مهاجرت کاری ایسلند

کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند

شرایط کار علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی در ایسلند

کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند شامل بخش های شیمیایی و پزشکی است. کشور ایسلند محلی مناسب برای برپایی آزمایشگاه های تحقیقاتی است. البته ایسلند کشور بسیار کوچکی است و مشاغل تخصص در این کشور مورد نیاز هستند. با داشتن مدرک معتبر در رشته تحصیلی خود می توانید کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند را تجربه کنید. این علوم شامل علوم پزشکی و بهداشتی، علوم دارویی، علوم شیمایی و سایر بخش هاست. ایسلند یکی از بهترین کشورها در منطقه شمال اروپا برای زندگی است. در ادامه این نگارش متقاضیان کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند می توانند مروری بر این موضوع داشته باشند و از کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ ویزا راهنمایی بگیرند.

بررسی کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند

ایسلند یک جزیره کوچک در وسط اقیانوس اطلس شمالی است که از بسیاری جهات بی نظیر است. این جزیره دارای کوه های آتشفشان فعال، آب و هوای سرد و یک مکان توریستی است. همچنین بهترین مکان در جهان برای انجام تحقیقات ژنتیکی و پزشکی است. ایسلند اخیر در بحث آزمایشگاه های ژنتیکی تحقیقات گسترده ای انجام داده و به یکی از کشورهای برتر در این بخش تبدیل شده است. با کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند با توجه به فیلد کاری خود می توانید حقوق مناسبی دریافت کنید. البته کار در علوم آزمایشگاهی لازمه داشتن حداقل مدرک لیسانس مربوط به بخش کاری شما است. با کار در ایسلند می توانید از سطح رفاه خوبی برخوردار شوید و حقوق بالایی دریافت کنید.

در حال حاضر با کار در علوم آزمایشگاهی در ایسلند به صورت متوسط می توانید 475000ISK (کرون ایسلند) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق ماهیانه شما 218000ISK (کرون ایسلند) و در بیشترین حالت 755000ISK (کرون ایسلند) خواهد بود. در زمان نگارش این مقاله هر 100000ISK (کرون ایسلند) برابر با 813$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند

تحصیل علوم آزمایشگاهی در ایسلند

دوره های دانشگاهی برای کار علوم آزمایشگاهی در ایسلند حداقل 4 سال طول می کشد. برای شروع، دانشجویان اصول اولیه را می آموزند:

  • شیمی و فیزیک
  • آناتومی و فیزیولوژی
  • آمار و جنبه های اساسی بیوتکنولوژی
  • پزشکی
  • علوم تغذیه و …

به دنبال این، آموزش روش و زمینه های اصلی رشته کار علوم آزمایشگاهی مانند کار علوم بیوتکنولوژی در خدمات بهداشتی، یعنی شیمی بالینی، میکروبیولوژی، هیستوپاتولوژی، ایمونولوژی، داروشناسی و هموپاتولوژی انجام می شود. زیست شناسی و پزشکی سهم زیادی در دوره ها دارد و یک پروژه تحقیقاتی قابل توجهی نیز انجام می شود. قرارگیری های بالینی در آزمایشگاه های شیمی بالینی، خون شناسی، میکروبیولوژی و بافت شناسی از جمله نمونه دوره های علمی است. دانشجویان با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل می شوند و بسیاری مستقیماً کارشناسی ارشد خود را انجام می دهند که حداقل 2 سال طول می کشد و امکان ادامه تحصیل دکترا در ایسلند را فراهم می کند.

برخی از دانشگاه های ایسلند برای تحصیل علوم آزمایشگاهی شامل:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ریکیاویک
2دانشگاه ایسلند
3دانشگاه کشاورزی ایسلند
4دانشگاه بیفروست

کار زیست پزشکی در ایسلند

در ایسلند، حق کار به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی در آزمایشگاه ها و بخش های دیگر به کسانی داده می شود که امتحانات نهایی را از دانشکده علوم پزشکی در گروه پزشکی در دانشگاه های ایسلند یا یک آزمون معادل از یک دانشگاه خارجی، به پایان رسانده اند و کسانی که مجوز مناسب را از اداره بهداشت و تأمین اجتماعی دریافت کرده اند. برای اخذ مجوز به عنوان یک دانشمند علوم پزشکی در ایسلند، لازم است داده های مربوط به شرایط خود را به همراه درخواست به اداره بهداشت ارسال کنید، پس از بررسی داده ها، صلاحیت شما را با مجوز تأیید می کند یا رد می کند. وزارت آموزش و پرورش مسئول تنظیم قانونی آموزش دانشمندان علوم پزشکی است.

حق اینکه خود را یک دانشمند زیست پزشکی در ایسلند بنامید باید حداقل 4 سال تحصیل کارشناسی در ایسلند به صورت تمام وقت در رشته مرتبط داشته باشید. این دوره شامل سخنرانی ها و جلسات عملی، تجربه کاری در آزمایشگاه های تحقیقاتی در بیمارستان دانشگاه ملی و یک پروژه تحقیقاتی است. در گروه پزشکی در دانشگاه های ایسلند دانشجویان با لیسانس فارغ التحصیل می شوند. حداقل پس از 3 سال اما نیاز به اضافه کردن 1 سال اضافی برای تخصص در زمینه کار انتخابی خود و یا ادامه کارشناسی ارشد و درجه دکترا دارید. هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشکده علوم پزشکی در گروه پزشکی در دانشگاه ایسلند انجام می شود.

شرایط کار علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی در ایسلند

مطابق قانون ایسلند شماره 34/2012 در مورد مشاغل بهداشتی هیچ کس نمی تواند به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی در ایسلند بدون ثبت نام و اجازه کار از اداره بهداشت کار کند. انجمن علوم زیست پزشکی ایسلند یک اتحادیه و همچنین یک نهاد حرفه ای است و هزینه ها فقط از طریق کارفرما به عنوان بخشی از توافق نامه های حقوقی پرداخت می شود. بدون اشتغال به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی در ایسلند، هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود و عضویت منقضی می شود. درخواست های ثبت نام به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی در ایسلند باید به اداره بهداشت ارسال شود. با استفاده از این برنامه لازم است اطلاعات مربوط به آموزش و پرورش ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با دفتر اداره تماس بگیرید.

انجمن دانشمندان زیست پزشکی ایسلند از NML ، EPBS و IFBLS است. ثبت نام متقاضی در انجمن دانشمندان زیست پزشکی در کشوری که در حال حاضر به عنوان یک دانشمند زیست پزشکی کار می کند، هم برای متقاضی و هم برای ارزیابی متقاضی توسط انجمن ایسلند کمک بزرگی خواهد کرد. اداره ایسلند اصل همه اسناد را به جای نسخه کپی، احتیاج دارد. با این حال، کپی های تأیید شده (مهر) گاهی کفایت می کنند. وزارت نسخه های اصلی خود را از گواهی اصلی تهیه و به متقاضی برگرداند.

شرایط کار علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی در ایسلند

انجمن علوم پزشکی و بالینی آزمایشگاهی در ایسلند

انجمن ایسلندی برای بیوشیمی بالینی و پزشکی آزمایشگاهی در سال 1978 تاسیس شد و متعاقباً به منظور تقویت ارتباط حرفه ای و همکاری با همکاران نوردیک خود به فدراسیون نوردیک شیمی بالینی (NFCC) و همچنین پروژه شیمی بالینی نوردیک (NORDKEM) پیوست. اولین وظیفه اصلی اننجمن تازه تأسیس میزبانی هجدهمین کنگره شمال اروپا در شیمی بالینی در ریکیاویک بود که در سال 1981 برگزار شد. یک سال بعد واحدهای SI به آزمایشگاه های بالینی ایسلند معرفی شدند. جلسات منظم علنی در مورد موضوعات تخصصی بیوشیمی بالینی و همچنین جنبه های مختلف کنترل کیفیت و مدیریت کیفیت در آزمایشگاه بالینی برگزار می شد. سخنرانان میهمان از خارج از کشور به طور مکرر برای گفتگو با پرسنل آزمایشگاه دعوت می شدند و این جلسه معمولاً با حضور خوبی برگزار می شد. این جامعه به طور فعال در چندین پروژه مهم بهبود کیفیت NORDKEM همکاری داشت تا اینکه در 1994 پایان یافت.

در 1986 انجمن به IFCC پیوست و در 1992 بیست و سومین کنگره شمال اروپا در شیمی بالینی در ریکیاویک با حضور رئیس IFCC به عنوان مهمان برگزار شد. افتخار این انجمن همچنین عضو فدراسیون شیمی بالینی و پزشکی آزمایشگاهی اروپا (EFLM) است که در سال 2007 با پیوستن FESCC و EC4 تاسیس شد. در حال حاضر همکاری نوردیک به یک جنبه منظم از فعالیت های ایسلند تبدیل شده است که همچنان از پشتیبانی حرفه ای مهمی برخوردار است. از آنجا که ایسلند بر اهمیت همکاری بین پزشکان و بسیاری از خدمات آزمایشگاهی بسیار تخصصی که هم اکنون ارائه می شود، تأکید شده است، پزشکان متخصص دیگری به غیر از پزشکان آزمایشگاهی برای حضور در بیمارستان های ایسلند تشویق شده اند.

فرصت های شغلی علوم آزمایشگاهی در ایسلند

متخصصان علوم آزمایشگاهی تقاضای زیادی دارند و اقتصاددانان دولتی انتظار دارند که رشد شغل این شغل بسیار سریعتر از متوسط ​​برای همه مشاغل تا سال 2023 باشد. پروژه های ژنتیک و پزشکی انسانی و تحقیقاتی نیز تقاضا برای متخصصین آزمایشگاه پزشکی را افزایش داده است. پس از تحصیل رشته مورد نظر در علوم آزمایشگاهی، شما گزینه های شغلی زیادی دارید. سایت های کاری بالقوه عبارتند از:

  • آزمایشگاه های پزشکی قانونی
  • بیمارستان ها
  • کلینیک های تحقیقاتی
  • شرکت های دارویی
  • بانک های خون
  • کلینیک های بهداشت عمومی
  • آزمایشگاه های دامپزشکی
  • سازمان های بهداشت عمومی
  • آزمایشگاه های مواد غذایی
  • آزمایشگاه کشاورزی
  • شرکت های تجهیزات و عرضه
  • آزمایشگاه فناوری و …

توجه داشته باشید که برای انجام کار در ایسلند نیاز به اخذ ویزای کار در کشور ایسلند خواهید داشت. برای دریافت اطلاعات در این باب می توانید از مشاوره متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *