مهاجرت تحصیلی فیلیپین

کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین

کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین

اگر قصد کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین را دارید باید بدانید که برای این شغل خوب باید تحصیلات مرتبط داشته باشید. تکنسین های آزمایشگاه پزشکی و تکنسین های آزمایشگاه بالینی دارای مدرک کاردانی هستند، در حالی که دانشمندان آزمایشگاه پزشکی دارای مدرک لیسانس هستند. اگرچه برخی از کارهای آزمایشگاهی انجام شده توسط این متخصصان یکسان است، تکنسین های آزمایشگاهی بر جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل نمونه های بیولوژیکی تمرکز دارند. انجام مراحل آزمایشگاهی ابزار نگهداری و ارتباط یافته ها با بیماری ها یا شرایط شایع نیز از حوزه کاری این افراد است. دانشمندان آزمایشگاه پزشکی همین وظایف را انجام می دهند، اما از آنجا که دانش نظری گسترده تری دارند، آزمایش های پیشرفته تری مانند تشخیص مولکولی و آزمایش میکروبیولوژیکی بسیار زیاد و خون را برای تزریق متقابل انجام می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به فیلیپین شما را یاری می کند.

نرخ اشتغال در این کشور نرخ بسیار بالایی است که باعث جذب بسیاری از مهاجران برای کار در این کشور می شود. در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در فیلیپین هستید:

نرخ اشتغال در فیلیپین

مسئولیت های کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین

آنها همچنین نتایج آزمایشگاهی را ارزیابی و تفسیر می کنند، داده ها را ادغام می کنند، مشکلات را حل می کنند، با پزشکان مشورت می کنند، تحقیق می کنند و روش های جدید آزمایش را ارزیابی می کنند. متخصصان علوم آزمایشگاه پزشکی که به آنها دانشمندان آزمایشگاه بالینی یا تکنسین آزمایشگاه بالینی نیز گفته می شود دانشمندان بسیار ماهری هستند که وجود یا عدم وجود بیماری را کشف می کنند و داده هایی را ارائه می دهند که به پزشکان کمک می کند بهترین روش درمانی را برای بیمار تعیین کنند. اگرچه آنها اغلب شخصاً با بیماران درگیر نیستند، اما دانشمندان و تکنسین های آزمایشگاه پزشکی نقش مهمی در روند ارائه مراقبت های شخصی دارند. آنها داده های مهم و حیاتی را برای شناسایی و درمان سرطان، بیماری های قلبی، دیابت و بسیاری دیگر از شرایط سلامتی تولید می کنند.

وظایف یک تکنسین و شخصی که در آزمایشگاه در فیلیپین کار می کنند شامل موارد زیر می باشد:

  • هنگام اجرای آزمایشات و تجهیزات باید بسیار دقیق باشد زیرا خطاهای در آزمایش می تواند به طور جدی سلامت بیماران را به خطر بیندازد.
  • تصمیماتی بگیرید که روزانه بر بیماران تأثیر بگذارد. آنها به ندرت قبل از تصمیم گیری درمورد اقدام با یک ناظر مشورت می کنند.
  • تصمیماتی بگیرید که به شدت بر اعتبار کارفرمای آنها تأثیر بگذارد.
  • بیشتر کارهای روزمره و اهداف آنها را بدون اینکه ابتدا با سرپرست صحبت کنید تعیین کنید.
  • مهلت های دقیق را رعایت کنید. نتایج آزمون را نمی توان به تأخیر انداخت.

فضای کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین

در یک محیط معمول کار در فیلیپین، تکنسین های آزمایشگاه پزشکی روابط بین فردی خوبی دارند. به عنوان یک فرد شاغل باید تعامل اجتماعی سطح متوسطی داشته باشید. زیرا دیگران وقت خود را صرف گفتگو با پزشکان و سایر کارگران آزمایشگاه می کنند، اما وقت خود را به تنهایی در حال انجام آزمایشات می گذرانند. گاهی اوقات در موقعیت های درگیری قرار می گیرند. پرسنل پزشکی ممکن است در تفسیر نتایج آزمایش اختلاف نظر داشته باشند این اشخاص تا حدودی مسئول سلامتی و ایمنی دیگران هستند. همچنین شما باید به طور منظم به عنوان بخشی از یک تیم کار کنید. البته سختی هایی نیز دارد. روزانه در معرض بیماری ها، عفونت ها و آلاینده ها هستید و برای محافظت از خود از وسایل ایمنی مانند دستکش لاتکس و ماسک های جراحی استفاده می کنید و به طور هفتگی در معرض آلاینده ها و شرایط خطرناک قرار می گیرند.

متخصصین آزمایشگاه بالینی با استفاده از ابزار و فن آوری پیچیده زیست پزشکی و همچنین تکنیک های دستی بسیار ماهر اعمال زیر را انجام می دهند:

  • مایعات بدن، بافت ها و سلول ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.
  • میکروارگانیسم های عفونی را شناسایی کنند.
  • مواد شیمیایی مایعات بدن را تجزیه و تحلیل کنند.
  • ناهنجاری های لخته شدن خون را شناسایی کنند.
  •  خون اهدا کننده متقاطع برای تزریق را آزمایش کنند.
  • برای اندازه گیری اثربخشی درمان های خاص، خون را از نظر سطح دارو آزمایش کنند.
  • نتایج آزمایش را برای دقت ارزیابی کرده و به تفسیر آنها برای پزشک کمک کنند.

مراکز کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین

مراکز کار علوم آزمایشگاهی در فیلیپین

دانشمندان آزمایشگاه پزشکی نیز به احتمال زیاد به سوی سمت های مدیریتی پیش می روند. ساعات کار ممکن است بسته به شرایط کار متفاوت باشد، اما اکثر آزمایشگاه های بیمارستان و مرجع 24 ساعت در روز و 7 روز در هفته کار می کنند. این امر خود را به انعطاف پذیری زیادی در برنامه ریزی شیفت های کاری تبدیل می کند، که می تواند برای والدین شاغل بسیار مفید باشد. حقوق ماهیانه کار در فیلیپین حقوق مناسبی است. خواه بخواهید یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی باشید یا یک دانشمند آزمایشگاه پزشکی، می خواهید با گذراندن دوره های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و سایر علوم، آمادگی خود را در دبیرستان شروع کنید. برای تبدیل شدن به یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی، باید یک مدرک کاردانی 2 ساله را از یک  برنامه مصوب دریافت کنید و یک آزمون گواهینامه را پشت سر بگذارید.

این شغل جز 10 شغل پردرآمد در فیلیپین می باشد. تکنسین های آزمایشگاه پزشکی و دانشمندان آزمایشگاه پزشکی می توانند در طیف گسترده ای از عرصه ها کار کنند. در لیست زیر برخی از آن ها را مشاهده می کنید:

  • آزمایشگاه های بالینی بیمارستان
  • آزمایشگاه های تجاری یا مرجع
  • آزمایشگاه های بهداشت عمومی
  • صنایع دارویی یا شیمیایی
  • شرکت های بیوتکنولوژی
  • آزمایشگاه های پزشکی قانونی و انتظامی
  • کلینیک های دامپزشکی
  • موسسات تحقیق و تدریس
  • مراکز پیوند و اهدا کنندگان خون
  • کلینیک های باروری
  • صنایع آرایشی و بهداشتی یا غذایی

تحصیلات آزمایشگاهی در فیلیپین

دانشمندان آزمایشگاه پزشکی دارای مدرک لیسانس هستند و یک برنامه علوم آزمایشگاهی پزشکی معتبر را به پایان رسانده اند. در حالی که در دانشگاه هستید، دوره های ریاضیات، شیمی و زیست را بگذرانید. این  برنامه های معتبر ممکن است در یک سیستم بیمارستان یا یک دانشگاه واقع شوند. پس از فارغ التحصیلی، یک دانشمند آزمایشگاه پزشکی نیز باید در یک آزمون گواهینامه قبول شود. برای افرادی که می خواهند رشته خاصی از تخصص را دنبال کنند، سطح بالاتری از آموزش نیز وجود دارد. تحقیق و توسعه به اندازه تجزیه و تحلیل و تضمین کیفیت کار می کند. در تمام دوره های کارآموزی، امکان پیشرفت با آموزش بیشتر وجود دارد و اگر قصد کار پس از اتمام تحصیل خود در این کشور را دارید باید برای ویزای کار فیلیپین آماده شوید. می توانید برای کسب اطلاعات در خصوص اقامت فیلیپین از طریق کار با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *