مهاجرت به کشور هلند

پناهندگی در هلند

پناهندگی در هلند از سایر راه های اخذ اقامت غیر قانونی می باشد که به دلیل عدم آگاهی تکمیلی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. افرادی که قصد دارند از طریق پناهندگی به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، حتما باید از شرایط، هزینه ها، خطرات، احتمالات و مراحل امور مربوطه آگاه باشند. راهنمای زیر توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. هدف اصلی آن ارائه اطلاعات بسیار مفید در زمینه پناهندگی دراین کشور می باشد.

سوالات رایج در باب پناهندگی در هلند

  • مراحل ثبت درخواست و رسیدگی به درخواست پناهندگی در هلند چیست؟ گزارش و ثبت نام، آزمایش سل، شرکت در مصاحبه ها، پذیرش، گذراندن مراحل عمومی پناهندگی، ثبت وضعیت بعد از کسب پناهندگی
  • آیا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه پناهندگی به هلند خدماتی دارد؟ خیر

روند پناهندگی کشور هلند

پناهندگان در صورتی که برای حضور در یک گروه یا قومیت اجتماعی، دین، ملیت یا عقاید سیاسی خود در کشور مبدا مورد آزار و اذیت قرار بگیرند، می توانند اقدام به مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی کنند. همچنین به متقاضیان در صورتی در معرض خطر شکنجه یا رفتار غیرانسانی یا تحقیرآمیز باشند، پناهندگی داده می شود. اگر وضعیت یک فرد در کشور به اندازه کافی امن نباشد. بعضی اوقات افراد در کشور دیگری توسط اعضاء نیروهای مسلح، پلیس یا نیروهای امنیتی یا توسط شورشیان مسلح مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله تهدید، ضرب و شتم یا تجاوز جنسی. اگر مقامات آن کشور نتوانند از جمعیت خود محافظت کنند، ساکنان آن می توانند در کشور هلند به دنبال پناهندگی و حمایت باشند. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در باب مهاجرت غیر قانونی صورت نمی گیرد.

دوره استراحت پناهندگان در هلند

به پناهجو یک دوره استراحت و آمادگی از لحظه تسلیم رسمی درخواست پناهندگی با امضای فرم درخواست اعطاء می شود. دوره استراحت و آمادگی به متقاضیان پناهندگی برای اولین بار چند روز اعطاء می کند تا با استرس فرار از کشور مبدا و سفر به این کشور کنار بیایند. دوره استراحت و آماده سازی حداقل 6 روز طول می کشد. این برنامه از یک سو به این منظور طراحی شده است که به پناهجو مدتی استراحت دهد و از سوی دیگر، زمان لازم برای انجام چندین اقدام و تحقیقات مقدماتی را فراهم کند.

فعالیت های اصلی در طول دوره استراحت و آماده سازی عبارتند از:

  • بررسی اسناد انجام شده توسط پلیس نظامی سلطنتی
  • معاینه پزشکی توسط یک آژانس پزشکی مستقل (FMMU) که ​​مشاوره پزشکی در مورد اینکه آیا پناهجو از نظر جسمی و روانی قادر به مصاحبه با IND است یا خیر ارائه می دهد.
  • مشاوره توسط شورای این کشور برای پناهندگان
  • تعیین یک وکیل و آمادگی اساسی برای روند پناهندگی

پس از استراحت و دوره آماده سازی، روند واقعی پناهندگی شروع می شود. در وهله اول، پناهجویان به روشی به اصطلاح رویه منظم هدایت می شوند که معمولا برای 8 روز کاری طراحی شده است. در صورت نیاز به زمان بیشتر، روند کوتاه پناهندگی ممکن است 6، 8 یا 14 روز کاری تمدید شود.

مراکز پناهندگی در هلند

این کشور به افرادی که در صورت بازگشت به کشور خود در معرض خطر هستند پناهندگی اعطاء می کند. با این حال، ابتدا برای تعیین اینکه آیا پناهجو واقعاً به حمایت نیاز دارد، رویه های ویژه ای دنبال می شود. وقتی یک پناهجو وارد این کشور می شود، چندین فرصت برای متقاضی وجود دارد. این بستگی به ظرفیت پذیرش موجود دارد. بسته به ظرفیت پذیرش موجود، پناهجو در این موارد قرار می گیرد:

آیتمشرح
مرکز پناهجویان هلندمرکز پناهجویان مرکز پذیرش منظم پناهندگان در هلند است.
مراکز پذیرش اضطراری پناهندگان هلندپذیرش اضطراری پناهندگان هلند مسئول پذیرش موقت در صورت کمبود در مراکز پناهجویان در این کشور به عنوان مثال در غرفه ها، سالن های چند منظوره، پارک های تعطیل و غیره است.
مراکز پذیرش بحرانی هلندمراکز پذیرش بحرانی هلند مسئول پذیرش موقتی پناهندگان (در اصل حداکثر 72 ساعت) است. معمولا شامل مراکزی مانند مراکز ورزشی، سازمان های منطقه ای، مناطق ایمنی و غیره است. بعد از ورود به خاک هلند و درخواست پناهندگی، متقاضی مجوز اقامت موقت دریافت می کند.

در نمودار زیر شاهد تغییرات جمعیتی در این کشور خواهیم بود:

رشد جمعیت هلند بر اساس میلیون

مراحل درخواست پناهندگی در هلند

سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت این کشور تصمیم می گیرد که کدام متقاضیان می توانند از وضعیت پناهندگی در این کشور بهره مند شوند. لازم به ذکر است که ارسال درخواست برای اجازه اقامت پناهندگی موقت رایگان است. ابراز تمایل به درخواست پناهندگی به این معنی نیست که درخواست پناهندگی به طور رسمی ارائه شده است. درخواست پناهندگی در این کشور را می توان در مرز یا در خاک هلند ارائه داد. هر شخصی که به این کشور می رسد و مایل به درخواست پناهندگی است. باید به اداره مهاجرت و اعطاء تابعیت گزارش دهد. در طی روند پناهندگی، مهم است متقاضی كه اظهارات خود را برای اثبات دلایل درخواست پناهندگی ارائه كند. همچنین از متقاضی انتظار می رود که مدارک و اسناد مورد نیاز برای اثبات اظهارات خود را به سرویس مهاجرت این کشور اعطاء نماید.

جدول زیر اطلاعات مختصر و مفیدی درباره مراحل روند درخواست پناهندگی در این کشور به شما عزیزان ارائه می دهد:

ردیفشرح
1گزارش و ثبت نام
2آزمایش سل
3شرکت در مصاحبه ها
4پذیرش
5گذراندن مراحل عمومی پناهندگی
6ثبت وضعیت بعد از کسب پناهندگی

مراحل درخواست پناهندگی در هلند

روش های ورود به خاک هلند از طریق پناهندگی

پناهجویانی که از کشور غیر شنگن، که با هواپیما یا قایق به هلند می رسند، در صورتی که قبل از ورود به خاک این کشور می باید وضعیت خود را مشخص کنند تا بازداشت نشوند. پناهجو باید قبل از عبور از مرزهای بیرونی این کشور (شنگن)، در مرکز پذیرش در فرودگاه شیپول آمستردام، بلافاصله قبل از عبور از مرز درخواست پناهندگی کند. هنگامی که یک پناهجو به صورت زمینی وارد این کشورمی شود یا در حال حاضر در خاک این کشور حضور دارد. مجبور است فوراً به مرکز پذیرش مرکزی تر آپل (در نزدیکی گرونینگن، شمال شرقی هلند) گزارش دهد. در این مرکز اثر انگشت، اسناد مسافرتی و هویتی متقاضیان بررسی می شود. پس از پایان فعالیت های ثبت نام در مرکز پذیرش مرکزی، پناهجو به یک مرکز پذیرش فرآیند منتقل می شود. همچنین پیشنهاد داده می شود مقاله مهاجرت به هلند را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

مراحل درخواست و ثبت نام در مرکز پذیرش حدود 3 روز طول می کشد. در طی این روش، پناهجو باید فرم خود را تکمیل کند. اثر انگشت خود را ثبت کند و درمورد هویت، اعضاء خانواده، مسیر مسافرت و حرفه خود اطلاعات کافی از طریق مصاحبه ارائه دهد. ارزیابی پرونده متقاضی 8 روز طول می کشد. در نخستین مرحله، متقاضی از دوه استراحت و آماده سازی برای مقابله با استرس فرار از کشور مبداء خود و سفر به هلند بهره مند می شود که به مدت 6 روز است. در این 6 روز، متقاضی فعالیت های اصلی مانند مشاوره پزشکی، انتخاب وکیل، مشاوره پناهندگی، بررسی اسناد و غیره را انجام می دهد. پس از دوره استراحت و آماده سازی، روند واقعی پناهندگی آغاز می شود.

مراحل عمومی کسب پناهندگی در هلند

در روز ملاقات با سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت این کشور (IND)، متقاضی باید به دفتر این سازمان مراجعه کند. در IND، روند واقعی پناهندگی آغاز می شود. در روز اول، یک کارمند از IND با متقاضی مصاحبه اولیه انجام می دهد. در روز دوم، متقاضی با وکیل خود در دفتر IND درست یا غلط بودن گزارش مصاحبه اولیه را انجام می دهد. وکالت متقاضی با ارائه نامه ای بدون هرگونه خطا و اضافات انجام می شود. وکیل متقاضی همچنین متقاضی را برای مصاحبه دوم خود با IND آماده می کند. در روز سوم، متقاضی مصاحبه مفصلی در دفتر سازمان خواهید داشت. مترجم مستقل مکالمه را ترجمه می کند. در صورت تمایل متقاضی می تواند از شورای پناهندگان هلند بخواهد که در طول مصاحبه حضور یابد. در روز چهارم، متقاضی با وکیل خود در دفتر IND بررسی درست یا غلط بودن گزارش مصاحبه تفصیلی را انجام می دهد.

در روز پنجم، یک کارمند از IND مصاحبه های متقاضی با IND و نامه های وکالت درباره آنها را می خواند. پس از آن، IND تصمیم می گیرد که آیا متقاضی مجوز دریافت خواهد کرد یا خیر. در روز ششم، در صورت رد درخواست، متقاضی با وکیل خود در مورد رد موقت درخواست پناهندگی خود ملاقات می کند. وکیل متقاضی می تواند نظر خود را به IND ارسال کند. با نامه توضیح دهد که چرا متقاضی با رد آن درخواست مخالف است. کارمندان IND نظر شما را می خوانند. پس از این، در روزهای هفتم و هشتم، IND تصمیم می گیرد که آیا تصمیم موقت باید تغییر کند خیر. در صورت رد شدن درخواست پناهندگی، متقاضی می تواند به کمک وکیل خود درخواست پناهندگی مجدد و تجدیدنظر ارائه دهد.

پس گرفتن درخواست پناهندگی در هلند

هر زمان که متقاضی بخواهد، می تواند درخواست پناهندگی خود را پس بگیرد. اگر فرد تصمیم به انجام این کار بگیرد، توصیه می شود مستقیماً با وکیل خود تماس بگیرد و مشاوره های لازم را انجام دهد. یکی از پیامدهای پس گرفتن درخواست پناهندگی از سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند این است که فرد دیگر حق اقامت را خواهد داشت. مگر اینکه به دلایل دیگری برای کسب اجازه اقامت هلند داشته باشد. برای بررسی انواع ویزاهای مهاجرت به هلند و همچنین روش های ورود به خاک این کشور می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در باب پناهندگی در هلند

در این بخش از مقاله سوالات متداول شما در باب پناهندگی در هلند را بیان خواهیم کرد و به آن ها پاسخ خواهیم داد:

  • صفر تا صد پناهندگی در هلند چیست؟ ناهندگان در صورتی که برای حضور در یک گروه یا قومیت اجتماعی، دین، ملیت یا عقاید سیاسی خود در کشور مبدا مورد آزار و اذیت قرار بگیرند، می توانند اقدام به مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی کنند. همچنین به متقاضیان در صورتی در معرض خطر شکنجه یا رفتار غیرانسانی یا تحقیرآمیز باشند، پناهندگی داده می شود. به پناهجو یک دوره استراحت و آمادگی از لحظه تسلیم رسمی درخواست پناهندگی با امضای فرم درخواست اعطاء می شود. پس از استراحت و دوره آماده سازی، روند واقعی پناهندگی شروع می شود و سپس مراحل اخذ پناهندگی آغاز می شود و در نهایت پاسخ مثبت یا منفی به درخواست پناهندگی شما داده می شود.
  • مراحل ورود به کمپ پناهندگی در هلند چیست؟ پناهجو باید قبل از عبور از مرزهای بیرونی این کشور (شنگن)، در مرکز پذیرش در فرودگاه شیپول آمستردام، بلافاصله قبل از عبور از مرز درخواست پناهندگی کند. هنگامی که یک پناهجو به صورت زمینی وارد این کشورمی شود یا در حال حاضر در خاک این کشور حضور دارد. مجبور است فوراً به مرکز پذیرش مرکزی تر آپل (در نزدیکی گرونینگن، شمال شرقی هلند) گزارش دهد. پس از پایان فعالیت های ثبت نام در مرکز پذیرش مرکزی، پناهجو به یک مرکز پذیرش فرآیند منتقل می شود.
5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *