مهاجرت کاری نروژ

کار علوم آزمایشگاهی در نروژ

کار علوم آزمایشگاهی در نروژ

یکی از فرصت های خوب برای پیشرفت شغلی کار علوم آزمایشگاهی در نروژ است زیرا این کشور در زمینه علوم آزمایشگاهی پیشرفت خوبی داشته است. علوم آزمایشگاهی و علوم مرتبط با آن در دانشگاه های این کشور تدریس می شود. یکی از راه های کار در این حوزه تحصیل در این رشته می باشد. البته به طور کلی باید در خصوص این حوزه علم آکادمیک و تخصص داشته باشید. داشتن تحصیلات مرتبط با این رشته از الزامات اساسی کار در حوزه علوم آزمایشگاهی در نروژ است. اکثر کسانی که در آزمایشگاه های پزشکی در بیمارستان ها کار می کنند دانشمندان آزمایشگاه پزشکی هستند. وظیفه اصلی آنها تجزیه و تحلیل و بررسی نمونه های بیمار که شامل خون، ادرار، بزاق و انواع مایعات و بافت های بدن و مدفوع است می باشد.

 یکی از اولین وظایف این تکنسین های آزمایشگاهی اطمینان از نتایج صحیح آزمایش با استفاده از تجهیزات پیشرفته فناوری است. بنابراین کار دانشمندان آزمایشگاه زیست پزشکی برای تشخیص و معالجه بیماران بسیار مهم است. از تخصص دانشمند آزمایشگاه پزشکی، در میان موارد دیگر، برای تشخیص بیماری، باکتری و ویروس با تجزیه و تحلیل انواع مختلف نمونه ها استفاده می شود. بنابراین مهم است که دانشمندان آزمایشگاه زیست پزشکی با دانش فناوری آزمایشگاه پزشکی به خوبی آموزش دیده باشند. کار در آزمایشگاه بر روی بیمار و نمونه بیمار متمرکز است. پردازش مناسب مواد نمونه، انتخاب روش تحلیلی و تفسیر نتایج بخشی از صلاحیت اصلی دانشمندان آزمایشگاه پزشکی است. پزشکان از این نتایج آزمایش برای تشخیص، درمان و پیگیری بیماری استفاده می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به نروژ شما را یاری می کند.

فضای کار علوم آزمایشگاهی در نروژ

موقعیت هایی مانند بیماری همه گیر کرونا به وضوح نشان می دهد که اهمیت دانشمندان آزمایشگاه پزشکی و آزمایشگاه های پزشکی برای سیستم مراقبت های بهداشتی و به ویژه برای هر بیمار وجود دارد و همچنین به طور کلی برای کل جامعه و تصمیم گیرندگان باید اطلاعاتی در مورد میزان و شیوع ویروس ارائه دهند. این دانشمندان آزمایشگاه زیست پزشکی هستند که آزمایشات را برای شناسایی، احتمالاً حذف ویروس، تجزیه و تحلیل می کنند. برای تشخیص ویروس از روش های پیشرفته مهندسی ژنتیک استفاده می شود. این ها روش هایی است که دانشمندان آزمایشگاه های پزشکی پزشکی تخصص تخصصی در آن ها دارند. دانستن حساسیت و ویژگی روش ها برای تفسیر خوب نتایج آزمون مهم است. حساسیت توانایی تجزیه و تحلیل برای نشان دادن نتیجه مثبت در هنگام ابتلای بیمار است، در حالی که ویژگی توانایی تجزیه و تحلیل برای نشان دادن نتیجه منفی در صورت آلوده نبودن بیمار است.

وقتی ویروس شناسایی شد و بیماران برای معالجه بستری شدند کار دانشمندان آزمایشگاه پزشکی پزشکی برای پیگیری بیمار و کمک به داده های آزمایشگاهی برای مثال وضعیت مایعات و تنفس و عملکرد کلیه کاملاً لازم است. به طور کلی، حدود 70% تصمیمات گرفته شده در مورد تشخیص و درمان بیماران در بیمارستان های ما براساس داده های آزمایشگاهی است. این به وضوح نشان داده است که در آزمایشگاه های پزشکی با کیفیت بالا و پرسنل با کیفیت بالا، چقدر حیاتی است. پیش بینی ها، نشان می دهد که با کمبود دانشمند آزمایشگاه های پزشکی در نروژ روبرو خواهیم شد. طی 15 سال آینده تخمین زده می شود که نروژ به 50% دانشمند آزمایشگاه زیست پزشکی بیشتر نیاز دارد. همچنین نیاز به افزایش ظرفیت آموزشی است.

اشتغال در آزمایشگاه های نروژ

بسیار مهم است که کشور نروژ در آینده به اندازه کافی دانشمند آزمایشگاه پزشکی پزشکی نیز داشته باشد. سالانه 80 دانشمند آزمایشگاه زیست پزشکی از NTNU فارغ التحصیل می شوند و در آزمایشگاه های پزشکی در سراسر کشور شروع به کار می کنند. برنامه مطالعه ترکیبی از دوره های فن آوری آزمایشگاه پزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی است. این دانشگاه بر دانش نظری و مهارت های عملی تأکید دارد. هر دانش آموز تقریباً 500 ساعت فعالیت یادگیری فعال دانشجویی در رابطه با کارهای آزمایشگاهی در طول دوره تحصیل دارد. در نروژ تنها یک نهاد نظارتی دولتی وجود دارد که کلیه متخصصان بهداشت را در نروژ ثبت نام می کند. در نروژ نیز فقط یک قانون قانونی وجود دارد که کلیه متخصصان بهداشت را تنظیم می کند و یک پایگاه داده مرکزی وجود دارد که کلیه متخصصان بهداشت در نروژ ثبت نام کرده اند.

نرخ بیکاری در کشور نروژ نرخ کمی است که مهاجران را برای کار و شغل به خود جذب می کند. در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در نروژ می باشید:

نرخ بیکاری در نروژ

الزامات کار علوم آزمایشگاهی در نروژ

ثبت نام به عنوان متخصص بهداشت در نروژ حق استفاده از عنوان حرفه ای را به شما می دهد. حرفه بهداشت و درمان کارهایی را که پرسنل بهداشتی می توانند انجام دهند تنظیم نمی کند، اما متخصصان بهداشت باید کار خود را مطابق با الزامات مربوط به مسئولیت حرفه ای و مراقبت های مجدانه انجام دهند که می تواند بر اساس صلاحیت ها، ماهیت کار آنها و شرایط به طور کلی متفاوت باشد.

پرسنل بهداشتی باید کار خود را مطابق با الزامات مربوط به مسئولیت حرفه ای و مراقبت های جدی انجام دهند که می تواند براساس صلاحیت ها، ماهیت کار آنها و به طور کلی شرایط پیش بینی شود. پرسنل بهداشتی باید مطابق با صلاحیت های حرفه ای خود عمل کنند. اگر نیازهای بیمار نشان دهد، این حرفه باید از طریق همکاری و تعامل با سایر پرسنل واجد شرایط انجام شود. اخذ ویزای کار در کشور نروژ نیز از الزامات است.

این یک سیستم انعطاف پذیر به نروژ داده است، که کارفرمایان را قادر می سازد افراد حرفه ای را انعطاف پذیر به کار گیرند و از رقابت حرفه ای جلوگیری می کند. مقررات این حوزه در نروژ با 3 مقام تقسیم شده است:

  • آژانس نروژ برای تضمین کیفیت در آموزش (NOKUT) دوره های دانشگاه را تأیید می کند.
  • سازمان ثبت نام پرسنل بهداشتی نروژ (SAFH) مجوزها را می دهد و ثبت نام را در اختیار دارد.
  • شورای ملی بهداشت (Htil) اقدامات انضباطی را اجرا می کند.

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در نروژ

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در نروژ

متقاضی باید گواهینامه های صلاحیت یا شواهدی از مدارک رسمی را ارائه دهد. گواهی نامه باید توسط یک مقام صالح در یک کشور عضو که در آن حرفه تنظیم شده است صادر شده باشد و تحصیلات متقاضی حداقل معادل سطح بلافاصله قبل از تحصیلات لازم در کشور عضو میزبان باشد. همچنین به متقاضیانی که حرفه مذکور در آن بند را به طور تمام وقت و به مدت 2 سال در طول 10 سال گذشته در کشور عضو دیگر که این حرفه را تنظیم نمی کند، دنبال کرده اند، اعطا می شود. طول دوره آموزشی که وی تحت شرایط ماده، بند 1 یا 2 ارائه می دهد، حداقل 1 سال کمتر از مدت مورد نیاز کشور عضو میزبان است. آموزش هایی که وی دیده است موارد کاملاً متفاوتی از موارد تحت پوشش مدارک رسمی مورد نیاز در کشور عضو میزبان را شامل می شود.

این شغل در لیست مشاغل مورد نیاز نروژ قرار دارد. قانون حرفه ای بهداشت نروژ ماده 48 می گوید: حق اعطای مجوز به دنبال یک برنامه متعلق به هر کسی است که:

  • امتحان در رشته مربوطه را در دانشگاه یا کالج نروژ گذرانده است یا از طریق آموزش شغلی در سطح متوسطه را دارد.
  • آموزش عملی را مطابق با مقررات تعیین شده توسط وزارت به پایان رسانده است.
  • زیر 75 سال سن دارد.
  • برای این حرفه نامناسب تلقی نمی شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به نروژ از طریق کار به شما مشاوره و خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *