دسته بندی نشده

کار علوم آزمایشگاهی در امارات

کار علوم آزمایشگاهی در امارات

کار علوم آزمایشگاهی در امارات با توجه به نزدیک بودن این کشور به ایران یکی از مشاغل مورد علاقه ایرانیان بوده. و راه مهاجرت را برای علاقه مندان باز کرده است. این کشور، دارای تعدادی از صنایع رشد است. از جمله بخش انرژی، که به متخصصان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) نیاز دارد.

با ورود مالیات بر ارزش افزوده، اکنون تقاضای متخصصان مالیات نیز افزایش یافته است. در همین حال، فارغ التحصیلان رشته های حسابداری و بانکی گشودگی های زیادی در صنایع دارایی و دارایی پیدا خواهند کرد. این کشور، یکی از بازترین اقتصادهای جهان را دارد. این سنت استقبال از تجارت به اوایل تاریخ خلیج فارس برمی گردد. این کشور، با داشتن مناطق آزاد تجاری مناسب و اقتصادی که به سرعت در حال رشد است همچنان به عنوان یک مرکز استراتژیک شناخته می شود.

این کشور رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه کرده است. رشد متوسط تولید ناخالص داخلی بیش از 2000 تا 2006 در این کشور، حدود 8.4% بود. به طوری که، بالاترین میزان در شورای همکاری خلیج فارس که میانگین آن 6.5% بود. تولید ناخالص داخلی برای سال 2014، حدود 419 میلیارد$ (دلار) بود. این نشان دهنده منابع طبیعی غنی در این کشور است که 10% از کل ذخایر نفتی جهان و پنجمین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. این مقاله توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت ارائه اطلاعات درباره کار علوم آزمایشگاهی در این کشور به متقاضیان علاقه مند نگارش شده است.

شرح کار علوم آزمایشگاهی در امارات

تکنسین های آزمایشگاهی جهت کار علوم آزمایشگاهی در امارات، نقش مهمی در اجرای موفقیت آمیز و اجرای سیستم مدیریت کیفیت (QMS) در تمام مراحل فرآیندهای آزمایشگاهی قبل از تجزیه و تحلیل، و پس از تحلیل دارند. در بخش خاص خود، هر تکنسین آزمایشگاهی نمونه های با کیفیت را برای آزمایش آزمایشگاهی تضمین می کند. آن ها برای تولید داده های به موقع و دقیق برای بیماران، نتایج QC و نتایج آزمون مهارت (PT)، از تمام روش های استاندارد عملیاتی (SOP) پیروی می کنند.

مسولیت های تکنسین آزمایشگاه در امارات

مسولیت های یک تکنسین آزمایشگاهی جهت کار علوم آزمایشگاهی در امارات عبارتند از:

  • نمونه ها را برای آزمایش دریافت و آماده کند.
  • مواد کنترل شده و معرف ها را تهیه و یا بازسازی می کند.
  • از روش های مناسب عقیم سازی یا ضدعفونی استفاده کند.
  • از موجودی کافی اطمینان حاصل کند.
  • زیر مجموعه مقررات مربوط به حمل و نقل مواد بیولوژیکی و خطرناک، کیت های جمع آوری و حمل نمونه ها را جمع آوری و توزیع کند. سوابق لوازم توزیع شده را حفظ کند.
  • تعمیر و نگهداری معمول را طبق دستورالعمل های سازنده و روش های NRL انجام دهد و آن ها را مستند کند. کلیه اقدامات را مستند کرده و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی را انجام دهد.
  • تجزیه و تحلیل کنترل کیفیت و تست مهارت را طبق روش های تعریف شده انجام دهد.
  • بدون انحراف، تمام تجزیه و تحلیل ها و گزارش نتایج را با توجه به SOP های مرتبط انجام دهد.
  • اطمینان حاصل کند که کلیه دستورالعمل های آژانس نظارتی از جمله دستورالعمل های اعمال شده توسط اداره بهداشت دبی (DHA)، اداره بهداشت ابوظبی (HAAD)، کالج آسیب شناسان آمریکایی (CAP)، سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) 15189: 2012 رعایت شده اند.
  • به طور فعال در بهبود کیفیت مداوم شرکت کند.
  • به دنبال مقررات محلی و بین المللی و رویه های تعریف شده، نمونه ها را برای حمل و نقل آماده کند.

حداقل مهارت جهت کار علوم آزمایشگاهی در امارات

حداقل مهارت جهت کار علوم آزمایشگاهی در امارات

متقاضیانی که علاقه مند به کار علوم آزمایشگاهی در امارات می باشند، باید شرایط و مهارت های زیر را داشته باشند:

  • مدرک کارشناسی در فناوری پزشکی، فناوری آزمایشگاهی یا علوم پزشکی
  • مجوز تمرین DHA برای دبی، مجوز HAAD برای ابوظبی
  • حداقل 3 سال سابقه کار در یک آزمایشگاه بالینی
  • مسلط به زبان انگلیسی، زبان دوم یک مزیت محسوب می شود.
  • تجربه در یک آزمایشگاه معتبر CAP، کار تحت نظارت یک آسیب شناس گواهی شده توسط هیئت آسیب شناسی آمریکا یک مزیت محسوب می شود.
  • مهارت های نرم افزاری با دانش محصولات Oracle و Microsoft Office
  • توانایی اعمال قضاوت مستقل با حداقل نظارت
  • مهارت در دستکاری دقیق تجهیزات و مواد
  • قابلیت انجام محاسبات ریاضی شامل تبدیل، نسبت، نرخ و درصد

علاقه مندانی که قصد کار در این کشور دارند، اما تحصیلات مربوطه را ندارند، می توانند تحصیل در امارات را پشت سر گذاشته و پس از فارغ التحصیلی شغل مورد نظر خود را بیابند.

حقوق کار علوم آزمایشگاهی در امارات

کسانی که مهاجرت کاری به امارات کرده اند و شغل کار علوم آزمایشگاهی در امارات دارند، متوسط حقوق ماهیانه حدود 140566د.إ (درهم امارات) دریافت خواهند کرد. این مقدار، حدود 3% یعنی 4668 د.إ (درهم امارات) بالاتر از میانگین حقوق می باشد. تکنسین های آزمایشگاه پاداش نیز دریافت می کنند که به طور متوسط 2418 د.إ (درهم امارات) در نظر گرفته شده است. این اطلاعات طبق نظرسنجی از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در شهر دبی دریافت شده است.

در جدول زیر حقوق تکنسین آزمایشگاه را براساس تجربه مشاهده می کنید:

سال های تجربهحقوق به درهم امارات
بین 1 تا 3 سال103758 درهم
بالای 8 سال17259درهم

همان طور که در جدول ملاحظه می کنید، فردی که بین 1 تا 3 سال تجربه دارد، حدود 103758 د.إ (درهم امارات) حقوق دریافت می کند. در حالی که فردی که بالای 8 سال تجربه داشته باشد، متوسط درآمدش معادل 172595 د.إ (درهم امارات) است. علاقه مندانی که قصد کار در این شغل را دارند، می توانند با مدارک مختلفی که دارند، در این بخش کار کنند.

در نمودار زیر، نرخ سطح سواد تکنسین های آزمایشگاه در این کشور را مشاهده می کنید:

نرخ سطح سواد در کار علوم آزمایشگاهی در امارات

کار در امارات

بسیاری از مهاجران از طریق شرکت های بین المللی در کشورهای خود شغل پیدا می کنند و در صورت امکان بهتر است قبل از انتقال سعی در تأمین امنیت داشته باشید. هزاران شرکت انگلیسی در منطقه خلیج فارس فعالیت دارند. بنابراین، تأمین موقعیت با یکی از این سازمان ها قبل از درخواست انتقال ممکن است یک گزینه باشد.

در این کشور، بسیاری از موقعیت ها از طریق آژانس های استخدام یا آنلاین آگهی می شوند. اگرچه، ممکن است در کشور خود یک عمل غیر معمول باشد، اما با یافتن آگهی های شغلی که به طور خاص خواستار جنسیت، سن یا ملیت خاصی هستند تعجب نکنید. شبکه سازی مهم است اما ممکن است انجام این کار از دور دشوار باشد. با این حال، زمانی که کار در امارات را انتخاب کرده و در شغلی مشغول به کار شدید، این می تواند به ارتقای شما کمک کند. چنانچه با وجود مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را بدست نیاوردید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *