مهاجرت به کشور انگلستان

تولد فرزند در انگلستان

تولد فرزند در انگلستان

امروزه روش مهاجرتی تولد فرزند در انگلستان بسیار شایع و مطرح است. متقاضیان از این طریق به تابعیت و شهروندی این کشور دست می یابند. از آنجا که بریتانیا کشور اروپایی است، متقاضیان بسیار زیادی برای اقامت انگلستان درخواست می دهند. در این مقاله قوانین تولد فرزندان خارجی در کشور انگلستان را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم که با مطالعه آن به قوانین مربوطه در سال 2023 واقف می شوید.

سوالات رایج تولد فرزند در انگلستان

  • مزایا تولد فرزند در انگلیس چیست؟ خدمات درمانی خوب برای زن و فرزند، مرخصی زایمان، مزایا درمانی و بیمه تخصصی ربای قبل و بعد از تولد.
  • قوانین تولد فرزند در انگلیس چیست؟ انگلیس در زمره همین کشورها قرار دارد که اعطاء تابعیت به فرزند تازه متولد شده بر اساس تاریخ تولد وی انجام می گیرد. چرا که از هر 2 قوانین خاک و خون پیروی می نماید.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه و پیشتاز، سابقه درخشانی را در کارنامه فعالیت خود ثبت نموده است. لذا اگر هر گونه سوالی در خصوص مهاجرت به کشور انگلیس از روش های مختلف مانند تحصیلی، شغلی، ازدواج، تولد فرزند و غیره داشته باشید، می توانید از خدمات مشاوره این موسسه بهره گرفته و استفاده نمایید.

درباره کشور انگلستان

همان طور که اشاره گردید کشور انگلستان جزء کشورهایی است که در قاره اروپا واقع شده است. این کشور در بخش های مختلف، مستقل بوده و پیشرفت های چشمگیری را در زمینه های مختلف از جمله بخش اقتصادی داشته است. کلیه کشورهای دنیا، شهر لندن را به عنوان پایتخت این کشور می شناسند که البته شهری قدرتمند به شمار می رود.

جزییات این کشور در جدول زیر بیان شده است:

مراحلشرح
1تقریبا 53 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.
2اکثریت آنها از دین مسیحیت پیروی می نمایند.
3ارزش پول انگلستان با واحد £ (پوند) محاسبه می گردد.
4در سطح جهان، جزء با ارزش ترین واحدهای ارزی محسوب می گردد.
5مردمان این کشور به زبان انگلیسی تکلم می کنند.
6از گذشته های دور، زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی تصویب گردید.
7بنابراین مردم از نقاط مختلف جهان کم و بیش به زبان بین المللی انگلیسی اشراف دارند.

بررسی قوانین تولد فرزند در انگلستان

کلیه مطالبی که از کشور انگلیس گفته شد، دلایل محکمی است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به سمت خود می کشاند و البته هر ساله تعداد این افراد رو به افزایش می باشد. یکی از روش های مهاجرتی که متقاضیان بین المللی انتخاب می کنند، تولد فرزند در بریتانیا است. هر کشوری در این خصوص قانون خاصی را به تصویب رسانده است. اما در مجموع 2 نوع تابعیت در زمینه تولد فرزند در کشورهای مختلف وجود دارد که اصل های خون و خاک است. برخی کشورها صرفا از قانون خون تبعیت می کنند و برخی دیگر تنها از قانون خاک. اما برخی کشورها در قانون تولد تابع هر 2 این اصل ها هستند.

کشورهایی در جهان وجود دارند که در گذشته از قانون خاک یا خون تبعیت می نمودند اما در سال های اخیر قانون تولد را دیگر اصل ها تغییر داده اند. انگلیس در زمره همین کشورها قرار دارد که اعطاء تابعیت به فرزند تازه متولد شده بر اساس تاریخ تولد وی انجام می گیرد. چرا که از هر 2 قوانین خاک و خون پیروی می نماید. جهت شفافیت موضوع اخذ تابعیت انگلستان پس از تولد، در بخش های دیگر این مقاله توضیحات مفصلی را ارائه خواهیم داد.

قانون جدید تولد فرزند در انگلستان

طبق مطالب قبلی، کشور انگلستان جزء کشورهایی است که از هر 2 اصل خاک و خون تبعیت نموده و بر اساس تاریخی که کودک در آن متولد یافته، اعطاء شهروندی می نماید. قانون تولد فرزند در بریتانیا تا پیش از سال 1983 میلادی، مطابق با اصل خاک بود. بدین صورت که اگر کودکی در خاک و قلمروی این کشور متولد می شد، بدون هیچ گونه شرط و شروطی تابعیت انگلستان به متقاضی تعلق می گرفت و کودک با عضویت شهروندی این کشور می توانست پاسپورت این کشور را داشته باشد.

اما این قانون در سال 1983 میلادی به اصل خون تغییر پیدا کرد. پس از آن اعطاء تابعیت به کودکان بر اساس تابعیت انگلیسی والدین انجام گرفت. روند کار بدین صورت شد که تابعیت و پاسپورت انگلیسی صرفا برای کودکانی صادر می گردد که پدر یا مادر متقاضی دارای کارت شهروندی کشور انگلیس باشند. این قانون در حالی به تصویب رسید که تولد کودک در خاک انگلستان یا خارج از خاک این کشور اهمیتی نداشت. جهت ادامه زندگی در بریتانیا و کسب اطلاعات لازم در خصوص هزینه زندگی در انگلیس پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

شرایط تابعیت فرزند دارای والدین غیراروپایی

برخی از والدین تابعیت انگلیسی ندارند و از این رو ممکن است کودک آنها جزء شهروندان انگلیسی محسوب نگردد، نگران هستند. قوانین دولت بریتانیا به گونه ای است که برای این دسته از والدین استثناء را قائل شده اند. شرایط تولد فرزند در این کشور برای والدین غیر اروپایی بدین صورت خواهد بود که اگر کودک تازه متولد شده تا سن 10 سالگی در کشور انگلیس زندگی و اقامت داشته باشد، به راحتی می تواند درخواست تابعیت انگلستان داده و پاسپورت انگلیسی بگیرد. مشروط بر این که در هر سال، نباید بیشتر از 3 ماه در خارج از خاک این کشور حضور داشته باشند. بدین ترتیب شرایط مهاجرت به انگلستان برای این دسته از کودکان نیز فراهم است.

خدمات درمانی تولد فرزند در انگلستان

خدمات درمانی تولد فرزند در انگلستان

شهروندان بریتانیایی در راستای قانون تولد فرزند در انگلستان، حق دریافت خدمات بیمارستانی رایگان از سوی پزشک عمومی (GP) و یا بیمارستان ملی خدمات بهداشتی تحت عنوان NHS خواهند داشت. این موضوع هم زمان قبل از تولد و هم پس از تولد را شامل می گردد.

  • افراد گردشگر که از کشورهای منطقه اقتصادی اروپا وارد انگلستان شده اند، شامل قانون خدمات رایگان بیمارستانی می شوند.
  •  اتباع خارجی برای دریافت خدمات بیمارستانی رایگان این امکان را خواهند داشت که با ثبت نام در GP به این امر دسترسی پیدا کنند.
  • ناگفته نماند که GP صلاحیت بهره مندی اتباع خارجی از این موضوع را تشخیص می دهد که ممکن است نتیجه منفی یا مثبت باشد.

هزینه‌ های زایمان و تولد فرزند در انگلستان

بهره مندی از هزینه رایگان جهت زایمان مادران خارجی در کشور انگلیس مشروط به تحت پوشش بودن بیمه NHS خواهد بود. بدین معنا که اگر مادری که از اتباع کشورهای خارجی است، تحت پوشش بیمه NHS قرار داشته باشد، می تواند پروسه تولد فرزند در کشور انگلیس را به صورت رایگان انجام دهد. البته برخی افراد استفاده از خدمات بخش خصوصی را در ارجعیت قرار می دهند و حتی ممکن است از سوی بیمه NHS نیز تحت پوشش قرار نداشته باشند. خدمات رایگانی که در کشور انگلیس برای مادران خارجی انجام می گیرد.

خدمات رایگان شامل 2 مرحله پیش از تولد و هنگام تولد می باشد، که عبارتست از:

  • بین 7 الی 10 جلسه ویزیت با پزشک معالج
  • آزمایشات خون
  • سونوگرافی
  • صرف نظر از پوشش بیمه NHS
  • سونوگرافی برای مادران خارجی با هزینه 100£ (پوند) برای هر جلسه انجام می گیرد.
  • خدمات حین تولد نیز در صورت داشتن بیمه NHS رایگان می باشد.
  • در غیر این صورت بایستی مبلغ 2000£ الی 5000£ (پوند) پرداخت گردد.

روش های مهاجرتی دیگری برای اقامت و تابعیت انگلستان وجود دارد که می توانید از طریق آنها نیز اقدام نمایید. تحصیل در انگلستان نیز از روش های بسیار ایده آل مهاجرت به این کشور محسوب می شود که در این باره اطلاعات بیشتری نیاز دارید و می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آنها دسترسی پیدا کنید.

سوالات پرتکرار در باب تولد فرزند در انگلستان

در این بخش از مقاله در خصوص سوالات مهم  پرتکرار در خصوص تولد فرزند در انگلستان صحبت خواهیم کرد:

  • هزینه زایمان در انگلستان چقدر است؟ بهره مندی از هزینه رایگان جهت زایمان مادران خارجی در کشور انگلیس مشروط به تحت پوشش بودن بیمه NHS خواهد بود. در غیر این صورت بایستی مبلغ 2000£ الی 5000£ (پوند) پرداخت گردد.
  • شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در انگلستان به چه نحو است؟ شرایط تولد فرزند در این کشور برای والدین غیر اروپایی بدین صورت خواهد بود که اگر کودک تازه متولد شده تا سن 10 سالگی در کشور انگلیس زندگی و اقامت داشته باشد، به راحتی می تواند درخواست تابعیت انگلستان داده و پاسپورت انگلیسی بگیرد. مشروط بر این که در هر سال، نباید بیشتر از 3 ماه در خارج از خاک این کشور حضور داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تولد فرزند در انگلستان

  1. موسوی گفت:

    سلام
    من وهمسرم سال ۱۳۶۹ به لندن رفتیم.
    همسرم دردفتر صدا وسیما ی ایران درلندن مسئولیت داشت،
    فرزندم در۱۳۷۰ به دنیا آمد.
    ۴ سال درآنجا زندگی کردیم. یعنی فرزندم ۴ ساله شد وبه ایران برگشتیم.
    برگه ای به ما دادند که فرزندم درآنجا متولد شده.شناسنامه ایرانی دارد.
    آیاراهی برای گرفتن پاسپورت برای او وجود دارد.
    سپاسگزارم بابت راهنمایی

    1. صادقی گفت:

      سلام سیستم اعطای تابیعت این کشور بر اساس خون است.

  2. هلیا امیری گفت:

    سلام خسته نباشید من همسرم متولد اکسفورد انگلیس سال 1997 هستند ولی به ایران برگشتند میخواسم ببینم ایا امکان داره با وجود تولد و داشتن شناسنامه انگلیسی ایشون تابعیت این کشورو بگیرن یا نه

    1. صادقی گفت:

      با سلام جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. امیر میرم بیگی گفت:

    سلام روز بخیر مادر خانم بنده در انگلستان زندگی میکنه من همسرم باردار و برای زایمان قصد سفر به اونجا داریم میخواستم بدونه به فرزند ما پاسپورت انگلیسی میدن یعنی فرزند ما میتونه از این طریق شهروند به حساب بیاد

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب.
      بله فرزند شما شهروند این کشور به حساب می آید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *