مهاجرت کاری اتریش

کار ضمن تحصیل در اتریش

کار ضمن تحصیل در اتریش

شرایط کار ضمن تحصیل در اتریش از سایر موضوعاتی می باشد که می باید در رویه مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور مدنظر قرار گیرد. قانون کار ضمن تحصیل در این کشور برای دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود دارد. مدت زمان آن از سوی دولت اتریش مشخص و معین گردیده است. اگر دانشجو خارجی از این ساعات مشخص شده، تجاوز نموده و برای مدت بیشتری به کار بپردزازد، برای او جریمه در نظر گرفته می شود.

در واقع اتباع بیگانه که از طریق قانونی وارد کشور اتریش شده اند، مطابق با قوانین این کشور می توانند هزمان با تحصیلات خود جهت پوشش و تامین هزینه های زندگی در این کشور، مشغول کار شوند. شرط مهمی که در این امر وجود دارد این است که اشتغال به کار دانشجو نبایستی در وضعیت درسی و تحصیل او تاثیر منفی بگذارد. به مقاله ای که پیش روی شماست و توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، توجه و مطالعه نمایید.

شرایط کار ضمن تحصیل در اتریش

دانشجویانی که جهت ورود به این کشور از راه مهاجرت به اتریش از طریق تحصیلی اقدام نموده اند، مجاز به کار ضمن تحصیل در اتریش هستند. در این راستا، برای دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، 20 الی 30 ساعت کار در طول هفته تعیین گردیده است. صدور مجوز از سوی کارفرمای اتریشی نیز برای اشتغال دانشجو لازم می باشد. این مجوز برای مدت زمان محدود مانند 3 ماه تعطیلات و یا به صورت نیمه وقت صادر می گردد.

مشاغل آزاد مستلزم اجازه کار نبوده و دانشجویان می توانند از روش خود اشتغالی استفاده کنند. همچنین، اگر شرایط تحصیلی دانشجو به گونه ای باشد که مستلزم گذراندن دوره کارآموزی است، باز هم نیازی به مجوز کار نخواهد بود. دانشجویان مقطع کارشناسی نیز مجاز هستند. برای مدت زمان 10 ساعت در طول هفته به فعالیت شغلی بپردازند. در صورتی که دانشجو بتواند از اداره کار اتریش AMS مجوز بگیرد. از این رو می تواند به صورت تمام وقت به کار در اتریش مشغول شود. ویزای همراه برای دانشجویان وجود دارد و البته اجازه کار برای همراهان دانشجو نیز وجود دارد.

مشاغل پاره وقت در اتریش

علیرغم مجوز مشاغل پاره وقت کنترل شده در این کشور، می توانید ماهیانه بین 800€ تا 1000€ یورو درآمد کسب کنید. حداقل درآمد توسط قانون حاکم بر استخدام اتباع خارجی با توجه به سن دانشجو تعیین می شود. اگر برای کار نیمه وقت یا کار تمام وقت استخدام شده اید، کارفرما باید تمام مزایای استخدامی از جمله تعطیلات با حقوق، محافظت در برابر اخراج ناعادلانه و ناآگاهانه از کار و مرخصی استعلاجی را به شما بدهد.

تماس ها و خدمات شغلی فریلنسر به طور گسترده در سراسر جهان توسط دانشجویان و متخصصان استفاده می شود. قرارداد فریلنسری اگرچه براساس خود حمایتی منعقد می شود، اما معیارهای کاری مشخصی از جمله ساعات کار، دستورالعمل های کاری که کارمند را محدود می کند، توسط کارفرما نهایی می شود. بنابراین، در این کشور، کارمندانی که تحت قرارداد آزاد کار می کنند مشمول مزایای استخدامی مانند تعطیلات با حقوق، مرخصی استعلاجی و محافظت در برابر اخراج ناعادلانه و ناآگاهانه از کار می شوند.

مهم ترین مشاغل دانشجویی در این کشور عبارتند از:

  • مدرس زبان انگلیسی
  • مهماندار رستوران یا هتل
  • تحویل درب منزل
  • مراقبت از حیوانات خانگی
  • تولید محتوا
  • معاونت پژوهشی و اداری
  • طراحی گرافیک
  • گزارشگران زنده
  • تست وب سایت و اپلیکیشن
  • فریلنس
  • رانندگی
  • فروش

یافتن کار ضمن تحصیل در اتریش

در اعزام دانشجو به اتریش، امکان کار همزمان با تحصیل در این کشور فراهم است. یکی از گزینه هایی که در یافتن کار ضمن تحصیل در اتریش وجود دارد، استفاده از وبسایت های کاریابی در اتریش می باشد. این وبسایت ها به دلیل این که کاملا معتبر و فعال هستند. همچنین بازدیدکنندگان خارجی بسیار زیادی دارد. در خصوص تحصیل در این کشور ابتدا مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

همچنین جهت کار در این کشور ابتدا نمودار نرخ تورم را مورد بررسی قرار دهید:

نرخ تورم در اتریش

در این بخش از مقاله اسامی برخی از این وبسایت های کاریابی را همراه شرح مختصری از آنها آورده ایم که به قرار زیر می باشند:

وبسایت کاریابی jobpilot در اتریش

این وبسایت بسیار پربازدید و پرمخاطب بوده و شما در هنگام مراجعه به این سایت، با وارد نمودن مشخصات هویتی خود، این امکان را خواهید داشت. به صورت هفتگی انواع و اقسام پیشنهادات شغلی را که با معیارها و شرایط تحصیلی شما سازگار است، دریافت می نمایید. پیشنهاد می گردد برای آشنایی بیشتر نگاهی به این سایت بیاندازید. قطعا از طریق سایت www.jobpilot.at به موقعیت های شغلی ایده آلی دست می یابید. هچنین جهت کار در این کشور می توانید مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

وبسایت derstandard.at/Karriere جهت کار در اتریش

این وبسایت با بهره مندی از یک موتور جست و جو گر قوی، این قابلیت را برای دانشجوی متقاضی قائل می گردد که به صورت فیلترینگ، مشاغل مختلف را به مناطق خاصی که در نظر دارد محدود کند. همچنین می تواند نوع کار درخواستی خود نظیر شغل پاره وقت، تمام وقت و کارآموزی را نیز محدود نموده و موارد اضافی را فیلتر کند. تقریبا بین 1000 الی 2000 فرصت شغلی در این وبسایت موجود است.

کار ضمن تحصیل در اتریش در وبسایت dermarkt

این وبسایت یک پورتال قوی جهت جست و جوی کار حین تحصیل در این کشور برای دانشجویان است. موقعیت های شغلی که در این وبسایت وجود دارد، مربوط به سازمان ها و ارگان های اتریشی است که بسیار معتبر هستند. این پورتال متعلق به روزنامه اتریشی KleineZeitung است. در این پورتال خرید و فروش مسکن و خورد نیز انجام می شود. از این رو یک وبسایت کامل و جامعه محسوب می گردد. آدرس این وبسایت www.dermarkt.at است. همچنین جهت مهاجرت به این کشور ابتدا مقاله مهاجرت به اتریش 2023 را به دقت مطالعه بفرمائید.

کار ضمن تحصیل در اتریش در وبسایت dermarkt

وبسایت کاریابی ams.or.atThis در اتریش

این وبسایت، پورتال رسمی در زمینه مشاغل مختلف نظیر کار ضمن تحصیل در اتریش است. از این رو یک پورتال رسمی در کشور اتریش محسوب می گردد. خدمات به صورت های مختلفی از این وبسایت ارائه می گردد. برای مثال چنانچه قصد یافتن شغل یا کار ضمن تحصیل در اتریش را دارید، بایستی به قسمت مشاغل اینترنتی رفته و در آنجا به دنبال شغل مورد نظر باشید. در مجموع برخی خدمات کاریابی که از سوی این وبسایت ارائه می گردد به صورت عمومی است. اما برخی دیگر نیازمند ثبت نام در سایت بوده و بدون ثبت نمی توان به آن ورود پیدا کرد. برای ورود نیز به یک شماره امنیت اجتماعی نیاز خواهید داشت. آدرس این وبسایت عبارتست از: www.ams.or.atThis

روزنامه ‌ها‌ و کار ضمن تحصیل در اتریش

جست و جو در روزنامه های این کشور از دیگر راه های یافتن کار ضمن تحصیل در اتریش است. برخی روزنامه های معتبر و پرکابرد که در زمینه کاریابی بسیار موفق عمل کرده اند به قرار زیر می باشد:

  • روزنامه KleineZeitung
  • Die Presse
  • Der Standard
  • Kurier

اگرچه روزنامه ها در پیدا کردن کار برای فرد خارجی بسیار موثر هستند. اما گزینه های اینترنتی مانند وبسایت ها دارای تنوع شغلی بسیار زیادی هستند. لذا شانس یافتن کار در فضای اینترنتی بالاتر است.

شرکت ها جهت کار ضمن تحصیل در اتریش

موسسات کاریابی در اتریش از دیگر گزینه های جست و جوی کار ضمن تحصیل در این کشور است که پیش روی دانشجویان قرار دارد. موارد شغلی مختلفی مانند اشتغال به صورت موقت در فهرست مشاغل این شرکت ها وجود دارد که از سوی کارفرمایان درخواست می گردد. بنابراین شرکت ها با توجه به این که شما دانشجو هستید. برای مدت زمان کوتاه و به صورت پاره وقت اجازه کار در اتریش را دارید، این گونه مشاغل موقت را به شما پیشنهاد می دهند.

اکنون فهرستی از شرکت ها و موسسات کاریابی را به شما معرفی می کنیم که می توانید به آنها مراجعه کنید و رزومه تحصیلی و فردی خود را نیز ارائه دهید.

  • https://www.avm-personal.at
  • https://www.rex-dienstleistungen.com
  • https://www.manpower.at
  • https://www.adecco.at
  • http: //www.rantasa.at

به خاطر داشته باشید که در تمامی مراحل تحصیلی خود می باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید. یکی از رشته های پرطرفدار چه برای تحصیل و چه برای کار در این کشور تحصیل پزشکی در اتریش می باشد. برای دانستن جزئیات لازم در مورد شرایط تحصیل در اتریش، نحوه دریافت ویزا و چگونگی تحصیل در این کشور با کارشناسانی که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حضوری فعال و تخصصی دارند، ارتباط بگیرید. چگونگی ارتباط از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی رایگان میسر می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در اتریش

  1. سعید دانشیان گفت:

    با کار ضمن تحصیل در اتریش چه میزان از هزینه های تحصیلی را می توان تامین کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *