ویزای مسافرتی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا آن چنان که از نام آن پیداست با هدف دیدار از این کشور و از جانب دولت آن کشور برای متقاضی واجد الشرایط صادر می شود. و به وی این امکان را می دهد که به صورت قانونی وارد آن کشور شده و مدت زمان محدود و مشخصی را در خاک آن بماند. هنگامی که گفته می شود هدف از ویزای توریستی دیدار از کشور دیگر است، غرض از آن، دیدار به معنای کلی می باشد وگرنه تنها به قصد گردشگری مورد نظر نیست. یعنی این دیدار می تواند در واقع به منظور دیدار خانواده یا شرکت در همایش و یا غیره در آن کشور باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر همراه شما خواهد بود.

درباره اسپانیا

اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن می باشد و این بدان معناست که به دست آوردن ویزای آن، این امکان را به دارنده ی آن می دهد که بدون نیاز به اخذ ویزای دیگری، در طول مدت اعتبار ویزا، آزادانه در سرتاسر منطقه شنگن سفر کند و از هر نقطه آن که مایل است دیدار داشته باشد. این ویزا از نوع C می باشد که به منزله اجازه اقامت موقت کوتاه مدت است، یعنی مدت اعتبار آن بین 2 هفته تا حداکثر 3 ماه می باشد. دارنده آن صرفا به قصد ملاقات و تنها در طول چنین بازه ای اجازه حضور در این کشور و بالطبع حوزه شنگن را خواهد داشت.

همچنین این ویزا می تواند به طور سینگل و ملتی یا یک بار ورود و خروج صادر گردد. البته باید به یاد داشت که ویزای مولتی نیز کماکان مدت اعتبار معین و کوتاه مدتی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه آماده است تا شما را در این مسیر و کسب ویزای کشورهای مختلف دنیا یاری نماید.

شهرهای توریستی در اسپانیا

لاس پالماس با تعداد بی ‌شماری از جشنواره‌ های موسیقی، هنری و فرهنگی که در طول سال در آن شرکت می ‌کنند، فرهنگ غنی را برای همه به نمایش می گذارد. علاوه بر این، گزینه ‌های ناهار خوری مشهور جهان، سن سباستین را به شهری برای لذت بردن تبدیل کرده است. آلیکانته با داشتن یک فرودگاه بین المللی و استراحتگاه های متعدد در امتداد خط ساحلی خود، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی به سواحل خود است. اسکله مدیترانه ای دوست داشتنی و محله قدیمی زیبا و همچنین قلعه، موزه ها و موارد دیگر، ثابت می کند که سواحل شنی و جذاب تنها یکی از جنبه های آن است. بارها و کلوب‌ های آلیکانته، مکانی پرجنب ‌و جوش با گزینه ‌های عالی برای غذا خوردن و زندگی شبانه افسانه ‌ای، آن را به مکانی پرنشاط برای گذراندن چند روز تبدیل کرده است.

پالما د مایورکا پایتخت جزایر بالئاری، پالما، منظره زیبایی است. این کلیسا دارای یک کلیسای جامع قدیمی دوست ‌داشتنی است که بر فراز اسکله و مکان‌ های تاریخی متعددی که قدمت آن‌ ها به مورها، رومی ‌ها و تالایوتیک ‌ها بازمی ‌گردد. در حالی که کلیسای جامع گوتیک مسلماً یک نقطه برجسته است، سرگردانی در خیابان های قرون وسطایی آن مملو از خانه های شهری و کلیساهای قدیمی لذت بخش است و گالری ها، کافه ها، بارها و رستوران های زیادی برای دیدن وجود دارد. شما از همه چیزهایی که پالما د مایورکا ارائه می دهد شگفت زده خواهید شد. مزکیتای خیره ‌کننده کوردوبا که زمانی بزرگ ‌ترین شهر اروپای غربی بود، گواهی بر اعتبار و عظمت سابق این شهر است و بدون شک نقطه‌ ی برجسته ‌ای برای دیدن است. مسجد باورنکردنی موری ها دارای معماری مجلل و طاق های زیبا است.

در این بخش شاهد جاذبه های گردشگری در اسپانیا هستید:

جاذبه های گردشگری در اسپانیا

مراحل ویزای توریستی اسپانیا

متقاضی دریافت ویزای توریستی این کشور می تواند ظرف 90 روز تا 21 روز قبل از تاریخ سفر خود نسبت به ارائه درخواست مربوطه اقدام نماید. برای ارائه این درخواست، می باید مستقیما به بخش کنسولگری سفارت این کشور واقع در بلوار شهرزاد تهران مراجعه می کرد ولی هم اکنون این کار توسط شرکت بین المللی (BLS) به عنوان کارگزار سفارت، مستقر در ساختمان آمیتیس واقع در خیابان پاسداران شمالی انجام می پذیرد.

بدین منظور، متقاضی باید نخست به صورت آنلاین و البته رایگان یک وقت ملاقات بگیرد و در زمان مقرر به آن مرکز درخواست برای ویزا به این کشور در ایران مراجعه نماید. متقاضی باید به هنگام ورود به مرکز، از قسمت پذیرش یک نوبت بگیرد و منتظر بماند تا شماره متقاضی اعلام شود. با اعلام شماره، باید به باجه مربوطه مراجعه و مدارک را تحویل مامور باجه دهد.

در صورتی که مدارک وی کامل و مورد تایید باشد، گواهی تاییدیه و رسید آن به متقاضی داده می شود. همچنین لازم است هزینه مورد نظر پرداخته شود که برای آن نیز رسید دریافتی به متقاضی داده خواهد شد.

لازم به ذکر است که این درخواست می باید مستقیما توسط متقاضی و یا نماینده قانونی ارائه گردد. همچنین شایان ذکر است که کار این مرکز به عنوان کارگزار، صدور ویزا نیست بلکه صرفا بررسی مدارک و پذیرش آن ها و ارسال به دولت این کشور می باشد و صرفا دولت این کشور تصمیم گیرنده در مورد صدور ویزا می باشد. پاسخ درخواست ها، معمولا ظرف مدت 3 هفته اعلام خواهد شد. ممکن است این مدت، بیشتر نیز طول بکشد و یا آن که احیانا ارائه مدارک دیگری نیز از متقاضی خواسته شود.

مدارک ویزای توریستی اسپانیا

متقاضی اخذ ویزای توریستی این کشور لازم است مدارکی که دولت این کشور اعلام کرده است را آماده و ارائه نماید. این مدارک را می توان در چند دسته کلی طبقه بندی کرد:

  • پر کردن فرم رسمی درخواست ویزا (با خودکار آبی و یا به طور آنلاین)
  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس جدید رنگی با زمینه سفید در قطعه 6*4
  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • آدرس محل اقامت

شرح مدارک لازم هنگام ورود به اسپانیا

همه افرادی که از طریق زمین، دریا یا هوا وارد این کشور می شوند باید حداقل 1 سند را به پلیس مرزی ارائه دهند. اینکه هنگام سفر به این کشور چه مدارکی باید همراه داشته باشید، همه این ها به ملیت شما بستگی دارد. اگر مسافر یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EAA هستید، تنها چیزی که باید همراه خود داشته باشید یک کارت شناسایی شخصی یا پاسپورت معتبر است. با این حال، اگر شما یک مسافر غیر اتحادیه اروپا یا EEA هستید، باید چندین سند را به پلیس مرزی ارائه دهید که در بندر ورودی این کشور ظاهر شوید.

این اسناد در جدول زیر شرح داده شده است:

اسنادتوضیحات
گذرنامه یا سند مسافرتی معتبرگذنامه برای حداقل 3 ماه دیگر پس از تاریخ برنامه ریزی شده شما برای خروج از شنگن معتبر باشد و در 10 سال گذشته صادر شده باشد.
ویزااگر مشمول ویزای این کشور هستید.
مدرک اقامتسندی که نشان می دهد در طول مدت اقامت خود در این کشور در کجا اقامت خواهید داشت.
بلیط رفت و برگشت یا رفت و برگشتاگر قصد ندارید پس از پایان اقامت خود در این کشور به کشور خود بازگردید، یا مدرکی دال بر سفر بعدی را ارائه دهید.
اسنادی که هدف شما از ورود را ثابت می کند.

مدارک مالی برای ویزای توریستی اسپانیا

گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی یا اسپانیایی به همراه گردش حساب 6 ماهه اخیر بانکی که بیانگر میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. گواهی باید به مهر و امضاء مسئول بانک رسیده باشد. اصل و ترجمه انگلیسی یا اسپانیایی سند ملک یا املاکی که به نام متقاضی است.

همچنین کارمندان می باید گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی بر روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی 6 ماه آخر، ترجمه لیست بیمه شش ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی ار جمله مدارک مورد نیاز خواهد بود.

مدارک ملکی و شغلی کارفرمایان برای ویزای توریستی اسپانیا

کارفرمایان باید مدارک ذیل را آماده کنند:

  • ترجمه آگهی تاسیس
  • آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی
  • ترجمه لیست بیمه
  • فیش حقوقی شش ماه آخر کارمندان
  • ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده
  • نامه تمکن بانک شرکت
  • گردش مالی شش ماه آخر آن به انگلیسی

مشاغل آزاد برای ویزای توریستی اسپانیا

مشاغل آزاد در سال 2024 باید این مدارک را تهیه نمایند و به سفارت مربوطه ارجاع دهند:

  • ترجمه جواز کسب
  • ترجمه مدارک محل کسب
  • ترجمه لیست بیمه
  • ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده
  • ترجمه هر مدرک دیگری که دال بر اشتغال آزاد متقاضی باشد.

مدارک اقامتی برای ویزای توریستی اسپانیا

مدارک اقامتی برای ویزای توریستی اسپانیا

داشتن دعوتنامه رسمی از سوی یک شهروند اسپانیایی یا شخصی که اقامت بلند مدت اسپانیا را دارد. در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه واچر هتل و بلیت رفت و برگشت و بیمه مسافرتی و شرح برنامه سفر که به مهر آژانس مسافرتی رسیده باشد. افیسر سفارت این کشور، مانند سایر سفارت ها، از مجموع مدارک فوق به دنبال احراز این مطلب است که متقاضی، در کشور خویش اجمالا دارای شرایط مساعدی است و از سرپناه و درآمد و زندگی معمولی برخوردار است و شرایط اجتماعی نرمالی دارد و بنابراین احتمال عدم بازگشت به کشور بعید است.

علاوه بر مدارک فوق، داشتن سابقه سفر خوب، عاملی است که همواره نقش مهم و تعیین کننده ای در این مورد دارد. منطق این موضوع، بر این اساس است که فردی که قبلا بارها به کشورهای دیگر و خصوصا کشورهای برتر دنیا مسافرت کرده است، اگر قصد پناهندگی و عدم مراجعت به کشور خویش را داشت، در همان دفعات قبلی که موفق به اخذ ویزا و مسافرت به آن کشورها شده بود، این کار را می کرد و چون طبق قانون و در موعد مقرر به کشور خود بازگشته است بنابراین این بار نیز اگر ویزا دریافت کند، به همان نحو رفتار خواهد کرد. در آخر توصیه می شود از آنجایی که مدارک به شما بازگردانده نخواهد شد، از مدارک خود کپی تهیه فرمایید و تنها در موارد تعیین شده، اصل مدارک را تحویل نمایید.

هزینه ویزای گردشگری اسپانیا

ویزای شنگن در کلیه مراحل و شرایط خود از استاندارد یکسانی برخوردار است و هر یک از کشورهای عضو که آن را صادر نماید، موظف به رعایت آن ها می باشد. از جمله ی این استاندارد ها هزینه ی آن است که از این قرار است:

  • ویزای توریستی ،تایپ C به مبلغ 60€ (یورو)
  • کودکان بین 6 تا 12 سال 35€ (یورو)
  • کودکان کمتر از 6 سال بدون هزینه

همچنین مبلغ اندکی در حدود 15€ (یورو) نیز حق کارگزاری عامل سفارت می باشد.

مدت ویزای گرشگری اسپانیا

طبق استاندارد ویزای شنگن، پاسخ آن ظرف 2 تا 6 هفته از زمان ثبت درخواست اعلام خواهد گردید و با توجه به اینکه این پروسه در برخی از سفارت ها توسط کارگزار انجام می شود، حدود کمتر از 1 هفته باید به آن اضافه کرد. شاید راغب شده باشید که شرایط اقامت اسپانیا و هزینه زندگی اسپانیا را بدانید. ویزای توریستی این کشور و به عبارت دیگر، ویزای شنگن کوتاه مدت و اخذ آن، روندی دقیق و قانونمند است و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارنده قرار می گیرد. بنابراین سخت گیری نسبی نیز در صدور آن وجود دارد و نیازمند احراز صلاحیت متقاضی دریافت آن، طبق فاکتورهای مورد نظر سفارت می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما را در انجام موفق این پروسه یاری می نماییم.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای توریستی اسپانیا

در این قسمت از مقاله در خصوص ویزای توریستی اسپانیا سوالاتی را که داشتید را پاسخ داده ایم:

  • نام ویزای توریستی اسپانیا 2024 چیست؟ ین ویزا از نوع C می باشد که به منزله اجازه اقامت موقت کوتاه مدت است، یعنی مدت اعتبار آن بین 2 هفته تا حداکثر 3 ماه می باشد. دارنده آن صرفا به قصد ملاقات و تنها در طول چنین بازه ای اجازه حضور در این کشور و بالطبع حوزه شنگن را خواهد داشت.
  • مدارک لازم برای ویزای توریستی اسپانیا چیست؟ پر کردن فرم رسمی درخواست ویزا (با خودکار آبی و یا به طور آنلاین)-اصل پاسپورت متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار-2 قطعه عکس جدید رنگی با زمینه سفید- ترجمه شناسنامه و کارت ملی-آدرس محل اقامت- گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی یا اسپانیایی به همراه گردش حساب 6 ماهه اخیر بانکی که بیانگر میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد- داشتن سابقه سفر خوب- داشتن دعوتنامه رسمی از سوی یک شهروند اسپانیایی یا شخصی که اقامت بلند مدت اسپانیا را دارد. در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه واچر هتل و بلیت رفت و برگشت و بیمه مسافرتی و شرح برنامه سفر که به مهر آژانس مسافرتی رسیده باشد.
  • هزینه ویزای اسپانیا چقدر است؟ ویزای توریستی ،تایپ C به مبلغ 60€ (یورو)-کودکان بین 6 تا 12 سال 35€ (یورو)-کودکان کمتر از 6 سال بدون هزینه است. همچنین مبلغ اندکی در حدود 15€ (یورو) نیز حق کارگزاری عامل سفارت می باشد.
  • مراحل اخذ ویزای توریستی از سفارت اسپانیا چیست؟ 90 روز قبل از سفر به اسپانیا برای اخذ ویزای اقدام کنید و به صورت آنلاین وقت بگیرید. بدین منظور به شرکت بین المللیBLS  به عنوان کارگزار سفارت، مستقر در ساختمان آمیتیس واقع در خیابان پاسداران شمالی مراجعه کنید.
5/5 - (26 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای توریستی اسپانیا

  1. رها گفت:

    خیلی مطالب خوبی بود مرسییییییی

  2. ترانه گفت:

    مرسی از سایت پر محتواتون من واقعا لذت بردم، امکانش هست شرایط ویزای تحصیلی اسپانیارو بفرمایین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *