مهاجرت به کشور آرژانتین

مهاجرت به آرژانتین

مهاجرت به آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که بالغ بر 41 میلیون جمعیت دارد. مهاجرت به آرژانتین به طرق مختلف امکان پذیر است. این کشور پهناورترین کشور پس از برزیل در قاره آمریکا و هشتمین کشور بزرگ در جهان به شمار می­ رود. واحد پول این کشور پزو بوده و اقتصاد آرژانتین بر پایه صادرات محصولات کشاورزی، گوشت گاو و گوسفند و پشم آنان می ­باشد. بیشترین جمعیت این کشور را اسپانیایی تبارها و ایتالیایی ها تشکیل می ­دهد که در پی شایعه کوه نقره به این کشور مهاجرت نموده بودند. مردم کشور آرژانتین به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. از امکانات رفاهی و سطح زندگی بسیار مناسبی برخوردار هستند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع و بسیار مفیدی را در اختیار متقاضیانی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند قرار می ­دهند.

سوالات رایج مهاجرت به آرژانتین

  • آیا می شود از طریق خرید ملک در آرژانتین اقامت گرفت؟ سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و سایر انجام می گیرد. در تمامی روش ها فرد ملزم به همکاری با شرکت هایی هستند که خدمات پشت صحنه سازمانی را ارائه می نمایند.
  • آیا مهاجرت به آرژانتین از طریق کار راه مناسبی برای کار است؟ شرایط انجام کار در این کشور چندان مناسب نیست. اولویت استخدام با اتباع بومی این کشور است. کارفرمایان آرژانتینی تنها در صورتی اجازه استخدام کارکنان خارجی را دارند. فرد مذکور حداقل به مدت 2 سال در این کشور زندگی نموده باشد. متخصصین IT و بانکداری، مهندسین نفت و مدرسین زبان انگلیسی در آرژانتین شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور را دارند. زیرا این کشور در حوزه های شغلی فوق با کمبود نیرو روبرو است.

سرمایه گذاری، تحصیل، کار، ازدواج و ثبت شرکت از جمله راه های مهاجرت به آرژانتین است. دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار بوده است. برخی از آنها در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. تدریس در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی ارائه می گردد. از همین رو تمامی دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های این کشور ملزم به ارائه مدرک زبان اسپانیولی هستند. انجام کار در آرژانتین طرفداران زیادی دارد و برخورداری از مهارت زبان اسپانیایی و یا انگلیسی شانس افراد را برای یافتن شغل در این کشور دو چندان خواهد نمود.

بررسی مهاجرت به آرژانتین

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم، آرژانتین کشوری با اقتصادی رو به رشد در قاره آمریکا است. سالانه افراد به طرق مختلف به این کشور مهاجرت می ­نمایند. در صدد اخذ اقامت دائم آرژانتین هستند. افراد با مهاجرت به آرژانتین از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان خرید ملک
  • امکان اخذ وام با سودهای بسیار پایین برای سرمایه گذاری در آرژانتین
  • امکان انتقال ارز به آرژانتین
  • امکان انجام کار برای متقاضی مهاجرت به آرژانتین

امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های این کشور را خواهند داشت. علاوه بر این افرادی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور شده اند. امکان سفر بدون اخذ ویزا به 155 کشور جهان را خواهند داشت. در ادامه روش های مختلف مهاجرت به کشور آرژانتین را معرفی و تشریح خواهیم نمود.

زندگی در آرژانتین

زندگی در آرژانتین نوید یک زندگی کامل را در کشوری زیبا، متنوع و غنی از فرهنگ می دهد. این کشور دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی و هشتمین کشور بزرگ در جهان است. این به چهار بخش اصلی تقسیم می شود: پامپاس، یک منطقه مسطح از زمین در مرکز. پاتاگونیا منطقه وسیعی از وسعت در جنوب؛ شمال نیمه گرمسیری و رشته کوه آند. آرژانتین به دلیل تأثیرات اروپایی خود بدنام است و پایتخت آن، بوئنوس آریس، اغلب با شهرهای اروپایی مانند پاریس و رم مقایسه می شود. این شهر همچنین به خاطر حومه شهر و زندگی سنتی و ارزش های گاوچوها، گاوچران آرژانتینی که تا به امروز نقش مهمی در فرهنگ آرژانتین ایفا می کنند، شناخته شده است. قبل از مهاجرت به آرژانتین، اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است که در کجا باید در این کشور زیبا زندگی کنید و هزینه زندگی در آرژانتین را محاسبه کنید.

آرژانتین به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای مهاجران است و به ویژه برای بازنشستگانی که به دنبال یک سبک زندگی آرام تر در یک محیط دلپذیر هستند، جذاب است. انتقال به آرژانتین می تواند تصمیم بسیار خوبی برای شما باشد. خدمات بهداشتی در آرژانتین خوب است، به خصوص در مقایسه با خدمات ارائه شده در سایر کشورهای آمریکای جنوبی. مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی برای مهاجران وجود دارد و اکثر بیمارستان ها می توانند متخصصان مراقبت های بهداشتی بسیار واجد شرایطی را ارائه دهند که بسیاری از آنها در خارج از کشور تحصیل کرده اند. خدمات بهداشتی خصوصی در اینجا نیز در مقایسه با سایر مقاصد خارج از کشور قیمت پایینی دارد.

مهاجرت به آرژانتین از طریق تحصیل

در آرژانتین بیش از 1500 دانشگاه و مرکز علمی وجود دارد که دانشگاه بونس آیرس این کشور بالاترین رنکینگ را در میان سایر دانشگاه ها دریافت نموده است. دانشگاه های این کشور به دو صورت خصوصی و دولتی فعالیت می­ نمایند. پذیرش دانشجویان بدون اخذ آزمون ورودی انجام می گردد. هر ساله دانشگاه های آرژانتین دانشجویان بین المللی زیادی را در مقاطع کارشناسی جذب می نماید. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نسبت به دانشگاه های خصوصی کمتر است. آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین را دارند.

از این رو باید ابتدا در دوره ای موسوم به اینفرماسیون ناسیونال را سپری و پس از اخذ نمره قبولی برای پذیرش در دانشگاه های دولتی این کشور اقدام نمایند. دوره ذکر شده به مدت یک سال طول خواهد کشید که دانشجویان در طی 2 ترم تحصیلی به یادگیری 7 درس می­ پردارند. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند، در میان دانشگاه های آرژانتین تنها 3 دانشگاه در این کشور مورد تأیید وزارت علوم ایران می­ باشد. بطور متوسط هزینه های تحصیل در آرژانتین $8000 الی 24000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متغیر است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آرژانتین پس از دریافت موافقت نامه تحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند با ارائه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه آنها
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه های آرژانتین
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در آرژانتین اثبات می نماید
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت دانشجو
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی

مهاجرت به آرژانتین از طریق کار

اگر چه انجام کار در آرژانتین یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. اما شرایط انجام کار در این کشور چندان مناسب نیست. اولویت استخدام با اتباع بومی این کشور است. کارفرمایان آرژانتینی تنها در صورتی اجازه استخدام کارکنان خارجی را دارند. فرد مذکور حداقل به مدت 2 سال در این کشور زندگی نموده باشد. متخصصین IT و بانکداری، مهندسین نفت و مدرسین زبان انگلیسی در آرژانتین شانس بیشتری برای کاریابی در این کشور را دارند. زیرا این کشور در حوزه های شغلی فوق با کمبود نیرو روبرو است. میزان ساعات کاری در آرژانتین 48 ساعت در هفته است.

ناگفته نماند میزان حقوق و دستمزد در این کشور پایین است. اما کارکنان در این کشور 13 ماه در سال حقوق دریافت می نمایند. از دیگر شرایط انجام کار در آرژانتین برخورداری از مهارت زبان اسپانیایی است. می­ توان گفت با توجه به شرایط انجام کار در آرژانتین چندان مناسب نیست. کارفرمایان در این کشور کمتر به نیروی متخصص خارجی نیاز دارند.

مهاجرت به آرژانتین از طریق کار

مهاجرت به آرژانتین از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش های مهاجرت به آرژانتین سرمایه گذاری در آرژانتین است. آرژانتین دارای بازارهای آزاد و رقابتی بسیاری است. سرمایه گذاران خارجی با فرصت های فوق العاده ای در این کشور روبرو هستند. سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و سایر انجام می­ گیرد. در تمامی روش ها فرد ملزم به همکاری با شرکت هایی هستند که خدمات پشت صحنه سازمانی را ارائه می نمایند.

سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور می باید ابتدا مدارک زیر را جهت اخذ مجوز به اداره مربوطه در این کشور ارائه بنمایند:

  • مدارک هویتی متقاضی ( پاسپورت، شناسنامه و یا کارت ملی)
  • مدارک مالی (دارائی فرد و تمکن مالی وی برای تأمین هزینه های زندگی در آرژانتین)
  • تأیید اداره شهرداری آرژانتین
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری

بررسی معایب سرمایه گذاری در آرژانتین

اگر چه سرمایه گذاران در آرژانتین با فرصت های بسیاری روبرو هستند، در مقابل چالش هایی همچون تورم، عدم ثبات اقتصادی و سیاسی، فساد و موانع نظارتی نیز آنان را تهدید می نماید. البته دولت آرژانتین جهت جذب سرمایه گذاران خارجی حمایت هایی از آنان می نماید. در جدول زیر میزان حفاظت دولت آرژانتین با برخی از کشورها مقایسه شده است:

میزان حفاظت کشورها از سرمایه گذاران خارجی
آلمانایالات متحدهآمریکای لایتن و کارائیبآرژانتین
شاخص شفافیت معامله0/50/70/40/7
فهرست مسئولیت مدیران0/50/90/50/2
شاخص قدرت سهامدارن0/80/40/60/9
شاخص حمایت از سرمایه گذاران0/65/68/42/6

پس از سال 2015 و روی کار آمدن دولت جدید آرژانتین اقدامات بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در این کشور انجام گردیده است که موجب تغییرات زیاد اقتصادی در این کشور شده است. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفید و جامعی در زمینه های مختلف سرمایه گذاری در کشورهای مختلف در اختیار علاقمندان به این موضوع قرار می دهند.

سوالات مهم در باب مهاجرت به آرژانتین

در این بخش از مقاله در خصوص مهاجرت به آرژانتین سوالات مهم و پرتکرار شما را پاسخ داده ایم:

  • برای مهاجرت تحصیلی به آرژانتین چه کاری باید انجام دهیم؟ پذیرش دانشجویان بدون اخذ آزمون ورودی انجام می گردد. هر ساله دانشگاه های آرژانتین دانشجویان بین المللی زیادی را در مقاطع کارشناسی جذب می نماید. برای مهاجرت تحصیلی به آرژانتین باید برای دانشگاه هایی که می خواهید درخواست بفرستی تحقیق کنید و مدارک لازم را مانند ریزنمرات را اماده و سپس برای اخذ پذیرش تحصیلی و سپس برای ویزای دانشجویی آرژانتین اقدام کنید.
  • شرایط زندگی در آرژانتین به چه شکلی است؟ برای زندگی در آرژانتین شما به عنوان یک مهاجرت قانونی به امکانات خاص نوع ویزای خود دسترسی خواهید داشت. مثلا اگر دانشجوی بین المللی باشید می توانید به صورت پاره در هفته کار کنید و به تفریحات دانشجویی و تحصیلات و تحقیقات بپردازید. اگر مهاجر کاری باشید می توانید در مشاغل مناسبی کار کنید و از زندگی در این کشور و بهره مندی از مزایا ان زندگی خود را بگذرانید.
5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “مهاجرت به آرژانتین

  1. حمید گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت مقاله تون. من به همراه فرزندم قصد مهاجرت به آرژانتین رو داریم. من یک آرایشگر 38 ساله هستم و میخوام از طریق همین حرفه مهاجرت کنم. رو مهارت زبان هم کار کردم و دخترم هم دبستانه و زبان انگلیسی تا حدودی بلده. به نظرتون شرایط ما برای مهاجرت به آرژانتین خوبه؟ چه اقدامت مهمی باید انجام بدیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. رها گفت:

    من ویزامو از طریق شرکت شما گرفتم و الان یک ساله که مهاجرت کردم به مشاورای خوبتون سلام برسونین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *