مهاجرت کاری بلاروس

کار علوم آزمایشگاهی در بلاروس

کار علوم آزمایشگاهی در بلاروس

کار علوم آزمایشگاهی در بلاروس شامل تحقیقات و انجام آزمایش در زمینه های مختلف علمی از جمله رشته پزشکی و رشته علوم مانند فیزیک و شیمی است. بلاروس به عنوان یکی از کشورهای شرق اروپا می تواند گزینه کم هزینه ای برای مهاجرت باشد. جهت انجام کار علوم آزمایشگاهی در بلاروس نیاز به اخذ ویزای کاری این کشور و صدور مجوز دارید. اداره مهاجرت این کشور مسئول صدور ویزا برای متقاضیان است. در ادامه این مقاله متقاضیان کار علوم آزمایشگاهی در بلاروس می توانند این مطلب را مطالعه کنند و از متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت دریافت پاسخ سوالات خود استفاده کنند.

بازار کار علوم آزمایشگاهی در بلاروس

بر خلاف بیشتر کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی و اقتصادهای توسعه نیافته این کشورها، بلاروس نرخ اشتغال بالایی را حفظ کرده است و ساختار بازار کار همچنان باقی مانده است. عملاً بدون تغییر به دلیل تعداد بالای شرکت های بزرگ دولتی، صنایع و بخش های خصوصی همچنان نرخ اشتغال مناسب است. میزان فعالیت اقتصادی در سال 2017 %71.3 بود که نزدیک به میانگین %73.3 اتحادیه اروپا بود. برای مردان (75%) نسبت به زنان (67%) کمی بیشتر بود. نرخ اشتغال نیز زیاد است و از 66.7% در 2016 به 67.2٪ در 2017 کمی افزایش یافته است. نتایج خوب بازار کار نیز در نسبت جوانان محصل را افزایش داده است. برای سال های متمادی نرخ بیکاری رسمی در بلاروس بسیار کم بوده است.

مقامات رسمی استخدام در بلاروس از افزایش جای خالی شغل موجود در سال 2021 در مقایسه با سال 2017 خبر می دهند که نشانگر افزایش تقاضا در بازار کار است. سهم مشاغل یقه آبی از جای خالی 10% افزایش یافته است. با این حال، بیشتر جاهای خالی گزارش شده به خدمات استخدام برای بسیاری از جویندگان کار جذاب نیست زیرا آنها عمدتا مشاغل کم درآمد هستند و مدارک سطح پایین دارند. در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در بلاروس به صورت متوسط می توانید 1830BYN (روبل بلاروس) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق ماهیانه 840BYN (روبل بلاروس) و در بیشترین حالت 2920BYN (روبل بلاروس) خواهد بود. در زمان نگارش این مقاله هر 1000BYN (روبل بلاروس) برابر با 397$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در بلاروس در علوم آزمایشگاهی در بلاروس را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار در بلاروستحصیل علوم آزمایشگاهی در بلاروس

دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل در علوم آزمایشگاهی در بلاروس اقدام کنند. کلیه دانشجویان خارجی که گواهینامه تحصیلات متوسطه خود را گذرانده اند می توانند برای پذیرش در رشته علوم آزمایشگاهی در بلاروس در دانشگاه های دولتی هر شهر اقدام کنند. دانشجویان بین المللی معمولا می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در علوم آزمایشگاهی در بلاروس تحصیل کنند، بنابراین همه آنها برای کسب صلاحیت نیاز به داشتن مدرک لیسانس با خود دارند. اکنون اینترنت در همه جا در دسترس است و سریعترین راه ارتباطی یا ارسال و دریافت اسناد به هر منظور است بنابراین کلیه دانشجویان خارجی باید اسناد پذیرش خود را اسکن کنند و پرسنل پذیرش مدارک را در هیچ زمانی برای ارزیابی دریافت نمی کنند. اسناد پذیرش باید به خوبی قابل خواندن و قابل مشاهده باشد.

کپی گواهی دبیرستان برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که می خواهند برای تحصیل در دوره لیسانس تحصیل کنند لازم است. برای کارشناسی ارشد در بلاروس، دانشجویان خارجی باید درجه لیسانس خود را نیز برای ارزیابی صلاحیت ارسال کنند. پس از دریافت این مدارک پذیرش، کارکنان پذیرش شرایط فعلی را برای تحصیل در علوم آزمایشگاهی در بلاروس ارزیابی می کنند و این روند ارزیابی حداکثر 2 روز طول می کشد. پس از اتمام ارزیابی پذیرش، برای همه متقاضیان نامه ای برای نتایج ارزیابی خود ارسال می شود. متقاضیان واجد شرایط لازم است هزینه پذیرش خود را ارسال کنند. بعضی اوقات متقاضیانی هستند که به هر دلیلی واجد شرایط شناخته نمی شوند، بنابراین از آنها خواسته می شود مدارک بیشتری را برای پذیرش خود به دانشگاه ارسال کنند.

برخی از دانشگاه های معتبر بلاروس برای تحصیل علوم آزمایشگاهی معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ملی بلاروس
2دانشگاه پزشکی بلاروس
3دانشگاه پزشکی ویتبسک
4دانشگاه پزشکی مینسک
5آکادمی ملی علوم بلاروس

کار در Laboratory science هسته ای در بلاروس

موسسه تحقیقاتی علوم آزمایشگاهی هسته ای دانشگاه ملی بلاروس یکی از برترین موسسات تحقیقاتی در این کشور در زمینه فیزیک است. این موسسه در سپتامبر 1986 تاسیس شد. زمینه های اصلی علمی این موسسه حل مشکلات علمی و فناوری پیچیده ای را در زمینه اپتیک هسته ای، فیزیک هسته ای، فیزیک فعل و انفعالات اساسی، ساختار ماده، فیزیک کیهانی، فیزیک نظری، فناوری های تابش است.

هدف این موسسه به دست آوردن، انتشار و استفاده از دانش در زمینه فیزیک هسته ای، فیزیک ماده تغلیظ شده، فیزیک نظری و فیزیک ذرات بنیادی در روند اجرای تحقیقات بنیادی و کاربردی و آموزش محققان است. موسسه مشکلات هسته ای بلاروس دانشگاه ایالتی در لیست سازمان هایی که پشتیبانی علمی و فنی وزارت موقعیت های اضطراری را در زمینه اطمینان از ایمنی هسته ای و تشعشعی ارائه می دهند، قرار گرفت. این موسسه دارای آزمایشگاه های زیر است:

  • آزمایشگاه الکترونیک با جریان بالا
  • آزمایشگاه نانوالکترونیک مغناطیسی
  • آزمایشگاه فیزیک نظری و شبیه سازی فرایندهای هسته ای
  • آزمایشگاه تحقیقات تحلیلی
  • آزمایشگاه فیزیک تجربی با انرژی بالا
  • آزمایشگاه طیف سنجی هسته ای و ارزیابی تخصصی ایمنی تابش
  • آزمایشگاه فیزیک مواد احتمالی
  • آزمایشگاه تعاملات اساسی
  • آزمایشگاه روش های الکترونیکی و ابزار آزمایشات
  • آزمایشگاه فیزیک و فنی

تحصیل و کار Laboratory science بیوفیزیک در بلاروس

تحصیل و کار Laboratory science بیوفیزیک در بلاروس

از موسسه زیست شناسی، آزمایشگاه بیوفیزیک و ایزوتوپ های آکادمی علوم بلاروس به عنوان یک واحد تحقیقاتی مستقل شناخته می شود. ریاست این آزمایشگاه به عهده نامزد علوم شیمی الكساندر آكادیویچ شلیك است. آزمایشگاه بیوفیزیک و ایزوتوپ های آکادمی علوم BSSR شامل گروه بیوفیزیک و بیوشیمی دستگاه فتوسنتز، گروه روش های تحقیق ایزوتوپ، گروه بیوفیزیک مولکولی و آزمایشگاه کلروفیل است. بر اساس آزمایشگاه بیوفیزیک و ایزوتوپ های آکادمی علوم بلاروس، موسسه فوتوبیولوژی آکادمی علوم ایجاد شد. این موسسه توسط عضو متناظر آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، دکتر علوم بیولوژیکی، استاد الکساندر آرکادیویچ شلیک هدایت می شد.

در موسسه فوتوبیولوژی آکادمی علوم بلاروس، یک شورای تخصصی برای دفاع از پایان نامه ها در رشته بیوفیزیک شروع به کار کرده است. از سال 2004، موسسه بیوفیزیک و مهندسی سلول آکادمی ملی علوم بلاروس مطالعات سیستمیک سلول های بنیادی را انجام داده است. زمینه های اصلی تحقیق:

  • فعل و انفعالات بین سلولی در هنگام تکثیر و تمایز سلول های بنیادی شیمی
  • مکانیسم های تمایز سلول های بنیادی به انواع خاصی از سلول ها در شرایط کشت
  • تولید محصولات سلول های پزشکی بر اساس سلول های بنیادی
  • انجماد سلول ها و مواد زیستی

تحصیل در آکادمی پزشکی تحصیلات تکمیلی بلاروس

آزمایشگاه علمی و تحقیقاتی این آکادمی توسط مرکز دولتی اعتبارسنجی بلاروس مطابق با الزامات عمومی صلاحیت آزمایشگاه های آزمایش و کالیبراسیون (گواهینامه اعتبار سنجی، سیاست و کیفیت) معتبر شناخته شده است. دانشجویان دکترا، داوطلبان دکترا و سایر محققان با هدف بهینه سازی کار آزمایشگاه علمی و پژوهشی باید کلیه مراحل تحقیقات آزمایشگاهی (انواع و روش های تحقیق) را انجام دهند. تحقیقات، قوانین مربوط به جمع آوری مواد بیولوژیکی، مکانیسم های تحویل نحوه ذخیره سازی مورد تایید رهبران گروه آزمایشگاه علمی و پژوهشی باید باشد.

دانشکده های این آکادمی برای تحصیل در بلاروس شامل:

  • دانشکده بهداشت و مدیریت بهداشت
  • دانشکده اطفال
  • دانشکده درمانی
  • دانشکده جراحی

توجه داشته باشید که برای کار در کشور بلاروس مقاله اخذ ویزای کار در بلاروس منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *