مهاجرت کاری کانادا

کار پس از تحصیل در کانادا

کار پس از تحصیل در کانادا

اخذ کار پس از تحصیل در کانادا به منظور برخورداری از شرایط ایده آل کاری از سایر موضوعاتی می باشد که افراد و متقاضیان بایستی مدنظر قرار دهند. یکی از روش های رایج برای مهاجرت به کانادا تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور می باشد. معمولا متقاضیانی که از این طریق به کشور کانادا وارد می شوند قصد دارند اقامت پس از تحصیل در کانادا را تجربه کنند و یکی از امور مهم برای این افراد می شود. کشور پهناور و وسیع کانادا یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورها در دنیا محسوب می شود. شهر اوتاوا و شهر تورنتو پایتخت های این کشور می باشند. جمعیت این کشور 36 میلیون نفر تخمین زده شده است.

سوالات رایج کاربردی

  • روند اقامت پس از تحصیل در کانادا چیست؟ متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا در این کشور اقامت داشته باشند، باید ویزای تحصیلی کانادا خود را به ویزای کاری تغییر دهند. ارائه مدارکی از دانشگاه جهت تایید و به تصویب رسیدن مدرک تحصیلی الزامی می باشد. متقاضیان باید حداقل 3 ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اقدامات لازم را در جهت Post Graduate Permit انجام دهند.
  • برای ویزای تحصیلی کانادا چه مدارکی داشته باشیم؟ دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن-ارائه پذیرش از دانشگاه مورد نظر-پاسپورت معتبر-پرداخت هزینه های ویزا تحصیلی و ارائه رسید-اخرین مدرک تحصیلی-مدرک معتبر زبان-گواهی تمکن مالی-بیمه سلامت

مردم این کشور به زبان انگلیسی به مکالمه می پردازند و واحد پول در این کشور دلار کانادا (با علامت اختصاری CAD) می باشد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل و اقامت پس از تحصیل در کانادا بپردازند، اگر شما نیز قصد اقامت در این کشور را دارید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا پاسخ برخی از سوالات خود را به دست آورید.

شرایط کار در کشور کانادا

یکی از مزایا تحصیل در دانشگاه های کانادا امکان کار حین تحصیل می باشد. متقاضیانی که به صورت تمام وقت در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند می توانند بدون دریافت مجوز مشغول به کار شوند. دانشجوها می توانند در شغل هایی نظیر کار در محوطه دانشگاه، کار در فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ ها را تجربه کنند.

برای کار دانشجویی در این کشور شرایطی در نظر گرفته شده است. دانشجویان می توانند در طول هر ترم به مدت 20 ساعت مشغول به کار باشند. در ایام تعطیل می توانند به صورت تمام وقت و بدون وجود محدودیتی کار کنند. با حقوق دریافتی از کار دانشجویی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی تامین می گردد. برای اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مقاله هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را مطالعه کنید.

بررسی شرایط پس از تحصیل در کشور کانادا

متقاضیان باید بدانند دانشگاه های معتبری وجود دارد. مدارک تحصیلی دریافت شده از این دانشگاه ها در سراسر دنیا دارای اعتبار می باشد. متقاضیانی که در دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند می توانند پس از فارغ التحصیلی به راحتی مشغول به کار شوند. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور زبان انگلیسی و زبان فرانسوی می باشد. دانشجویانی که به این زبان ها تسلط ندارند می توانند پیش از ورود به دانشگاه در دوره هایی آموزشی در نظر گرفته شده شرکت نمایند. متقاضیان خارجی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

برای تحصیل در کانادا لازم است در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا انجام دهید. برای دریافت ویزا تحصیلی باید مدارکی که در ادامه به آن اشاره می شود را به سفارتخانه کانادا ارائه نمایید. این مدارک عبارتنداز:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه های ویزا تحصیلی و ارائه رسید
  • اخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت

بررسی شرایط پس از تحصیل در کشور کانادا

شرایط اشتغال در کانادا

متقاضیانی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا در این کشور اقامت داشته باشند، باید ویزای تحصیلی کانادا خود را به ویزای کاری تغییر دهند. ارائه مدارکی از دانشگاه جهت تایید و به تصویب رسیدن مدرک تحصیلی الزامی می باشد. متقاضیان باید حداقل 3 ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اقدامات لازم را در جهت Post Graduate Permit انجام دهند. بهتر است متقاضیان پس از فارغ التحصیلی اقدامات لازم را جهت دریافت مجوز کار در کشور کانادا انجام دهند. اما معمولا دانشگاه ها نامه ای با مضمون ادامه کار در کشور کانادا به دانشجویان ارائه می دهند.

برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل در کانادا لازم است متقاضیان مدارکی را ارائه نمایند، که عبارتند از:

  • ارائه گواهی معاینات پزشکی تایید شده
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه
  • تکمیل فرم PGWPP
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ مجوز کار و ارائه رسید آن

مجوز کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی تمام وقت که از موسسات فوق متوسطه در این کشور فارغ التحصیل می شوند، تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کار در این کشور هستند. شما باید ظرف 180 روز پس از تکمیل مدرک خود برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی اقدام کنید. اگر در ترم آخر تحصیل خود واجد شرایط کار در خارج از دانشگاه هستید، ممکن است تا زمانی که نامه تکمیل اعتبارنامه شما از طریق goSFU در دسترس قرار گیرد، تا 20 ساعت در هفته به کار خود ادامه دهید. با این حال، زمانی که نامه تکمیل اعتبارنامه شما صادر شد، باید کار را متوقف کنید.

اگر مجوز تحصیل شما هنوز در هنگام ارسال درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی معتبر است و شرایط واجد شرایط بودن تعیین شده توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی این کشور (IRCC) را دارید، می توانید تنها پس از ارسال درخواست خود کار تمام وقت خود را شروع کنید. اگر از حداکثر ساعات مجاز کار خارج از دانشگاه فراتر رفته اید یا اگر پس از صدور نامه تکمیل کار خود کار کرده اید، تا زمانی که منتظر رسیدگی به درخواست مجوز کار هستید، واجد شرایط کار نیستید. به خاطر داشته باشید که مجوز تحصیل شما به طور خودکار 90 روز پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه خود یا در تاریخ انقضای چاپ شده در مجوز تحصیل شما، منقضی خواهد شد.

نکاتی در باب مجوز کار در کشور کانادا

متقاضیانی که قصد دارند کار پس از تحصیل را تجربه کنند. همچنین باید بدانند که برای شرکت در برنامه PCWPP لازم است نکاتی را رعایت کنند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • متقاضی باید دانشجو تمام وقت باشد.
  • متقاضیان باید در مقطع تحصیلی با طول مدت بیشتر از 8 ماه (حداقل 900 ساعت) تحصیل کرده باشند
  • ویزای تحصیلی در زمان انجام اقدامات لازم برای دریافت مجوز کار باید اعتبار داشته باشد
  • متقاضیان باید گواهی پایان تحصیلات خود را ارائه دهند
  • متقاضی باید از موسسات آموزش تکمیلی مانند: دانشگاه، کالج، آکادمی های تجارت و غیره فارغ التحصیل شده باشد

در این مقاله به بررسی کار پس از تحصیل در کانادا پرداخته شد، متقاضیانی که قصد دارند کار در کشور کانادا را تجربه کنند می توانند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به کانادا از طریق کار را مطالعه کنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب کار پس از تحصیل در کانادا

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات مهم شما در مورد کار پس از تحصیل در کانادا بحث و پاسخ خواهیم داد:

کارهای دانشجویی در کانادا چه مشاغلی است؟ شما می توانید در حین تحصیل هفته ای 20 ساعت و در ایام تعطیل به صورت تمام وقت در مشاغل مناسبی مانند گارسون کارگر ساده و یا دستیار استاد و یا دستیار حسابدار و دستیار محقق و کار در کافه ها و کار در دانشگاه و کتاب فروشی و فروشندگی در مغازه ها کار کنند.

اقامت بعد از تحصیل در کانادا از چه طریقی امکان پذیر است؟ می توانید برای ادامه تحصیل و تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام کنید و یا می توانید برای کار در کانادا از طریق ویزای کاری ادامه دهید و همچنین راه هایی مانند اقامت از طریق کارآفرینی و استارت آپ و سرمایه گذاری هم برای شما وجود دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای “کار پس از تحصیل در کانادا

  1. ماهان مهندس نیا گفت:

    آیا کار پس از تحصیل در کانادا شرط درآمد دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *