مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا از راه های معروف است. اخذ اقامت این کشور موجب می شود تا فرد به راحتی و بدون ویزا به دیگر کشورهای اروپایی سفر نماید. این کشور در مجاورت کشورهای پرتغال و فرانسه قرار دارد و مردم این کشور جزء مرفه ترین و ثروتمندترین مردم جهان هستند. راه های مختلفی برای مهاجرت به کشور اسپانیا وجود دارد و سرمایه گذاری در این کشور از جمله راه های مهاجرت به این کشور به شمار می ­رود، که اتباع خارجی می­ توانند پس از 5 سال کسب و کار و زندگی در این کشور نسبت به دریافت اقامت و پس از آن تابعیت این کشور اقدام نمایند. متقاضیانی که علاقمند سرمایه گذاری در این کشور هستند، با برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ­توانند از تجارب مفید این مجموعه بهره مند گردند.

خرید ملاک در این کشور یکی از راه های سرمایه گذاری می باشد که کمترین میزان ریسک را در بردارد و سرمایه گذار امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده و افراد تحت تکفل خود به این کشور را دارد. علاوه بر این فرد می ­تواند اقامت این کشور را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نماید. طبق گزارشات به دست آمده اکثر سرمایه گذارن خارجی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را می ­نمایند و بیشترین آمار سرمایه گذاری بدین روش مربوط به شهروندان بریتانیایی است. در طی سال های اخیر آمار این سرمایه گذاران به میزان 8% افزایش داشته و انتظار می رود در سال های آتی این میزان آمار افزایش بیشتری داشته باشد.

شرایط خرید ملک در اسپانیا

خرید املاک توسط اتباع خارجی بر خلاف برخی از کشورها هیچ محدودیتی نداشته و شهروندان خارجی به راحتی می ­توانند به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور بپردازند. قوانین و شرایط خرید ملک در این کشور همانند دیگر کشورها اروپایی است. بدین طریق که سرمایه گذار ابتدا مبلغی معادل 6000€ (یورو) به صاحب ملک پرداخت می ­نماید. پس از آن صاحب ملک و یا شرکت فروشنده 30 الی 45 روز به خریدار فرصت می دهد تا باقیمانده هزینه ملک را در این مدت پرداخت نماید.

با پرداخت کامل هزینه املاک خریدار و فروشنده به یکی از دفاتر رسمی در این کشور مراجعه نموده و با عقد قرارداد میان طرفین ملک به صورت قانونی به خریدار واگذار می گردد. از آنجائیکه اسپانیا یکی از کشورهای توریستی در اروپا است، سرمایه گذاران زیادی اقدام به پیش خرید ملک در این کشور می نمایند و در این زمینه با هیچ محدودیتی روبرو نیستند.

طرق خرید ملک در اسپانیا

طبق قوانین سرمایه گذاری اتباع خارجی محدودیتی در خرید ملک در این کشور ندارند. از همین رو افراد زیادی با خرید ملک در این کشور اقدام به اخذ اقامت این کشور را می ­نمایند. همچنین پیشنهاد می شود جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اسپانیا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

متقاضیان در این کشور با خرید ملک می توانند به روش های زیر اقامت این کشور را دریافت نمایند:

آیتمتوضیحات
اخذ ویزای طلاییسرمایه گذرانی که با 500000€ (یورو) اقدام به خرید ملک می ­نمایند، در کمترین زمان، طی 3 هفته امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده خویش خواهد داشت. پس از آن این دسته از افراد از تمامی حقوق شهروندی برخوردار خواهند شد.
خرید ملک با متراژ کافیاین روش یکی از متداول ترین روش های خرید ملک در این کشور است. در این روش فرد متناسب با میزان دارایی خود ملکی را خریداری می ­نماید. در این روش افراد امکان اخذ وام از دولت را خواهند داشت. پس از گذشت 3 ماه فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.
خرید ملک تجاری در اسپانیادر این روش سرمایه گذار ملزم به ارائه ایده و یا طرحی تجاری هستند و پس از گذشت 6 الی 8 ماه می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم اسپانیا را بنماید.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشور اسپانیا را دارند، ابتدا اقامتی یک ساله دریافت خواهند نمود. پس از پایان اعتبار امکان تمدید اقامت این کشور را خواهند داشت. مدارک زیر برای دریافت اقامت اسپانیا الزامی می­ باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی (اعم از شناسنامه، کارت ملی)
  • اسناد ملک
  • مدارک مالی متقاضی مبنی بر تمکن مالی متقاضی برای تأمین هزینه های زندگی در این کشور
  • ارائه گواهی سلامت فرد
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری

در تمامی روش های بیان شده در نهایت فرد می تواند اقامت و تابعیت کشور اسپانیا را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نماید. پس از آن تمامی حقوق شهروندی این کشور شامل این افراد نیز خواهد گردید.

مزایا و معایب خرید ملک و مستغلات در اسپانیا

مزایا و معایب خرید ملک و مستغلات در اسپانیا

علاوه بر اینکه افراد با خرید ملک تابعیت این کشور را دریافت می نمایند. از مزایای دیگری نیز برخوردار خواهند بود که به قرار زیر است:

  • امکان سفر و تردد در سایر کشورهای عضو شنگن
  • امکان دریافت اقامت و تابعیت اسپانیا بدون نیاز به ایجاد کسب و کار در اسپانیا
  • امکان افتتاح حساب در اسپانیا
  • امکان تحصیل رایگان پس از دریافت اقامت دائم
  • معاف بودن از پرداخت مالیات به دولت اسپانیا
  • اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از گذشت 5 سال و دریافت تابعیت این کشور پس از 10 سال

اگر چه خرید ملک در کشور اسپانیا با مزایای فوق همراه است، معایبی را نیز در بر دارد. از جمله این معایب می ­توان به هزینه های زیاد در برخی از روش ها اشاره نمود. علاوه بر این سرمایه گذار می باید حداقل به مدت 6 ماه در سال در این کشور حضور داشته باشد و در برخی موارد نیز امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای افراد وجود ندارد. دوستان می­ توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از چگونگی شرایط سرمایه گذاری اسپانیا و دیگر کشورها و بهترین گزینه های سرمایه گذاری آگاهی یابند.

سوالات متداول درخصوص خرید ملک در اسپانیا

در این بخش از مقاله در خصوص خرید ملک در اسپانیا سوالات پرتکرار شما عزیزان را پاسخ داده ایم:

  • آیا خرید ملک در اسپانیا یکی از راه های مهاجرت و احذ اقامت اسپانیاست؟ سرمایه گذاری در این کشور از جمله راه های مهاجرت به این کشور به شمار می رود، که اتباع خارجی می توانند پس از 5 سال کسب و کار و زندگی در این کشور نسبت به دریافت اقامت و پس از آن تابعیت این کشور اقدام نمایند. خرید ملاک در این کشور یکی از راه های سرمایه گذاری می باشد که کمترین میزان ریسک را در بردارد علاوه بر این فرد می ­تواند اقامت این کشور را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نماید.
  • شرایط خرید اقساطی ملک در اسپانیا چیست؟ سرمایه گذار ابتدا مبلغی معادل 6000€ (یورو) به صاحب ملک پرداخت می ­نماید. پس از آن صاحب ملک و یا شرکت فروشنده 30 الی 45 روز به خریدار فرصت می دهد تا باقیمانده هزینه ملک را در این مدت پرداخت نماید.
  • روش های خرید خانه در اسپانیا برای اخذ ویزا چیست؟ سرمایه گذرانی که با 500000€ (یورو) اقدام به خرید ملک می نمایند، در کمترین زمان، طی 3 هفته امکان اخذ اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده خویش خواهد داشت. در خرید ملک با متراژ کافی فرد متناسب با میزان دارایی خود ملکی را خریداری می نماید و امکان اخذ وام از دولت وجود دارد. پس از گذشت 3 ماه فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید. در خرید ملک تجاری در اسپانیا هم سرمایه گذار ملزم به ارائه ایده و یا طرحی تجاری هستند و پس از گذشت 6 الی 8 ماه می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم اسپانیا را بنماید.
4.9/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *