دسته بندی نشده

کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک

کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک

کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک با توجه به فعالیت شرکت های علمی و همچنین مراکز درمانی و بهداشتی پر تقاضاست. جمهوری چک در سال های اخیر به عنوان یک کشور موفق از نظر اقتصادی در اروپا شناخته می شود. این کشور توانسته اقتصاد خود را توسعه دهد و در بسیاری از زمینه ها کار کند. علوم آزمایشگاهی یکی از علوم مهم برای تشخیص، ارزیابی و اندازه گیری است. با کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک می توانید در این کشور اقامت کاری دریافت کنید. در غالب این مقاله در ادامه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک را بررسی کرده اند.

بازار اشتغال laboratory science در جمهوری چک

جمهوری چک اقتصاد پویایی دارد. رشد %2.4 قوی، نرخ بیکاری پایین در اتحادیه اروپا و بدهی کم دولت از ویژگی های این کشور است. با این وجود در صورت ادامه رشد، این کشور باید به بهبود کیفیت سرمایه انسانی خود و نظارت بر وام های رهنی ادامه دهد. اقتصاد چک در بدهی عمومی کم خود نمونه است و بیکاری نسبتاً کم است. با این وجود، برخی از اقتصاددانان می گویند این کشور باید سرمایه گذاری بیشتری در سرمایه انسانی کند. درست است که اقتصاد چک بسیار خوب پیش می رود. رشد امسال می تواند نزدیک یا حتی بیش از 3% تولید ناخالص داخلی باشد که احتمالاً کمی بالاتر از پتانسیل حدود %2.5 است. تمام شاخص های اقتصاد کلان بسیار مثبت به نظر می رسند.

البته این کشور مایل است که به طور کلی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد، اما چرخه سرمایه گذاری بسیار به چرخه بودجه 7 ساله اتحادیه اروپا و ورود اعتبارات اتحادیه اروپا مرتبط است. این اقتصاد پویا و فعال موجب شده کارآفرینان زیادی درگیر این بازار شوند و شرکت های مختلف تجاری، علمی و غیره ایجاد شود. با توجه به حضور شرکت ها و آزمایشگاه های علمی مختلف در جمهوری چک، بازار کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک فعال است.

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک

واحد پول کشور جمهوری چک CZK (کرون چک) است و پرداخت حقوق با این ارز انجام می شود. میزان حقوق ماهیانه کار در چک در علوم آزمایشگاهی بستگی به نوع شغل و مقام دارد. تجربه و تخصص 2 فاکتور مهم برای تعیین حقوق است. در هر حال طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در کشور جمهوری چک به صورت متوسط می توانید 44200CZK (کرون جمهوری چک) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار علوم آزمایشگاهی در چک در حدود 23000CZK (کرون جمهوری چک) و در بیشترین حالت 67600CZK (کرون جمهوری چک) می باشد. در زمان نگارش این مقاله هر 1000CZK (کرون جمهوری چک) برابر با 39.3€ (یورو) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک

کار علوم آزمایشگاهی انفورماتیک در جمهوری چک

حجم و پیچیدگی داده هایی که در زندگی روزمره استفاده می شود به سرعت در حال افزایش است و شرکت های خصوصی و موسسات دولتی مجبورند با استفاده از داده ها به روشی موثر و مفید مقابله کنند. این منطقه با زمینه تحقیقاتی موسسه علوم رایانه ای مطابقت دارد. نقش آزمایشگاه انفورماتیک کاربردی فراهم آوردن بستری است که تحقیقات پیشرفته و نیازهای عملی بخش های کاربردی را گرد هم آورده است. این آزمایشگاه ها به آزمایش نتایج علمی جدید در دنیای واقعی اختصاص دارد که مربوط به رشته های منتخب علوم کامپیوتر است و از دانش و تجربه جمع آوری شده برای انتقال دانش به برنامه های کاربردی استفاده می شود. کار با داده های دنیای واقعی گام بعدی برای استفاده از الگوریتم ها و روش های جدید است.

این معمولاً به این معنی است که تعدادی از مسائل باید حل شوند که در تحقیقات پایه قبلی وجود ندارد. برای نزدیک کردن نتایج علمی به برنامه هایی که به نیازهای خاص و محدودیت های فنی ارائه شده توسط حوزه کاربرد احترام می گذارند، همکاری نزدیک با شرکای بخش کاربردی لازم است. زمینه های اصلی کار در این آزمایشگاه عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل و مدل سازی سیستم های پیچیده با استفاده از روش برای تجزیه و تحلیل خطی و غیر خطی
  • برنامه های انتخاب شده محاسبات در مقیاس بزرگ، از جمله پردازش موازی در خوشه های HPC (محاسبات با کارایی بالا)
  • روش های هوش مصنوعی یادگیری ماشین به ویژه (از جمله شبکه های عصبی مصنوعی) محاسبه شده با استفاده از سیستم های چند پردازنده ناهمگن و معماری GPU
  • تجزیه و تحلیل آماری داده های پیچیده، مدل سازی آماری، توسعه روش های استنباط، طراحی آزمایش آماری.

تحصیل علوم آزمایشگاهی در جمهوری چک

جهت ورود به بازار کار در جمهوری چک در رشته علوم آزمایشگاهی حتما باید دارای مدرک علمی باشید. خوشبختانه جمهوری چک دوره های مختلف علوم آزمایشگاهی مانند علوم شیکی، زیست پزشکی، پزشکی، فناوری و غیره ارائه می کند. دانشگاه چارلز جمهوری چک یکی از برجسته ترین دانشگاه ها برای تحصیل علوم آزمایشگاهی است. برای مثال این دانشگاه دارای مرکز علوم پزشکی قانونی محیط زیست متشکل از گروه های کاری مستقر در هیئت علمی و خارجی است که در تحقیق و تجزیه و تحلیل روش های پزشکی قانونی مورد استفاده در تحقیقات فعالیت های جنایی تأثیرگذار بر محیط زیست تخصص دارند.

در این مرکز، روش های دستیابی به شواهد پزشکی قانونی، به ویژه تمرکز بر حفاظت از گونه های در معرض خطر، توسعه یافته، استاندارد و ابداع شده اند. این مرکز ترکیبی از تخصص خاص کارمندان در زمینه های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی، بررسی ها و اظهارات تخصصی را برای اهداف دولتی امکان پذیر می کند.

در جدول زیر دانشگاه های جمهوری چک جهت تحصیل علوم آزمایشگاهی ذکر شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه چارلز
2دانشگاه علوم طبیعی پراگ چک
3آکادمی علوم جمهوری چک
4دانشگاه استراوا
5دانشگاه پردوبیس

جهت بررسی هزینه تحصیل و زندگی در کشور جمهوری چک این مقاله را مطالعه کنید.

کار علوم آزمایشگاهی در شرکت Eurofins در چک

کار علوم آزمایشگاهی در شرکت Eurofins در چک

آزمایشگاه های معتبر Eurofins در پراگ طیف گسترده ای از تجزیه و تحلیل های میکروبی و شیمیایی را ارائه می دهند. خدمات و مشاوره از طریق دفاتر در پراگ و برنو در دسترس است، شبکه تدارکات برای نمونه گیری و جمع آوری نمونه کل جمهوری چک را پوشش می دهد.

خدمات شامل:

  • آزمایش غذا و خوراک
  • آزمایش شیمیایی و تغذیه ای محصولات برای صنعت و بخش خرده فروشی
  • تعیین مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و غیره
  • آزمایش اصالت بر اساس تجزیه و تحلیل نشانگرها (محتوای گوشت ، میوه و سبزیجات)
  • کشت و تجزیه و تحلیل میکروبیولوژی PCR
  • بازرسی ها، ممیزی ها، گواهی های بازاریابی و مشاوره

کار laboratory science کیفیت هوا در چک

آزمایشگاه تحقیقاتی در مورد کیفیت هوا مجهز به ابزارهای پیشرفته ای است که امکان تجزیه و تحلیل شیمیایی و فیزیکی میدانی و آزمایشگاهی را در ترکیبات جوی فراهم می کند. برای گونه های گازی، واحدهای سری HORIBA 360 موجود است. مشخصات آئروسل با استفاده از طیف سنج های SMPS 3936 LN 25 و APS 3321، فتومترهای لیزری DustTrak، مانیتور میرایی بتا FH 62 I-R و ضریب ضربه تک مرحله ای و آبشار با حجم کم و زیاد تعیین می شود. میزان جذب یا بازتاب را می توان با بازتاب سنج لکه دود استاندارد (M43D) اندازه گیری کرد.

از دزیمتری منفعل نیز استفاده می شود. یک کانتینر سیار تهویه مطبوع می تواند به ابزارهای فوق الذکر مجهز شده و همراه با یک ایستگاه هواشناسی در این زمینه استفاده شود. یک تونل باد کوچک با حجم کل، گردش هوا بسته و محفظه احیا در آزمایشگاه های رسوب و احیا استفاده می شود. تجزیه و تحلیل شیمیایی نمونه ها توسط ICP-MS ، AAS ، AMA و سایر روش ها انجام می شود.

کار در آزمایشگاه استریسوفسکی جمهوری چک

تحقیقات در آزمایشگاه استریسوفسکی بر روی غشاهای بیولوژیکی و تجزیه و تحلیل آنزیمی در زمینه آنها انجام شده است. این آزمایشگاه در حال مطالعه پروتئازهای داخل غشایی از خانواده لوزی و جنبه های مکانیکی عملکردهای آنها برای سیگنالینگ بیولوژیکی، بیوژنز پروتئین غشایی و هموستاز است. در کار ابزارهای بیوشیمی غشایی، آنزیمولوژی و زیست شناسی ساختاری ادغام می شود تا مشخص شود لوزی ها چگونه لایه های زیرین را تشخیص می دهند و انتخاب می کنند و از روش های پروتئومیک کمی، زیست شناسی سلولی و ژنتیک برای کشف اساس مولکولی عملکردهای لوزی در ارگانیسم ها استفاده می کنند. این آزمایشگاه یک گروه بین المللی است و همیشه به دنبال دانشجویان با استعداد و با انگیزه و فوق دکترا هستند. جهت بررسی اخذ ویزای کار در کشور جمهوری چک به مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *