مهاجرت به کشور آمریکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آمریکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آمریکا

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آمریکا، در سال جدید به 187 کشور رسیده. البته پاسپورت آمریکا در رده 7 جهان از نظر شاخص گذرنامه هنلی است. ایالات متحده آمریکا بواسطه اعتبار جهانی و قدرت اقتصادی خود با بسیاری از کشورها روابط دوستانه دارد و بدین طریق شهروندان آمریکایی می توانند به کشورهای زیادی از جهان بدون بروکراسی و ویزا دسترسی داشته باشند. از آنجایی که آمریکا یکی از کشورهای پر تقاضا و پر طرفدار برای مهاجرت است در این مقاله به پاسپورت آمریکا و کشورهای لغو روادید با پاسپورت آمریکا پرداخته ایم. چنانچه قصد مهاجرت و اخذ اقامت و پاسپورت کشورهای قدرتمند جهان را دارید می توانید از گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص مشاوره بگیرید.

معرفی ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا از 50 ایالت تشکیل شده است و در آمریکای شمالی هم مرز با مکزیک و کانادا واقع شده است. مهم ترین ایالت ها کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا هستند. مساحت کل این کشور 3796742 کیلومتر مربع است و بنابراین چهارمین کشور بزرگ جهان است. آب و هوای آن به دلیل وسعت کشور و مناطق آب و هوایی زیادی که تحت پوشش دارد بسیار متفاوت است. این سرزمین با کوه ها، دشت ها، دره های عمیق رودخانه ها و آتشفشان ها همراه است. جمعیت کلی بیش از 328.2 میلیون نفر است. پایتخت کشور واشنگتن دی سی است. پرجمعیت ترین شهر با 8.3 میلیون نفر جمعیت اما شهر نیویورک است. شهرهای مهم دیگر:

  • لس آنجلس
  • شیکاگو
  • و هوستون هستند.

بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (ATL) با بیش از 110 میلیون مسافر سالانه و پس از آن فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX) با 88 میلیون مسافر سالانه است. ATL شلوغ ترین فرودگاه جهان است و دسترسی به مقصد را در هر قسمت از کره زمین فراهم می کند. فرهنگ آمریكایی تحت تأثیر آمیزه ای از زبان ها و فرهنگ های ناشی از چندین دوره مهاجرت است. اکثر مردم اعتقاد مسیحی دارند. سیستم حقوقی قانون عادی انگلیس است. نوع دولت جمهوری فدرال قانون اساسی است. انتخابات هر 4 سال یکبار برگزار می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آمریکا

گذرنامه آمریکایی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه در مکان 7 جهان قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 187 کشور را فراهم می کند. این امر باعث می شود تا یکی از گذرنامه های با ارزش جهان با امتیاز بسیار بالا باشد. دارندگان گذرنامه آمریکایی هنگام ورود به کشورهایی مانند برزیل، ژاپن، پرو، تایوان، امارات متحده عربی، کانادا و کل اتحادیه اروپا نیازی به روادید ندارند که تقریباً سفرهای مهم به سراسر جهان را امکان پذیر می کند. دارندگان گذرنامه آمریکایی برای ورود به حدود 40 مقصد در جهان مانند روسیه، چین و ایران به ویزا نیاز دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت آمریکا می توان به کشورهای رنگ شده به سبز پر رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت آمریکا

کشورهای سبز کم رنگ و زیتونی کشورهایی هستند که برای ورود شهروندان آمریکایی نیاز به ویزا هنگام ورود یا ویزای آنلاین دارند. کشورهای آبی رنگ با استفاده از ویزای الکترونیکی eVisa پذیرای شهروندان آمریکایی هستند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آمریکا

اگر آمریکایی هستید و یا گذرنامه آمریکا را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 143 کشور بروید. شهروندان ایالات متحده به طور فزاینده ای به دنبال سفرهای بین المللی هستند. در سال گذشته حدود 42٪ از مردم دارای گذرنامه آمریکایی بودند، در حالی که در سال 1990 تنها 4٪ بود. شهروندان ایالات متحده به طور مداوم به دنبال مکان های جدید برای سفر هستند و گذرنامه ایالات متحده بسیار قدرتمند است. شهروندان ایالات متحده امروز می توانند به 143 کشور بدون ویزا سفر کنند. این بدان معنی است که شرایط ویزا برای شهروندان ایالات متحده بسیار کم است. جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آمریکا آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، آلبانی، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، مولداوی، انگلستان، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، بلاروس، واتیکان و موناکو
آسیاارمنستان، هنگ کنگ، اندونزی، قزاقستان، کره جنوبی، ژاپن، امارات، قرقیزستان، مالزی، مغولستان، فلسطین، فیلیپین، سنگاپور و تایوان
اقیانوسیهجزایر کوک، تونگا، جزایر مارشال، ماریانا جنوبی، پلنزیای فرانسوی، میکرونزی، پالائو، فیجی، کالدونیای نو، نیئو و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب
آمریکاهوندوراس، گواتمالا، جزیر فالکلند، اکوادور، آرژانتین، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، گینه، گویان، مکزیک، پاناما، پرو، اروگوئه، کانادا، نیکاراگوئه، کلمبیا و بلیز
آفریقاتونس، آفریقای جنوبی، بوتسوانا، مایوت، نامیبیا، سائو توم، مراکش، موریتس و لسوتو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آمریکا

رتبه پاسپورت آمریکا

گذرنامه آمریکا امکان دسترسی بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به بیش از 180 کشور و سرزمین را فراهم می کند. لذا با داشتن گذرنامه آمریکا می توانید به 55% از کشورهای جهان دسترسی داشته باشید. همچنین شایان ذکر است طبق شاخص پاسپورت جهانی گذرنامه آمرریکا دارای رتبه 7 از نظر قدرت گذرنامه است. از اول ژانویه 2021، همه شهروندان ایالات متحده باید قبل از سفر به اروپا برای ETIAS اقدام کنند. ETIAS مخفف سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا است و کاملاً مشابه ESTA آمریکایی است. از طرف دیگر، مقیمان ایالات متحده كه تابعیت كشوری را كه دارای توافق نامه تسهیل ویزا با اتحادیه اروپا است را ندارند، ممكن است ملزم به درخواست ویزای شنگن در زمان حضور در ایالات متحده باشند.

برای سفر به اروپا، شهروندان آمریکایی همچنین باید بیمه سفر شنگن را دریافت کنند که هر نفر €30000 (یورو) است و کل اقامت آنها در منطقه شنگن را پوشش می دهد. اگرچه شهروندان ایالات متحده برای سفر به انگلیس نیازی به ویزا ندارند، اما دارندگان گرین کارت ممکن است لازم باشد که برای ویزای انگلستان بسته تابعیت آنها اقدام کنند.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت آمریکا

جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت آمریکا

علاوه بر کشورهای بدون ویزا، چند کشور دیگر نیز وجود دارند که لزوماً ویزا نمی خواهند بلکه نوعی سند لازم دارند. این اسناد می تواند:

  • eVisa
  • مجوز سفر الکترونیکی ETA
  • مجوزهای ایالات متحده یا دولت خارجی.

بعلاوه، کشورهایی نیز وجود دارند که پس از ورود به آنجا ویزا می گیرید. سیاست های آنها ایجاب می کند به محض ورود به گمرک و مرز این کشورهای خارجی، مقامات ویزا را روی گذرنامه شما مهر بزنند. اعتبار ویزا به مدت زمانی که قصد اقامت دارید و قوانین و مقررات فردی کشوری که به آن سفر می کنید بستگی دارد. کشورها و سرزمین هایی که برای آنها به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارید، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت آمریکاکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAاسترالیا، نیوزلند، جزایر نورفولک و سریلانکا

درباره روادید با پاسپورت آمریکا

برخی از کشورها نه تنها به شهروندان ایالات متحده، بلکه از همه بازدید کنندگان می خواهند که واکسن های خاصی بزنند. انواع واکسیناسیون براساس گواهینامه بین المللی واکسیناسیون تعیین می شود. این کشورها عبارتند از:

  • آنگولا
  • بنین
  • بورکینافاسو
  • کامرون
  • چاد
  • کنگو
  • جمهوری کنگو
  • ساحل عاج
  • گینه بیسائو
  • گابن
  • غنا
  • گینه
  • مالی
  • موریتانی
  • نیجر
  • رواندا
  • سائوتومه و پرینسیپ
  • سنگال
  • سیرا لئون
  • اوگاندا
  • زامبیا

سایر کشورها فقط در صورت آمدن از یک منطقه آلوده به واکسیناسیون نیاز خواهند داشت، بنابراین اگر از آمریکا سفر می کنید جای نگرانی نیست. علاوه بر این، کشورهایی مانند آرژانتین، برونئی، کامبوج، ژاپن، مالزی، عربستان سعودی، سنگاپور و کره جنوبی پس از ورود به بندرهای ورودی آنها، اثر انگشت می گیرند. هنگامی که تصمیم گرفتید کجا می روید، سعی کنید در مورد کشور تحقیق کنید. در صورت اضطراری، تا آنجا که ممکن است اطلاعاتی راجع به مکان رفتن، اوضاع و محل سفارت آمریکا کسب کنید. اگر می خواهید از دولت ایالات متحده اطلاعات سفر و امنیت را نیز دریافت کنید، می توانید در برنامه ثبت نام مسافران هوشمند (STEP) آنها ثبت نام کنید. آنها اطلاعات دقیق مقصد را برای شما ارسال می کنند و همچنین می توانند در مواقع اضطراری با شما تماس بگیرند.

جهت اخذ تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون مطالب را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید و برای پاسخ سوالات خود با مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *