مهاجرت به کشور اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا در زمره کشورهای پرتقاضا برای مهاجرت در سال 2023 بوده و طرق مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد که در این مقاله بررسی می گردد. بر طبق قانون 14/2103، افراد خارجی مجاز به مهاجرت به این کشور بوده و ضمن سفر به کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن (به ازای هر 6 ماه، 3 ماه اقامت)، حق دارند به صورت آزادانه در این کشور سرمایه گذاری و به صورت دائمی زندگی کنند. جزیره قناری از مکان های معروف و توریستی کشور این کشور می باشد. این کشور در گروه کشورهای با هزینه زندگی پایین تر نسبت به سایر کشورهای اروپایی قرار گرفته است. همچنین تحصیل در این کشور رایگان بوده و مزایای دیگری مانند بیمه و خدمات درمانی مناسب را نیز شامل خواهد شد.

  • انواع روش های مهاجرتی به این کشور چگونه می باشد؟
  • این کشور هر ساله شاهد چه تعداد مهاجر بوده است؟
  • آسان ترین روش مهاجرتی به این کشور کدام روش می باشد؟

هر ساله افراد زیادی اقدام به اقامت بلندمدت و کوتاه مدت در این کشور می نمایند. وجود دانشگاه های عالی رتبه، زمینه های مناسب اشتغال به کار و سرمایه گذاری در این کشور از علاقمندی های خارجیان بوده و آنها را به سمت این کشور می کشاند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی خود را اعلام می دارد که در زمینه های مختلف مهاجرتی به ارائه مشاوره های لازم به متقاضیان بپردازد.

اینفوگرافی مهاجرت به اسپانیا

طرق مختلف مهاجرت به اسپانیا

شاید شما هم به دنبال آسان ترین روش های مهاجرت ایرانیان به این کشور باشید. در فرآیند مهاجرت به این کشور روش های متعددی وجود دارد که افراد خارجی از هر نقطه جهان و با در نظر گرفتن شرایط فعلی خود می توانند نسبت به آن اقدامات لازم را به عمل آورند. انواع این روش ها عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از راه سرمایه گذاری (ثبت شرکت، خرید ملک، سرمایه گذاری در بازار کسب و کار)
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند
  • مهاجرت به روش ازدواج با شهروند اسپانیایی
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی و به همراه بردن همسر و فرزندان

5 شهر اصلی اسپانیا بر اساس جمعیت عبارتست از:

شهرجمعیت
مادرید3255944
بارسلونا1621537
وانسیا814208
سویا703206
ساراگوسا674317

سیستم مالیاتی در اسپانیا

سیستم مالیاتی در اسپانیا برای مالیات مستقیم افراد عمدتاً از 2 مالیات بر درآمد شخصی تشکیل شده است:

  • مالیات بر درآمد شخصی اسپانیا (PIT)، برای افرادی که در اسپانیا مقیم هستند.
  • مالیات بر درآمد غیر مقیم اسپانیا (NRIT) برای کسانی که در اسپانیا مقیم نیستند و در اسپانیا درآمد کسب می کنند.

بنابراین، افرادی که در اسپانیا درآمد کسب می کنند، موظف به پرداخت PIT اسپانیایی یا NRIT اسپانیا هستند. ساکنان اسپانیا به طور کلی بر اساس درآمد جهانی خود مشمول PIT هستند، صرف نظر از اینکه در کجا ایجاد می شود، که پس از کاهش های قانونی، با نرخ های تصاعدی مشمول مالیات می شود. افراد غیر مقیم فقط بر اساس درآمد اسپانیایی خود مشمول NRIT هستند. 2

نوع درآمد مشمول مالیات برای اهداف PIT اسپانیا وجود دارد:

  • درآمد مشمول مالیات عمومی
  • درآمد مشمول مالیات پس‌انداز

درآمد مشمول مالیات پس انداز اساساً شامل موارد زیر است:

  • سود سهام و سایر درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری در شرکت ها.
  • بهره و سایر درآمدهای حاصل از انتقال سرمایه خود مؤدی به اشخاص ثالث.
  • درآمد حاصل از معاملات سرمایه و بیمه عمر و از کارافتادگی.
  • سود سرمایه ای حاصل از انتقال دارایی ها.

درآمد مشمول مالیات عمومی شامل:

  • کلیه درآمدهایی که درآمد مشمول مالیات پس انداز نیستند.
  • سود سرمایه ای که از نقل و انتقال دارایی ها ایجاد نمی شود.
  • تخصیص درآمد، انتساب، یا تخصیص، همانطور که توسط قانون تعیین شده است.
  • سود و سایر درآمدهای حاصل از انتقال سرمایه خود مؤدی به شرکت ذیربط در صورتی که سرمایه از 3 برابر حقوق صاحبان سهام و نسبت به مازاد آن بیشتر باشد.

میزان مالیات در اسپانیا بر اساس درآمد در زیر آمده است:

نرخ مالیاتدرآمد به یورو
19%تا 12450€
24%12451€ – 10732€
30%10733€ – 20200€
37%20201€ – 35200€
45%35201€ – 60000€
47%+60001€

تولد در اسپانیا

شهروندان اتحادیه اروپا که در هنگام مسافرت به ا زایمان می کنند، طبق قوانین این کشور تحت پوشش قرار می گیرند و کارت بیمه درمانی اروپایی آنها معمولا کافی است. در راستای سایر مناطق شنگن، سایر بازدیدکنندگان به اسپانیا باید از بیمه نامه مسافرتی استفاده کنند. بطور معمول این نوع بیمه هزینه ها را پوشش می دهد. اما اگر فکر می کنید که در طول مدت سفر خود ممکن است فرزندتان به دنیا آید بهتر است با بیمه گر خود چک کنید. زیرا ممکن است هزینه بیشتری نیاز داشته باشید. در صورت نیاز به انجام زایمان زودتر از موعد در مواقع اضطراری شماره 112 پاسخگو خواهد بود.

اخذ تابعیت اسپانیا

دغدغه ای که برای افراد خارج از اتحادیه اروپا وجود دارد بحث قانون تابعیت از طریق خاک یا خون است. اکثر کشور های دنیا در حال حاضر بر اساس قانون خون هستند. قانون خون بیان می کند که فردی فارغ از اینکه در چه کشوری به دنیا آمده است تابعیت کشوری را به دست می آورد که پدر یا مادر متقاضی تابعیت کشوری را دارا هستند. به عنوان مثال طبق قانون ایران فرزندی که از پدر و مادر ایرانی در هر جای دنیا که چشم به جهان باز کند ایرانی محسوب می شود. قانون خاک نیز بیان می شود: فرزندی که در خاک کشوری به دنیا می آید فارغ از اینکه پدر و مادرش تابع چه کشوری هستند تابعیت کشوری که در آن متولد شده را به دست می آورد. حال با این تفاسیر می توان گفت که قانون این کشور در این خصوص تابع خون است.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج  به 2 صورت عروسی های مدنی و عروسی های مذهبی شناخته می شود. ازدواج افراد هم جنس در سال 2005 نیز در این کشور قانونی شده است. تقاضا درخواست ازدواج مدنی در اسپانیا باید مستقیما به ثبت احوال اسپانیا یا دادگاه منطقه ای که ازدواج در آن برگزار می شود، انجام می شود. تشریفات مدنی فقط در صورتی امکان پذیر است که حداقل یکی از زوج ها تابعیت این کشور را داشته باشند یا حداقل یکی از آنها اقامت 2 ساله داشته باشد. مراحل درخواست ازدواج های پروتستان، اسلامی و یهودی همانند عروسی های مدنی است. لذا مقدمات این ازدواج های مدنی باید انجام پذیرد و به ثبت برسد. همچنین 1 نفر به عنوان ناظر باید این ازدواج را به ثبت برساند.

در نمودار زیر بررسی جمعیت مهاجر در اسپانیامی پردازیم:

جمعیت مهاجر در اسپانیا

مدارک لازم جهت مهاجرت از طریق ازدواج به اسپانیا

طبق اصول قانون مدنی اسپانیا، هر 2 طرف باید بالای 18 سال سن داشته باشد و افراد رضایت دهند. هر 2 ازدواج مدنی و شرعی قانونی تلقی می شوند. اما یکی از الزامات آن حداقل اقامت 2 ساله این کشور است. بدین معنی که حداقل یکی از زوجین بایستی 2 سال قبل از ازدواج در این کشور اقامت قانونی داشته باشد.

مدارک لازم برای ازدواج در اسپانیا شامل موارد ذیل است:

  • گذرنامه های معتبر طرفین ازدواج
  • شناسنامه یا پاسپورت
  • اثبات اینکه هر 2 طرف مجرد هستند، که ممکن است لازم باشد از سفارت یا کنسولگری خود تهیه کنید.
  • در صورت وجود، گواهی طلاق، فسخ و یا مرگ
  • گواهی اقامت (حداقل 2 سال یا تابعیت اسپانیا)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه گواهی ازدواج قانونی در این کشور

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه ‌گذاری

نوعی مهاجرت به این کشور در سال 2023 وجود دارد که از طریق سرمایه گذاری در این کشور انجام می گیرد و مختص افرادی است که در وضعیت مالی مناسبی قرار دارند اما تمایل دارند سرمایه خود را به کشورهای خارجی و اروپایی انتقال دهند. مشروط بر این که اهداف اولیه آنان مشخص باشد. خرید ملک در اسپانیا یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور محسوب می گردد که نیاز به حداقل 500000€ (یورو) می باشد. فرد خارجی از این طریق می تواند در مدت زمان 6 ماه ویزای شنگن اخذ کند.

از روش های دیگری که برای مهاجرت به اسپانیا و سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد، سرمایه گذاری در زمینه کاری بوده که اقامت دائمی را برای وی به دنبال خواهد داشت. مشروط بر این که حداقل به مدت 3 سال در این کشور زندگی کند. سرمایه مورد نظر متقاضی در زمینه های مشخصی وارد بازار کسب و کار این کشور می گردد و برای او سود دهی دارد.

ثبت شرکت از روش های موثر مهاجرت به اسپانیا

ثبت شرکت در اسپانیا از دیگر طرقی است که با هدف سرمایه گذاری در این کشور امکان پذیر می باشد. مشخص نمودن نام شرکت، اخذ کد مالیاتی برای شرکت ثبتی، تعیین سرمایه اولیه جهت راه اندازی و به ثبت رساندن شرکت از مراحل انجام این فرآیند می باشد. اکثر متقاضیان خارجی شرکت هایی را به ثبت می رسانند که از نوع شرکت با مسئولیت محدود می باشد. چراکه ایده آل ترین نوع شرکت ها به شمار می رود. در این روش متقاضیان می باید از تمکن مالی مناسبی نیز برخوردار باشند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل 2023

اعزام دانشجو به این کشور و تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر روش های مهاجرت به اسپانیا محسوب می گردد که ایده آل ترین و مناسب ترین گزینه مهاجرتی تلقی می گردد. امکان تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. چرا که دانشجویان ضمن این که مدارک تحصیلات عالیه خود را از دانشگاه های اروپایی اخذ می نمایند، پس از فارغ التحصیلی می توانند در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود در کشور اسپانیا یا سایر کشورهای اروپایی اشتغال یابند. بنابراین این روش، آینده تحصیلی و شغلی آنان را تضمین می نماید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا در سال 2023

دانشجویانی که با هدف تحصیل در مقطع کارشناسی وارد این کشور می شوند، بایستی مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان را از قبل اخذ نموده باشند. در صورتی که به زبان اسپانیایی مسلط بوده و مدرک آن را نیز داشته باشند، شانس بالایی جهت صدور ویزای تحصیلی اسپانیا خواهند داشت. شایسته است دوره های یادگیری زبان را در کشور ایران پشت سر بگذارید. چرا که ضمن صرفه جویی در زمان، هزینه های کمتری را پرداخت می نمایید. در هزینه های دانشگاهی این کشور سیر نزولی دیده می شود. به عبارت دیگر، میزان شهریه ای که در مقطع دکترا می پردازید، نسبت به مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی کمتر خواهد بود. زبان تحصیلی در دوره کارشناسی، عموما انگلیسی است.

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار در سال 2023

مهاجرت کاری به این کشور از روش های مورد علاقه بسیاری از خارجیان محسوب می گردد و هر ساله تعداد زیادی از آنان به ویژه اتباع ایرانی جهت اشتغال به کار در زمینه های شغلی مختلف، وارد خاک این کشور شده و در نهایت به اقامت دائمی اسپانیا دست می یابند. از اولویت های مهاجرت کاری به اسپانیا، داشتن نامه دعوت به همکاری یا پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای اسپانیایی است که البته کمی دشوار به نظر می رسد.

در خصوص مهاجرت از طریق کار به این کشور متقاضیان بسیاری به این کشور مهاجرت نموده اند که در نمودار زیر به بررسی این اعداد و ارقام پرداخته ایم:

میانگین اشتغال زایی و بازار کار اسپانیا

در روش مهاجرتی از طریق کار به این کشور می باید مدارک معتبری اعم از پیشنهاد کاری مربوطه را از کارفرمای این کشور دریافت نمایید. پیشنهاد کاری می باید بر روی سربرگ رسمی و به همراه جزئیات حقوق دریافتی، مهر و امضاء کارفرما نیز باشد. برخی از مشاغل در کشور اسپانیا نیاز بیشتری احساس می شود که در زیر بیان می کنیم:

  • اساتید دانشگاه
  • اساتید زبان انگلیسی
  • مهندسان صنایع
  • مهندسان عمران
  • مهندسان مکانیک
  • پزشکان عمومی
  • کارشناسان فروش
  • هتلداری و توریسم
  • رشته حسابداری
  • مدیریت گردشگری

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

نرخ بیکاری در اسپانیا 2023

یکی از عواملی که در انتخاب کشور مقصد در خصوص مهاجرت کاری حائز اهمیت می باشد، میزان نرخ بیکاری است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2019 حدود 13.96% بود. در مقایسه با سال 2018، حدود %1.3 کاهش داشته است. نرخ بیکاری این کشور در سال 2018، 26.15% بوده که نسبت به سال 2017، حدود 1.97% کاهش داشته است.

در این بخش از مقاله به بررسی نرخ بیکاری در این کشور می پردازیم:

کشور نرخ بیکاریکشور نرخ بیکاری
اسپانیا4.1%نروژ3.6%
آلمان3.4%آمریکا3.6%
اتریش3.6%کانادا4%
هلند3.6%دانمارک5.4%

مشاغل پردرآمد 2023 در اسپانیا

هر ساله دولت این کشور فهرستی از مشاغلی را که نیاز به مهارت و تخصصی دارند و در آنها با کمبود نیروی انسانی مواجه است، اعلام می دارد که متقاضیان می توانند با ارائه رزومه کاملی از خود، در شغل مورد نظر مشغول به کار شود. سپس با گذشت 10 سال کار و زندگی در این کشور به تابعیت و شهروندی اسپانیا دست یابد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص درآمد در این کشور به میزان حداقل و حداکثر دریافتی در این کشور توجه فرمائید:

حداقل و حداکثر درآمد در اسپانیا

در آمد مشاغل مختلف در اسپانیا متفاوت است. در این جدول به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهیانه به یورو
متخصص قلب و عروق15700€
متخصص بیهوشی14200€
مدیر مالی11900€
پزشک CCU10500€
معاون رئیس جمهور10400€
مدیر عامل9700€
مدیر املاک و مستغلات11000€
مدیر ارشد بازاریابی8900€
بازاریابی برند8460€
مدیر فروش8100€
مدیر بانکداری آنلاین7750€
قاضی دادرس8590€
مدیر حساب کاربری6690€

در صورتی که موفق به اخذ ویزای کاری اسپانیا شوید، مدت اقامت 1 ساله به شما داده خواهد شد که هر ساله قابلیت تمدید دارد. اگر تمایل دارید از این روش برای مهاجرت به اسپانیا اقدام کنید، لازم است جزئیات بیشتری را در این خصوص بدانید.

در نمودار زیر به بررسی جزییات نرخ بیکاری در اسپانیا می پردازیم:

نرخ بیکاری در کشور اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا از هر روشی دانستن هزینه زندگی در اسپانیا از اهمیت بسیاری برخوردار است. در هر صورت فرد متقاضی بررسی می نماید تا بداند این هزینه ها مناسب حال او هست یا خیر. به همین خاطر در جدولی که در ذیل آمده است هزینه زندگی در اسپانیا را به طور کلی مطرح نموه ایم. با اطلاع از آن دید بهتری از زندگی در این کشور خواهید داشت.

اقلام هزینه ها به یورو
شیر 1 لیتری0.82€
قرص نان1.04€
12 عدد تخم مرغ2.09€
پنیر 1 کیلوگرم10.26€
سیب یک کیلوگرم1.82€
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر740.08€
آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر640.15€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1252.98€
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر933.57€
در نمودار زیر جزییات بیشتری در خصوص هزینه زندگی در اسپانیا شرح داده شده است:
توزیع هزینه زندگی در اسپانیا

خودحمایتی راحت ترین راه مهاجرت به اسپانیا

ویزای خودحمایتی راحت ترین راه مهاجرت به اسپانیا است. اما باید توجه داشته باشید که در این راه حق کار در اسپانیا را نخواهید داشت. اگر مایل به مهاجرت به اسپانیا هستید و درآمد کافی برای حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود دارید، می توانید برای ویزای اقامت غیر سودآور اقدام کنید. شما باید حداقل €2900 (یورو) در سال، به اضافه €6730 (یورو) برای هر عضو اضافی خانواده داشته باشید. درآمد لازم برای خودحمایتی در اسپانیا می تواند از سرمایه گذاری ها، مستمری ها  و هر منبع درآمد دیگری باشد. ویزای صادر شده دارای اعتبار 3 ماه و 15 روز با ورود چندگانه و 90 روز اقامت در اسپانیا خواهد بود. ظرف 1 ماه پس از ورود خود به اسپانیا، باید برای اجازه اقامت و کارت شناسایی ملی خارجی درخواست دهید.

  • اجازه اقامت از طریق خود حمایتی به صورت 2 ساله صادر می شود که قابلیت تمدید دارد، مشروط بر اینکه فرد شرایط اقتصادی را کماکان داشته باشد و حداقل 183 روز را در هر سال در اسپانیا زندگی کرده باشد.
  • پس از 5 سال از داشتن مجوز اقامت موقت، شما واجد شرایط اقامت دائم خواهید بود.
  • پس از کسب اقامت دائم اسپانیا می توانید به طور نامحدود در اسپانیا کار کنید.

بعد از 10 سال اقامت قانونی در اسپانیا می توانید واجد شرایط اخذ تابعیت شوید. جهت کسب شهروندی اسپانیا از طریق اقامت، باید متعهد شوید که با از دست دادن ملیت قبلی خود مشکلی ندارید و همچنین ثبات مالی دارید، سابقه کیفری ندارید و در مصاحبه شرکت کنید و میزان ادغام خود را با جامعه اسپانیا ثابت کنید، به عنوان مثال. دانش زبان اسپانیایی، فرهنگ، ارزش ها و مشارکت در فعالیت های اجتماعی اسپانیایی.

شرایط ویزای خودحمایتی اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

مهاجرت به این کشور از روش های مختلفی امکانپذیر است. روش هایی چون پناهندگی روش مناسبی برای مهاجرت نیست. چون کشورهایی از قبیل اسپانیا علیرغم اینکه در حوزه شنگن هستند اما در زمینه پناهندگی شرایط مطلوبی ندارد. ضمن اینکه فرد پناهنده باید بتواند شرایط نامطلوب خود را اثبات نماید. طبق تعریف قانون پناهندگی نیز فرد پناهنده باید جانش بنا به دلایلی در کشور خود در خطر باشد تا امکان پناهنده شدن داشته باشند. به همین دلیل این قانون شامل حال ایرانیان نمی شود. همچنین می باید در نظر داشته باشید که یکی از پرریسک ترین روش های مهاجرتی، انتخاب روش پناهندگی می باشد.

فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا سیستم بسیار سختگیرانه ای را برای اعطای ویزا جهت مهاجرت به اسپانیا اتخاذ می کند. در نتیجه ارائه ویزا توسط اسپانیا در هر کشور جهان تنظیم می شود. بنابراین بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید ممکن است مجبور شوید درخواست ویزای خود را جهت مهاجرت به این کشور، به کنسولگری اسپانیا ارسال کنید. همچنین از آنجایی که اسپانیا یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است. قوانین ویزای شنگن را برای مهاجرانی که به دنبال ورود به قلمرو این کشور هستند اعمال می کند. بنابراین برای درخواست ویزا جهت مهاجرت به اسپانیا، مطمئن شوید که در خواست خود را در بازه زمانی مشخص شده ارسال کرده اید. بازه زمانی مشخص شده توسط سفارت اسپانیا به شرح زیر می باشد:

  • اولین: 6 ماه قبل از تاریخ عزیمت برنامه ریزی شده شما به اسپانیا
  • آخرین: 2 هفته قبل از تاریخ مورد نظر برای مهاجرت به اسپانیا

البته لازم به ذکر است که در فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به اسپانیا، مرحله مصاحبه یکی از مهمترین بخش های درخواست ویزای اسپانیا می باشد. همه متقاضیان صرف نظر از هدفشان از مهاجرت به اسپانیا، باید در مصاحبه ویزا با افسر کنسولگری شرکت کنند. همچنین مصاحبه باید از قبل برنامه ریزی شود، زیرا مقامات اسپانیایی درخواست همراه را برای مهاجرت به این کشور نمی پذیرند. در روز قرار ملاقات، با یک افسر کنسولی در سفارت اسپانیا ملاقات خواهید کرد. که باید پرونده درخواستی را که شامل مدارک شما می شود را به او ارسال کنید. افسران کنسولگری، از شما چندین سوال در رابطه با درخواست شما و هدف شما از مهاجرت به اسپانیا می پرسند.

در تصویر زیر می توانید روند درخواست ویزا جهت مهاجرت به اسپانیا را مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزا جهت مهاجرت به اسپانیا

مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا، به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی، دارای مزایا و معایب بسیاری می باشد. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب اسپانیا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایای مهارجت به اسپانیامعایب مهاجرت به اسپانیا
اقامت در اسپانیا: به جز مادرید اقامت در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای پیشرفته اروپایی است.سیاست های اشتباه: برخی از سیاست های اسپانیا ممکن است مخرب باشد. به طور مثال کارها در اسپانیا بین ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر تعطیل می باشند.
تعادل عالی بین کار و زندگی: سبک زندگی آرام در اسپانیا، به محیط کار نیز سرایت می کند. مهاجران متوجه خواهند شد که زمان خوبی برای تعطیلات دارند.خطر بالای جیب بری: مهاجران باید به شدت مراقب جیب بری در اسپانیا باشند.
هزینه های زندگی بسیار کم: به جز مسکن در شهرهای بزرگ، هزینه زندگی رد اسپانیا به طور غیر منطقی بالا نیست.ساعات کار طولانی و حقوق کم در اسپانیا بسیار اذیت کننده است.

ویزای همراه برای اسپانیا

اخذ ویزای همراه امکان پذیر بوده و دانشجوی متقاضی می تواند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را به کشور اسپانیا ببرد. دانشجویان خارجی جهت تامین هزینه تحصیل در اسپانیا مجاز به انجام کار به مدت 20 الی 30 ساعت در هفته هستند. مدارکی ویزای تحصیلی برای این کشور عبارتست از:

  • گواهی سلامت پزشکی
  • سند اثبات عدم سابقه کیفری
  • نامه تمکن مالی
  • رزومه تحصیلی قوی
  • نامه پذیرش تحصیلی در دانشگاه انتخابی

حال شاید این سوال پیش آید که آیا اسپانیا کشوری مهاجر پذیر است؟ پاسخ به این سوال را می توان در نمودار زیر یافت. در اوایل دهه دوم قرن 21، به دلیل مشکلات اقتصادی بوجود آمده در اروپا که اسپانیا را به شدت تحت تاثیر قرار داد، جمعیت قابل توجهی از مهاجران خارجی اسپانیا را ترک کردند ما شرایط در رفته رفته دچار تغییر شد.

ضمنا کلیه مدارک تحصیلی متقاضی بایستی به صورت ترجمه شده ارائه گردد. کارشناسانی حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را راهنمایی می نمایند که چه مدارک و اسنادی در این زمینه لازم بوده و فرآیند این روش به چه صورت انجام می گیرد. البته سایر مشاوره های لازم برای مهاجرت به دیگر کشورهای خارجی نیز ارائه می گردد که در صورت تمایل می توانید از آن بهره مند گردید.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به اسپانیا

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به اسپانیا در سال 2023 عبارتست از:

  • هزینه مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل چقدر است؟ تحصیل در اسپانیا رایگان نیست، اما بسیار کم است و شما بایستی 3000€ (یورو) سالیانه می ‌توانید در دانشگاه ‌های دولتی این کشور تحصیل کنید. شهریه دانشگاه‌ های خصوصی ممکن است به 20000€ (یورو) سالیانه برسد.
  • شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق کار به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین پارامترهای حائز اهمیت در خصوص مهاجرت کاری به اسپانیا داشتن دعوتنامه شغلی است. زمان اخذ ویزای این کشور از 1 ماه الی 11 ماه اعلام شده است. کار در اسپانیا عموما نیاز به داشتن تخصص کافی دارد و اخذ ویزای کاری کمی زمانبر است
  • اخذ پاسپورت اسپانیا بعد از چند سال امکان پذیر است؟ برای اخذ پاسپورت این کشور باید 7 الی 10 سال از اقامت شما گذشته باشد. ارائه مدارکی دال بر میزان درآمد مناسب در این خصوص الزامی است. اقامت در این کشور با هدف ازدواج در زمان کمتر از 3 سال می ‌تواند صورت بگیرد.
  • شرایط مهاجرت به اسپانیا از طریق کارآفرینی به چه صورت است؟ مهاجرت به اسپانیا برای کسانی که ایده ‌های خوبی در ذهن خود دارند می ‌تواند بسیار عالی باشد به صورتی که می‌ توانید به سادگی فضای درآمدزایی را برای خود فراهم سازید. در نظر داشته باشید که بیش از 95% از کارآفرینان در این کشور به رضایت خوبی رسیده ‌اند یک موضوع بسیار مهم این است که کشور اسپانیا از دسته کشورهای کارآمد در زمینه ‌های مختلف محسوب می ‌شود.
5/5 - (20 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به اسپانیا

  1. ارسلان گفت:

    من عاشق اسپانیام و میخوام به این کشور مهاجرت کنم فکر میکنم از طریق تمکن مالی برام مناسب باشه فقط این روش تضمین شده هست که من اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما بایستی پرونده شما توسط وکیل مهاجرت به اسپانیا بررسی گردد. در این خصوص می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *