مهاجرت کاری مالزی

کار علوم آزمایشگاهی در مالزی

کار علوم آزمایشگاهی در مالزی

کار علوم آزمایشگاهی در مالزی مستلزم داشتن تحصیلات مرتبط و یا سوابق خوب در این زمینه برای متقاضیان می باشد. لیسانس علوم آزمایشگاهی بالینی به دنبال نیازهای روزافزون کارمندان کاملاً آموزش دیده در صنعت مراقبت های بهداشتی طراحی شده است. این دوره از مطالعه برای القای دانش نظری خوب از مبانی علوم بیولوژیکی تا جنبه های تفکر انتقادی ساخته شده و با آخرین کاربردهای آزمایشگاهی و همچنین تکنیک ها ترکیب می شود. این دوره علوم آزمایشگاهی بالینی با منابع انسانی کاملاً آموزش دیده و مجهز به دانش تئوری و جنبه های عملی به موازات توسعه کشور و افزایش تعداد شهروندان مالزیایی، نیازهای جامعه را به طور کلی تأمین خواهد کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به شما مشاوره می دهد.

70-80٪ از کل تصمیمات پزشکی براساس آزمایشات آزمایشگاهی بیماران است. این موضوع نشان می دهد که اهمیت آزمایشگاه پزشکی در ارائه اطلاعات دقیق به پزشکان برای تشخیص صحیح پزشکی است. آسیب شناسی یا داروی آزمایشگاهی آزمایش بافت های انسانی یا مایعات بدن مانند خون، ادرار، خلط، ادرار، مغز استخوان، مدفوع، مایع مغزی نخاعی، مایعات صفاقی است. دانشجویانی علاقه زیادی به زیست شناسی انسانی دارند، ممکن است تحصیل در دانشگاه دیپلم در آزمایشگاه پزشکی در یک دانشگاه برتر خصوصی در مالزی را در نظر بگیرند. دانشجویان در سطح دیپلم، موضوعاتی مانند کلینیک بیوشیمی را که بر روی اجزای بیوشیمیایی خون مانند گلوکز، کلسترول و آنزیم ها برای شناسایی بیماری های مربوط به کلیه، قلب، کبد و غیره متمرکز است، می گذرانند.

تحصیل و کار در علوم آزمایشگاهی

با تحصیل در این رشته شما یاد خواهید گرفت که چگونه آزمایشات آزمایشگاهی و تجزیه و تحلیل روی خون انسان، مایعات بدن و بافت ها انجام دهید تا پزشکان در تشخیص و مدیریت بیماری ها کمک کنند. دانش آموزان همچنین در مورد خون شناسی که اساساً مطالعه سلول های خونی به منظور ردیابی کم خونی، لوسمی، تالسمی و سایر مشکلات پزشکی است، فرا خواهند گرفت. میکروبیولوژی پزشکی متشکل از روش هایی برای کشف انواع بیماری هایی است که توسط میکروارگانیسم ها ایجاد می شود. علاوه بر این، علوم انتقال خون دانش آموزان را در مورد چگونگی اطمینان از اینکه خون رسانی به درستی کنترل شده و برای استفاده ایمن است، آموزش می دهد در حالی که سیتولوژی و هیستوپاتولوژی دانش آموزان را در معرض تجزیه و تحلیل سلول ها و بافت های سرطانی قرار می دهد.

تعداد افراد شاغل در یک کشور نشان دهنده این است فرصت های شغلی به تعداد بسیار بالایی وجود دارد. در نمودار زیر شاهد تعداد افراد شاغل را مشاهده می کنید:

تعداد افراد شاغل در مالتا

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در مالزی

در حال حاضر بسیاری از موسسات آموزشی ارائه دهنده مدرک دیپلم در آزمایشگاه آزمایشگاه پزشکی وجود ندارد. علاوه بر این، مجلس قانون آسیب شناسی را در سال 2007 تصویب کرد و داشتن حداقل مدرک دیپلم برای افرادی که در زمینه آسیب شناسی آزمایشگاهی مشغول به کار هستند را به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی مجبور کرد. بنابراین تقاضا برای این متخصصان زیاد است و آنها بیشتر در آزمایشگاه های پزشکی در بیمارستان ها کار خواهند کرد. متخصصان فن آوری آزمایشگاه پزشکی می توانند در زمینه های تحقیق و توسعه، علوم بالینی، بیوتکنولوژی، علوم زیستی، ویروس شناسی، تغذیه و پزشکی قانونی تخصص داشته باشند. این اشخاص عنوان دارنده دیپلم، فارغ التحصیل معمولاً کار خود را به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی آغاز می کند.

دانشجویان در صورت تمایل به ادامه تحصیل در سطح مدرک، فارغ التحصیلان وارد سال 2 برنامه دوره پزشکی می شوند. آنچه را که شما مطالعه خواهید کرد مطالعات آزمایشگاه پزشکی پزشکی دانشجویان را برای شغلی به عنوان تکنسین های آزمایشگاه پزشکی آماده می کند. تکنسین های آزمایشگاهی پزشکی برای کمک به پزشکان در تشخیص و مدیریت بیماری ها، آزمایش ها و آنالیزهای آزمایشگاهی روی خون انسان، مایعات بدن و بافت ها انجام می دهند. کسانی که آرزو دارند دانشمندان بالینی، دانشمندان تحقیقاتی یا دانشگاهیان شوند می توانند تحصیلات خود را برای مدرک لیسانس در علوم پزشکی یا پزشکی قانونی ادامه دهند. پس با توجه به موارد مذکور کار در علوم آزمایشگاهی در این کشور بنابر تحصیلات می تواند متفاوت باشد.

شرایط ورود به مطالعه دیپلم در فناوری آزمایشگاه پزشکی تسلط به مواردی است که در لیست زیر آن را مشاهده می کنید:

  • انگلیسی
  • ریاضیات
  • زیست شناسی
  • فیزیک
  • شیمی
  • علوم عمومی
  • علوم کاربردی

فرصت های کار علوم آزمایشگاهی در مالزی

مشاغل موجود در آزمایشگاه های بالینی شامل مدیریت و ارائه خدمات تشخیصی برای کمک به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری است. عملکرد آزمایش بالینی و گزارش نتایج دقیق می تواند اطلاعات لازم برای راهنمایی درمانی را در اختیار پزشکان قرار دهد. تخمین زده می شود 70% تصمیمات پزشکی یک پزشک در مورد هر بیمار نتیجه مستقیم آزمایشات آزمایشگاهی باشد. علاوه بر ارائه نتایج آزمایش بالینی، دانشمندان آزمایشگاهی همچنین می توانند انفورماتیک سلامت و سایر داده های پشتیبانی و تحقیق و توسعه بیوتکنولوژی را ارائه دهند. دانشمندان آزمایشگاه پزشکی و تکنسین آزمایشگاه پزشکی چندین فوق تخصص به عنوان مثال، میکروبیولوژیست، بافت شناس) در گروه های و وجود دارد. در حالی که هر دو آزمایشاتی را برای پزشکان، بیمارستان ها و خدمات بهداشتی و درمانی انجام می دهند، دانشمندان آزمایشگاهی از مهارت بیشتری برخوردارند و آزمایشات پیچیده تر و روش های آزمایشگاهی را نسبت به تکنسین ها انجام می دهند.

این شغل جز 10 شغل پر درآمد در مالزی می باشد. رشته هایی را که می توانید در دیپلم فناوری آزمایشگاه پزشکی در علوم آزمایشگاهی در مالزی بخوانید را در لیست زیر مشاهده کنید:

  • بیوشیمی
  • بیوشیمی بالینی
  • هماتولوژی تشخیصی
  • زیست شناسی انسانی
  • ایمونولوژی
  • ایمونوهماتولوژی
  • میکروب شناسی
  • انگلی
  • سیتولوژی
  • آسیب شناسی
  • آمار زیستی
  • انگلیسی

فرصت های کار علوم آزمایشگاهی در مالزی

مهارت های یک تکنسین در آزمایشگاه های مالزی

در کشور مالزی تکنسین های آزمایشگاه پزشکی اقدامات آزمایشگاهی لازم مانند آزمایش نمونه ها و ثبت نتایج را انجام می دهند. با تجهیزات تشخیصی و تحلیلی، از جمله آنالیزگرها، مواد شیمیایی و خصوصیات نمونه های بیولوژیکی و تجهیزات سنجش خودکار ، مانند مواردی که برای سنجش ایمنی طراحی شده اند، کار می کنند. تکنسین های پزشکی معمولاً زیر نظر دانشمندان آزمایشگاه پزشکی کار می کنند و ممکن است از پزشکان یا سایر متخصصان پزشکی دستورالعمل دریافت کنند. مانند بسیاری از کارمندان در زمینه پزشکی، آنها ممکن است در شیفت های مختلف، ساعت های عجیب و غریب کار کنند یا در هنگام تماس باشند. علاوه بر انجام کارهای آزمایشگاهی معمول، آنها ممکن است نمونه ها را مستقیماً از بیماران جمع آوری کنند. این شغل در لیست مشاغل مورد نیاز مالزی قرار دارد.

مهارت های مورد نیاز برای دانشمندان و تکنسین های پزشکی به طور یکسان شامل موارد زیر است:

  1. توجه به جزئیات
  2. توانایی مقایسه مزایای راه حل های مختلف برای مشکلات
  3. توانایی کار با تجهیزات پیشرفته
  4. مهارت دستی (توانایی اداره لوله های کوچک و سوزن)
  5. استقامت (زیرا کادر فنی بیشتر روز را روی پاهایشان می گذرانند)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر گرفتن ویزای کار مالزی به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *