مهاجرت کاری رومانی

کار علوم آزمایشگاهی در رومانی

کار علوم آزمایشگاهی در رومانی

جهت کار علوم آزمایشگاهی در رومانی بایستی دارای مدرک تحصیلی و تجربه کاری باشید. رومانی یکی از کشورهای شرق اروپاست. این کشور می تواند گزینه ای عالی برای زندگی باشد. هزینه زندگی در آن مقرون به صرفه است. کار علوم آزمایشگاهی در رومانی در بخش های مختلف از جمله پزشکی، دارویی، شیمیایی و غیره است. برای کار علوم آزمایشگاهی در رومانی در ابتدا باید پیشنهاد رسمی دریافت کنید و سپس برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. متقاضیان کار علوم آزمایشگاهی در رومانی در ادامه می توانند اطلاعات لازم را که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده بدست آورند.

بازار کار علوم آزمایشگاهی پزشکی در رومانی

چشم انداز اقتصادی و سیاسی رومانی خطرات و فرصت هایی دارد. اقتصاد با سرعت بالایی در حال رشد است، یک طبقه متوسط ​​با درآمد قابل استفاده در حال توسعه است. رشد اقتصادی عمدتاً مصرف مبتنی بر یک توسعه اقتصادی سالم به سرمایه گذاری بیشتر نیاز دارد. مردم رومانی از وضعیت بهداشتی پایینی برخوردار هستند. امید به زندگی هنگام تولد در اتحادیه اروپا کمترین است. در مقایسه با جمعیت اتحادیه اروپا، رومانیایی ها بیشتر به دلیل بیماری های قلبی عروقی می میرند. عوامل خطر عبارتند از:

  • رژیم غذایی نامناسب
  • مصرف زیاد چربی
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل و ورزش اندک

 عملکرد سیستم بهداشتی رومانی ضعیف است. سیستم بهداشتی قادر به ایجاد نتایج بهداشتی مطلوب تر برای افراد خود نیست. یک دلیل واضح بودجه نسبتاً کم دولت برای مراقبت های بهداشتی است. هزینه های کالاهای پزشکی و خدمات نسبتاً زیاد است، که نشانگر سطح پایینتری از خدمات بخش دولتی است. پزشکان اغلب به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مهاجرت می کنند. خدمات بهداشتی در مناطق شهری نسبتاً خوب است، در مناطق کشور مردم کم برخوردار هستند. آموزش پزشکی رومانی خوب است، تحقیقات علمی و تحقیق و توسعه بسیار اساسی است. دانشجویان پزشکی رومانی به دلیل داشتن یک آزمون سخت انتخابی، از بهترین ها در این کشور هستند. تحقیقات علمی به سختی در دانشگاه ها، عمدتاً در موسسات آکادمی علوم رومانی انجام می شود. بودجه تحقیقاتی هم از منابع رومانیایی و هم از منابع بین المللی محدود است.

تحقیق و توسعه در شرکت های دارویی و بیمارستان ها انجام می شود. همکاری بین دانشگاه ها و تجارت محدود است. امکان همکاری در سطح دولتی و نهادی در زمینه اقتصاد بهداشت، ارزیابی فناوری سلامت، بهداشت عمومی است. فرصت های تجاری عمدتا در فروش داروها و دستگاه های پزشکی است. توزیع دارو بزرگترین بخش بهداشت و درمان خصوصی است.

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در رومانی

همانطور که گفته شد میزان درآمد مردم رومانی با توسعه اقتصاد این کشور در حال افزایش است. واجد پول این کشور RON (لئو رومانی) است. و پرداخت حقوق با این واحد است. میزان درآمد شما با کار علوم آزمایشگاهی در رومانی بسته به موقعیت شغلی شما دارد. برای مثال میزان درآمد مدیریت آزمایشگاه بیشتر از تکنسین هاست. میزان حقوق ماهیانه کار در رومانی به صورت کلی در حد متوسط اتحادیه اروپاست. طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در کشور رومانی به صورت متوسط می توانید 6360RON (لئو رومانی) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار علوم آزمایشگاهی در رومانی در حدود 3430RON (لئو رومانی) و در بیشترین حالت 9600RON (لئو رومانی) می باشد. در زمان نگارش این مقاله هر 1000RON (لئو رومانی) برابر با 247$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رومانی در علوم آزمایشگاهی را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار در رومانی

شرایط کار علوم آزمایشگاهی در رومانی

پیدا کردن یک شغل در رومانی می تواند نسبتا آسان باشد، زیرا بازار کار در حال توسعه است. این فرصت های شغلی را برای خارجی ها ایجاد کرده است. این به ویژه برای افرادی که به دنبال موقعیت های تخصصی هستند یا برای افرادی که دارای مهارت های بالا هستند، درست است. قبل از کار در رومانی، افراد مختلفی باید در مورد بازار کار در رومانی بدانند. این شامل آخرین مقررات قانونی، مهارت های مورد نیاز و فرصت های شغلی است. اتباع اتحادیه اروپا حق زندگی و کار در رومانی بدون اجازه کار دارند. سایر اتباع پس از داشتن یک قرارداد قانونی کار در رومانی، می توانند مجوز اقامت به دست آورد. مجوزهای کاری توسط وزارت کار و حمایت اجتماعی رومانی صادر می شود، بر اساس یک ویزای کاری و بررسی اسناد لازم ارائه شده توسط متقاضی صادر می شود.

تمام مسائل مربوط به اشتغال توسط وزارت امنیت و امنیت اجتماعی اداره می شود. برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا لازم است درخواست مجوز اقامت در سفارت رومانیایی یا کنسولگری در کشور خود را قبل از درخواست مجوز کار ارائه دهید. مجوز کار علوم آزمایشگاهی در رومانی برای کارفرمای خاص است. شرکت باید نشان دهد که شما یک مجموعه خاص از مهارت های لازم برای موقعیت دارید. علاوه بر این، آنها باید نشان دهند که آنها قادر به پر کردن موقعیت با نامزد اتحادیه اروپا نیستند.

تحصیل علوم آزمایشگاهی بالینی در رومانی

برنامه کارشناسی در علوم آزمایشگاهی بالینی در سال 2013 به عنوان پاسخ به نیاز شدید متخصصان در بازار کار و پیشنهاد محدود از موسسات آموزش عالی در سطح ملی آغاز شد. این مدرک پزشکی جدید دارای تخصصی با استاندارد بالا در یک حرفه در حال رشد در منطقه پزشکی مدرن، با اساتید بسیار واجد شرایط است. این امکانات مدرنی را برای آموزش و همچنین برای تمرین بالینی فراهم می کند. متخصص به عنوان دستیار آزمایشگاه بالینی فرصت های شغلی بالینی یا تحقیقاتی را در رومانی و خارج از کشور، در بخش های دولتی و خصوصی به فارغ التحصیلان ارائه می دهد.

با تحصیل علوم آزمایشگاهی در رومانی از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • لذت بردن از آموزش استاندارد و ابتکاری در یک دانشگاه مشهور
  • کسب تخصص علوم آزمایشگاهی
  • انجام تحقیقات و مطالعه بر علوم جدید
  • مشارکت در کار مشترک با نمایندگان اصلی بازار کار و آگاهی از نیازهای فعلی بازار و شرایط اشتغال
  • توسعه در یک محیط دانشگاهی با استفاده از پیشرفته ترین زیرساخت های آموزش، تحقیق و اسناد
  • ادغام در یک فضای بین المللی سریع و در حال گسترش و متنوع
  • زندگی دانشجویی عالی، با امکانات مدرن و به طور مداوم بهبود یافته
  • آمادگی ورود به بازار کار در رومانی

در جدول زیر دانشگاه های رومانی ارائه کننده علوم آزمایشگاهی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه پیتستی
2دانشگاه ترانسیلوانیا
3دانشگاه تیتو مایورسکو
4دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایوا
5دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو
6دانشگاه پلی تکنیک بخارست
7دانشگاه بیبس بولای

جهت بررسی هزینه زندگی و تحصیل در رومانی این مقاله را مطالعه کنید.

بررسی اشتغال Laboratory sciences در رومانی

بررسی اشتغال Laboratory sciences در رومانی

کارها در آزمایشگاه های رومانی اغلب در تیم هایی با دانشمندان و سایر تکنسین ها انجام می شود. شما معمولاً در آزمایشگاه های استریل کار می کنید، جایی که باید لباس محافظ بپوشید، اما ممکن است سفرهای موقت برای جمع آوری یا تحویل نمونه ها یا اندازه گیری ها انجام شود. شما باید مراحل سخت و بهداشتی و ایمنی را دنبال کنید و ممکن است در معرض مواد شیمیایی خطرناک، گرد و غبار، مواد زائد بیولوژیکی، مایعات بدن، بخارات و مواد زائد سمی باشید. با جابجایی روزانه تجهیزات، ماشین آلات، نمونه ها و وسایل، برخی از کارها احتمالاً سنگین است.

مشاغل علوم آزمایشگاهی در شهرهای بزرگ رومانی در دسترس هستند زیرا آزمایشگاه ها در بیشتر شهرها واقع شده اند. بعضی از صنایع نیاز به کارهای میدانی دارند که ممکن است شامل سفر در یک روز کاری باشد. جهت انجام کار علوم آزمایشگاهی نیاز به کسب تخصص در حوزه فعالیت کار مانند رشته های زیر دارید:

انجمن های آزمایشگاهی در رومانی

در رومانی 2 انجمن بزرگ، انجمن پزشکی آزمایشگاهی رومانی (SRML) و انجمن آزمایشگاه های پزشکی رومانی (ALMR) فعالیت می کنند. در سال 1993 انجمن آزمایشگاه بالینی رومانی تاسیس شد (ادامه فعالیت بخش قبلی آزمایشگاه بالینی، که شعبه ای از اتحادیه علوم پزشکی در رومانی بود). از سال 2001 انجمن آزمایشگاه بالینی رومانی به انجمن پزشکی آزمایشگاهی رومانی (SRML) تبدیل شد. در سال 1999، پروفسور اوژن مودی در تیرگو مورس بنیاد آزمایشگاه بالینی Marcela Zamfirescu Gheorghiu را تاسیس کرد که در سال 2004 به انجمن آزمایشگاه های پزشکی رومانی (ALMR) تبدیل شد. از سال 2006 ALMR عضو وابسته IFCC و از سال 2009 عضو EFLM است. اعضای هر دو سازمان پزشکان پزشکی (متخصص پزشکی آزمایشگاهی)، زیست شناس، بیوشیمی، شیمی دان، بیوفیزیک دان هستند. آزمایشگاه بالینی به منظور حمایت از مدیریت مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا است.

از آنجا که آزمایشگاه بالینی ابزاری اساسی برای پزشکی بالینی است، تمرکز جوامع بر توسعه و اجرای آزمایش های تشخیصی است. این جوامع همچنین توسعه آموزش مداوم برای متخصصین آزمایشگاه را تشویق می کنند. به منظور تحقق این اهداف، انجمن ها هر ساله کنفرانس ها یا کنگره های ملی را با مشارکت دانشکده های پزشکی در رومانی و با سخنرانی مدعوین تحت حمایت IFCC و EFLM برگزار می کنند. از آنجا که حرفه با صنعت تشخیص بالینی در یک همکاری دائمی و قوی است، فرصت توسعه و انتقال نوآوری های فنی به متخصصان آزمایشگاه بالینی توسط کارگاه های آموزشی سازمان یافته توسط شرکت های تشخیص بالینی و غیره برای متخصصان آزمایشگاه هر ساله توسط هر 2 انجمن برگزار می شود. جهت اخذ ویزای کار در کشور رومانی می توانید به مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *