مهاجرت تحصیلی آلمان

دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

دانشگاه صنعتی درسدن

در نظام آموزشی آلمان دانشگاه صنعتی درسدن آلمان یکی از دانشگاه های تحقیقاتی خوب این کشور می باشد که عضو 10 دانشگاه بزرگ این کشور هم هست. این دانشگاه در سال 1828 تاسیس شد و در سال 1961 به این نام فعالیت خود را شروع کرد. این دانشگاه یکی از 11 دانشگاه آلمانی است که موفق شد جایزه excellence of university را دریافت کند.

  • چه تعداد دانشجو در حال حاضر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند؟
  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند برای مقطع کارشناسی از این دانشگاه پذیرش شوند؟

اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان آن هم در مقطع کارشناسی نیازمند یک سری برنامه ریزی های قبلی دارد که بهتر است دانشجویان ایرانی قبل از پایان دبیرستان خود نسبت به این موضوع برنامه ریزی نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی می نمایند.

پردیس دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

پردیس اصلی دانشگاه صنعتی درسدن در جنوب مرکز شهر درسدن واقع شده است و می توان به راحتی با اتوبوسو با تراموا (خطوط تراموا 3 و 8) یا از طریق بزرگراه A17 به آن دسترسی داشت. پردیس های بیرونی دانشگاه در Tharandt (گروه علوم جنگل شناسی)، در Dresden Blasewitz (بیمارستان دانشگاه و “Biocampus”)، در Dresden-Johannstadt (مهندسی سبک و فناوری پلیمر) و در Pirna (موسسه مدیریت پسماند) و Zittau واقع شده اند. ساختمان ‌های پردیس اصلی عمدتاً به 3 دوره مختلف تاریخ بر می‌ گردد:

  • آغاز توسعه پردیس که در سال 1890 شروع شد، که با برنامه ‌ریزی و طراحی ساختمان مارتین دولفر مشخص می ‌شود.
  • سال ‌های پس از جنگ از سال 1950، زمانی که هرمان گلکنر آثار معماری خود را در محوطه دانشگاه بنا کرد.
  • و دوران مدرن، از سال 1990، با ساختمان ‌های بتنی آشکار که در طول رونق ساخت‌ و ساز پس از اتحاد مجدد برپا شد.

در ابتدای دوره خود به دنبال پاسخ برای بسیاری از سوالات خواهید بود. یکی از این سوالات این است که کجا زندگی کنیم. فرقی نمی ‌کند در یک تالار اقامتی یا در آپارتمان خود زندگی کنید، طیف گسترده ‌ای از اقامتگاه‌ ها در درسدن موجود است. تالارهای اقامتی Studentenwerk Dresden پیشنهادات عالی برای اقامت دانشجویان را در گزینه های متنوع هم به صورت فردی و هم برای کسانی که دوست دارند در آپارتمان های مشترک زندگی کنند، ارائه می کند.

تعداد دانشجویان دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

در این دانشگاه 35 هزار نفر دانشجو در حال ادامه تحصیل هستند که از کشورهای اروپا، آسیا و آمریکا تشکیل شده است. دانشگاه صنعتی درسدن عضو انجمون TU9 یا دانشگاه صنعتی بزرگ آلمان را تشکیل داده اند. در این دانشگاه 126 رشته وسیعی دارد. در این دانشگاه ساختار آموزشی جدیدی را ارائه شد که بیشتر دانشجویان از این ساختار استقبال کردند. رئیس دانشگاه درسدن به نام آقای هانش مولر اشتاین ها گن می گوید: (اسم دانشگاه درسدن می تواند کمی گیج کننده باشد. منظور صنعتی به معنی ارائه صرف رشته های فنی در دانشگاه نمی باشد. این دانشگاه جزء دانشگاه های آلمان می باشد که همگی رشته های اصلی دانشگاهی تدریس می شود.) از اینرو جالب است بدانید بسیاری این کشور را در خصوص مهاجرت از طریق پناهندگی انتخاب می نمایند. در این باره مقاله ای با عنوان مهاجرت قاچاقی به آلمان در اختیار شما همراهان همیشگی قرار گرفته است.

رتبه دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

این دانشگاه در سال های مختلف رتبه های متفاوتی را اخذ نموده است:

  • رتبه 227 جهانی در سال 2016 را دریافت کرد.
  • رتبه 11 را دانشگاه برتر آلمان را دریافت کرد.
  • رتبه 164 جهانی در سال 2017 را دریافت کرد.
  • رتبه 97 جهانی در مورد مهندسی و تکنولوژی را به خود اختصاص داد.

همچنین دانشگاه های این کشور بدین شرح می باشد:

  • دانشگاه معماری
  • دانشگاه علوم کامپیوتر
  • دانشگاه مهندسی برق و فن آوری اطلاعات
  • دانشگاه علوم محیطی
  • دانشگاه مهندسی مکانیک
  • دانشگاه علوم حمل و نقل و ترافیک
  • دانشگاه علوم اقتصادی
  • دانشگاه آموزش و پرورش
  • دانشگاه زبان، ادبیات و فرهنگ
  • دانشگاه حقوق
  • دانشگاه فلسفه
  • دانشگاه علوم پزشکی

شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

هزینه شهریه در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان وجود ندارد فقط باید دانشجویان مبلغ 257€ (یورو) در هر ترمی پرداخت کنند که این هزیته شامل هزینه بلیط، حمل و نقل و غیره می شود. همچنین در نظر داشته باشید ترم تابستان در این کشور، در تمامی رشته ها از 15 ژانویه شروع می شود. ترم زمستان در این کشور از 15 ماه می شروع می شود. همچنین امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور برقرار خواهد بود. در خصوص اطلاع از شرایط اخذ فاند و فول فاند در آلمان، مطالعه مقاله لینک شده خالی از لطف نخواهد بود.

مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع کارشناسی دئر دانشگاه صنعتی درسدن آلمان در لیست زیر بیان گردیده است:

  • ارائه مدرک آیلتس حداقل نمره 6.5
  • ارائه مدرک تافل حداقل نمره کل 79
  • ارائه مدرک بر اساس دفترچه حداقل نمره 520

در مقطع کارشناسی ارشد نیز مدارک زیر لازم می باشد:

مراحلمدارک
1ارائه مدرک نمره براساس دفترچه 590
2ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره قبولی 6.5
3ارائه مدرک تافل با حداقل نمره قبولی86
4ارائه مدرک قبولی کارشناسی
5ارائه مدرک تایید زبان خارجی

شهریه دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

دانشگاه درسدن هزینه های کمکی برای بعضی از دانشجویان را درنظر می گیرد. در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان به بعضی از دانشجویان بورسیه DAAD داده می شود. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی می باشد. استفاده از DAAD یکی از بهترین و ساده ترین راه بابت دریافت بورسیه می باشد که می توانند با دریافت این بورسیه به هزینه زندگی دانشجویی در آلمان کمک نماید.

دانشجویان با ارائه کارت دانشگاهی می تواند در هتل های سطح شهر و اقامتگاه ها و خوابگاه ها با مبلغ 50€ الی 75€ (یورو) به مدت یک شب استفاده کنند. اقامتگاه ها طبق مدت زمان اقامت دانشجو از 3 ماه تا یک سال دسته بندی شده است. هزینه اجاره این اقامتگاه ها و خوابگاه ها از 150€ الی 300€ (یورو) به مدت یک ماه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تحصیل و زندگی در آلمان نیز می توانید به مقاله فوق مراجعه نمائید.

مدارک مورد نیاز پذیرش دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان 120 رشته تحصیلی وجود دارد که دانشجویان رشته های مورد نظر را انتخاب می کنند. برای تحصیل ادامه می دهند. دانشگاه صنعتی درسدن آلمان بزرگ تررین دانشگاه ایالت زاکسن می باشد که به لحاظ وسعت و امکانات در بالاترین رتبه قرار دارد. پایین بودن هزینه زندگی در آلمان باعث شده که بسیاری از دانشجویان به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان باشند.

  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی به همراه ترجمه
  • ارائه توصیه نامه به همراه ترجمه
  • ارائه انگیزه نامه به همراه ترجمه

مزایای تحصیل در دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

یکی از مزیت های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان این است که در شهر زیبا و آرامی می باشد. در محله قدیمی آلدشتات است که به معنی معماری باروک باشکوهی است. دانشجویان می توانند از معماری های دانشگاه صنعتی درسدن آلمان لذت ببرند. یکی دیگر از مزیت های این دانشگاه، آب و هوای اقیانوسی این شهر می باشد. که مورد اسقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. این دانشگاه به شهر سلطنتی جهان معروف است. زاکسن یا ساکسونی در شرق آلمان می باشد که نزدیک به 4 میلیون نفر جمعیت دارد. زاکسن از سمت شمال به ایالت براندنبورگ و از سمت غرب به تورینگن و از سمت جنوب به بایرن و از سمت شرق به لهستان می باشد. همچنین می توانید مقاله تحصیل در آلمان را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

مراکز تاریخی دانشگاه صنعتی درسدن آلمان

در سال 2006 دانشگاه صنعتی درسدن آلمان به دلیل جنگ جهانی در معرض خطر قرار گرفت و و مراکز تاریخی این شهر از بین رفت. اما شکوه تاریخی درسدن در اثر بازسازی انجام شده و در بعضی از قسمت های شهر نیز بعضی از مراکز وجود دارد و در حال تعمیر هستند. شما می توانید دلیل محبوبت آلمان را در مقاله 10 دلیل اصلی برای مهاجرت به آلمان نیز مطالعه نمایید. کارشناسان ارشد و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان کمک می کنند و شما برای اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه ما تماس بگیرید و به صورت تلفنی و حضوری مشاوره شوید. کارشناسان ارشد ما شرایط شما را بررسی می کنند و به شما عزیزان بهترین راه مهاجرتی را پیشنهاد می دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *