مهاجرت به کشور کانادا

کانادا را بهتر بشناسیم

کانادا را بهتر بشناسیم

برای این که بتوانیم کانادا را بهتر بشناسیم بایستی در زمینه های مختلف درباره این کشور انگلیسی زبان اطلاعات دقیق و بروزی را کسب کنیم. راه های مختلفی وجود دارند تا بتوانیم کانادا را بهتر بشناسیم و از شرایط زندگی و آداب و رسوم این کشور آگاه شوید. کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای چند فرهنگی در دنیا می باشد که هر ساله متقاضیان و مهاجران زیادی برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و همچنین کسب اقامت وارد خاک آن می شوند.

کشور کانادا مکانی عالی برای زندگی و کار می باشد. در بین 60 کشور جهان به دلیل وجود پایداری کلی، تأثیر فرهنگی، کارآفرینی، ثبات اقتصادی و از همه مهمتر کیفیت زندگی، کانادا به عنوان دومین کشور برتر جهان پس از آلمان قرار گرفته است. با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا درباره شرایط جغرافی کانادا، دولت کشور کانادا، اقتصاد کشور کانادا و سایر موارد اطلاعات بروز کسب کنید.

شرایط جغرافیایی کانادا را بهتر بشناسیم

کانادا با پوشش بیشتر قسمت های شمالی قاره آمریکای شمالی و با مساحتی بزرگتر از ایالات متحده، آب و هوای بسیار متنوعی دارد. در بخش شرقی این کشور، استان های کوهستانی دریایی دارای یک خط ساحلی نامنظم در خلیج سنت لارنس و اقیانوس اطلس هستند. دشت سنت لارنس، قسمت اعظم مناطق جنوبی کبک و انتاریو و دشت قاره داخلی، منیتوبا جنوبی و ساسکاچوان و بیشتر نقاط آلبرتا را پوشش می دهد. این مناطق بخش های اصلی قابل زراعت و کشاورزی می باشند. این بخش ها توسط یک فلات جنگلی که از دریاچه سوپریور و هورون برخاسته است، جدا می شوند.

در سمت غربی کانادا به سمت اقیانوس آرام، بخش بزرگی از بریتیش کلمبیا، یوکان و بخشی از آلبرتای غربی تحت پوشش کوه های موازی از جمله راکیز قرار دارند. مرز اقیانوس آرام محدوده ساحل با فیبرها و کانال ها پوشش داده شده است. بالاترین نقطه در کانادا کوه لوگان با ارتفاع 6050 متر می باشد که در یوکان قرار دارد. 2 بخش رودخانه ای مکنزی و سنت لارنس هستند. سنت لارنس با شاخه های خود برای بیش از 3058 کیلومتر قابل مشاهده می باشد. کانادا با یک کشور همسایه که ایالات متحده آمریکا می باشد. با طول 8893 کیلومتر مرز مشترک دارد. مساحت کانادا 9.9 میلیون کیلومتر مربع است. اقیانوس های اقیانوس آرام، قطب شمال و اقیانوس اطلس در کنار این کشور قرار دارند. لازم به ذکر است که کانادا دریاچه های بیشتری نسبت به سایر نقاط دنیا دارد.

شهرهای کانادا را بهتر بشناسیم

تورنتو بیست و نهمین شهر پربازدید جهان است. این شهر در صدر فهرست مقاصد گردشگری کانادا قرار دارد. این شهر تاریخ جالبی دارد. اکنون بیش از 2.7 میلیون نفر جمعیت دارد و به عنوان یکی از چند فرهنگی ترین و چند فرهنگی ترین شهر جهان شناخته می شود. شهرهای جهان وطنی تورنتو مملو از موزه‌ها و گالری‌ های هنری، هتل‌ ها و رستوران‌ های در سطح جهانی و سایر امکانات رفاهی شهرهای بزرگ است.

ونکوور، شهری ساحلی است که در غرب کانادا رشد کرد و منطقه ونکوور بزرگ خانه نزدیک به 2.5 میلیون نفر است. در طول سال‌ ها، بندر طبیعی عظیم شهر به اقیانوس آرام، آن را به بخش مهمی از مسیر تجاری بین آسیا، شرق کانادا و اروپا تبدیل کرد. ونکوور به سومین بندر بزرگ از نظر تناژ در قاره آمریکا تبدیل شده است. مونترال با جمعیتی در حدود 1.8 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت کانادا است. این مرکز تجارت کانادا بود تا اینکه در دهه 1970، جمعیت و اقتصاد تورنتو از مونترال پیشی گرفت. با این حال، این شهر جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ کانادایی دارد.

در نمودار زیر شاهد افزایش جمعیت مهاجران در این 3 شهر کانادا در سال اخیر می باشید:

افزایش جمعیت مهاجران در شهرهای کانادا

دولت کشور کانادا

با کسب اطلاعات درباره دولت کشور کانادا می توانیم کانادا را بیشتر بشناسیم. استان های کشور کانادا عبارتند از:

  • آلبرتا
  • بریتیش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • جزیره پرنس ادوارد
  • کبک سیتی
  • ساسکاچوان

همچنین 3 منطقه اصلی این کشور شامل مناطق زیر می شوند:

  • مناطق شمال غربی
  • یوکان
  • نوناووت

کانادا رسماً به عنوان یک سلطنت مشروطه در نظر گرفته می شود. این کشور توسط مجلس خود اداره می شود. در حالی که فرماندار کل به طور رسمی نماینده ملکه الیزابت دوم است. در حقیقت فرماندار کل فقط به توصیه نخست وزیر کانادا عمل می کند.

کانادا دموکراسی پارلمانی است که به ریاست نخست وزیر فعالیت می کند. با این حال، این کشور یک سلطنت مشروطه نیز با اقتدار اجرایی به ملکه می باشد. این بدان معناست که ملکه حاکم کشور می باشد. در حالی که نخست وزیر رئیس دولت است. دموکراسی پارلمانی از 3 بخش حاکمیت (ملکه)، مجلس سنا و مجلس عوام می شود. در همین حال، دولت کانادا دارای 3 سطح فدرال، استانی و شهرداری است. دولت فدرال در اتاوا قرار گرفته و نخست وزیر اداره آن را به عهده دارد. برای کسب اطلاعات درباره شرایط کسب ویزای کاری کشور کانادا می توانید به مقاله اخذ ویزای کار کانادا مراجعه کنید.

اقتصاد کانادا را بهتر بشناسیم

کانادا یکی از اقتصادهای برجسته جهان می باشد که دلیل آن عمدتا ثروت باورنکردنی منابع طبیعی کانادا می باشد. با وجود کمی بیش از یک دهم جمعیت ایالات متحده، کانادا نسبت به همسایه بزرگ خود انرژی بیشتری تولید می کند. این جمعیت کم و تولید انرژی بالا، کانادا را به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل کرده و به کمک آن به صنعت خدمات سالم و صنایع قوی فناوری و اتومبیل سازی نیز کمک می کند.

برای اینکه کانادا را بهتری بشناسیم، می توانیم از صنایع، محصولات غذایی و کشاورزی آن اطلاعات کافی کسب کنیم. صنایع عمده کانادا شامل تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی، مواد معدنی فرآوری شده و فرآوری نشده، محصولات غذایی، محصولات چوبی و کاغذی، محصولات ماهی، نفت و گاز طبیعی می شوند. منابع طبیعی کانادا شامل سنگ آهن، نیکل، روی، مس، طلا، سرب، عناصر نادر خاکی، مولیبدن، پتاس، الماس، نقره، ماهی، الوار، حیات وحش، زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی و برق آبی می شوند.

از محصولات کشاورزی برجسته در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گندم
  • جو
  • دانه روغنی
  • تنباکو
  • میوه
  • سبزیجات
  • محصولات لبنی
  • ماهی
  • محصولات جنگلی

جهت اطلاع از شرایط کار در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

اقتصاد کانادا را بهتر بشناسیم

جمعیت چند فرهنگی کانادا

کانادا اولین کشور در جهان است که سیاست چند فرهنگ گرایی را پذیرفته و پذیرای انواع مهاجران با فرهنگ و ملیت متفاوت می باشد. امروزه، براساس گزارش چند فرهنگ گرایی پارلمان کانادا، این کشور محل زندگی افرادی با بیش از 250 ریشه قومی و ملیت است. بزرگترین گروه ها در میان اقلیت هایی که در کشور کانادا زندگی می کنند.

در طول تاریخ کانادا، فرهنگ آن تحت تأثیر فرهنگ و سنن اروپایی و بومی خود قرار گرفته است. با گذشت زمان، مهاجرت مهاجران خارجی به کشور کانادا از مهم ترین دلایل تغییر و دگرگونی فرهنگ این کشور بوده است. جمعیت این کشور نیز به دلیل داشتن یک زبان مشترک، نزدیکی، تلویزیون و مهاجرت بین 2 کشور تحت تأثیر فرهنگ آمریکا قرار گرفته است. به طور کلی، کانادایی ها افرادی خونگرم با رفتاری دوستانه، صادق، با احساس، همدل و فروتن در روابط خود با دوستان و غریبه ها می باشند. همچنین احترام به حریم شخصی دیگران برای ساکنین این کشور امری مهم محسوب می شود. برای مطلع شدن از شرایط زندگی در بهترین شهرهای کانادا و تحصیل در کانادا و اقامت در این کشور و این که چطور کانادا را بهتر بشناسیم با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “کانادا را بهتر بشناسیم

  1. ساناز گفت:

    برای این که کانادا را بهتر بشناسیم آیا مفیده که یه سفر بریم؟
    یا با یه سفر نمیشه چیزی فهمید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *