شرایط گرجستان

هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان

هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان

گرجستان در منطقه قفقاز اوراسیا قرار گرفته است. در سال 2023 تفلیس را به عنوان پایتخت این کشور می شناسیم. جهت مهاجرت تحصیلی لازم است از هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان را به دقت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل نمایید. ارزش پول این کشور با واحد پول لاری که با علامت اختصاری GEL مشخص می گردد، محاسبه می شود. واحد شمارش تتری نیز برای پول خرد استفاده می شود که هر 1GEL (لاری) معادل 100 تتری تعیین شده است. استانداردهای آموزشی در گرجستان بر گرفته از استانداردهای آموزشی در دانشگاه های اروپایی بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی برتر، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی ضمن در نظر گرفتن شرایط فعلی متقاضیان می باشد.

شرح هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان

این کشور هزینه زندگی نسبتا پایینی دارد. بنابراین، دانشجویان می ‌توانند از سبک زندگی اروپایی و استاندارد بالای زندگی لذت ببرند. غذا، پوشاک و سایر امکانات اولیه در این کشور ارزان هستند. حداقل هزینه اقامت در شهرهای این کشور 200$ (دلار) در ماه است. برای دانشجویانی که می‌ خواهند به تنهایی زندگی کنند، بین 250$ تا $300 (دلار) در ماه بودجه داشته باشند تا یک آپارتمان مدرن بسیار مساعد در نزدیکی دانشگاه خود اجاره کنند. تحصیل به دلیل شهریه پایین و کیفیت تحصیلی که در هر 2 دانشگاه یا کالج دولتی و خصوصی واقع در این کشور ارائه می شود، یکی از ترجیح داده شده ترین مقاصد بین المللی برای دانشجویان بین المللی است. بسته به رشته تحصیلی، مدرک کارشناسی بین 1500€ تا 3000€ (یورو) هزینه خواهد داشت.

این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای زندگی و تحصیل است و دانشجویان از سرتاسر جهان می آیند تا علاوه بر صرفه جویی بزرگ در هزینه های تحصیلی خود، تحصیلات در سطح جهانی را دریافت کنند. در اینجا دانشجویان می توانند گزینه های مختلف اقامت را بررسی کنند. اکثر دانشگاه ها به دانشجویان محل اقامت در محوطه دانشگاه ارائه می دهند تا بتوانند گزینه های اقامتی مقرون به صرفه را دریافت کنند. حتی اگر دانشجویان یک آپارتمان در گران ترین شهر تفلیس به اشتراک بگذارند، بیش از 300$ (دلار) در ماه نخواهد بود که ارزش خدمات با کیفیتی را دارد که دانشجویان در آنجا دریافت می کنند.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان

در راستای مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل، مبالغی تحت عنوان هزینه تحصیل و زندگی برای شخص دانشجو وجود دارد. البته با توجه به این که چه نوع دانشگاه، مقطع و رشته ای را انتخاب می کند، می تواند متغیر باشد. این هزینه ها باید پیش از هر گونه اقدام اولیه مورد بررسی قرار گیرد. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در گرجستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر مبالغ شهریه تحصیلی برخی رشته های تحصیلی به صورت سالیانه آورده شده است:

رشته تحصیلی دانشجومبلغ شهریه دانشگاهی به دلار
رشته داروسازیبین 3500$ الی $6500
رشته پرستاری (بهداشت عمومی)بین 2500$ الی $4200
رشته فناوری اطلاعاتبین 2500$ الی $4800
رشته مهندسی عمرانبین 2500$ الی 4800$
رشته علوم کامپیوتربین 2500$ الی 4500$
رشته گردشگریبین 3000$ الی 4500$
رشته اقتصادبین 3500$ الی 4200$
رشته هوانوردیبین 2500$ الی 4800$
رشته بانکداری (حسابداری)بین 2500$ الی 4800$
میانگین تحصیل در مقطع لیسانسبین 2500$ الی 3000$
میانگین شهریه تحصیلی دانشجویان خارجی4500$

دانشجویان به جهت این که بتوانند از عهده مخارج تحصیلی و هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان بر آیند. مجاز هستند به کار حین تحصیل نیز بپردازند. دولت گرجستان اشتغال دانشجویی را برای مدت 5 ساعت در روز تعیین نموده است که بابت هر ساعت کار مبلغ $8 الی 12$ (دلار) بابت حقوق و دستمزد به آنان پرداخت می گردد.

بورسیه و هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان

از مزیت هایی که در راستای تحصیل در کشور گرجستان وجود دارد، بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی است. طی شرایطی به دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیلات در رشته های متعدد اعطاء می گردد. مبالغی که برای این کمک هزینه ها و بورس ها تعیین گردیده است. با توجه به دانشگاه انتخابی دانشجو، متغیر بوده و تفاوت خواهد داشت. بورسیه های تحصیلی در این کشور جهت تامین هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. البته دلیل محکمی برای تشویق دانشجویان به منظور تحصیل در این کشور نیز محسوب می گردد. همچنین جهت کمک هزینه دانشجویی می توانید مشغول به کار پاره وقت به صورت قانونی شوید.

در تصویر زیر تعدادی از عناوین شغلی مناسب که برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد را مشاهده می نمایید:

مشاغل دانشجویی گرجستان

 

این بورسیه ها در 2 نوع خصوصی و دولتی به دانشجویان تعلق می گیرد. بورسیه های دولتی توسط دولت این کشور و دانشگاه های این کشور در اختیار دانشجویان قرار می گیرد اما ارائه دهنده بورس های خصوصی، شرکت ها، نهادها، ارگان ها و موسسات خصوصی می باشند. اکثر این بورسیه ها برای دانشجویانی قابل دسترسی است که در حال ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی به صورت تمام وقت هستند.

هزینه زندگی در گرجستان

یکی از مبالغ هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان، هزینه های مربوط به تردد و حمل و نقل است. از آنجا اکثر خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه مربوطه قرار گرفته اند، لذا دانشجو مبلغ کمتری را بابت تردد پرداخت می نماید. خوابگاه های دانشگاه های کشور گرجستان تقریبا مجهز می باشد. سرویس های بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک استفاده می شود. البته این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد که در منازل اجاره ای اسکان یابند. اما لازم است بدانند اقامت در منازل شخصی و اجاره ای نیازمند هزینه های بیشتری است.

به طور یقین از این موضوع آگاهی دارید که در زندگی دانشجویی هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان اهمیت فراوانی دارد. لذا توصیه می گردد پیش از آن اقدامات مهاجرتی خود را انجام دهید. ابتدا به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان بپردازید. برخی هزینه ها که در زندگی دانشجویی وجود دارند. جهت اطلاع از شرایط زندگی و اقامت گرجستان پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل و زندگی و اجاره آپارتمان در گرجستان

میزان هزینه های خرید با اجاره آپارتمان در این کشور بدین صورت است:

آیتمهزینه به لاری گرجستان
قیمت تعیین شده جهت خرید هر مترمربع ملک در مرکز شهر4120GEL
قیمت تعیین شده جهت خرید هر مترمربع ملک در اطراف شهر2307GEL
اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1853GEL
اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1280GEL
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 2 خوابه یا 3 خوابه در مرکز شهر3359GEL
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 2 خوابه یا 3 خوابه در اطراف شهر2280GEL

هزینه تحصیل و زندگی و اجاره آپارتمان در گرجستان

حمل و نقل و سوپرمارکت در گرجستان

میزان هزینه حمل و نقل و سوپرمارکت در این کشور بدین صورت است:

آیتم هزینه به لاری گرجستان
بلیت تک سفره1GEL
تاکسی به ازای هر کیلومتر مسیر1.3GEL
هر لیتر بنزین3.74GEL
اقلامهزینه به لاری گرجستان
هر پرس غذا20GEL الی 55GEL
بطری آب 0.33 لیتری1.08GEL
هر کیلو برنج5.47GEL
هر شانه تخم مرغ 12 عددی6.28GEL
یک کیلو گوشت مرغ16.55GEL
یک کیلو گوشت گاو24.85GEL

قیمت هر کیلو میوه نظیر سیب زمینی، پرتقال، موز،‌ سیب و پیاز، از 1.07GEL الی 3.54GEL (لاری گرجستان) تخمین زده شده است. برای ادامه تحصیل در کشور گرجستان ملزم به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان هستید که خود ویزا نیز هزینه هایی را در بر دارد. اکنون که در جریان مبالغ تقریبی هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان قرار گرفته اید. آسوده تر می توانید بر روی اقدامات مهاجرتی خود تمرکز نمایید. البته از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می توانید بهره مند گردید. این موسسه اطلاعات دقیق و به روزی را در مورد کشور گرجستان یا سایر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی در اختیار دارد که کمک شایان و مثمر ثمری برای مهاجرت متقاضیان به کشور مورد نظر می باشد.

Rate this post

2 دیدگاه برای “هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان

  1. امین گفت:

    سلام برای رشته دندان پزشکی نیاز به ازمون ورودی هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *