مهاجرت به کشور بلغارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

در این نگارش تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان را بررسی می کنیم. بلغارستان یکی از کشورهای شرق اروپا و عضو اتحادیه اروپاست. این کشور می تواند گزینه ارزانی برای اخذ اقامت در اتحادیه اروپا باشد. دارندگان پاسپورت بلغارستان می توانند در اتحادیه اروپا بدون نیاز به اجازه رفت و آمد کنند و همچنین به تحصیل و کار بپردازند.

بلغارستان از جمله کشورهایی است که با برنامه سرمایه گذاری به صورت مستقیم پاسپورت خود را به سرمایه گذران در جهت تشویق به این کار ارائه می کند. لذا بسیاری به دنبال بررسی ارزش پاسپورت بلغارستان و کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان هستند. متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مورد را بررسی کرده و در قالب این مقاله این کشورها را معرفی کرده اند.

معرفی بلغارستان

جمهوری بلغارستان از 28 استان تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. مهم ترین بخش ها:

  • شهر صوفیه
  • پلوودیو
  • و وارنا هستند.

این کشور در جنوب شرقی اروپا و در همسایگی ترکیه، یونان، مقدونیه شمالی، صربستان، رومانی و دریای سیاه واقع شده است. بلغارستان شانزدهمین کشور بزرگ اروپا با مساحت 110993 کیلومتر مربع است. آب و هوای آن بیشتر معتدل است. این زمین عمدتا کوهستانی است و در شمال و جنوب شرقی از مناطق کم ارتفاع برخوردار است. جمعیت کلی 6.9 میلیون نفر است که این کشور را به یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل می کند. پایتخت این کشور صوفیه است. همچنین با یک میلیون و 200 هزار نفر پرجمعیت ترین شهر کشور است. بعد از آن پلوودیو و وارنا دنبال می شوند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه صوفیه (SOF) با 7 میلیون مسافر در سال است. فرودگاه بورگاس (BOJ) با 2.8 میلیون مسافر در سال دومین فرودگاه بزرگ است. هر 2 فرودگاه با هم مسیرهای داخلی و بین المللی بلغارستان را به اتحادیه اروپا و خاورمیانه متصل می کنند.

اخذ شهروندی بلغارستان

ایده اصلی راه اندازی Bulgarian-Citizenship.com تسهیل تلاش های دولت بلغارستان برای مدیریت تاثیر منفی بر بحران جمعیتی در بلغارستان است. این هدف را می توان با استقبال از اتباع خارجی بلغاری الاصل و جذب افراد واجد شرایط و ثروتمند برای اخذ تابعیت بلغارستان و نقل مکان به بلغارستان به دست آورد. اخذ تابعیت بلغارستان مستلزم برنامه ریزی دقیق و ارتباط و همکاری عالی بین متقاضی، وکیل وی و مقامات دولتی مسئول است. تابعیت بلغارستان چندین مزیت دارد. شهروندان بلغارستانی شهروندان کامل اتحادیه اروپا هستند، و از “آزادی رفت و آمد” به کشورهای معین در اتحادیه اروپا و برخی دیگر برخوردار خواهند بود.

حق ایجاد یا داشتن یک تجارت در بلغارستان یا هر کشور دیگر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس را نیز دارند. حق به دست آوردن زمین یا اموال غیر منقول در بلغارستان و تعدادی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا که ممکن است دسترسی به اتباع خارجی را محدود کند. حقوق مختلف برای دسترسی به سیستم ‌های آموزشی بلغارستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا (از جمله، پرداخت هزینه ‌ها با نرخ «خانه/ اتحادیه اروپا» در مؤسسات آموزش عالی و بیشتر، دریافت وام‌ های دانشجویی و کمک‌های مالی هم از بهترین امتیازات است. حق دریافت کمک های پزشکی در بلغارستان و سایر نقاط اتحادیه اروپا (اگر در کشور عضو دیگری به عنوان دانشجو، بازدیدکننده، کارگر، شخص تجاری و غیره هستید).

در بخش زیر شاهد مزایا اخذ شهروندی بلغارستان هستید:

مزایا اخذ شهروندی بلغارستان

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

پاسپورت بلغارستان در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 16 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 173 کشور را بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود فراهم می کند. با توجه به این تعداد بالا و آزادی شهروندان این کشور برای مسافرت به کشورهای مختلف، گذرنامه بلغارستان جزء گذرنامه های ارزشمند دسته بندی می شود. لذا برای کسب پاسپورت اتحادیه اروپا می تواند گزینه خوبی باشد. البته گزینه های بهتر نیز وجود دارند. دارندگان پاسپورت بلغارستان می توانند در اروپا در کشورهای بسیاری و همچنین در سایر قاره ها از جمله کشورهای امارات، عمان، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، برزیل و آرژانتین بدون ویزا سفر کنند.

در تصویر زیر کشورهای سبز رنگ به شهروندان بلغارستانی اجازه ورود با لغو روادید را می دهند:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت بلغارستان

بلغارستان در تصویر بالا به رنگ سرمه ای دیده می شود. کشورهای آبی رنگ مانند استرالیا و روسیه برای ورود شهروندان بلغاری از ویزا هنگام ورود و یا ویزای الکترونیکی استفاده می کنند و کشورهای قرمز رنگ مانند آمریکا و چین از شهروندان بلغاری ویزا قبل از سفر را درخواست می کنند. همچنین کشورهای سبز پر رنگ نشان دهنده کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند که جابجایی آزاد شهروندان بلغاری را رقم می زنند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به مجارستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

گذرنامه بلغاری نیز یک گذرنامه اتحادیه اروپا است. در حالی که بر خلاف تصور عمومی، گذرنامه اتحادیه اروپا وجود ندارد. از این رو همه گذرنامه های اتحادیه اروپا دارای برخی ویژگی های مشترک هستند. گذرنامه های اتحادیه اروپا دارای پوشش رنگی مشابه هستند که به زبان های رسمی کشور عضو صادر کننده با عنوان “اتحادیه اروپا”، نشان ملی کشور مربوطه و کلمه پاسپورت منقوش شده است.

شهروندان بلغاری جهت مسافرت به کشورهای مختلف جهان باید موارد زیر را بررسی کنند:

ویژگیشرح
حقوق اقامت نامحدودشهروندان بلغارستان از حقوق اقامت محدود در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و EFTA برخوردار هستند. این آزادی نهایی مسافرت و اسکان است زیرا شهروندان بلغارستان تقریباً از حقوق یکسانی برخوردار هستند، فارغ از اینکه در بلغارستان زندگی می کنند یا در هر یک از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا یا افتا.
بدون ویزااین کشورها ورود بدون روادید بدون قید و شرط را به شهروندان بلغارستان ارائه می دهند. در برخی موارد، شهروندان بلغارستان ممکن است با شناسنامه ملی خود وارد کشور شوند و نیازی به ارائه گذرنامه بین المللی نیستند.
ویزا هنگام ورودکشورهایی که ویزا را هنگام ورود به شهروندان بلغارستان ارائه می دهند اغلب بدون ویزا در نظر گرفته می شوند زیرا صدور ویزا در نقطه ورود (به عنوان مثال فرودگاه) در بسیاری از موارد نه تنها رایگان است، بلکه یکپارچه و روش سریع قبل از عزیمت مسافر نیازی به درخواست ویزا در سفارت کشور مقصد ندارد.
EVisa یا eTA و غیرهاین دسته تقریبا همان ویزا هنگام ورود است، با این تفاوت که معمولا مجوز الکترونیکی (اینترنتی) باید قبل از عزیمت به صورت آنلاین ارسال شود.
ویزا لازم استاینها کشورهایی هستند که دارندگان گذرنامه بلغارستان را ملزم به گرفتن ویزا قبل از عزیمت (معمولاً از سفارت کشور مقصد) می کنند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلغارستان

اگر بلغاری هستید و یا با اخذ تابعیت بلغارستان گذرنامه این کشور را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 134 کشور بروید. البته بلغارستان خود دارای مقاصد مختلف گردشگری شهری و طبیعی است. 9 میراث جهانی یونسکو در این کشور وجود دارد. برخی از مقاصد اصلی شامل کلیسای جامع الکساندر نوسکی، آبشارهای کروشونا، بنای یادبود بوزلودزا و پارک ملی پیرین است. این کشور در سال تقریباً 7.8 میلیون گردشگر دارد که سالانه بیشتر آنها از اروپا و کشورهای اطراف آن می آیند. جدا از بخش های گردشگری که قبلاً توسعه یافته اند، بلغارستان در توسعه بیشتر گردشگری زمستانی و استراحتگاه های اسکی خود تمرکز دارد.

در جدول زیر می توانید کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان را بررسی کنید:

قارهنام کشورها
اروپابوسنی، گرینلند، پرتغال، جمهوری چک، موناکو، مالتا، مونته نگرو، انگلستان، مجارستان، آلبانی، کوزوو، اتریش، ایرلند، قبرس، دانمارک، لوکزامبورگ، جزایر فارو، فرانسه، یونان، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، سوئیس، سوئد، اوکراین، نروژ، واتیکان، ایسلند، سان مارینو، اسپانیا، استونی ، مولداوی، لیختن اشتاین، اسلوونی، بلاروس، لیتوانی، فنلاند، گیبرالتار، ایتالیا، کرواسی، آندورا، اسلواکی، صربستان، هلند و لتونی
آسیاتایلند، ماکائو، سنگاپور، تایوان، قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان، قرقیزستان، هنگ کنگ، مالزی، مغولستان، فیلیپین، برونئی و اندونزی
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا، نیئو و وانوتو
کارائیبدومنیکا، کوبا، جامائیکا، هائیتی، آنتیگوآ و باربودا، باربادوس و سنت وینسنت
آمریکاپاناما، گویان فرانسه، مکزیک، ونزوئلا، پرو، هندوراس، آرژانتین، کلمبیا، جزیر فالکلند، نیکاراگوئه، برزیل، اروگوئه، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، پاراگوئه، برمودا، گینه، اکوادور، گواتمالا، بولیوی و بلیز
آفریقاسنگال، آفریقای جنوبی، مراکش، جزایر کیپ ورد، گامبیا، تونس، بوتسوانا، مایوت، رینوین، سائو توم و موریتس
خاورمیانهاسرائیل، امارات متحده عربی، گرجستان، عراق، فلسطین، قطر، ارمنستان، عمان و ترکیه

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت بلغارستان

رتبه پاسپورت بلغارستان

دارندگان گذرنامه بلغارستان می توانند به 173 کشور از طرق مختلف مانند ویزا هنگام ورود، ویزای الکترونیکی و یا لغو روادید رفت و آمد کنند. در نتیجه، پاسپورت بلغارستان در رده بندی هنلی رتبه 16 و در رده بندی پاسپورت ایندکس در رده 10 در جهان قرار دارد. تقریبا 64% از کشورهای جهان با پاسپورت بلغارستان با سهولت قابل بازدید هستند. پاسپورت بلغارستان از نظر رتبه جهانی هم ردیف کشور کرواسی است. جدا از کشورهای لغو روادید و کشورهای ویزا هنگام ورود، بیش از 40 کشور دیگر وجود دارند که دارندگان گذرنامه بلغارستان برای بازدید از آنها نیاز به ویزای فیزیکی دارند. برخی از این کشورها شامل:

  • کانادا
  • چین
  • آفریقای جنوبی
  • آمریکا
  • گویان
  • کنگو
  • کره شمالی
  • الجزیره
  • کوبا و سایر

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت بلغارستان

جهت اخذ ویزای توریستی بلغارستان این نگارش را بخوانید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت بلغارستان

دارندگان گذرنامه بلغارستان پس از مدت زمان مشخصی برای بسیاری از این کشورها نیاز به ویزا دارند. این دوره ها از 30 تا 180 روز است. علاوه بر این، دارندگان گذرنامه بلغاری از طریق برنامه ورود ویزا به چندین کشور دسترسی دارند. با استفاده از این برنامه، بلغاری ها می توانند بدون نیاز به ویزا در بلغارستان، هنگام ورود به کشور مقصد ویزا دریافت کنند. مسافرانی که در بدو ورود به ویزا نیاز دارند، معمولاً باید برچسب یا تمبری بر روی گذرنامه هایشان قرار داده شود. در صورت تأیید مدارک در کشور، مسافران باید ویزا و گذرنامه خود را همیشه با خود داشته باشند.

شهروندان بلغارستان همچنین باید خود را در مورد eTA یا مجوز سفر الکترونیکی، نوعی اجازه ورود، مطلع کنند. بلغاری های بدون ویزا پذیرفته شده باید مجوز سفر الکترونیکی داشته باشند. eTA به صورت الکترونیکی به یک گذرنامه متصل است و به مقامات مهاجرت اجازه می دهد تا به طور دقیق حرکت مسافر به یک کشور را ردیابی کنند. اگر گذرنامه قبل از انقضا eTA منقضی شود، مجوز سفر الکترونیکی نیز منقضی می شود. علاوه بر این، برنامه های eTA از میزان تأیید بالایی برخوردار هستند زیرا داده های مسافر را می توان از قبل بررسی کرد و هرگونه اشتباه را اصلاح کرد.

در جدول زیر کشورهای ارائه کننده مجوز الکترونیکی به شهروندان بلغاری را مشاهده می کنید:

ویزا با پاسپورت بلغارستانکشورها
ویزای eTAکانادا، آمریکا، نیوزلند و سریلانکا
ویزای آنلاینآذربایجان، روسیه، اتیوپی، لسوتو، استرالیا، انگولا، لائوس، بنین، جیبوتی، هند، میانمار، ویتنام، پاکستان و سورینام

کشورهای همسایه لغو روادید با پاسپورت با بلغارستان

کشورهای هم مرز و همسایه با بلغارستان هم مهم ترین کشورهایی هستند که از سیاست و خط مشی لغو روادید با پاسپورت بلغارستان را اجرا می کنند. بلغارستان که در میانه اروپا و آسیا قرار دارد، با کشور صربستان در بخش غربی هم مرز است. صربستان یک کشور جمهوری با زبان صربی است که پایتخت آن بلگراد برای تحصیل و اقتصاد و تجارت مشهور است. بلغارستان با رومانی در شمال هم مرز است و این کشور برای تحصیلات در سال های اخیر یک قطب آموزشی بین المللی بوده است. همچنین بلغارستان از جنوب با یونان و ترکیه هم مرزهای زمینی دارد که در روابط این کشورها بسیار تاثیر گذار است. بخشی از کشور ترکیه به دلیل فرهنگ و زبان و ارزش های همسان با رومانی روابط بسیار نزدیکی دارند. البته بلغارستان با مقدونیه نیز همسایه است و این کشور هم در حوزه اروپا ارز و زبان مخصوص خودش را دارد.

تمامی کشورهای همسایه روادید خود را بلغارستان لغو کرده اند و افراد با تبعه کشورهای مذکور می توانند بدون اخذ ویزا به این کشورها سفر کنند. در بخش مرزی شمال میان رومیان و بلغارستان، بزرگترین جاده آبی بین المللی قرار دارد که بلغارستان و کشورهای غرب و شرق اروپا را به هم متصل می کند. این امر تجارت بین کشورهای همسایه را امکان پذیر می کند. همانطور که گفتیم، در جنوب، بلغارستان با ترکیه و یونان هم مرز است. بزرگراه بین اروپای غربی و خاور نزدیک (بخشی از بلگراد تا استانبول) از طریق نقطه بازرسی مرزی کاپیتان آندریوو باهم مرتبط می شوند. بزرگراه بین المللی کنستانتا – وارنا – بورگاس – مالکو تورنوو – لوزنگراد – استانبول از اهمیت بالایی برخوردار است. دسترسی بلغارستان به دریای سیاه نیز بر اهمیت این بزرگراه های مرزی جهت تجارت افزوده است.

در نمودار زیر می توانید ملیت مهاجران را در بلغارستان مشاهده کنید:

 

اخذ پاسپورت بلغارستان

انگیزه اصلی برای ارائه تابعیت بلغارستان تسهیل تلاش های دولت بلغارستان برای کنترل تأثیر منفی بر بحران جمعیتی بلغارستان است. این هدف را می توان با استقبال از اتباع خارجی با اصالت بلغارستان و جذب اتباع خارجی با صلاحیت و ثروتمند برای اخذ تابعیت بلغارستان و مهاجرت مجدد به بلغارستان به دست آورد. مزایای اخذ تابعیت بلغارستان:

  • حق زندگی بدون محدودیت برای زندگی، کار و تحصیل در اروپا
  • سفر بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به بیش از 134 کشور و سرزمین
  • حق تملک زمین در بلغارستان و تعدادی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا که ممکن است دسترسی به اتباع خارجی را محدود کند.
  • دسترسی به سیستم های آموزشی بلغارستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا

در ازای سرمایه گذاری مطمئن، تضمین شده از سوی دولت و کاملاً قابل استرداد حدود €512000 (یورو) متقاضیان از هر ملیت می توانند پس از 5 سال تابعیت و پاسپورت بلغارستان را دریافت کنند. سرمایه گذار ملزم به زندگی و کار در بلغارستان نیست. سرمایه گذاری کاملا قابل استرداد است. قانون تابعیت بلغارستان به هر شخصی که برای مدتی در قانون مشخص شده در بلغارستان اقامت داشته و شرایط را برآورده می کند، اجازه می دهد تبدیل اقامت به تابعیت در بلغارستان را انجام دهد. هر شخصی که مایل به اخذ تابعیت از طریق اخذ تابعیت است لازم است تسلط خود به زبان بلغاری را منوط به اخذ گواهینامه مهارت زبان از وزارت آموزش و پرورش و اثبات درآمد و شغلی که وی را قادر می سازد به اثبات برساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

سوالات متداول در باب کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کشورهای لغو روادید با پاسپورت بلغارستان می باشیم:

  •  رتبه پاسپورت بلغارستان چند است؟ دارندگان گذرنامه بلغارستان می توانند به 173 کشور از طرق مختلف مانند ویزا هنگام ورود، ویزای الکترونیکی و یا لغو روادید رفت و آمد کنند. در نتیجه، پاسپورت بلغارستان در رده بندی هنلی رتبه 16 و در رده بندی پاسپورت ایندکس در رده 10 در جهان قرار دارد. تقریبا 64% از کشورهای جهان با پاسپورت بلغارستان با سهولت قابل بازدید هستند. پاسپورت بلغارستان از نظر رتبه جهانی هم ردیف کشور کرواسی است. جدا از کشورهای لغو روادید و کشورهای ویزا هنگام ورود، بیش از 40 کشور دیگر وجود دارند که دارندگان گذرنامه بلغارستان برای بازدید از آنها نیاز به ویزای فیزیکی دارند.
  • دارندگان گذرنامه بلغارستان پس از مدت زمان مشخصی برای بسیاری از این کشورها نیاز به ویزا دارند. این دوره ها از 30 تا 180 روز است. علاوه بر این، دارندگان گذرنامه بلغاری از طریق برنامه ورود ویزا به چندین کشور دسترسی دارند. با استفاده از این برنامه، بلغاری ها می توانند بدون نیاز به ویزا در بلغارستان، هنگام ورود به کشور مقصد ویزا دریافت کنند. مسافرانی که در بدو ورود به ویزا نیاز دارند، معمولاً باید برچسب یا تمبری بر روی گذرنامه هایشان قرار داده شود. در صورت تأیید مدارک در کشور، مسافران باید ویزا و گذرنامه خود را همیشه با خود داشته باشند. کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت بلغارستان کدام اند؟
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *