مهاجرت تحصیلی نیوزلند

کار ضمن تحصیل در نیوزلند

کار ضمن تحصیل در نیوزلند

مجوز کار ضمن تحصیل در نیوزلند یکی از ایده آل ترین موارد در خصوص کاهش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور انگلیسی زبان است. در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل در دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف هستند. با داشتن کار ضمن تحصیل در نیوزلند دانشجویان می توانند بخش بزرگی از هزینه های خود را پرداخت کنند.

اما به یاد داشته باشید که شرایط کار کردن در زمان تحصیل در نیوزلند به دوره تحصیلی دانشجویان و همچنین ویزای آنها بستگی دارد. اکثر دانشجویان در این کشور در زمینه های مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به تحصیل می شوند و در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت کامل شما عزیزان را با شرایط اشتغال در زمان تحصیل در دانشگاه های کشور نیوزلند در سال 2023 آگاه خواهند ساخت.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در نیوزلند

درباره کار ضمن تحصیل در نیوزلند

یافتن شغل نیمه وقت در حین تحصیل در کشور نیوزلند می تواند به متقاضیان و دانشجویان بین المللی در پرداخت هزینه های زندگی و هزینه های اقامت، دیدار با افراد جدید و یادگیری در مورد شرایط کار در کشور نیوزلند کمک کند. همچنین لازم به ذکر است که کار ضمن تحصیل در نیوزلند موجب تقویت و ارتقا مهارت ها و توانایی های زبان انگلیسی دانشجویان و متقاضیان بین المللی می شود. کار ضمن تحصیل در نیوزلند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان به صورت رسمی و قانونی با ویزای تحصیلی این کشور مشغول به تحصیل در کشور نیوزلند باشند. با کسب ویزای تحصیلی کشور نیوزلند، متقاضیان و دانشجویان بین المللی به طور خود مجوز اشتغال در زمان تحصیل را کسب می کنند.

مجوز کار ضمن تحصیل به شرح زیر است:

  • دانشجویان کارشناسی می توانند 20 ساعت در هفته در زمان تحصیل کار کنند
  • دانشجویان کارشناسی 40 ساعت در هفته در زمان تعطیلات (مانند تعطیلات تابستان) مشغول به کار شوند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می توانند 40 ساعت در هفته در کل سال کار کنند

قانون کار ضمن تحصیل در نیوزلند با ویزای تحصیلی این کشور هم برای دانش آموزان دوره متوسطه و هم برای دانش آموزان دوره سوم اعمال می شود. آن ها می توانند درآمد خود را صرف هزینه های مختلف زندگی و اقامت کنند. همان طور که گفته شد، کار ضمن تحصیل در نیوزلند یک روش عالی برای به دست آوردن تجربه شغلی، دوستان جدید و کمک به هزینه های زندگی در طول زمان تحصیل در نیوزیلند است. فقط دانشجویان باید مطمئن شوند که تعادل مناسب بین کار، تحصیلات و معاشرت پیدا کنند.

شرایط کار ضمن تحصیل در نیوزلند

بیشتر دانشجویان کشور نیوزلند با ویزای دانشجویی می توانند در حین تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت پاره وقت کار کنند. بعضی از دانشجویان ممکن است بتوانند در اوقاتی مانند تعطیلات ترم یا تعطیلات برنامه ریزی شده خود مانند تمام مدت تعطیلات تابستان، به صورت تمام وقت کار کنند. بسیاری این دانشجویان و متقاضیان بین المللی در زمینه های مرتبط با تحصیلات خود فعالیت می کنند. این که آیا متقاضیان اجازه کار در نیوزلند در طول تحصیل را دارند، به برنامه تحصیلی که در آن شرکت می کنند بستگی دارد. برای بررسی این که کدام برنامه های تحصیلی به متقاضیان امکان کار ضمن تحصیل در کشور نیوزلند را می دهد، می توانید به سایت رسمی مهاجرت به نیوزلند مراجعه کنید و درباره کار با ویزای دانشجویی در نیوزلند اطلاعات کافی کسب کنید.

اگر در هنگام تحصیل در کشور نیوزلند دانشجویان مجاز به کار باشند، فقط به عنوان کارمند می توانند کار کنند. این بدان معنی است که متقاضیان باید برای شخص دیگری که کارفرمای آن ها است کار کنند و نمی توانند به صورت مستقل کار کنند، خود اشتغال باشند یا شغل خود را اداره کنند. همچنین به یاد داشته باشید وقتی در نیوزیلند دانشجویان مشغول به کار می شوند باید مالیات پرداخت کنند. اگر دانشجویان درآمد کمتر از 14000NZD (دلار نیوزلند) باشد، نرخ مالیات 10.5% خواهد بود. قبل از شروع کار متقاضیان باید کد مالیات از اداره امور مالیاتی نیوزلند دریافت کنند. لازم به ذکر است که کسب این کد به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است.

انواع کار حین تحصیل در نیوزلند

متقاضیان می توانند برای یافت شغل دانشجویی مناسب به سایت های محبوب کاریابی مراجعه کنند. از معتبرترین سایت های کاریابی در کشور نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معتبرترین سایت های کاریابی در کشور نیوزلند
SEEKCAREERS
NEWKIWISNEWCOMER
TRADEMEWORKTALT

لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان دانشگاه های کشور نیوزلند می توانند برای کاریابی به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

شناخته شده ترین دانشگاه های نیوزلند عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه آوکلند1883
دانشگاه صنعتی آوکلند2000
دانشگاه اتاگو1869
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون1897

علاوه بر این، در نیوزلند انواع مختلفی از توافق نامه های کاری وجود دارد. در اینجا متداول ترین آنها ذکر شده است:

بررسی کار ضمن تحصیل در نیوزلند

بررسی کار ضمن تحصیل در نیوزلند

کار ضمن تحصیل در نیوزلند به صورت موقتی زمانی است که متقاضی ساعات مشخصی برای کار ندارد بلکه وقتی کارفرمایان به متقاضی شیفت کار مناسبی با شرایط او ارائه می دهد، کار می کند. طبق این نوع کار، کارفرما نیازی به اجبار کار به متقاضی ندارد و متقاضی آزاد است که کار ارائه شده را بپذیرد یا رد کند. به یاد داشته باشید که دانشجو برای کار به صورت موقتی (یا گاه به گاه) باید شرایط خود را در قرارداد کاری ذکر کند.

موافقت نامه های شرطی و دوره ای این برای کارهایی است که در تاریخ مشخص شده به پایان می رسد. این نوع مشاغل شامل کارهایی برداشت میوه یا کار دیگری است که فقط در مواقع مشخصی از سال در دسترس هستند. کار تمام وقت در نیوزیلند معمولاً 35 تا 40 ساعت در هفته است. کار نیمه وقت معمولاً کمتر است. اما هر 2 از حقوق یکسان برخوردار هستند. متقاضیان فقط در صورت داشتن ویزای دانشجویی می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند، مگر اینکه دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکترا باشند.

فرصت های شغلی دانشجویی در نیوزلند

اکثر دانشجویان بین المللی با یک مبارزه مشترک روبرو هستند، چگونه می توانند امور مالی خود را در طول دوره تحصیلی خود مدیریت کنند؟ در حالی که صرفه جویی و کنترل بودجه یک جنبه است، راه حل دیگری نیز وجود دارد که دانش آموزان باید در نظر داشته باشند، مشاغل نیمه وقت نیوزلند. این کشور به دانشجویان بین المللی امکان کار و تحصیل همزمان را برای مدیریت هزینه های خود ارائه می دهد. دانشجویان می توانند از میان طیف وسیعی از فرصت های شغلی پاره وقت موجود مانند پیشخدمت، دستیار فروش و غیره انتخاب کنند. با درآمد اضافی، دانشجویان می توانند بیشتر هزینه های خود مانند هزینه های سفر، سرمایه گذاری در هر گونه فعالیت آموزشی و غیره را پوشش دهند یا بهتر بگوییم تامین کنند.

نیوزلند، با گذشت زمان، همچنان گزینه ترجیحی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور خواهد بود. بهترین عامل در مورد نیوزیلند، تعادل صحیح در انتخاب سبک زندگی در اینجا است که دانشجویان را وادار می کند برای شغل درخواست دهند. تعادل کار و زندگی عامل دیگری برای تشویق دانش آموزان به دنبال کردن شغل در اینجا است. در حالی که یافتن شغل پاره وقت بر این اساس انجام می شود، دانشجویان باید تمرکز خود را بر تحصیل در دانشگاه های برتر که علایق علمی آنها را برآورده می کنند، معطوف کنند. چندین شغل نیمه وقت نیوزلند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.

اگر به دنبال برترین ها هستید، لیست کامل در اینجا آمده است:

  • دستیار خرده فروشی
  • کارگر فروش
  • معلم خصوصی
  • پیشخدمت / پیشخدمت
  • متصدی بار
  • دستیار سوپرمارکت
  • دست آشپزخانه
  • کارمند مرکز تماس
  • منشی دفتر
  • آشپزی و غیره

کار حین تحصیل به صورت قطعه ای در نیوزلند

کار قطعه ای زمانی است که یک کارفرما به متقاضی با توجه به تعداد قطعات تکمیل شده دستمزد می پردازد. به عنوان مثال، اگر متقاضی میوه می چیند، ممکن است با توجه به تعداد سطل های پر شده دستمزد وی را پرداخت کند. در نظر داشته باشید که برای هر ساعتی که متقاضی کار می کند، حداقل باید حداقل دستمزد را دریافت کند. هموطنان عزیزی که قصد دارند از شرایط تحصیل در نیوزلند، زندگی در نیوزلند، کسب اقامت نیوزلند از طریق تحصیل و یا سایر روش های مهاجرت و کسب اقامت این کشور اطلاعات بروز و مفیدی کسب کنند می توانند به سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در نیوزلند

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در نیوزلند مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط کار دانشجویی در نیوزلند چگونه است؟ کار ضمن تحصیل در نیوزلند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان به صورت رسمی و قانونی با ویزای تحصیلی این کشور مشغول به تحصیل در کشور نیوزلند باشند.
  • محدودیت زمانی کار دانشجویی در نیوزلند چقدر است؟ در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته است.
  • مالیات درآمد کار دانشجویی در نیوزلند چقدر است؟ اگر دانشجویان درآمد کمتر از 14000NZD  (دلار نیوزلند) باشد، نرخ مالیات 10.5% خواهد بود.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در نیوزلند

  1. علی رضایی گفت:

    من درباره نیوزلند فیلم و کلیپ هایی دیدم که فقط به خاطر طبیعتش خوشم میاد برم اونجا چه برسه به دانشگاه و کار. به نظرم کار نیمه وقت تو دوران دانشجویی برای هر دانشجویی تو هر کشوری لازمه چه بومی اون کشور باشه چه دانشجوی بین المللی باشه. چون بهترین موقع برای یاد گرفتن کار و و تجربه تو همین دورانه. تو نیوزلند ساعات کار محدوده یه کم ولی اگر راهی باشه که بشه بیشتر هم کار کرد خیلی خوب میشه. اینکه اتوماتیک با ویزای تحصیلیش میشه کار کرد خوبه. بعضی کشورها یه اجازه جدا هم میخوان. اینکه دانشجوها باید کارمند باشن هم معقولانه است قطعا دانشجوی کارشناسی که تازه اومده نیوزلند نمیتونه مستقل کار کنه یا کسب و کار راه بندازه حالا اگر برای مقطع دکترا بشه اینو در نظر گفت میشه گفت منصفانه نیست. با تمام این ها پرداخت مالیات خیلی نا عادلانه است. خب دانشجو میخواد کار کنه درآمد داشته باشه هزینه تحصیلشو بده مالیات بده که چیزی نمیمونه براش. سایت های کار یابی کشور نیوزلند رو هم گذاشته بودید خیلی خوب بود میشه جستجو کرد دید واسه دانشجو چه شغل هایی هست که و شرایط کارفرما چیه که میخواد دانشجو رو استخدام کنه. اگه بشه شرایط رو دونست میشه از قبل براش برنامه ریخت و مهارت کسب کرد. میزان ساعات مجاز برای کار هم درست و مثل کشور های اروپایی دیگه است. اگر ممکنه چنتا موقعیت شغلی دانشجویی خوب هم معرفی کنید تا بدونیم برای چه شغل هایی توی نیوزلن از دانشجوی بین المللی استخدام می کنن.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در این محتوا به برخی از مشاعل دانشجویی در نیوزلند اشاره شده است. برای بررسی شرایط تحصیل در نیوزلند می توانید به لینک مذکور مراجعه و با شماره 02191003232 تماس بگیرید. از اینکه اطلاعات خوبتون را با ما در اشتراک گذاشتید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *