مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه میسر است. اما در این راستا شرایط و قوانینی وجود دارد. دانشگاه لوکزامبورگ تنها دانشگاهی است که در این کشور دانشجویان را پذیرش می نماید. شرایط اقتصادی و جغرافیایی این کشور بسیار ایده ‌آل بوده، به همین دلیل افراد بسیاری راغب به تحصیل در این‌ کشور هستند.

دانشگاه لوکزامبورگ به تازگی تاسیس گردیده است. از این رو رنکینگ و رتبه بالایی در سطح جهانی ندارد. تحصیل در این دانشگاه به 2 زبان انگلیسی و لوکزامبورگی است. از آنجا که زبان لوکزامبورگی بسیار دشوار است، لذا تسلط به زبان انگلیسی ضرورت دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. بنابراین ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

مزایا کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

حدود %45 از نیروی کار در لوکزامبورگ را مسافران از کشورهای مجاور تشکیل می ‌دهند، اما اتباع و ساکنان خارجی باز هستند و فعالانه نقش ‌هایی را از شرکت ‌های مترقی بین ‌المللی دنبال می ‌کنند که می ‌توانند تعادل قوی بین کار و زندگی ایجاد کنند. به طور سنتی، حقوق در لوکزامبورگ بالا است، نرخ مالیات پایین است، اما از کارکنان انتظار می رود که سخت کار کنند و ساعات طولانی را ارائه دهند. این فرهنگ به آرامی در حال تغییر است زیرا کارمندان بیشتری به دنبال شرایط بهتر هستند. تسریع نقش ‌های کاملاً از راه دور، فرصت ‌های جدیدی را برای متخصصان بسیار ماهر در لوکزامبورگ باز می ‌کند که آماده هستند تا کنترل بیشتری بر سبک زندگی خود داشته باشند. استانداردها در این نیروگاه اقتصادی کوچک اروپایی بالا است، بنابراین نامزدهای کم ارزش احتمالاً زمان شما را تلف می کنند.

بازار کار در لوکزامبورگ توسط قانون کار سال 2006 و تعدادی از قوانین اروپایی و بین المللی مرتبط تنظیم می شود. نیروی کار لوکزامبورگ با بیش از 487000 نفر از حمایت های محکم در برابر تبعیض بر اساس سن، مذهب، گرایش جنسی، بیان جنسیتی و پیشینه نژادی برخوردار است. هر کارمندی که در لوکزامبورگ کار می کند و حداقل یک ماه در مقامات تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشد، واجد شرایط دریافت این مزایا است. این شامل کارمندان سایر کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان غیر اتحادیه اروپا می شود که دارای مجوز کار معتبر هستند. اعضای خانواده کارمندان نیز واجد شرایط دریافت برخی مزایا مانند کمک هزینه خانواده و پوشش مراقبت های بهداشتی هستند. پیمانکاران مستقل از حقوق اجباری یکسانی مانند کارمندان برخوردار نیستند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

در بررسی موضوع کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ ، باید بدانید کشور لوکزامبورگ در فهرست کشورهای گران قرار دارد. در نتیجه هزینه های زندگی و امرار معاش در این کشور در سطح بالایی می باشد. حداقل هزینه های زندگی برای یک دانشجو در این کشور مبلغی معادل 10000€ (یورو) به طور سالیانه است. همچنین هزینه مسکن نیز جزو این مبلغ می باشد که معادل 800€ تا 900€ (یورو) را شامل می گردد.

همان طور که اشاره گردید اگرچه این کشور، کشور گرانی است اما هزینه های تحصیلی پایینی دارد. تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله اتریش، آلمان و سایر نیز به قدری پایین است که می توان رایگان دانست. در واقع اصلی ترین هزینه ای که توسط دانشجویان پرداخت می‌ گردد، هزینه های رفت و آمد و اجاره خانه است. به طور میانگین هزینه های تحصیلی در این کشور تقریبا 2000€ (یورو) می باشد که تقریبا رایگان به شمار می رود.

هزینه تحصیل در چند دانشگاه این کشور به شرح زیر است:

هزینه تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ

بررسی کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

کارآموزان و دانشجویان هر 2 گروه مجاز به کار و برای انجام کار حقوق دریافت می کنند. اما فرق بین آنها این است که دانشجویان مجاز به کار در زمان بیشتری هستند. حقوق و مزایایی که دانشجو در کارش دریافت می دارد، با توجه به نوع شرکت و کارفرما متغیر است. بر طبق اعلام سایت elitereaders.com کشور لوکزامبورگ از لحاظ پرداخت بالاترین حقوق، رتبه دوم را دارد. این در حالی است که استرالیا رتبه اول را به خود اختصاص داده است. مبلغ دریافتی از سوی دانشجو بابت حق الزحمه، مبلغ 24.9$ (دلار) برای هر ساعت است.

شرح و مقررات کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

شرح کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ برای دانشجویانی که مشغول تحصیل در این کشور هستند، به شرح ذیل است:

  • دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل هستند، مجاز به 10 ساعت کار به طور هفتگی هستند.
  • این ساعت کاری به صورت پاره وقت می باشد.
  • حقوق دریافتی از سوی آن در مقطع دکترا به طور ماهیانه معادل 2000€ تا 2500€ (یورو) تعیین می گردد.

به طور کلی مقررات کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ به قرار ذیل می باشد:

شرح و مقررات کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

کار در ایام تعطیل سال در لوکزامبورگ

با توجه به این که دانشجو در چه سنی قرار دارد، ساعات کاری در طول هفته متغیر هستند. به طور مثال دانشجویانی که سن آنان زیر 27 سال است، حق کار در ایام تعطیل را دارند. اما کسانی که سن آنها بیشتر از 27 سال است، محدودیت ساعات کاری دارند. بدین صورت که در قالب قرارداد کار ثابت، تنها می توانند به میزان 10 ساعت در طول هفته به کار بپردازند.

تعداد روزهایی که در تقویم تحصیلی دانشجویان وجود دارد، به میزان 2 ماه خواهد بود. مبلغ دستمزد دانشجویان باید مطابق با حداقل دستمزد قانون کار در این کشور باشد. ناگفته نماند مبلغ این دستمزد به تناسب مقطع سنی، متغیر بوده و حتی بالاتر هم خواهد بود.

کار با قرارداد ثابت در لوکزامبورگ

در قرارداد کار ثابت فی مابین دانشجو و کارفرما، هیچ گونه محدودیت سنی حاکم نیست. دانشجویان در هر سنی می توانند با این نوع قرارداد به کار بپردازند. مدت زمانی که دانشجویان می توانند از این امتیاز استفاده نمایند، به مدت 5 سال می باشد. این امتیاز از سوی دانشگاه قابل تمدید به تعداد دفعات حداکثر 2 بار است.

در واقع بیشترین ساعتی که یک دانشجو می ‌تواند در دوره تحصیلی به کار مشغول گردد، به ‌طور هفتگی 10 ساعت است. دانشجویانی که غیر اروپایی بوده و در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، در سال او حق کار ندارند. مگر این که از دانشجویان دانشگاه لوکزامبورگ محسوب گردد. در این صورت می تواند در سال اول، به مدت 2 ترم کار کند. دستمزدی که به دانشجویان تعلق می گیرد باید مطابق با قانون کار باشد. قانون کار دستمزد 104211€ (یورو) را برای اشخاصی که سن آنها بالاتر از 18 سال است در نظر گرفته است.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در لوکزامبورگ

دانشجویان خارجی مجاز هستند که از خوابگاه های دانشگاه های لوکزامبورگ استفاده نمایند. اما تعداد خوابگاه ها کم بوده و دانشجویان بایستی محل اقامت جداگانه ای در این کشور جهت زندگی داشته باشند. خوابگاه هایی که در این کشور در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، به صورت سوئیت های یک نفره است. این سوئیت ها با قیمت های مقرون به صرفه اعطاء می گردند. هزینه های استفاده از خوابگاه های این دانشگاه مبلغی در حدود 350€ الی 450€ (یورو) می باشد. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه های خانه تخمین زده شده است.

مشاغل کوتاه مدت برای کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

به طور کلی جهت کار در این کشور حداقل و حداکثر درآمد مشخص گردیده است. از این رو حداقل درآمد در این کشور در سال 2023 حدود 1540€ (یورو) می باشد. متقاضیان با تلاش و داشتن معیارهای بالا می توانند حداکثر حقوق را در این کشور دریافت نمایند که حدود 21900€ (یورو) است. مشاغلی که به صورت کوتاه مدت می توان در آنها مشغول به کار شد به شرح ذیل هستند:

مشاغلشرح
امور دفتریحقوق و مزایای بسیار عالی دارد و با سازمان های بین المللی در ارتباط هستید.
تجارت در ساختماندر این صورت می توانید به وب سایت های ساخت و ساز مراجعه نموده و تقاضای کار کنید.
فروش به صورت دوره‌ ایاین نوع کار به ‌طور معمول شامل ایام قبل از کریسمس و زمان‌ های تخفیف بسیار مناسب است.
غرفهدر مکان های توریستی یا نمایشگاه ها می توان به این کار پرداخت.
کار در نیروی امنیتاین نوع کار حقوق و دستمزد کمی داشته و ساعات کاری زیاد است.

کار در پخش مطبوعات شامل روزنامه، بروشور، مجلات و سایر کار کردن به عنوان پیک که باید خودرو یا موتورسیکلت داشته باشید. کار در امر رانندگی و همچنین فعالیت شغلی در شرکت هایی که خودروهای کرایه ای ارائه می دهند. برای آگاهی از سایر مسائل مربوط به کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نمایید. کارشناسان ماهر این موسسه گزینه های مناسبی را جهت مهاجرت مطابق با شرایط فعلی شما ارائه خواهند داد. برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری امکان پذیر خواهد بود.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • کار حین تحصیل در لوکزامبورگ به چه صورت است؟ کار حین تحصیل در لوکزامبورگ بسته به مقطع از 10 ساعت تا 20 ساعت در هفته امکان پذیر است.
  • کار دانشجویی و کارآموزی در لوکرامبورگ به چه صورت است؟ کارآموزان و دانشجویان هر 2 گروه مجاز به کار در لوکزامبورگ و برای انجام کار حقوق دریافت می کنند. اما فرق بین آنها این است که دانشجویان مجاز به کار در زمان بیشتری هستند.
  • شرایط سنی برای کار دانشجویی در لوکزامبورگ به چه صورت است؟ دانشجویانی که سن آنان زیر 27 سال است، حق کار در ایام تعطیل را دارند. اما کسانی که سن آنها بیشتر از 27 سال است، محدودیت ساعات کاری 10 ساعت در هفته دارند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

  1. علیرضا گفت:

    تو این مقاله خیلی خوب درباره کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ توضیح داده بودید. تا اونجایی که میدونم لوکزامبورگ به جز زبان خاص خودشون زبان آلمانی هم جز زبان های اصلی شونه. تو این مقاله در باره هزینه تحصیل و شهریه های لوکزامبورگ گفته بودید اگر درباره هزینه زندگی و برخی اقلام لازم و اولیه هم می گفتید و یا هزینه اجاره خونه رو تخمین می زدید عالی میشد. اما با همین میزان هم میشه حدودی فهمید که یک کار پاره وقت به تنهایی تو لوکزامبورگ کفاف خرج و شهریه رو نمیده اما بازم از هیچی بهتره. حق الزحمه رو هم به طور میانگین محاسبه شده بود ولی فکر کنم اگر به زبان لوکزامبورگی یا انگلیسی و آلمانی مسلط باشیم حقوق هم میره بالاتر.
    ولی به نظرم مجوز 10 ساعت کار در هفته برای دانشجوی بین المللی خیلی کمه. بعضی از کشورها 20 و 30 ساعت هم دارن. کلا نمیشه لوکزامبورگ رو یک کشور خیلی رتبه بالا برای تحصیل و کار دونست ولی اگه مقصد آلمان باشه میشه اول تو لوکزامبورگ تحصیلات کوتاه مدت داشت بعد راحت تر برای آلمان اپلای کرد البته مطمئن نیستم از روند این کار که چجوریه و چقد موفقیت آمیزه. این قانونی که دربارش گفتید که زیر 27 سال تو ایام تعطیل میتونه کار کنه خیلی برام جالب بود و به نظر برای این کشور یک امتیاز محسوب میشه و فرصت بهتری برای جوونا فراهم کرده.

    1. صادقی گفت:

      با سلام خیلی ممنون از شما که اطلاعات خوبی در باب کار دانشجویی در لوکزامبورگ در اختیار خواننده ها قرار می دهید. فرصت کار دانشجویی می تواند هزینه های تحصیل و زندگی را تا بخشی پوشش دهد. متقاضیان در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *