حداقل نمرات را دریافت کند. معیارهای پذیرش برای بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد که در دانشگاه های دولتی تدریس می شوند، عموما بیشتر از معیارهایی هستند که توسط پلی تکنیک یا دانشگاه های خصوصی انتظار می رود.هزینه تحصیل در این کشور نیز در سال 2023 بدین شرح می باشد:
نوع دانشگاههزینه شهریه سالانه به یورو
دولتی€550 الی 5500€
خصوصی€4500 الی 8000€
همچنین در نمودار زیر درصد تعداد مهاجرین به این کشور به صورت کلی شرح داده شده است:تعداد مهاجرین به کشور پرتغال

هزینه تحصیل در مدارس پرتغال

برخی از بهترین مدارس بین المللی پرتغال را می توان در لیسبون، پورتو و الگرو یافت زیرا این شهرها مقصد قابل توجهی از مهاجرین است. اگر در فکر این هستید که فرزند خود را در یک مدرسه بین المللی در پرتغال ثبت نام کنید بایستی آمادگی پرداخت شهریه زیادی را داشته باشید. هزینه ماهانه معمولا حدود 800€ (یورو) است. حداقل هزینه ای که در یک مدرسه بین المللی در پرتغال پرداخت می کنید 400€ (یورو) است، اما قیمت ها می توانند به 1800€ (یورو) در ماه نیز برسند. برای بیشتر این مدارس، مبلغ غیرقابل بازگشت 30€ الی 70€ (یورو) را برای درخواست پرداخت می کنید. علاوه بر این، شما باید هزینه ثبت نام سالانه 200€ الی 500€ (یورو) را پرداخت کنید. علاوه بر کتاب و سایر وسایل مدرسه، برخی از مدارس نیاز به استفاده از لباس فرم دارند، بنابراین این هزینه های اضافه را نیز در نظر بگیرید.

تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی

بیشتر دانشگاه ها در 12 شهر بزرگ پرتغال متمرکز هستند. هر شهری را برای تحصیل انتخاب نمائید، از آموزش های عالی تحصیلی بهره مند خواهید شد. از شهرهای مهم دانشجویی در این کشور می توان به 2 شهر لیسبون و پورتو اشاره نمود. دانشگاه ها در لیسبون عمدتا زبان پرتغالی را به عنوان زبان آموزش ارائه می دهند ولی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا بسیاری از دوره های آموزشی به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی آموزش داده می شود عمدتا در رشته های مدیریت، اقتصاد، شیمی، مهندسی مواد، مطالعات محیطی، شبکه های اطلاعاتی و غیره است.

جهت تحصیل به زبان انگلیسی می باید دانشگاه مورد نظر خود را بررسی بفرمائید که آیا دوره آموزشی به زبان انگلیسی موجود می باشد یا خير. همچنین نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی این کشور به شرح زیر است:

نمره آیلتسمقطع تحصیلی
5.5 آکادمیککارشناسی
5.5 آکادمیککارشناسی ارشد
6 آکادمیکدکترا

هزینه تحصیل در دانشگاه های پرتغال 2023

برخی از دانشگاه های این کشور هزینه های پایین تری نسبت به دیگر دانشگاه های این کشور دارد. برای افرادی که به هزینه های کمتری جهت تحصیل می اندیشند این دانشگاه ها که در لیست ذیل آمده است مناسب است:

نام دانشگاهشهریه ها به یورو در سال
دانشگاه علوم انسانی و فناوری لوسفوناز €500 در سال
دانشگاه پورتواز €871 در سال
دانشگاه مینهواز €1100 در سال
انستیتو پلی تکنیک لیریااز €1040 در سال
انستیتو ساپریور تکنیکاز €1063 در سال

از این رو در نمودار زیر رتبه دانشگاه های این کشور بدین شرح خواهد بود:رنکینگ دانشگاه های پرتغال

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر پرتغال

هرینه تحصیل در این کشور رایگان نمی باشد. جهت پایین آوردن هزینه تحصیل در این کشور به خصوص در مقطع دکترا می توانید از شرایط بورسیه تحصیلی نیز بهره مند گردید. در این بخش شهریه برترین دانشگاه های کشور پرتغال را با هم بررسی می نماییم. این میانگین شهریه در دانشگاه های دارای رتبه برتر پرتغال است:

نام دانشگاهشهریه ها به یورو در سال
دانشگاه آیریرو€3000 الی 5500€
دانشگاه کویمبرا€900 الی 9000€
دانشگاه لیسبون€1200 الی 7000€
موسسه دانشگاه لیسبوناز €900
دانشگاه پورتو€300 الی 6000€
دانشگاه آزوراز €3500

تحصیل رایگان در پرتغال

کشور پرتغال جزء آن دسته از کشورهای می باشد که شهریه تحصیل در آنها نسبتا مقرون به صرفه می باشد. آن دسته از دانشجویانی که دنبال تحصیل رایگان هتند بایستی به ابتدا نسبت به تقویت رزومه تحصیلی اقدام نمایند. کشور پرتغال کمک هزینه های به دانشجویان بومی و خارجی اعطاء می کند که برای اخذ این بورسیه ها بایستی دانشگاه مقصد توسط وزارت آموزش پرتغال به رسمیت شناخته شده باشد.

دانشجویان بین المللی پرتغال را به عنوان یک مقصد تحصیلی بسیار خوب در اروپا ارزیابی می کنند. در فهرستی از 11 مؤسسه اعطاء شده، 2 دانشگاه برتر پرتغال گواهینامه رضایت دانشجویان برجسته را با میانگین امتیازات 9.5 از 10 دریافت کردند:
  • دانشگاه آویرو
  • دانشگاه کویمبرا

رتبه دانشگاه های بین المللی پرتغال 2023

برخی از دانشگاه های این کشور رتبه های بسیار خوبی دارند. این دانشگاه ها عبارتند از:

رتبه دانشگاه های خارجی پرتغال

اقامت پس از تحصیل در پرتغال

شهر لیسبون پایتخت این کشور، یک شهر جهانی مشهور است که مرکز مهمی برای امور مالی، تجارت، رسانه، سرگرمی، هنر، تجارت بین المللی، آموزش و پرورش و گردشگری است. سایر صنایع در حال رشد که برای اقتصاد محلی مهم هستند عبارتند از: نفت، کارخانه های نساجی، کارخانه های کشتیرانی، تولید خودرو و ماهیگیری و غیره می باشد. به عنوان یک دانشجوی داخلی یا بین المللی، شما فرصت های کارآموزی زیادی در هر زمینه ای دارید و همچنین شما این امکان را دارید که مجوز کار در مقاطع مختلف تحصیلی متغیر است. افراد می توانند در مقطع کارشناسی 10 ساعت کار و در مقاطع کارشناسی ارشد 20 ساعت کار را دریافت نمائید. جهت مهاجرت کاری به این کشور نیز به مطالعه مقاله مهاجرت کاری به پرتغال مراجعه نمایید.

هر ساله شاهد کاهش میزان نرخ بیکاری در کشور پرتغال هستیم. در جدول زیر به میزان نرخ بیکاری در سال های متوالی خواهیم پرداخت:

نرخ بیکاری در پرتغال

هزینه زندگی و تحصیل در پرتغال

اگر شما متقاضی ادامه تحصیل در این کشور می باشید باید قبل از اقدام، از هزینه های زندگی خود یک برآورد اولیه داشته باشید. هزینه زندگی در پرتغال بسته به شهر انتخابی شما متفاوت است به طور مثال اگر شما شهر لیسبون را انتخاب نمائید هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود €530 الی 800€ (یورو) می باشد. به صورت کلی شما باید مبلغی حدود 1100€ (یورو) در ماه را برای هزینه های زندگی خود در این کشور لحاظ نمائید.

قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به پرتغال و تحصیل در پرتغال باید با هزینه های تحصیل در پرتغال آشنا شوید و آگاهی نسبی در این زمینه به دست بیاورید. هزینه تحصیل در پرتغال بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی شما در هر دانشگاه متفاوت است. ولی به صورت کلی دانشگاه های پرتغال به دو دسته ی دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی تقسیم می شود. در دانشگاه دولتی شما هزینه ای را معادل 1000€ الی 1700€ (یورو) می توانید پرداخت نمائید. در حالی که در دانشگاه های خصوصی شما تقریبا مبلغی معادل €9000 الی 13000€ (یورو) را باید پرداخت نمائید.

شرایط زندگی در پرتغال

پرتغال از گرمترین کشورهای اروپایی است منتها وجود اقیانوس اطلس توانسته آب و هوای این کشور ار متعادل کند. زبان این کشور ریشه ای در زبان رومی دارد و شباهت زیادی به زبان اسپانیایی دارد. ناگفته نماند که فرهنگی متفاوت با سایر کشورهای اروپایی دارد از قبیل:
  • احترام زیاد برای روابط اجتماعی و خانوادگی
  • پایبند به ارزش های سنتی و محافظ کار
  • مردمانی مودب و مهمان دوست

هزینه اقامت دانشجویی در پرتغال

هزینه اسکان در پرتغال مطابق با میانگین بین المللی است. در اینجا میانگین قیمت برخی از رایج ترین گزینه های اقامتی ذکر شده است که شامل:

  • سالن های اقامت دانشجویان: 150€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • اجاره یک استودیو یا آپارتمان یک اتاق: 200€ تا 800€ (یورو) در ماه
  • اجاره یک اتاق در آپارتمان مشترک: 100€ تا 550€ (یورو) در ماه
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 710€ (یورو)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر: 570€ (یورو)

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل در پرتغال

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل در پرتغال

برای مهاجرت تحصیلی به کشور پرتغال شما باید 2 مرحله را طی نمائید در مرحله اول که مرحله اخذ پذیرش می باشد شما باید مدارکی را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمائید تا بتوانید نامه پذیرش را اخذ نمائید. اسناد و مدارکی که می باید ارائه دهید بسته به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی شما متفاوت است. مهمترین مدرک تحصیلی که می باید ارائه گردد، ارائه نامه پذیرش بر روس سربرگ می باشد. ولی به صورت کلی مدارک شما جهت اخذ پذیرش باید شامل موارد زیر باشد:

مراحلمدارک
1مدارک تحصیلی
2مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی و غیره
3مدرک مبتنی بر دانش زبان
4ارائه رسید پرداختی هزینه دانشگاه جهت دریافت نامه پذیرش

نکات کلیدی پس از پذیرش تحصیل در پرتغال

تمامی افرادی که قصد تحصیل در پرتغال را دارند، پس از اخذ پذیرش تحصیل در این کشور، باید نکات مهمی را رعایت فرمایند. تا مسیر تحصیل خود را در پرتغال هموار سازند. به طور کلی تحصیل در پرتغال شامل چند مرحله اضافی پس از فرآیند پذیرش می باشد که عبارت اند از:
  • بیمه درمانی خود را تصویه کنید: همچنین درباره بیمه دانشجویی بین المللی برای دانشجویانی که در پرتغال تحصیل می کنند بیشتر بدانید.
  • متقاضیان پس از ورود به پرتغال، باید برای اجازه اقامت در سالن شورای شهر محلی درخواست دهند.
  • پس از ورود به پرتغال، قبل از شروع کلاس های خود به طور رسمی در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنند.
  • اگر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به پرتغال سفر می کنید، باید برای ویزای تحصیلی پرتغال نیز اقدام نمایید.
  • همچنین می توانید برنامه بورسیه تحصیلی پرتغال را بررسی کنید، تا مخارج تحصیلی خود را در این کشور کنترل کنید.

تحصیل در پرتغال با بورسیه دانشجویی

طی سالهای اخیر تحصیل در پرتغال با بورسیه دانشجویی به یکی از محبوب ترین روش های تحصیل در این کشور تبدیل شده است. به طور کلی پرتغال، از دانشجویان بین المللی استقبال می کند، و به آنها کمک می کند تا از طریق تعدادی کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلات خود را تامین کنند. از سوی دیگر، موسسات آموزش عالی پرتغال نیز بورسیه های زیادی را به دانشجویان بین المللی در زمینه های تجارت علم و فناوری ارائه می دهند. اما تعداد قابل توجهی از بورسیه های تحصیلی به صورت محدود، به برخی برنامه های خاص مانند برنامه های مربوط به زبان فرهنگ پرتغالی است. یکی از بورسیه های تحصیلی که مورد توجه اغلب دانشجویان بین المللی قرار گرفته است، بورسیه های دولتی پرتغال می باشد. بورسیه دولتی پرتغال یک بورس تحصیلی یک ساله به دانشجویان بین المللی در زمینه های آموزشی، زبان و فرهنگ ارائه می دهد.برای آشنای بیشتر با انواع بورسیه های دانشجویی جهت تحصیل در پرتغال، به جدول زیر مراجعه فرمایید:
انواع بورسیه دانشجویی جهت تحصیل در پرتغالتوضیحات
بورسیه کاتولیکا لیسبوندانشگاه اقتصاد کاتولیکا لیسبون، بورسیه های یک ساله MBA را به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد.
بورسیه دانشگاه پرتواین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه پورتو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.
بورسیه دانشگاه کارنگی ملوندانشگاه کارنگی ملون در حال فراخوانی برای برنامه های مدرک دوگانه PHD به دانشجویان پرتغالی و ایالت متحده آمریکا می باشد.
بورسیه دانشگاه مینهودانشگاه مینهو پرتغال، با همکاری موسسه اروپایی تعالی دکتری را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. داوطلبان می توانند برای انواع رشته های دکتری درخواست دهند.
در نمودار زیر می توانید میزان کمک هزینه در انواع بورسیه های دانشجویی پرتغال را مشاهده فرمایید:میزان کمک هزینه در انواع بورسیه های دانشجویی پرتغال

لیست دانشگاه های ارزان پرتغال

این کشور با شهرت خود به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و همچنین مکان مورد علاقه برای اخذ مدرک تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان خارجی، مطمئنا کشوری است که هر شخصی با آن آشنا خواهد بود. تاریخ این کشور به بیش از 1000 سال می رسد. اما بیشتر به خاطر ملیله های غنی از سنت ها و فرهنگ که شامل مناظر خیره کننده نیز می شود، شناخته شده است. حومه باشکوه، سواحل الهام بخش، کلان شهرها و آب و هوای نسبتا معتدل از جذاب ترین ویژگی های این کشور زیبا هستند.با این حال، این شامل تمام ویژگی های قوی و وسوسه انگیزی که این کشور باید برای هر یک از دانشجویان آینده خود ارائه دهد، نمی شود. اکثر موسسات آموزش عالی در این کشور یک آموزش جامع ارائه می دهند تا دانشجویان فرصت هایی برای تحصیل در دوره ها و رشته های تحصیلی مختلف پیدا کنند. دانشجویانی که علاقه مند به مطالعات بیشتر در زمینه فناوری هستند، این امکان را دارند که موسسه متمرکزتری را برای تحصیل خود انتخاب کنند.دانشگاه های زیر دانشگاه های ارزان این کشور می باشند:
  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه لیسبون
  • موسسه دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه مینهو
  • دانشگاه آزور
  • دانشگاه آلگاروه
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه کاتولیک لیسبون
در نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های ارزان این کشور را مشاهده می کنید:رتبه جهانی دانشگاه های ارزان در کشور پرتغال

بررسی ویزای تحصیلی پرتغال در سال 2023

کلیه مدارک فوق برای اخذ ویزای دانشجویی و تحصیل در این کشور الزامی می باشد. ضمن آگاهی کافی از زبان انگلیسی در این کشور، جهت اخذ ویزا و تحصیل در دانشگاه های این کشور ارائه دانش کافی برای زبان پرتغالی نیز الزامی است. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در سطح B1 یا B2، کارشناسی ارشد و دکترا در سطح B2 نیاز می باشد. هزینه ویزای تحصیلی پرتغال برای متقاضیان بین المللی با متقاضیان اروپایی متفاوت می باشد. از این رو متقاضیان بین المللی ملزم به پرداخت هزینه بیشتر و مدارک معتبرتر خواهند بود.

مشاورین ما با تبحر و دانش کافی در زمینه تحصیلی در این کشور آماده ارائه راهنمایی های لازم در این روش مهاجرتی می باشند. در این مقاله سعی خود را بر این داشته ایم که اطلاعات کافی در زمینه تحصیل در پرتغال را برای شما شفاف سازی کنیم. جهت مطالعه مقالات مربوطه، مقاله هزینه زندگی در پرتغال به شما پیشنهاد داده می شود.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در پرتغال 2023

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در پرتغال در سال 2023 عبارتست از:

  • تحصیل در دانشگاه های پرتغال برای دانشجویان خارجی در چه مقاطعی ممکن است؟ اخذ پذیرش و تحصیل برای مقطع کارشناسی با دیپلم 12 ساله و پیش دانشگاهی، برای مقطع کارشناسی ارشد با مدرک مقطع قبل و ریزنمرات و برای مقطع دکترا با ارائه مدارک مقطع قبل و تایید استاد مربوطه امکان تحصیل وجود دارد.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های پرتغال به چه صورت است؟ دانشجویان خارجی برای تحصیل در پرتغال شهریه پرداخت می کنند اما هزینه تحصیل بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است. به طور کلی هزینه از کمتر از 1000€ الی 9000€ (یورو) متفاوت است.
  • مجوز کار دانشجویی در کشور پرتغال به چه صورت ممکن است؟ بسته به مقطع تحصیلی این مجوز متغیر است. دانشجویان اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند.
  • اقامت پس از تحصیل در کشور پرتغال به چه صورت ممکن است؟ برای اقامت پس از تحصیل فارغ التحصیلان با اشتغال به کار، خرید ملک، ازدواج و تولد فرزند می توانند به اقامت در کشور پرتغال برسند.
5/5 - (20 امتیاز)

10 دیدگاه برای “تحصیل در پرتغال 2023

  1. امیرحسین گفت:

    سلام وقت شما بخیر. من فارغ التحصیل رشته حقوق هستم و سال 98 تموم کردم. میخواستم برای تحصیل مهاجرت کنم چندتا کشور از جمله پرتغال رو بهم معرفی کردن. برای تحصیل حقوق و کار تو این زمینه پرتغال دانشگاه های خوبی داره؟ و شرایط وکالت به چه صورت هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. شادی شمس گفت:

    من یه ریجکتی توریستی اسپانیا دارم ولی می خوام برای تحصیل در پرتغال اقدام کنم، ایا ریجکتی ویزای توریستی من برای تحصیلم در پرتغال مشکل سازه؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. بستگی داره که ویزای ریجکتی شما برای جه زمانی باشد. در خصوص رفع ریجکتی ویزای اسپانیا مقاله فوق را مطالعه کنید.

  3. حسام گفت:

    سلام ممنونم از اطلاعات بروز و صادقانتون.
    من متاهل هستم و اگر ویزای تحصیلی مقطع ارشد را اقدام بکنم، بعد از چه مدتی همسرم را میتوانم به پرتغال ببرم؟ اصلا آیا همسرم را میتوانم ببرم یا خیر؟اگر میتوانم معمولا چقدر زمان می برد؟
    ممنونم از توجه شما

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید. برای آگاهی از شرایط می توانید مقاله شرایط ویزای همراه پرتغال را مراجعه کنید.

  4. امین گفت:

    درود . میخواستم بپرسم شرایط پذیرش برای دانشگاه کاتولیک چطوره و چه مقدار تمکن مالی مورد نیازه

    1. صادقی گفت:

      با سلام. با توجه به مقطع تحصیلی شرایط پذیرش فرق داره. برای بررسی بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. Yasin گفت:

    خیلی خیلی ممنووونم، اطلاعات مفید و درست شما توی پروژه ام بسیار کاربردی بود. در آینده ای نزدیک برای مهاجرت حتما باهاتون ارتباط میگیرم

  6. رها گفت:

    خیلی کامل و خوانا بود مطالب دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *