مهاجرت کاری بلژیک

کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک

کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک

بازار کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک با توجه به وجود آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در این کشور فعال است. بلژیک به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می تواند گزینه مناسبی برای کار و یا تحصیل علوم آزمایشگاهی باشد. همانطور که می دانید علوم آزمایشگاهی یک حرفه تخصصی و تحقیقاتی است. لذا برای انجام این کار باید دارای تجربه و مدرک معتبر در آن زمینه باشید. در بلژیک آزمایشگاه های مختلفی در طیف گسترده ای از علوم شامل علوم پزشکی، شیمیایی و غیره فعالیت دارند. جهت انجام کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک نیاز به دانش زبان رایج در این کشور یعنی زبان های هلندی، انگلیسی و فرانسوی و حتی آلمانی خواهید داشت. در ادامه این مطالب متقاضیان کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک می توانند این موضوع که به دست مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده مطالعه کنند.

بازار کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک

خوشبختانه بازار کار علوم آزمایشگاهی در بلژیک برای افراد دارای مهارت و مدرک تحصیلی مناسب است. البته شیوع ویروس کرونا بر روی نرخ بیکاری و اشتغال بلژیک نیز اثرگذار بوده است. دولت اقدامات حمایتی مختلفی مانند سیستم بیکاری موقت و پل ارتباطی برای افراد خود اشتغالی را اتخاذ کرد. تعداد افراد شاغل بین سال های 2019 و 2020 حدود 0.6%کاهش یافته است. نرخ اشتغال افراد 15 الی 64 ساله از 65.3٪ در 2019 به 64.7٪ در سال 2020 کاهش یافته است. بعلاوه، تعداد افراد بیکار 8800 نفر افزایش یافته است. وضعیت بازار کار برای برخی از زیر گروه ها از برخی دیگر بدتر است. تعداد افراد شاغل عمدتا در میان گروه های آسیب پذیر بیشتری در بازار کار مانند جوانان، افراد کم مهارت و متوسط ​​و افراد با تابعیت غیر اتحادیه اروپا کاهش می یابد.

لذا یافتن کار علوم آزمایشگاهی برای افراد خارجی و با مهارت و تجربه کم سخت تر شده است. البته در سال 2022 افراد با مهارت بیشتری نسبت به سال های دیگر وارد بازار کار شده اند. بنابراین هم تعداد شاغلان و هم تعداد بیکاران دارای مدرک تحصیلات عالی به شدت افزایش می یابد. در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در بلژیک به صورت متوسط می توانید 5050€ (یورو) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق ماهیانه 2630€ (یورو) و در بیشترین حالت 7730€ (یورو) خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در بلژیک در علوم آزمایشگاهی در بلژیک را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار در بلژیکتحصیل علوم آزمایشگاهی در بلژیک

بلژیک دارای دانشگاه های برجسته و با کیفیتی در سطح اروپا دارد. دانشجویان می توانند برای کار در علوم آزمایشگاهی بلژیک در همین کشور درس بخوانند و مدرک معتبر را دریافت کنند. دانشگاه های بلژیک دارای دانشگاه ها با امکانات از جمله مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی هستند. با تحصیل در بلژیک در این رشته می توانید بر روی پروژه در آزمایشگاه کار کنید و تحقیقات خود را منتشر کنید. جهت تحصیل در این رشته ابتدا باید از دانشگاه پذیرش بگیرید و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنید.

برخی از دانشگاه های معتبر بلژیک برای تحصیل علوم آزمایشگاهی معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه آنتورپ
2دانشگاه نامور
3دانشگاه گنت
4دانشگاه وریج بروکسل
5دانشگاه UCL بلژیک

کار علوم آزمایشگاهی در انجمن پزشکی رویال بلژیک

انجمن رویال یا سلطنتی پزشکی آزمایشگاهی بلژیک با هدف نمایندگی و ارتقا علایق علمی و بالینی پزشکی آزمایشگاهی در بلژیک و همچنین زیست شناسی بالینی، بیوشیمی، خون شناسی، میکروبیولوژی و رشته های جدید مرتبط است. این انجمن به منظور ترویج علم و بهبود دانش، رهنمودها، نوآوری های فنی و پزشکی، استاندارد سازی، کیفیت، ایمنی بیمار، آموزش نظری و عملی در پزشکی آزمایشگاهی ایجاد شده است.

هدف این است که این حرفه را به عنوان یک گروه مرجع علمی واحد و به عنوان یک گروه متخصص با توجه به موسسه بهداشت بلژیک (SCIENSANO)، آزمایشگاه های بالینی، بخش پزشکی-تشخیصی و دارویی و انجمن پزشکان عمومی و متخصصان پزشکی نمایندگی کند. این انجمن نقش نمایندگی شیمی بالینی بلژیک و پزشکی آزمایشگاهی را در انجمن های بین المللی و اروپایی پزشکی آزمایشگاهی دارد. این انجمن از طریق کنفرانس های علمی و ابتکارات آموزشی، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و انجمن های اینترنتی، اشتراک در مجلات علمی حرفه ای، دانش پیشرفته در این زمینه را پیشنهاد و منتشر می کند. همچنین در گروه های کاری بین المللی IFCC و EFLM فعال هستند.

تحصیل و کار علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه Medpace بلژیک

آزمایشگاه های مرکزی Medpace که از نظر استراتژیک در ایالات متحده، بلژیک، چین و سنگاپور واقع شده اند، توانایی جهانی برای انجام مطالعات  کمک به نیازهای نظارتی و ارائه راه حل های سفارشی ویژه نیازهای حامی مالی را دارند. آزمایشگاه های آن کاملاً تحت مالکیت و هدفمند با زیر ساخت های پیشرفته ساخته شده اند. آنها از ابزار آزمایش یکسانی برخوردارند، از رویه های عملیاتی جهانی پیروی می کنند و از یک سیستم اطلاعات آزمایشگاهی جهانی استفاده می کنند، تا هماهنگی کامل داده های جهانی را تضمین کند. به عنوان بخشی از تلاش ها برای گسترش خدمات و قابلیت های آزمایشگاهی، آزمایشگاه بلژیک که به تازگی تکمیل شده است، شامل یک ساختمان آزمایشگاه جدید و خدمات جدید در تأسیسات لوون است.

به عنوان بخشی از رشد در آزمایشگاه بلژیک، رهبری علمی در بلژیک همچنان توسط دانشمندان دکترا رشد می کند و به یک کادر علمی قوی تبدیل می شوند. دانشمندان زمینه های متنوعی در تحقیقات بالینی و تخصص ها از جمله فلوسیتومتری، تکنیک های مولکولی (به عنوان مثال PCR در زمان واقعی، تعیین توالی)، ایمونولوژی مخاط، خون شناسی، ویروس شناسی و شیمی درمانی دارند. خلاصه کارهای انجام شده در این آزمایشگاه:

  • در عملیات آزمایشگاهی از جمله جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های علمی تبحر کامل دارد.
  • تجربه تخصصی بررسی تعاملات عصبی ایمنی در دستگاه گوارش.
  • به خوبی در چندین مجله و پوستر علمی منتشر شده است.
  • دارای گواهینامه اتحادیه انجمن علوم حیوانات آزمایشگاهی اروپا است.

این آزمایشگاه همچنان در زمینه آموزش فعالیت دارد:

  • دکترا در علوم پزشکی
  • کارشناسی ارشد بیوشیمی و بیوتکنولوژی
  • لیسانس علوم بیوشیمی و بیوتکنولوژی

تحصیل و کار علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه Medpace بلژیک

تحصیل علوم آزمایشگاهی حیوانات در دانشگاه آنتورپ بلژیک

این دوره به شما می آموزد و یاد می دهد که چگونه از حیوانات آزمایشگاهی به روش بهینه در تحقیقات خود استفاده کنید و نحوه انجام این تحقیقات را مطابق با قوانین بلژیک و اروپا انجام دهید. علاوه بر این، شما نمای کلی از انواع مدل های آزمایشگاهی حیوانات و گزینه های دیگر آنها را دریافت خواهید کرد. آیا شما به عنوان یک متخصص آزمایشات حیوانات را انجام می دهید، آیا به طور فعال روی آزمایشات حیوانات کار می کنید یا مسئولیت مراقبت از حیوانات آزمایشگاهی را بر عهده دارید؟ پس این آموزش های لازم برای شما است.

این دوره مطابق با الزامات شناخته شده به عنوان متخصص آزمایش حیوانات Cat C  است که توسط فرمان سلطنتی 13 سپتامبر 2004 تعریف شده است. این فرمان سلطنتی آموزش افرادی را که در آزمایشات حیوانات شرکت می کنند یا در آن شرکت می کنند، و افرادی که مراقبت از آنها را تنظیم می کنند، تایید می کند.

کار علوم آزمایشگاهی در BASF بلژیک

شرکت BASF بزرگترین شرکت شیمیایی در جهان است. این موفقیت با کیفیت محصولاتی که به مشتریان خود ارائه می دهد حاصل می شود. شما می توانید در یکی از آزمایشگاه های تحقیق و توسعه یا کنترل کیفیت کار می کنید. در آزمایشگاه های این شرکت بیش از 7000 کارمند با هم در تیم هایی با دانشمندان، مهندسان و تکنسین های آزمایشگاهی همکاری می کنند. م یتوانید محصولات را توسعه و ارزیابی کنید. جهت کار بلژیک در این شرکت باید:

  • یک لیسانس یا فوق لیسانس شیمی و چندین سال تجربه داشته باشید.
  • کنجکاو، خلاق و علاقه زیادی به شیمی داشته باشید.
  • علاقه مند به تحقیق باشید، صبور هستید و پشتکار لازم را برای رسیدن به اهداف خود نشان دهید.
  • به هلندی و انگلیسی مسلط باشید.

برای تحقیق و توسعه در بلژیک می توانید در سایت مرکز هماهنگی BASF بلژیک کار کنید. در BASF آنتورپ می توانید به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه برای کنترل کیفیت محصولات کار کنید. شما روزانه به مدیران تولید کارخانه گزارش می دهید و از این طریق به موفقیت BASF کمک می کنید. همچنین می توانید یک پیشنهاد گسترده دوره های آموزشی با تمرکز قوی بر آموزش در محل کار توسط تیم ماهر و با انگیزه خود داشته باشید. شرایط اخذ ویزای کاری بلژیک توسط کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *