مهاجرت به کشور ترکیه

راه های مهاجرت به ترکیه

راه های مهاجرت به ترکیه

به طور سالیانه درصد قابل توجهی از اتباع بین المللی با آگاهی از راه های مهاجرت به ترکیه اقدام به مهاجرت نموده و در این کشور ساکن می شوند. بیشترین درصد مهاجرت متقاضیان بین المللی به کشور ​ترکیه، از میان اتباع کشورهای ایران، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان صورت می گیرد.

سوالات رایج مهاجرت به ترکیه

  • حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه چقدر است؟ حداقل سرمایه اولیه که در این راستا نیاز دارید، 223025€ (یورو) می باشد. همچنین نیاز به 1000$ (دلار) پس انداز بانکی خواهید داشت. اتباع خارجی مانند شهروندان ایرانی چنانچه از سرمایه کافی برخوردار باشند، برای گسترش و توسعه کسب و کار خود در کشورهای خارجی مانند ترکیه می توانند اقدام به ثبت شرکت نموده است.
  • شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل چیست؟ اکثر دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران بوده و بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلات خود در رشته های فنی و مهندسی و حتی تحصیل پزشکی در ترکیه از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی می گیرند.

علاقمندان و متقاضیان مهاجرت به ترکیه این امکان را خواهند داشت که ضمن اخذ مشاوره های لازم و کافی از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در مسیر مهاجرتی قدم نهاده و مسیر موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارند. این مقاله با همین هدف برای متقاضیان ارائه گردیده و مطالب مفیدی در آن گنجانده شده است.

اینفوگرافیک مهاجرت به ترکیه

انواع راه های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از طریق یکی از آنها اقدام نمایند. انواع راه های مهاجرت به ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • مهاجرت با هدف تحصیل در ترکیه
  • مهاجرت با هدف ثبت شرکت در ترکیه
  • مهاجرت با هدف اشتغال به کار در ترکیه
  • مهاجرت با هدف تولد فرزند در ترکیه
  • مهاجرت با هدف ازدواج در ترکیه
  • مهاجرت با هدف سرمایه گذاری در ترکیه
  • مهاجرت با هدف خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت با هدف پناهندگی در ترکیه

تحصیل در ترکیه

از برترین راه های مهاجرت به ترکیه، تحصیل در مقاطع مختلف است. اخذ اقامت این کشور را به دنبال دارد. اکثر دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشور ایران بوده و بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلات خود در رشته های فنی و مهندسی و حتی تحصیل پزشکی در ترکیه از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی می گیرند. در حال حاضر شمار دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در این کشور به 117000 دانشجو می رسد. این آمار هر ساله رو به افزایش است. امتیاز کار حین تحصیل برای دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است. دانشجویان از این طریق می توانند مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در ترکیه را تحت پوشش قرار داده و تامین نمایند.

دروس تحصیلی در دانشگاه های این کشور به 2 زبان انگلیسی و ترکی تدریس می گردد. دانشجویان با توجه به دانش زبانی خود می توانند انتخاب کنند. اقامت دائمی دانشجویان کشورهای خارجی میسر است. مشروط بر این که پس از اتمام تحصیلات خود، ویزای تحصیلی ترکیه را به ویزای کار در ترکیه تبدیل نموده است. بدین ترتیب از طریق کسب و کار، تجارت، سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور به اقامت دائمی دسترسی یابند.

خرید ملک یکی از راه های مهاجرت به ترکیه

چنانچه تمایل دارید به منظور اقدام از راه های مهاجرت به ترکیه، روش خرید ملک را در پیش بگیرید. راه نسبتا دشواری در پیش خواهید داشت. اگر بتوانید شرایط لازم را در این مسیر به دست آورید. اقامت یک ساله ترکیه را اخذ نمایید، تا 5 سال مجاز به تمدید اقامت خود خواهید بود. حداقل سرمایه اولیه که در این راستا نیاز دارید، 223025€ (یورو) می باشد. اعتبار اولیه برای ویزای اقامت نیز به صورت یک ساله در نظر گرفته شده است. هر 2 سال یک بار می توانید آن را تمدید نمایید. جهت اخذ اقامت در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرط اصلی تمدید اقامت داشتن سند مالکیت ملک یا TAPU است. در صورتی که سند مالکیت را در اختیار نداشته باشید. ویزای اقامت شما تمدید نخواهد شد. این که چه منطقه ای را برای اقامت در نظر گرفته اید. مستلزم مبالغ مختلف پس انداز بانکی است. به عبارت دیگر اگر تمایل دارید در منطقه آنتالیای ترکیه برای مدت یک ماه اقامت داشته باشید. از این رو بایستی تقریبا 500$ (دلار) پس انداز بانکی داشته باشید. اما اگر مناطق دیگری از ترکیه را جهت اقامت انتخاب نموده اید. همچنین نیاز به 1000$ (دلار) پس انداز بانکی خواهید داشت.

جهت مهاجرت به این کشور ابتدا بایستی با شرایط زندگی و هزینه زندگی در این کشور آشنا شوید:

شرح هزینه زندگی در کشور ترکیه

کار در ترکیه

از دیگر طرقی به منظور مهاجرت به کار گرفته می شود، کار و تجارت در این کشور است. ترکیه از جمله کشورهای اوراسیایی می باشد. به همین دلیل می توان آن را مرز بین اروپا و آسیا در نظر گرفت. به همین دلیل می تواند از قطب های مهم اقتصادی این 2 قاره محسوب گردد. نرخ بیکاری در این کشور 12.7% است. بنابراین اگر دارای تخصص و مهارت لازم در رشته ای خاص باشید، به راحتی می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

ویزای کار ترکیه به زبان ترکی Çalışma Izini خوانده می شود و شرط دریافت آن، ارائه قرارداد همکاری با کارفرمای ترکی یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ترکی است. نهادی که وظیفه رسیدگی و صدور این نوع ویزا را بر عهده دارد، وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه تحت عنوان (MLSS) می باشد. اما درخواست ویزا بایستی از سفارت ترکیه و یا اداره پلیس محلی این کشور انجام گیرد. اعتبار ویزای کار ترکیه به صورت 1 ساله بوده اما قابلیت تمدید برای چند سال دیگر را دارد. هزینه ای که بابت درخواست ویزا از متقاضی اخذ می گردد، معادل 1000$ (دلار) است. کارفرمای ترک مسئول درخواست ویزا برای فرد خارجی می باشد.

شرایط راه های مهاجرت به ترکیه

با انتخاب راه های مهاجرت به ترکیه، می توانید انواع ویزاهای مهاجرت به این کشور را درخواست دهید. از طریق یکی از آنها وارد این کشور شوید. اگرچه برای هر نوع ویزایی، مدارک خاصی مورد نیاز است. اما در مجموع کلیات مدارک لازم جهت مهاجرت به ترکیه به شرح زیر می باشد که در هر نوع ویزایی مشترک است:

  • ارائه نمودن پاسپورت متقاضی که دارای حداقل 2 ماه اعتبار باشد.
  • ارائه تعداد 2 قطعه عکس جدید
  • تکمیل فرم درخواست ویزای مد نظر و ارائه آن
  • ارائه نامه دعوت به همکاری که از سوی کارفرمای ترکی برای متقاضی ارسال گردیده است.
  • داشتن بیمه درمانی
  • ارائه بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • ارائه مدارکی که استطاعت مالی و وضعیت اقتصادی مناسب متقاضی جهت تامین هزینه زندگی در ترکیه را محرز می نماید.

شرایط راه های مهاجرت به ترکیه

ثبت شرکت و اخذ اقامت ترکیه

اتباع خارجی مانند شهروندان ایرانی چنانچه از سرمایه کافی برخوردار باشند، برای گسترش و توسعه کسب و کار خود در کشورهای خارجی مانند ترکیه می توانند اقدام به ثبت شرکت نموده است. از این طریق اقامت این کشور را به دست آورند. در این راستا شرکت های ثبتی مختلفی وجود دارد که فهرست آنها به صورت زیر می باشد:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  • ثبت شرکت سهامی خاص
  • ثبت شرکت سهامی عام
  • ثبت شرکت تضامنی
  • ثبت شرکت مختلط
  • موسسات مالی (صرافی)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا با ارائه مقالاتی از این قبیل، اطلاعات جامع و کاملی را در باب مهاجرت به ترکیه یا سایر کشورهای خارجی اعم از اروپایی و غیر اروپایی در اختیار متقاضیان و مهاجران گرامی قرار دهد. توجه داشته باشید که در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری و اشتغال به کار در امر مهاجرت به این کشور از موضوعات مهمی است که بایستی به دقت بررسی شود. این موضوع را می توانید با کمک مشاوران و کارشناسان موسسه مذکور مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. رشد سرمایه گذاری در این کشور از طریق مقاله سرمایه گذاری در کشور ترکیه شرح داده شده است.

سوالات متدوال در خصوص راه های مهاجرت به ترکیه

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات متدوال در زمینه راه های مهاجرت به ترکیه و پاسخ های آنان را ذکر کرده ایم:

  • راحت ترین راه مهاجرت به ترکیه چیست؟ راحت ترین راه مهاجرت به ترکیه می تواند سرمایه گذاری و خرید ملک باشد که از این طریق بتوانید به کار و تحصیل و زندگی در این کشور بپردازید. اگر دارای تخصص و مهارت لازم در رشته ای خاص باشید، به راحتی می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. ویزای کار ترکیه به زبان ترکی Çalışma Izini خوانده می شود و شرط دریافت آن، ارائه قرارداد همکاری با کارفرمای ترکی یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ترکی است
  • هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟ برای مهاجرت به ترکیه به نسبت طرق مختلف هزینه ها نیز متفاوت می باشند. به طور مثال هزینه های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک و ثبت شرکت و استارت آپ و کارآفرینی بیشتر از مهاجرت کاری و تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *