مهاجرت تحصیلی ژاپن

کار ضمن تحصیل در ژاپن

کار ضمن تحصیل در ژاپن

کار ضمن تحصیل در ژاپن یکی از اصلی ترین مواردی می باشد که دانشجویانی که برای تحصیل به کشور ژاپن مهاجرت کنند بایستی آن را در نظر داشته باشند. متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ژاپن و سپس تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند می توانند با کار ضمن تحصیل در ژاپن بخش بزرگی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در ژاپن را پرداخت کنند.

ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا و همچنین یکی از قدرت های اقتصادی در دنیا می باشد. در بخش شرقی آسیا در اقیانوس آرام واقع شده است. مردم این کشور به زبان ژاپنی صحبت می کنند. پایتخت کشور مدرن ژاپن توکیو نام دارد. لازم به ذکر است که بیش از 126 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. در بخش های بعدی این نوشتار کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط کار ضمن تحصیل در ژاپن آشنا خواهند کرد.

کسب مجوز کار دانشجویی در کشور ژاپن

کسب مجوز جهت مشغول به کار شدن به عنوان دانشجو در ژاپن 2 حالت دارد:

  • در حالت اول، دانشجویان می توانند مستقیما بعد از ورود به کشور ژاپن، فرم های مربوطه را کامل کنند. به افسر مهاجرت تحویل دهند تا مجوز کار را کسب کنند.
  • در حالت دوم، دانشجویان می توانند بعد از ورود به کشور ژاپن و مشخص کردن محل اقامت خود، برای دریافت مجوز کار دانشجویی به سازمان مهاجرت مراجعه کنند.

بعد از کسب مجوز و کاریابی در کشور ژاپن، متقاضیان باید با کمپانی و یا کارفرمای محل کار مربوطه قرارداد رسمی امضاء کنند.

به یاد داشته باشید که کارفرمای دانشجو باید تمامی موارد و جزئیات کار را در قرارداد ذکر کند. برای مثال ساعات کاری، نوع فعالیت، شروط کاری، میزان حقوق و سایرحتما باید در قرارداد ذکر شود. اکثر دانشجویان خارجی می تواند روزانه حداکثر 8 ساعت و هر هفته حداکثر 28 ساعت مشغول به کار پارت تایم شوند. اکثر دانشجویانی که برای تحصیل در ژاپن به این کشور مهاجرت می کنند، روش اول را برای کسب مجوز کاری انتخاب می کنند.

شرایط کار در کنار تحصیل در ژاپن

کار ضمن تحصیل در ژاپن علاوه بر اینکه باعث کسب درآمد و کاهش هزینه ها می شود. همچنین باعث یادگیری زبان ژاپنی و آشنایی با فرهنگ مردم این کشور نیز می شود. بر اساس قوانین تعیین شده توسط دولت کشور ژاپن در مورد اشتغال دانشجویان خارجی در کنار تحصیل، دانشجویانی که از کشورهای خارجی برای تحصیل در دانشگاه های ژاپن به این کشور مهاجرت می کنند، اجازه اشتغال ندارند. دانشجویان خارجی تنها در صورتی می توانند در کنار دوره های تحصیلی در دانشگاه های ژاپن مشغول به کار شوند که از سازمان مهاجرت ژاپن بتوانند مجوز مربوطه را کسب کنند.

لازم به ذکر است که بعد از کسب مجوز برای مشغول به کار شدن در کنار دوره های تحصیلی در کشور ژاپن، کار دانشجویی نباید با دوره های درسی دانشجویان تداخل داشته باشد. دانشجویان باید در تمام کلاس ها و فعالیت های دانشگاهی حضور داشته باشند. به یاد داشته باشید که شغل دانشجویان باید پارت تایم باشد. دانشجویان باید به دولت کشور ژاپن ثابت کنند که درآمد کسب شده از کار دانشجویی برای پرداخت هزینه های تحصیل و شهریه استفاده می شود. بعد از کسب مجوز کاری، دانشجویان می توانند به حداکثر 28 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. رایج ترین مشاغل دانشجویی در کشور ژاپن به چند بخش تقسیم می شوند:

  • کار در رستوران ها
  • پذیرش هتل
  • منشی
  • تدریس خصوصی
  • مترجمی

شرایط کار در کنار تحصیل در ژاپن

یافتن شغل مناسب در کشور ژاپن

برای کاریابی در کشور ژاپن، دانشجویان می توانند به روزنامه های، موسسه های مختلف، تارنماهای، دفترهای استخدام و سایر موارد مراجعه کنند.

رایج ترین روش های کاریابی در ژاپن به صورت زیر می باشند:

  • مراجعه به دفترهای امور دانشجویی در دانشگاه های
  • چک کردن آگهی های تلویزیون، روزنامه و وب سایت ها
  • مراجعه به موسسه ها و دفترهای کاریابی ژاپنی
  • مشورت با دوستان و آشنایان

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن

مخارج تحصیل و زندگی در کشور ژاپن از سایر کشورهای آسیایی بیشتر می باشد. اما نسبت به هزینه های تحصیل و زندگی در کشورهایی چون آمریکا، انگلستان، کانادا و یا سایر بسیار کمتر می باشد. هزینه های تحصیل در هر کشوری بستگی به خود دانشگاه دارد. دانشجویان برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا باید هر ساله تقریبا 500000¥ (ین) پرداخت کنند. هزینه ثبت نام در دانشگاه های ژاپن نیز حدود 300000¥ (ین) می باشد.

کارشناسان ما آماده آگاه سازی شما در زمینه کار ضمن تحصیل در ژاپن و هزینه زندگی در ژاپن می باشند. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید برای انجام تمامی امور مهاجرتی خود با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *