مهاجرت کاری دانمارک

کار پزشک عمومی در دانمارک

کار پزشک عمومی در دانمارک

پزشکی از جمله مشاغلی است که نه تنها بالاترین درآمدها به این قشر از جامعه تعلق دارد، بلکه پزشکان در جامعه جایگاه ویژه ای را بخود اختصاص داده اند. کار پزشک عمومی در دانمارک از جمله مشاغلی می باشد که این کشور با بحران یا کمبود نیرو در این زمینه روبرو شده است. پزشکانی که قصد مهاجرت کاری به دانمارک را دارند، می ­باید ابتدا مدارک تحصیلی را با سیستم آموزشی در کشور دانمارک مطابقت داد. در صورت نیاز ملزم به گذراندن برخی از دوره های آموزشی در این کشور هستند.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی پزشکان متقاضی مهاجرت به دانمارک را یاری نمود. اطلاعات لازم را در اختیار قرار می­ دهند. پزشکان علاوه بر معادلسازی مدارک تحصیلی در این کشور می ­باید همانند سایر مشاغل نسبت به دریافت مجوز کاری که همان پروانه پزشکی است اقدام نمایند. از مهمترین شرایط کار پزشکی برخورداری از مهارت زبان دانمارکی است.

دولت طرحی را برای پزشکان و دندانپزشکان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ایجاد نموده است. موسوم به اخذ گرین کارت دانمارک است. پزشکان می ­توانند با شرکت در این طرح اقامت 2 ساله را اخذ و به این کشور مراجعت نمایند. در طول این 2 سال نسبت به دریافت پروانه پزشکی دارای شرایطی می­ باشد. طرح گرین کارت از یک سیستم امتیاز دهی پیروی می ­نماید. پزشکان و دندانپزشکان ملزم به دریافت حداقل 100 امتیاز هستند.

مهاجرت پزشکان به دانمارک

از آنجائیکه شغل پزشکی یکی از نیازهای بازارهای کاری این کشور است. دولت با صدور گرین کارت از پزشکان دیگر کشورها استقبال می ­نماید. صدور گرین کارت با کسب حداقل 100 امتیاز امکان پذیر است. پزشکان تنها با ارائه مدرک تحصیلی پزشکی خود به راحتی می­ توانند 80 امتیاز آن را کسب نمایند. مهارت زبان دانمارکی، سوابق شغلی و کیفیت دانشگاه راه هایی هستند که منجر به اخذ 20 امتیاز دیگر می­ گردد.

افرادی که دانشگاه آنها در لیست 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، به راحتی می­ توانند امتیاز باقیمانده را دریافت نمایند. پس از اخذ امتیاز مورد نیاز به پزشکان متقاضی انجام کار اقامتی 2 الی 3 ساله داده می­ شود. در این صورت می توانند پروانه پزشکی خود را در این کشور دریافت و به انجام کار بپردازند. پزشکانی که موفق به اخذ گرین کارت شده اند، پس از ورود به این کشور می ­باید به اداره سازمان امنیت بیماران مراجعه و درخواست مجوز پزشکی خود را بنمایند. این سازمان با بررسی مدارک متقاضیان از آنان آزمون زبان دانمارکی را اخذ خواهند نمود.

بررسی شرایط کار پزشک عمومی در دانمارک

از آنجائیکه پزشکان بیشترین ارتباط را با بیماران برقرار نمایند. از همین رو مهارت زبان دانمارکی برای پزشکان در این کشور لازم است. کار پزشک عمومی بگونه ای است که آنها اجازه دارند به مدت 37 ساعت در هفته به انجام کار در مطب شخصی خود و یا بیمارستان های این کشور بپردازند. میزان ساعات کاری که دولت برای پزشکان تعیین نموده است، بسیار مناسب است. زیرا پزشکان با استراحت کافی، با حوصله بیشتری می­ توانند بیماران خود را ویزیت نمایند.

پزشکان جهت زندگی در این کشور می باید ابتدا از هزینه های اساسی در این کشور اطلاع یابند. از این رو پیشنهاد می شود ابتدا نمودار هزینه زندگی را بررسی بفرمائید:

نمودار هزینه زندگی در دانمارک

کار پزشکان عمومی بدین گونه است که به ازای ویزیت هر بیمار مبلغی از آنان دریافت خواهد شد. با توجه به ارتباط گرم و صمیمی که میان پزشکان و بیماران در این کشور وجود دارد. اکثر بیماران در طول زندگی یک پزشک مراجعه می نمایند. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

وضعیت درآمد کار پزشک عمومی در دانمارک

علاوه بر اینکه پزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور است. این شغل در لیست مشاغل پردرآمد این کشور قرار دارد. متوسط درآمد پزشک عمومی DKK850699 (کرون دانمارک) است. با توجه به شهرهای مختلف این کشور این میزان حقوق و دستمزد پزشکان متغیر می ­باشد. پزشکانی که به دنبال درآمدهای بالا هستند، مهاجرت به دانمارک از طریق گرین کارت این کشور فرصت بسیار مناسبی می ­­باشد.

وضعیت درآمد کار پزشک عمومی در دانمارک

مدارک لازم جهت اخذ گرین کارت دانمارک

پزشکانی که قصد مهاجرت کاری را دارند، جهت دریافت گرین کارت دانمارک می­ باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه بنمایند:

  • پاسپورت با حداقل 3 ماه اعتبار
  • عکس
  • مدارک هویتی پزشک ( شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی برای ادامه زندگی بیان می ­نماید.
  • مدارک تحصیلی متقاضی به همراه سایر ریز نمرات آنها

متقاضی کار در دانمارک باید مدارکی که تمکن مالی را ثابت می نماید، ارائه نماید. فرد ­بایستی حداقل دارای 132000DKK (کرون دانمارک) باشد. هزینه های زندگی برای افراد مجرد کمتر از 25 سال DKK5523 (کرون دانمارک) در ماه و برای افراد متأهلی که به همراه اعضاء خانواده خود به این کشور مهاجرت نموده اند DKK13320 (کرون دانمارک) در ماه تخمین زده شده است. دوستان و علاقمندان ویزای تحصیلی دانمارک می ­توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنند. علاوه بر شرایط مهاجرت به این کشور از دیگر گزینه های مهاجرتی نیز مطلع گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *