مهاجرت تحصیلی سوئد

کالج زبان انگلیسی در سوئد

کالج زبان انگلیسی در سوئد

کالج زبان انگلیسی در سوئد برنامه های متنوع و متعدد زیادی را به زبان های سوئدی و انگلیسی ارائه می نمایند و از همین رو لازمه تحصیل در دانشگاه های این کشور برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و یا سوئدی است. دانشگاه های این کشور به دستاوردهای علمی چشمگیری رسیده اند. رنکینگ های بالایی را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده اند. لازم بذکر است اکثر دانشگاه های سوئد مورد تأیید وزارت علوم ایران نیز هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاشند تا با ارائه تجارب مفید خود به متقاضیان عزیز آنان را در راستای مسیر مهاجرتی یاری نمایند.

تحصیل در دانشگاه ها و کالج زبان انگلیسی در سوئد رایگان نیست. متقاضیان برای تحصیل می باید شهریه هایی را پرداخت نمایند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های زبان انگلیسی را دارند، باید مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نموده باشند. دوره های زبان انگلیسی به مدت 6 ماه تا یکسال و نیم طول خواهد کشید.

نمره زبان مود نیاز در خصوص تحصیل در مقاطع دانشگاهی سوئد به شرح زیر است:

مقطع تحصیلینمره آیلتس
کارشناسی6
کارشناسی ارشد6.5
دکتری7

اعزام دانشجو به کالج زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل یکی از راه های مهاجرتی به سوئد محسوب می شود. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات امکان اخذ اقامت دائم تابعیت این کشور را خواهند داشت. یکی از مزیت های اخذ ویزای تحصیلی سوئد این است که دانشجویان امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را خواهند داشت. یکی از مهمترین ملزومات تحصیل برخورداری از مهارت و مدرک زبان انگلیسی است. دانشجویانی که از مدرک زبان انگلیسی برخوردار نیستند، امکان تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی را خواهند داشت. بدین طریق که ابتدا در کالج زبان انگلیسی برای تقویت و اخذ مدرک زبان اقدام نمایند.

دوره های زبان ارائه شده در کالج های این کشور به قرار زیر است:

دوره های زبان انگلیسیتوضیحات
دوره های زبان 6 ماههمتقاضیان تحصیل در این دوره می باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشند. در برخی موارد مدرک زبان انگلیسی ایلتس با حداقل نمره 5 باشند.
دوره های زبان 1 سالهبرای تحصیل در این دوره متقاضیان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیستند. این دوره ها به مدت 1 سال طول خواهد کشید.
دوره های زبان تابستانهاین دوره ها معمولاً 4 ماه طول خواهد کشید. متقاضیان برای تحصیل در این دوره ها می باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 باشند.

مزایا تحصیل در کالج زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل در کالج زبان انگلیسی شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئد را برای دانشجویان فراهم می نماید.

جهت تحصیل در این کشور تعداد متقاضیان تحصیلی افزایش داشته است. در نمودار زیر تعداد دانشجویان تحصیلی بدین صورت خواهد بود:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

از این رو مزایای زیر را نیز به همراه دارد:

  • عدم محدودیت سنی برای تحصیل در کالج زبان انگلیسی در این کشور
  • پس از اتمام دوره های زبان، دانشجویان امکان ادامه تحصیل و یا اخذ ویزای کار سوئد را خواهند داشت.
  • امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده با اخذ ویزا
  • امکان سفر به سایر کشورهای عضو شنگن
  • بهره مندی از بیمه های درمانی رایگان و خدمات پزشکی
  • امکان افتتاح حساب در سوئد
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت سوئد پس از تحصیل در کالج زبان انگلیسی سوئد و دانشگاه های این کشور

هزینه تحصیل کالج زبان انگلیسی در سوئد

تحصیل در کالج زبان انگلیسی بر خلاف تحصیل در مدارس این کشور رایگان نیست. دانشجویان برای تحصیل در دوره های زبان می باید هزینه هایی را پرداخت نمایند. همانطور که می دانید دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد می باید ابتدا درخواست پذیرش تحصیلی از کالج های این کشور را اخذ نمایند. هزینه درخواست پذیرش از کالج زبان انگلیسی در سوئد 900SEK (کرون سوئد) می باشد.

شهریه های دوره های زبان انگلیسی به قرار زیر است:

  • دوره های 6 ماهه: 75000SEK (کرون سوئد)
  • دوره های یکساله : 150000SEK (کرون سوئد)
  • دوره های 4 ماهه تابستانه: 30000SEK (کرون سوئد)

متقاضیان تحصیلی علاوه بر هزینه های فوق باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز مد نظر قرار دهند. بطور متوسط هزینه زندگی در سوئد €500 الی 750€ (کرون سوئد) در ماه برآورده شده است. دوستان عزیز در زمینه تحصیل فیزیوتراپی در سوئد می توانند مطالعه نمایند.

هزینه تحصیل کالج زبان انگلیسی در سوئد

اخذ اقامت سوئد از طریق تحصیل در دوره های زبان

قوانین دریافت اقامت سوئد با توجه به ملیت متقاضیان تحصیل در این کشور با یکدیگر متفاوت است. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در کالج زبان انگلیسی در این کشور را دارند، می باید برای تحصیل در دوره های زبان انگلیسی که بیش تر از 3 ماه ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. بدین منظور پس از اخذ پذیرش از کالج مربوطه با ارائه مدارک زیر به سفارت در کشور مبدأ خود می توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از کالج های زبان در سوئد
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد
  • برخوردای از بیمه
  • پرداخت قسط اول تحصیل در کالج زبان

لازم بذکر است این ویزا موقتی بوده و دارای اعتباری 6 تا یکساله می باشد. متقاضیان پس از اتمام اعتبار این ویزا امکان اخذ اقامت کاری را خواهند داشت. با اخذ اقامت کاری مجاز به 36 الی 38 ساعت کار در هفته خواهند بود. افرادی که قصد مهاجرت به سوئد و یا دیگر کشورها را دارند، برای کسب اطلاعات جامع و به روز می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و از شرایط ویزای کاری لوکزامبورگ و دیگر کشورها اطلاع یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *