مهاجرت تحصیلی اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

اتریش کشوری است که از فرهنگ بسیار غنی و اروپایی برخوردار می باشد و مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل یکی از گزینه های مهاجرتی برای متقاضیان است. همچنین امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده را برای متقاضیان فراهم آورده است. تحصیل در دانشگاه های این کشور تقریبا بدون پرداخت شهریه و به صورت رایگان است. این دانشگاه ها از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. بطوریکه برخی از دانشگاه های این کشور در لیست 100 دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. تدریس در دانشگاه های اتریش به زبان های آلمانی و انگلیسی صورت می ­گیرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحل از پذیرش تا مهاجرت به این کشور متقاضیان عزیز را یاری و همراهی می­ نمایند.

مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل بدین گونه است که دانشجویان ابتدا باید نامه درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های اتریش ارائه نمایند. پس از بررسی مدارک تحصیلی دانشجویان موافقت خود را اعلام خواهند نمود. متقاضیان می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام و پس از آن به این کشور سفر نمایند. مردم اتریش از سطح زندگی بالا، امنیت و رفاه اجتماعی، نرخ تورم و بیکاری پایین و وضعیت اقتصادی رو به رشدی برخوردار می­ باشند. از همین رو برخی از دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور درصدد اخذ اقامت دائم این کشور هستند.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مدارس

تحصیل برای دانش­ آموزان از سن 6 سالگی و با ورود به مقطع ابتدایی آغاز می ­گردد. این مقطع 4 ساله است. از پایان این دوره، دانش ­آموزان وارد مقطع متوسطه شده و به تحصیل در این مقطع می­ پردازند. این دوره 5 سال طول خواهد کشید. مدارس در این کشور به 2 صورت دولتی و بین المللی در دسترس است. تدریس در مدارس دولتی به زبان آلمانی و در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود. مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان فعالیت می­ نمایند. اما تحصیل در مدارس بین المللی رایگان نبوده و والدین ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی هستند. معمولا والدینی که از دیگر کشورها به اتریش مهاجرت نموده اند. همچنین تمایل زیادی به تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی در اتریش را دارند.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

اتریش یکی دیگر از کشورهای پرطرفدار اروپایی برای ادامه تحصیل است. دانشگاه های اتریش در 2 دسته بین المللی و ملی قرار دارند. تدریس در دانشگاه های ملی این کشور به زبان آلمانی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها حدود 500€ الی 700€ (یورو) در سال است. از همین رو بسیاری معتقدند تحصیل در اتریش رایگان است. اما دانشگاه های بین المللی اتریش جهت جذب دانشجویان بین المللی به تدریس به زبان انگلیسی پرداخته است.

هزینه زندگی دانشجویی جهت تحصیل در اتریش در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

تحصیل در این نوع دانشگاه ها رایگان نیست. دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه های متغیری پرداخت می ­نمایند. حداقل هزینه تحصیلی در دانشگاه های بین المللی این کشور اروپایی حدود 10000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. این دوره­ تحصیلی به مدت 3-4 سال طول خواهد کشید. البته طول دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این مقطع 5 الی 6 سال می ­باشد. دانشجویان در این مقطع اجازه انجام 10 الی 15 ساعت کار را خواهند داشت.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

اکثراً دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به این کشور مراجعت می­ نمایند. این دوره به مدت 2 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در پایان مقطع کارشناسی ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از آن هستند. تحصیل در این دوره به زبان های المانی و انگلیسی امکان پذیر است. جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید. دانشجویان در این مقطع نیز اجازه انجام کار به مدت 15 الی 20 ساعت در هفته را خواهند داشت. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریش عبارتند از:

  • ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات آنها که می باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی ایلتس با حداقل نمره 6.5 و یا مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2
  • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی دانشجو برای تأمین هزینه زندگی در اتریش در طول دوره­ تحصیل

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع دکترا

برنامه های تحصیلی در مقطع دکترا در اتریش بصورت تحقیقاتی و پژوهشی می­ باشند. پذیرش دکترا در اتریش نسبتاً دشوار است. معمولاً با شرایطی همراه می باشد. دانشجویان در این دوره می باید از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7 برخوردار باشند. علاوه بر این ارائه مقالات بین المللی، پروپوزال نیز از دیگر شرایط پذیرش در این مقطع است. دانشجویان در این مقطع می باید استاد راهنمایی را برای حمایت و راهنمایی در موضوع پایان نامه خود بیابند. متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش در مقطع دکترا برای دانشجویان بین المللی 700€ (یورو) به ازای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است. از این رو هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و بورسیه تحصیلی

دانشگاه های این کشور بورسیه های متعددی را در مقاطع مختلف ارائه می ­نمایند. اکثر بورسیه تحصیلی در این کشور متعلق به دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. البته در برخی از دانشگاه های این کشور بورسیه هایی را نیز به دانشجویان مقطع کارشناسی اختصاص داده اند. همچنین این بورسیه ها به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد.

از معروف ترین بورسیه های تحصیلی این کشور عبارتند از:

نام بورسیهتوضیحات
موسسه OEAD این موسسه بورسیه ها و کمک هزینه های متعددی را به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اعطاء می نماید.
بورسیه EURAXESSاین بورسیه به محققان و پژوهشگرانی که قصد پژوهش و انجام فعالیت های علمی در اتریش را دارند اختصاص می یابد.
بورسیه های آراسموسآراسموس نهادی بین المللی است. بورسیه های متعددی را دانشجویان بین المللی در کشورهای مختلف اعطاء می نماید.

  مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و بورسیه تحصیلی

ویزای تحصیلی اتریش

دانشجویان پس از اخذ موافقت دانشگاه های این کشور می ­باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. همانطور که در مقدمه بیان شد، امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده برای متقاضیان تحصیل در این کشور وجود دارد. همسر و فرزندان دانشجو نیز با اخذ ویزای همراه می­ توانند به این کشور سفر نموده است. از مزایای تحصیل رایگان و انجام کار به صورت تمام وقت نیز بهره ­مند گردند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی پذیرش از دانشگاه های اتریش
  • مدارک تمکن مالی دانشجو برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در اتریش
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی سلامت دانشجو
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی این کشور
  • مدارک هویتی ( کارت ملی، شناسنامه)

لازم بذکر است در صورت دریافت ویزای همراه ارائه مدارک همسر و فرزندان نیز به سفارت اتریش الزامی است.

اقامت پس از تحصیل در اتریش

مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل خود به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی ­گردد. اما راه هایی وجود دارد تا دانشجویان بتوانند پس از اتمام تحصیلات در این کشور اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را دریافت نمایند. سرمایه گذاری، کار، ازدواج، تولد و پناهندگی از جمله راه های اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود امکان تبدیل نمودن ویزای تحصیلی به ویزای کاری اتریش را خواهند داشت. بدین ترتیب پس از گذشت چند سال اقامت دائم این کشور را اخذ خواهند نمود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم در زمینه اخذ اقامت دائم این کشور را در اختیار متقاضیان قرار می­ دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

  1. عطا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس معماری دارم از دانشگاه غیر انتفاعی تهران و مدرک زبان المانی c1 آیا میتونم برای ادامه تحصیل به دانشگاه های دولتی اتریش اقدام کنم ؟

    1. صادقی گفت:

      باسلام. در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل در اتریش با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. کامبیز فرهودی گفت:

    مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل مطمئن تر است یا سرمایه گذاری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *